فروش انواع سنسور rvg اقساطی

amir6893

New Member
سنسور RVG چیست؟
سنسور RVG یک ابزار تصویربرداری دندان و جایگزینی برای رادیوگرافی اشعه ایکس در دندانپزشکی است. سنسورهای این دستگاه متناسب با اندازه دهان هر فرد ساخته شده و در سه سایز 1، 1.5 و 2 موجود می باشد که سنسور سایز 1 برای معاینه اطفال و سنسور سایز 2 برای معاینه بزرگسالان استفاده می شود. سنسور RVG را سنسور داخل دهانی نیز می نامند. مدیک کالا عرضه کننده انواع سنسور rvg به صورت اقساطی با کیفیت بالا است.

این حسگرهای دیجیتال انقلابی در صنعت تصویربرداری دندان به حساب می آیند و در مقایسه با تصویربرداری رادیولوژیکی مزایای بسیاری را برای دندانپزشک و بیمار ارائه می دهند.

مزایای سنسور RVG
با استفاده از این سنسورها نیازی به استفاده از فیلم های خطرناک و مواد شیمیایی مورد نیاز برای رادیوگرافی اشعه ایکس نیست.
سنسورهای RVG بسیار کوچک هستند که هم برای بیماران و هم برای پزشکان مفیدتر است.
این روش جدید عکاسی علاوه بر سریعتر و ساده تر بودن، سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.
تصاویر واضح و با کیفیت یکی از مهم ترین مزایای سنسورهای RVG است که به دندانپزشکان کمک می کند دندان های بیماران را بهتر ببینند و مشکلات را با دقت بیشتری تشخیص دهند.
محفظه خلاء سنسور آن را ضد آب می کند که کاربردهای آن را بسیار گسترده می کند.
لایه محافظ در برابر ضربه نیز از سنسور در برابر گاز گرفتگی و سایر ضربه ها محافظت می کند.
این سنسور زمان قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس را کاهش می دهد که برای حفظ سلامت بیمار مهم است. در مقایسه با روش های رادیولوژی اشعه ایکس، سنسور RVG قرار گرفتن بیمار در معرض اشعه ایکس را تا 80 درصد کاهش می دهد.
استفاده از این سنسور به پزشک کمک می کند تا تصویر دندان را در زمان واقعی دریافت کند و زمان انتظار بیماران را کاهش می دهد.
توانایی تغییر اندازه یا کنتراست عکس به پزشکان کمک می کند تا مشخصات عکس را در صورت نیاز تغییر دهند.
سنسور RVG با امکان ذخیره تصویر امکان تهیه فایل دیجیتال را برای بیماران فراهم می کند.

اگر به دنبال خرید دستگاه روتاری دندانپزشکی با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید به سایت مدیک کالا مراجعه کنید.



بهترین سنسور RVG چیست؟
سنسورهای RVG در سایزهای 1، 1.5 و 2 موجود است که انتخاب سایز بستگی به اندازه دهان بیمار و نیاز پزشک دارد. سنسور RVG با نام تجاری Woodpecker که در چین تولید شده است، امکانات زیادی را به دندانپزشکان ارائه می دهد. این سنسور قابلیت شبیه سازی ایمپلنت را قبل از شروع درمان و گرفتن تصاویر سه بعدی دارد و آن را به بهترین سنسور RVG با قیمت مناسب در بازار ایران تبدیل می کند.

برای خرید ارزان ترین سنسور RVG، AppleDental یکی دیگر از محصولات چینی است که گزینه مناسبی محسوب می شود. این سنسور وضوح کمتری نسبت به Woodpicker دارد. سنسور هندی (HANDY) ساخت کشور چین دارای وضوح بالا و سازگاری با سیستم عامل ها و نرم افزارهای مختلف است. این سنسور کیفیت بالایی را با کمترین میزان تابش ارائه می دهد.

سنسورهای KODAK Carestream ساخت فرانسه جزو گرانترین سنسورهای RVG با کیفیت بالا و مورد توجه می باشند.

برای خرید بهترین سنسور RVG و مقایسه محصولات موجود می توان سه فاکتور کمی را در نظر گرفت. Dpi تعداد نقاط تصویر در هر اینچ مربع را نشان می دهد، هر چه این عدد بیشتر باشد، کیفیت تصویر بهتر است. به طور معمول سنسورهای RVG در دو گرید 600 و 1200 dpi تولید می شوند. این مقدار را می توان در قسمت خصوصیات عکس گرفته شده توسط سنسور بررسی کرد.

واحد خط بر حسب میلی متر (LP/mm) تعداد جفت خطوط سیاه و سفید در هر میلی متر تصویر است. معیاری با کیفیت که وضوح نقاط مختلف عکس را نشان می دهد و هر چه بالاتر بهتر است. سنسور چوبگیر سایز 1.5 کیفیت 20 خط در میلی متر.

واحد بیت ریت نشان می دهد که هر پیکسل در تصویر چقدر روشن یا تاریک است. با استفاده از این کمیت می توان تعیین کرد که در هر پیکسل چند بیت از اطلاعات مربوط به شدت رنگ را می توان ذخیره کرد.

سنسور RVG چگونه کار می کند؟
سنسور RVG دندانپزشکی دارای دو جزء است که یکی فعال و دیگری غیر فعال است. قسمت فعال سنسور برای عکس گرفتن از دندان ها استفاده می شود و اتصالات کابل در قسمت پسیو قرار دارند. هنگامی که اشعه ایکس به بافت دندان می رسد، منعکس شده و به حسگر ارسال می شود. سپس اطلاعات به دست آمده بسته به نوع سنسور به کامپیوتر ارسال می شود و در عرض چند ثانیه تصویر دندان ظاهر می شود.

مولد اشعه ایکس مورد استفاده در این سنسورها باید توانی بین 60 تا 70 کیلو ولت داشته باشد. ژنراتورهای زیر 60 کیلو ولت با این سنسورها سازگار نیستند. نوع ژنراتور بر کیفیت عکس ها تاثیر می گذارد. با تغییر زمان تابش، می توان مشکلاتی مانند تاریکی بیش از حد یا دانه بندی تصویر را برطرف کرد.

برای جلوگیری از آلودگی عفونی، باید از روکش های یکبار مصرف استفاده کرد زیرا این سنسور را نمی توان استریل یا اتوکلاو کرد.

انواع سنسورهای مورد استفاده در RVG
برای تصویربرداری مستقیم دیجیتال، از تراشه های حالت جامد به عنوان حسگر استفاده می شود. تراشه کوپل شده شارژ (CCD) و نیمه هادی اکسید فلزی مکمل (CMOS) دو طرح تراشه پرکاربرد هستند که تفاوت هایی در عملکرد و کیفیت آنها دارند.

CCD یک حسگر تصویر است که از فیلترهای رنگی و مجموعه ای از پیکسل ها تشکیل شده است. با استفاده از مبدل های آنالوگ به دیجیتال، اطلاعات آنالوگ به صورت تصویر پردازش می شود، به سرعت به رایانه منتقل می شود و تصویر روی صفحه نمایشگر ظاهر می شود. این سنسور از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می شود که تصویر را منتقل می کند.

CMOS یکی دیگر از سنسورهای تصویر است که خروجی آن یک سیگنال دیجیتال است، بنابراین پردازش آن زمان کمتری می برد. به لطف حذف مبدل در این سنسورها، دستگاه ابعاد کوچک تری دارد و انرژی کمتری مصرف می کند. علاوه بر این، تصاویر کیفیت بهتری دارند. سنسورهای CMOS نیز به صورت بی سیم یا با بلوتوث تولید می شوند. حسگرهای بی‌سیم ظریف‌تر از حسگرهای متصل به USB هستند، اما گران‌تر هستند.

نرم افزار سنسور RVG
سنسورهای RVG دارای نرم افزارهای قابل نصب بر روی سیستم عامل های مختلف ویندوز و مک هستند. بسته به نوع سنسور، این نرم افزارها قابلیت های مختلفی را در اختیار پزشکان قرار می دهند. سنسورهای RVG نرم افزارهای مختلفی دارند.

یکی از ویژگی های مهم یک سنسور RVG خوب، قابلیت هماهنگی آن با نرم افزارهای مختلف و همچنین قابلیت های ارائه شده توسط آن نرم افزار است.

حسگر Woodpicker RVG دارای نرم افزار پیشرفته با رابط کاربری آسان است که می تواند کارهایی مانند رنگ آمیزی تصویر، تصویربرداری سه بعدی، بزرگنمایی و تصحیح کیفیت، مدیریت فایل و پوشه بیماران را انجام دهد.

هنگام کار با دستگاه، قبل از شروع عکاسی باید وارد محیط نرم افزار شده و اطلاعات بیمار، نوع دندان و سایر اطلاعات مربوطه را وارد کرده و سپس پرتودهی را شروع کنید تا اطلاعات به درستی ثبت و ذخیره شوند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا