بررسی کاربرد ورق استیل

monfared62

New Member
بیشترین میزان کاربرد ورق استیل در صنعت ساختمان سازی می باشد. اما این کاربرد ها فقط به ساختمان سازی ختم نمی شود. در خیلی از صنایع دیگر مثل: کاغذ سازی، ساخت لوازم خانگی، ساخت آسانسور و... هم از ورقهای استیل استفاده می شود. در این مقاله کاربرد ورق استیل را به صورت جامع و کامل برای آشنایی بیشتر شما، توضیح خواهیم داد.

dmstaden7ihu.jpg




انواع کاربرد ورق استیل

کاربرد ورق استیل ( کلیک ورود ) در اکثر صنایع بر همه ثابت شده است. این ورق دارای کاربردهای بسیار زیاد و گسترده ای در صنایع تولیدی می باشد. ورقهای استیل را در دکوراسیون داخلی منزل، دیوار آسانسور و ساخت وسایل تزیینی منزل و ... به کار می گیرند. برای تولید سینک ظرفشویی، اجاق گاز و کابینت ها میتوان از این ورق ها استفاده کرد. ورق استیل دارای مقاومتی بالا در مقابل خوردگی می باشد. استیل گرید های زیادی دارد، که تعدادی از آنها بسیار پرکاربرد می باشند. از ورقهای استیل در ساخت مخازن استفاده می شود. برای ساخت دکور داخلی، ورق طرح دار، ورق طلایی و براق به کار گرفته می شود. در ساخت یخچالهای صنعتی ، اجاق گاز ها و بدنه آسانسور و همچنین در نمای ساختمان از ورقهای استیل طرح دار استفاده می شود.

ea2ugmaqx5wh.jpg




انواع کاربرد ورقهای استیل در هر صنعت

کاربرد ورق های استیل در معماری: از انواع ورق استیل ( لینک صفحه ) برای نما دادن ساختمان استفاده شده است. ورقهای استیل با توجه به سطحی که دارند، به صورت براق یا مات یا آینه ای در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. ورقهای استیل که سطح نرم تری دارند در سقف ها استفاده می شوند، چون شکل پذیری آنها آسان است.

کاربرد ورقهای استیل در صنعت برق: از انواع ورق استیل در صنعت برق میتوان استفاده کرد. از استیل مارتنزیتی در ساختار چرخ دنده ها که نیاز به استحکام بالایی دارند، استفاده می شود. استیل آستنیتی و فریتی در قطعاتی که مقاومت در برابر خوردگی برای آنها ضروری است، مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد ورق استیل در صنعت خودرو سازی: از ورقهای استیل فریتی برای تزئینات داخلی ماشین‌ ها استفاده می شود. ورقهای استیل در برابر شرایط خورنده مقاومت دارند. همچنین در برابر نمک هم از خود مقاومت نشان می دهند. این مقاومت ها باعث می شود ورقهای استیل، برای ساخت مخازن مناسب باشند. از انواع استیل مثل 201 و 301 در صنعت خودروسازی زیاد استفاده می شود.

کاربرد ورق استیل در تولید مبل: ورقهای استیل به خاطر مقاومت در مقابل زنگ زدگی و داشتن نمای زیبا و عدم نیاز به رنگ آمیزی، در تولید مبل مورد استفاده قرار گرفته اند.

کاربرد ورق استیل در وسایل خانه و آشپزخانه: ورقهای استیل در تمام وسایل، از ظروف آشپزخانه گرفته تا ماشین لباسشویی و یخچال و مخازن پاستوریزه مورد استفاده قرار می گیرند. در شیرینی پزی و وسایل بسته بندی مواد غذایی هم از ورقهای استیل استفاده می شود.

کاربرد ورق استیل در وسایل بیمارستانی: از ورقهای استیل مارتنزیتی در ساخت وسایل بیمارستانی استفاده می کنند. وسایل ساخته شده از این ورقها به سادگی قابل استریل کردن هستند. همچنین بسیار مقاوم در برابر خوردگی می باشند. استیل در ایمپلنت هم به کار گرفته می شود، چون با بدن انسان سازگاری زیادی دارد. در اتاق های معاینه و آزمایشگاه ها از ورقهای استیل استفاده های زیادی می کنند.

کاربرد ورق استیل در کشاورزی: ورقهای استیل در زمین های کشاورزی و مزرعه ها کاربرد زیادی دارند. اسپری ها و کودهای کشاورزی باعث خورده شدن وسایل می شوند. درست است که هزینه تجهیزات استیل بالا می باشد، اما چون ماندگاری آن بالاتر است و خرابی و تعمیرات آن کمتر است. استفاده از ورقهای استیل در واقع مقرون به صرفه تر است.

کاربرد استیل در نساجی: ماشین آلات نساجی باید از موادی ساخته شوند، که به سادگی تمیز شوند. از ورق استیل در ساخت ماشین آلات نساجی استفاده می شود.

کاربرد ورق استیل در صنایع شیمیایی : در صنایع شیمیایی، وسایل بیشترین ریسک خوردگی را دارند. باید از جنس هایی برای ساخت وسایل این صنایع استفاده کرد، که در برابر خوردگی مقاوم باشند. در صنایع شیمیایی مثل: تولید اسید، کود، پلاستیک و انجام عملیات تبخیر و میعان از ورقهای استیل استفاده می شود.

کاربرد استیل در صنعت هوا فضا: از ورق استیل آستنیتی، در ساخت مخازن سوخت استفاده می شود. برای هواپیما ها باید از استیل، با عنوان موادی با مقاومت بالا در برابر وزن و خوردگی استفاده کرد.

منبع:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا