بررسی ویژگی های گوشی سونی Z2گوشی سونی z2,

blues5

Member
گوشی سونی اکسپریا Z2 مانند برخی دیگر از گوشی موبایل های سونی از بدنه ای شیشه ای و آلومینیومی ساخته شده است.
همین امر باعث با کیفیت جلوه دادن و زیبایی بیشتر این گوشی شده است. تمام این موارد بسیار عالی و شیک به نظر می رسید اما وقتی گوشی را در دست خود می گیرید متوجه خواهید شد که به راحتی اثر انگشتتان بر روی آن باقی خواهد ماند این نکته به خصوص وقتی رنگ گوشی مشکی است بیشتر به چشم می آید.
طراحی تلفن همچون نسل قبل مسطح بوده و یکدست با لبه هایی گرد است. رنگ این لبه ها از تیره به روشن تغییر کرده است که باعث جذابیت بیشتر و طراحی زیباتر گوشی شده است. همانطور که می دانید کلا گوشی های سری Z کمپانی سونی ضد آب هستند. بنابراین گوشی موبایل سونی Z2 از این امر نیز مستثنا نیست.
زد ۲ از استاندارد IP58 برای مقاومت در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار به داخل دستگاه، پشتیبانی می‌کند. این بدین معناست که می‌توان از آن تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه استفاده کرد. سایز دقیق این گوشی 73.3*146.8 میلیمتر و به ضخامت 8.2 میلیمتر است. با وزن 163گرمی خود جزو گوشی های سبک و خوش دست محسوب می شود. به دلیل داشتن صفحه نمایش 5.2 اینچی ممکن است کار کردن با یک دست خیلی راحت به نظر نرسد. جنس صفحه نمایش آن گوشی سونی Z2 ازنوع IPS LCD است. این صفحه نمایش رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۴۲۴ پیکسل در اینچ را ارائه می‌کند و از فناوری Trulominus و X-Reality پشتیبانی می کند.
11018273500639792383.jpg
ویژگی ای که در این گوشی سونی خیلی به چشم می خورد و در حد بسیار زیادی خود نمایی می کند دوربین آن است. این دوربین کیفیتی معادل با ۲۰.۷ مگاپیکسلی دارد که به یک فلاش LED مجهز شده است. برخی از قابلیت های این دوربین به شرح ذیل است:
فوکوس لمسی، لرزش گیر دست هنگام فیلمبرداری و عکاسی، امکان HDR فیلمبرداری و عکاسی، تشخیص چهره و لبخند، قابلیت پانوراما، ثبت موقعیت زمانی و مکانی، 8 برابر بزرگ نمایی دیجیتال البته این نکته را نیز بایستی یاداور شد که در صورتی عکس های شما با این کیفیت خواهند بود که تنظیمات مربوط به آن را انجام داده باشید. وگرنه وقتی گوشی را بر روی تنظیمات خورکار ست شده است، عکس های گرفته شده کیفیت 8 مگا پیکسلی خواهند داشت. کیفیت وب کم 2.2 مگاپیکسلی برای مکالمات تصویری به کار برده شده است. درگوشی اکسپریا Z2 دو اسپیکر را در قسمت بالا و پایین تلفن قرار دارد که این اسپیکرها کیفیت صدای قابل قبولی دارند. از تنظیمات صوتی که سونی در Z2 قرار داده است می توان به ClearAudio و Dynamic normalizer اشاره نمود. تنظیم ClearAudio، بهترین کیفیت صدا را بر اساس آهنگی که کاربر در حال گوش دادن به آن هست را تشخیص می دهد. تنظیم Dynamic normalizer، تفاوت صدای بین آهنگ ها و ویدیو ها را کاهش می دهد. تنظیمات اسپیکر شامل Clear Phase و xLOUD می باشند. در Clear phase صدا شفاف تر و کیفیت آن بهبود می یابد. و در حالت xLOUD قدرت صدای بلندگوهای داخلی افزایش می یابد.
38578171625676566181.jpg

موبایل اکسپریا Z2 به یک باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که قادر خواهد بود تا 15 ساعت مکالمه و 120 ساعت پخش موسیقی را برای شما فراهم کند.
گوشی Z2 از پردازنده Snapdragon 801 چهار هسته ای، سه گیگابایت حافظه رم، 16گیگابایت حافظه داخلی و گرافیک Adreno 330 گیگابایت بهره می‌برد. این گوشی به درگاه کارت حافظه‌ی microSD مجهز شده است و کاربران می‌توانند تا 128 گیگابایت دیگر به این میزان حافظه بیفزایند.
Xperia Z2 به طور پیش‌فرض از نسخه‌ی 4.4.2 سیستم‌عامل اندروید با کد KitKat با همان رابط کاربری همیشگی و ساده استفاده می‌کند.
گوشی Z2 از OTG و MHL نیز پشتیبانی می کند. ومجهز به NFC و DLNA نیز می باشد.

 

جدیدترین ارسال ها

بالا