سلام برهان
چه آواتار عصبانی ورداشتی. بچه ها چه زود اینجا آپدیت میشن. دوست دارنا!
چند تا نکته:
دیوار انباریت چیز کمی از غار غول یه چشم نداره تبریک میگم.
دیوار بی حالتی هست. بافت خوب اگه نذاری میشه مثل پارچه چروک شده. بافت و بامپ و دیسپ و براقیت رو همه همسو قرار بده
اون سایت که حسین گفت خیلی خوبه این هم عالیه فقط روزی 20 تا بیشتر بهت نمیده درست انتخاب کن.
http://www.mayang.com/textures/
برای ریز کردن و طبیعی کرن دیوار از
pix plant استفاده کن تو لینک تکسچرسازی امضام هست و پلاگین بسیار خفن فتوشاپه
برای براقیت تقریبا آجر براق نیست درسته؟ برای کم براقی فلزات کافیه با level تو فتوشاپ روشنایی مپ specular رو بیاری پایین با همون pix plant میتونی مپ های spec و bump و diffuse و normal بگیری. عمق خوب تو سایه آجرهات رو درست میکنه.
در مورد تکسچرهای تکمیلی اونی که حسین گذاشت رو میشه بعد از دیوار سازی رو زیری بندازی و multiply یا overlay با درصد مناسب بزنی. کلا با ترکیب چند لایه تکسچر میتونی چندین صفت مکمل رو به تکسچرت انتقال بدی.
متریال نبردبون رو میتونی از چوب بگذاری دیگه همونجور که چوب اصلی برش داده شده تو هم برش بزن یووی رو و روش بنداز فقط بافت چوب راهراهی زیاد نباشه. چوب نردبون بافت تک رنگی داره.
برای کثیف کردن هم از
Grunge Textureاستفاده میکنن سرچ کنی زیاده تو سایت های تکسچر هم معمولا یه قسمت داره. میتونی کثیفی ها رو قهوه ای کنی و با یه ماسک آلفا بندازی رو تکسچر و multiply کنی با درصد کم. بامپ خوب هم از همین تکسچرا رنگ رو خوب روش میشکونه.
اگه متریالهات آمادس یا تو متریال کمپوزیت روش بنداز یا رندر تو تکسچرش کن
یه نکته ای هم الان یادم اومد درباره اون غاره ... هر چی عوارض به کارت بدی خسته تر و دلنشین تر میشه. اگه خیلی تمیز و ردیف باشه به نظر من دیگه انباری خوبی نیست!
یه متریال خام رو همه جا بیا بعد یه تکسچر مکمل خام هم برو بعد ببین چی میخوای و تست برا بررسی بگیر.
یا علی