بررسی گوشی قدیمی اما محبوب Sony Z

blues5

Member
شاید همگی شما نام گوشی سونی اکسپریا زد را شنیده باشید اما در حقیقت امر اطلاعات دقیق در مورد ساختار و ویژگی های این گوشی سونی ندارید.
لذا تصمیم برآن شد که اولین گوشی سری Z سون را تحت بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید و نظرات و تجارب خود را در مورد این گوشی با ما در میان بگذارید.
سیستم عامل:
در بحث نرم افزاری ایکسپریا Z سونی با اندروید 4.1.2 Jelly Bean اجرا می شود، بنابراین مشتریان می توانند از تمام قابلیت های اندروید در این گوشی بهره ببرند. متاسفانه این جدیدترین نسخه اندروید نیست، اما اندروید 4.2 پیشرفت های جزئی را به ارمغان آورده است، بنابراین می توانیم با همین نسخه نیز سر کنیم.
همه برنامه های ضروری مانند تلفن، مخاطبین، پیام رسانی و غیره به صورت سفارشی شده اند که کار با آن ها کاملا ساده و آسان می باشد. با این حال به لطف طراحی مجدد، ظاهر آن ها همراستا با رابط کاربری این گوشی شده است.
50dce43e87d143d42.jpg

بدنه، ظاهر و ابعاد:
قطر این گوشی تنها 7.9 میلیمتر وابعاد دقیق آن 139*71 میلیمتر است. وزنی معادل 146 گرم دارد. وزن، سایز و ابعاد این گوشی سونی باعث ایجاد احساس بسیار خوبی در هنگام در دست گرفتن و کار با آن می شود.
صفحه نمایش گوشی Z از نوع TFT می‌باشد که دارای رزولوشن 1920×1080 یا همان FullHD با تراکم پیکسلی 443ppi می باشد.
گوشی سونی زد دارای بدنه ای شیشه ای بسیار مقاوم است. برعکس سایر گوشی ها قاب پشتی آن هم به جای پلاستیک از شیشه ساخته شده است. این گوشی به لحاظ داشتن 5 اینچ سایز، صفت خوش دستی را نیز از آن خود کرده است.
در دورتادور گوشی دکمه پاور، شکاف میکرو اس دی، کانکتور داک و جک 3.5 میلی متری هدفون وجود دارد. که تمام شکاف ها توسط درپوشی پوشیده شده اند. دلیل این امر همانطور که قبلا ذکر شده است، به خاطر قابیت ضدآب بودن گوشی سونی است.
سونی بر روی این گوشی از موتور Bravia 2 استفاده نموده است.
دوربین:
یکی از بهترین قسمت‌های Xperia Z، دوربین 13 مگاپیکسلی آن با سنسور Exmor RS است. به علاوه به لطف پردازنده بسیار قدرتمند این گوشی، می‌توانید با سرعت بالایی عکاسی کنید. عکس‌ها کنتراست بسیار خوبی دارند و رنگ‌های تولید شده زنده و طبیعی هستند.
50dcedc3b7bf593f1.jpg

باتری:
سونی یک باتری 2330 میلی آمپر ساعتی را در گوشی جای داده است.
با هر مرتبه شارژ باتری، می‌توان به راحتی تا 11 ساعت با گوشی مکالمه ممتد انجام داد. همچنین بیش از 40 ساعت پخش موسیقی در توان این باتری می‌باشد.
پردازنده و حافظه:
اولین گوشی سری زد سونی به نام Sony Xperia Z، است. این گوشی ضد آب در سال 2013 در نمایشگاه CES معرفی شد.
این گوشی دارای گواهینامه IP57است. به این صورت که در مقابل گرد وغبار کاملا مقاوم است و در مورد آب نیز تا 30 دقیقه در عمق یک متری، مقاومت آن تضمین شده است.
این گوشی اولین گوشی 4 هسته‌ای کمپانی سونی است . گوشی Sony از پردازنده چهار هسته ای Qualcomm با 1.5 گیگاهرتز سرعت پردازشی و پردازنده ی گرافیکی Adreno 320 استفاده می کند. این مجموعه با حافظه داخلی 16 گیگابایتی و 2 گیگابایت رم، کامل می شود.
البته یادآوری این موضوع نیز که قابلیت نصب کارت حافظه جانبی تا 64 گیگابایت را دارد، نیز مهم است. کسانی که با این گوشی کار کرده اند همگی گویا این موضوع هستند که این گوشی عملکردی بسیار عالی دارد.
سایر امکانات:
اما با وجود امکانات مناسب اتصال به اینترنت مانند شبکه پر سرعت 4G، 3G ، Wi-Fi، GPRS و Edge و سخت افزار و صفحه نمایش مناسب دستگاه، مرورگری اینترنت با این گوشی به یک کار لذت بخش تبدیل شده است. سونی بر روی این گوشی به صورت پیش فرض Google Chrome را نیز قرار داده که تجربه بهتری را در اختیار کاربر در هنگام گشت و گذار در اینترنت قرار می‌دهد. از دیگر راه های ارتباطی این گوشی می‌توان به نسخه 4 از فناوری بلوتوث، فناوری‌های NFC و DLNA و همچنین امکان اتصال آن به تلویزیون توسط درگاه USB و با کابل MHL اشاره نمود.
گوشی سونی اکسپریا زد، به گوشی خوش دست معروف است. این گوشی نه تنها در زمان خود بلکه در حال حاضر نیز طرفداران زیادی دارد. این گوشی اولین گوشی سری زد سونی محسوب می شود و می توان آن را پدر گوشی Sony Z3 نام برد.


منبع :مشخصات کامل گوشی سونی Xperia Z
 

جدیدترین ارسال ها

بالا