بررسی تمامی لپ تاپ های سونی در یک نگاه " شماره 3 "

Silver PC

Well-Known Member
سلام ،

اینم یه مقاله دیگه :

NS Series
لپ تاپ سونی سری NS با صفحه نمایش 15.4 اينچِ باریک خود ترکیبی است از عملکرد و طراحی با سبک معاصر برای یک رایانه شخصی و برای محاسبات تجاری روزانه ایده آل می باشد. زوایای نیم دایره ای و لبه های پخ و خمیده این دستگاه قرار گیری آن را در کیف های نوت بوک به سهولت ممکن می سازد. این نوت بوک تاکنون با رنگ های آبی ، نقره ای، صورتی و سفید ارائه گردیده است. درایور نوری این دستگاه با دیسک های Blu-ray تطبیق داده شده است و به واسطه آن می توانید فیلم های ویدئویی با کیفیت HD را مشاهده نمایید ( اين گزينه برای خريد اختياری می باشد ). این دستگاه تاکنون با کارت گرافیک های Intel GMA 4500 MHDو ATI ارائه گردیده است . وزن این دستگاه با باطری استاندارد 2.9 kg و زمان شارژ دهی آن بین 1.5 تا 4 ساعت و با باطری ظرفیت بالا بین 2 تا 5.5 ساعت است .

NW Series

قیمتی بسیار مناسب هستند. NW دارای صفحه نمایش 15.5 اینچ و رزولوشنی برابر با 768×1366 با نسبت تصویر 16:9 است. لپ تاپ های این سری دارای پردازنده های دو هسته ای از نوع Intel Core 2 Duo بوده و حداکثر قابلیت پشتیبانی از 8GB RAM و 400GB هارد دیسک را دارند. از ویژگی های بسیار مهم این سری وجود کارت گرافیک بسیار قوی ATI از نوع HD4570 با 512MB حافظه اختصاصی یا Dedicate است. در صورتی که میزان RAM سیستم شما 4GB باشد کارت گرافیک در کل حافظه ای برابر با 2280MB در اختیار خواهد داشت. از محاسن دیگر این سری وجود 2 کلید خاص است. یک کلید ویژه برای خاموش و روشن کردن نمایشگر لپ تاپ طراحی شده است و باعث کاهش مصرف باطری در مصارف خاص چون شنیدن موسیقی خواهد شد. کلید ویژه دیگر با نام WEB برای استفاده از اینترنت و گردش در دنیای Web بدون روشن کردن و ورود به سیستم عامل دستگاه است. از ویژگی های لپ تاپ NW نسبت به لپ تاپ NS وجود پورت HDMI است که یک خروجی جهت انتقال صوت و تصویر با کیفیت HD از لپ تاپ به HDTV و یا یک سینمای خانگی است. درایو نوری سری NW به صورت اختیاری یا optional از تکنولوژی بلوری پشتیبانی می کند. این سری همانند لپ تاپ های NS فاقد بلوتوث هستند. لپ تاپ های NW با طراحی بسیار زیبا و ظاهر بافت دار خود فعلا در سه رنگ قهوه ای گردویی، سفید خاص و نقره ای تولید می گردند. حداکثر میزان شارژدهی این سری با استفاده از باطری استاندارد 4 ساعت و با استفاده از باطری ظرفیت بالا برابر با 6.5 ساعت است. نوت بوک NW با ابعادی برابر با 24.9×3.048×37.08 سانتی متر و باطری استاندارد خود 2.72 کیلوگرم وزن دارد. از تفاوت های دیگر این دستگاه نسبت به سری NS عدم وجود مودم Dial-Up در آن است.

Performance​

عملکرد مناسب برای امور مختلف و ابعاد مناسب برای کاربرد های مختلف ( ابعاد مناسب کاربری شما ) از ویژگیهای مهم لپ تاپ های این سری می باشند

CS Series

سری CS با صفحه نمایش 14.1 برای کارهای خانگی و تجاری در نظر گرفته شده است . لپ تاپ های این سری برای عملکردهای مختلف و در رنگ های صورتی ، مشکی براق ، زرشکی، سفید، قهوای مسی و مشکی مات، عرضه می شوند. در این سیستم تکنولوژی پردازنده های جدید یعنی Intel Centrino 2 به صورت اختیاری وجود خواهد داشت . این سری از نوت بوک ابزار لازم جهت محاسبات ، پردازش و انجام سرگرمی های روزمره نظیر مشاهده فیلم با کیفیت بالا را در خود دارد . در لپ تاپ های رنگ مشکی مات سری CS قابلیت شناسایی اثر انگشت وجود دارد که به واسطه آن شما می توانید از اطلاعات دستگاه خود به صورت ویژه محافظت نمایید. حتی به واسطه آن می توانید به جای ورود رمز عبور در وب سایت های مختلف از اثر انگشت خود استفاده نمایید. وزن دستگاه CS به همراه باطری استاندارد تقریبا 2.5 کیلوگرم است و برای این سری حداکثر پردازنده ارائه شده تا این لحظه Intel Core2 Duo 2.8 GHz با FSB:1066 MHz است . مدل های جدید این دستگاه حداکثر از 8GB RAM پشتیبانی می کند. این دستگاه با کارت گرافیک اینتل و GeForce ارائه می گردد . زمان شارژ دهی این دستگاه با استفاده از باطری استاندارد بین 1.5 تا 4 ساعت و با باطری ظرفیت بالا بین 2.5 تا 6 ساعت است .

BZ Series

سری BZ سونی به عنوان سری حرفه ای و به عبارتی صنعتی آن محسوب می شود. همه آنچه راجع به این سری می توان در یک کلام گفت کیفیت و قابلیت اطمینان است. بهره گیری از صفحه نمایش 15.4 عریض با تکنولوژی LED وX-Black آن را مناسب یرای امور دفتری و اداری و ارائه مطالب (Presentation) می سازد . هر مدل از این سری دستگاه آزمایشات سختی را پشت سر گذاشته و تحمل نموده است. این آزمایشات شامل آزمایشات شوک ، آزمایشات باز و بسته شدن صفحه نمایش ، آزمایش سرازیر شدن مایع بر روی دستگاه و آزمایشات فشار بر سطح LCD هستند. این دستگاه دارای بالاترین استانداردهای صنعتی است . با بهره گیری از پردازشگر Intel Centrino یا Intel Centrino 2 یاIntel Centrino 2 with Vpro technology و تکنولوژی LED برای نمایشگر، مصرف باطری در این سری بسیار کاهش یافته است . با بهره گیری از HDD Protection ،TPM و اثر انگشت خوان این دستگاه از اطلاعات شما محافظت به عمل می آورد . فعال یا غیر فعال کردن کنترل دسترسی دستگاه در Bios Setup به همراه محدودیت دسترسی به USB دستگاه از ديگر نکات امنيتی در این سری است(به واسطه این کنترل افراد قادر به دسترسی غیر مجاز به اطلاعات محرمانه دستگاه و برداشت آنها نخواهد بود ). به کار رفتن آلیاژ منیزیم در پوشش دستگاه جهت کمک به حفاظت از دستگاه در برابر ضربات و تکان های ناگهانی . حفاظت در برابر شوک های وارده با G-Sensor که از آسیب دیدن هارد دیسک دستگاه در تکان های ناگهانی ممانعت به عمل می آورد . شارژدهی این دستگاه با باطری استاندارد بین 2 تا 5 ساعت و با باطری ظرفیت بالا بین 3 تا 5/7 ساعت است. وزن این دستگاه 2.63Kg با باطری استاندارد است.

FW Series

سری FW سونی با قرار دادن صفحه نمایش 16.4 اينچ در خود، تحولی در صفحه نمایش های عریض می باشد و قابلیت شما در بهره گیری از سرگرمی های مالتی مدیا را ارتقا می دهد. این صفحه نمایش عریض مناسب برای دیدن فیلم ، بازی ، عکس و همچنين امور اداری می باشد مخصوصا در شرایطی که نیاز به باز کردن دو صفحه و قرار دادن آنها در کنار یکدیگر دارید . با بهره گیری از تکنولوژی X-Black در صفحه نمایش این سری شما می توانید مقادیر را درخشان تر و طبیعی تر ملاحظه کنید. در برخی از مدل های این سری با قرارگیری یک لامپ مضاعف شاهد روشنی استثنائی تصویر خواهید بود. استفاده از تکنولوژی 5.1-Channel Dolby Sound Room باعث می شود صدایی با کیفیت سینما را در اختیار داشته باشید ( اختياری ) . در سری Fw آخرین تکنولوژی پردازشگر Mobile اینتل یعنی Intel centrino 2 قرار داده شده است و به واسطه آن بازدهی انرژی موثر در اختیار شما قرار می گیرد . با استفاده از این تکنولوژی شما شاهد عملکرد بسیار سریع تر دستگاه نسبت به به پردازشگرها با تکنولوژی های سابق خواهید بود (تا 50 درصد سریعتر در عملکرد های چندگا نه – دو برابر شدن محدوده برد شبکه بی سیم و تا 5 برابر کیفیت بهتر – تا 90 درصد عملکرد سریعتر در کاربرد های مالتی مدیا نظیر HD Video Encoding ). طراحی بسیار ظریف و استوا نه ای این دستگاه در بخش لولای نمایشگر و باطری باعث شده تا وزن و ابعاد دستگاه تا حد زیادی کاهش یافته و به 3.1Kg برسد . با به کارگیری آلیاژ منیزیم سبک و بسیار مقاوم در شاسی با جدار نازک سری FW با حفظ قابلیت حمل آسان دستگاه ، شاهد حفاظت قوی در برا بر شوک ها و ضربات نیز خواهیم بود . با رعایت فاکتور های انسانی در طراحی صفحه کلید دستگاه در کنار ظاهری بسیار زیبا، راحتی در استفاده از کلید ها را نیز خواهیم داشت . عملکردی بسیار روان در استفاده از نرم افزار های سه بعدی در دستگاه های مختلف از سری FW تاکنون کارت گرافیک های ATI Mobility Radeom HD3650یاHD3470 که مناسب برای دیدن DVD ها و انجام بازی ها می باشد و یا کارت گرافیک جدید Intel GMA 4500 MHD در نظر گرفته شده است. این سری با استفاده از باطری استاندارد بین 2 تا 4 ساعت و با استفاده از باطری ظرفیت بالا بین 3 تا 6 ساعت پاسخگوی نیاز شما خواهد بود .

CW Series

جایگزینی برای سری CS سونی. سری CW از لپ تاپ های سونی وایو جلوه ای از زیبایی و هماهنگی در ترکیب رنگ است. پشت پانل نمایشگر این سری، رنگی زیبا و براق داشته و این رنگ به صورتی هوشمندانه و زیبا در درون دستگاه در قسمت Palm Rest ( جایگاه قرارگیری دست شما بر روی لپ تاپ ) تکرار شده است. این سری در رنگ های مشکی، قرمزآتشین، صورتی، سفید و آبی نیلی ( سری Signature ) موجود می باشد. از دیگر ویژگی های این سری بهره مندی از یک نمایشگر 14 اینچ بسیار مرغوب با شفافیت و وضوح بالا به همراه تکنولوژی LED-Backlit است که باعث مشاهده بهتر جزئیات و کیفیتی بالاتر از پیش در نمایش تصاویر ویدئویی است. پوشش ضد تشعشع یا Anti-glare موجود بر روی نمایشگر این لپ تاپ باعث مشاهده آسان تر نمایشگر در نور مستقیم خواهد شد. تمامی لپ تاپ های سری سی دبلیو سونی مجهز به کارت گرافیک های NVIDIA GeForce با حافظه اختصاصی 256 یا 512 مگابایت هستند که به اجرای بازی های سه بعدی، کار با تصاویر ویدئویی HD و کار با فایل و تصاویری که نیاز به یک کارت گرافیک قوی دارند کمک می کند. از ویژگی های مهم این لپ تاپ بهره مندی از پورت خروجی HDMI برای انتقال تصویر دیجیتال با کیفیت HD از لپ تاپ به یک HDTV است. تصور کنید که می توانید آن چه را که بر روی لپ تاپ 14 اینچ خود می بینید بر روی یک نمایشگر 52 اینچ نیز مشاهده نمایید. وزن این لپ تاپ به همراه یک باطری استاندارد 2.4 کیلوگرم است. میزان شارژدهی این لپ تاپ با یک باطری استاندارد با تنظیمات اولیه و بالاترین نور برای نمایشگر حداکثر 4 ساعت خواهد بود و در حالتی که نور نمایشگر حداکثر و درایو DVD دستگاه در حال کار است حداکثر شارژدهی برابر با 2.5 ساعت خواهد بود. این لپ تاپ مانند اکثر لپ تاپ های جدید فاقد مودم Dial-up است.

Ultra Portable​

لپ تاپ های این سری برای افرادی که سفرهای کاری و تجاری فراوان دارند، طراحی شده اند. عمر باطری طولانی و وزن پایین از ویژگیهای مهم سری لپ تاپ های این دسته می باشند.

SR Series

یک نوت بوک ایده آل از لحاظ عملکرد ، قیمت و قابلیت حمل با صفحه نمایش 13.3 و وزن 1.8Kg با باطری استاندارد. مناسب برای کاربرانی که حرفه ای تجاری داشته و نیاز به یک کامپیوتر قابل حمل برای مقاصد مختلف دارند . با به کارگیری کلید Mode در این سری شما به سرعت می توانید میان زمینه های مختلف کاری در دستگاه سوئیچ کنید . اکنون می خواهید چه کاری انجام دهید ؟ تفریح، تجارت و ... . شما به سادگی می توانید تنها با فشار دادن یک کلید ظاهر دسک‌تاپ خود را با فعالیت آن لحظه خود تطبیق دهيد. بهره گیری از آخرین تکنولوژی اینتل یعنی Intel Centrino 2 برای این دستگاه قدرت پردازش بی سابقه ، اتصال به شبکه بی سیم به طور گسترده تر، پشتیبانی پیشرفته از مالتی مدیا و بازدهی بیشتر انرژی را تقدیم خواهد کرد . از محاسن سری SR سونی کاهش زمان بارگذاری (Load) نرم افزار هاست . تمامی لپ تاپ های سری SR دارای تکنولوژی LED برای عمر بیشتر باطری هستند . با داشتن Fingerprint Reader ،Hard Disc Drive Protection ، Trusted Platform Module از دستیابی غیر مجاز به اطلاعات دستگاه شما ممانعت به عمل می آورد . کارت گرافیک به کار گرفته شده در این دستگاه تاکنون از نوع Intel GMA 4500 MHD و یا ATI بوده است و از تکنولوژیHD پشتیبانی می نماید . رزولوشنLCD این دستگاه 800 ×1280 است. این دستگاه اکنون حداکثر با پردازنده 2.8GHz Intel Core2 Duo و FSB:1066 MHz در بازار ارائه شده است. تا 6 ساعت قدرت شارژدهی با استفاده از باطری استاندارد و کارکرد استاندارد .

Z Series

سری Z از نوت بوک های سونی برای مواجه شدن با ضربات و شوک های متداول در سفرهای مختلف و محاسبات روزمره تجاری طراحی شده است . سری Z سونی قدرت و عملکرد موجود در یک نوت بوک بزرگ را در خود دارد . LCD این دستگاه دارای resolution 900×1600 یا1366×768 است و در آن از تکنولوژی Xbrite-DuraView استفاده گرديده است. این LCD تصویری با رنگی حقیقی به شما ارائه داده و Anti-Glare و Scratch-Proofed (ضد خراشیدگی ) است . به کارگیری تکنولوزی SSD (اختیاری) موجب استحکام ، سرعت و بی صدایی درایو آن می شود. SSD به کار گرفته شده در سری Z به کاربر استحکام در برابر تکان های ایجاد شده در سه طرف دستگاه را می دهد و هیچگونه اختلال و سرو صدایی در دستگاه ایجاد نمی کند . در این سری یک SSD دو کاناله 128GB برای بوت شدن سریع تر دستگاه وجود دارد . وجود G-Sensor Shock Protection از دستگاه در برابر تکان های ناگهانی ناهنجار حفاظت می کند تکان هایی که به طور معمول باعث آسیب رسیدن به هارد دیسک دستگاه خواهند شد . حمل و نقل آسان با داشتن صفحه نمایش 13.1 اينچ، پوشش فیبر کربن و وزن 1.5Kg (فیبر کربن 30 درصد سبک تر از مواد به کار رفته در ساختمان کامپیوتر های تجاری معمولی است .این ماده به طور معمول در صنایع هوایی و همچنین اتومبیل های مسابقه ای فرمول یک استفاده می شود . همچنین استحکام آن 200 درصد بالاتر است ). با به کارگیری تکنولوژی پردازشگر های جدید اینتل یعنی Intel Centrino 2 و یک پردازشگر Core 2 Duo کار آمد قدرتی بی سابقه به همراه مصرف برق بسیار پایین را خواهیم داشت . این سری انقلابی در امر سیستم گرافیک های Hybrid می باشد. در این سری برای حفظ هرچه بیشتر شارژ باطری برای تغییر بین دو کارت گرافیکی موجود در دستگاه نیازی به Reboot شدن دستگاه نمی باشد. در این سری از یک چیپست گرافیک کم مصرف (Stamina Mode) و یک چیپست Nvidia Geforce 9300M GS برای یک عملکرد قوی گرافیکی (Speed Mode) استفاده شده است . بهره گيری از تکنولوژی VAIO EveryWair در اين سری به کاربر این امکان را می دهد که ارتباطی بدون مرز و بی وقفه داشته باشید . بهره گیری از شبکه بی سیم و باند وسیع همراه نسل سوم (3G Wireless Mobile Broadband) دسترسی به شبکه در تمام حوزه های زمانی را ممکن می سازد . تمامی نوت بوک های سری z سونی از تکنولوژی LED برای عمر طولانی تر باطری بهره می برند . بهره گیری از تکنولوژی های شناسایی از طریق اثر انگشت ، Hard Disc Drive Protection و TPM از دسترسی غیر مجاز به اطلاعات دستگاه شما ممانعت به عمل می آورند . در اين سری محل قرار گیری دست بر روی نوت بوک یا Palm Rest و فاصله بین محل قرار گیری کلید ها ، تنها از یک ورقه آلومینیوم یا فیبر کربن یک دست و یکنواخت ساخته شده است که حاصل آن یک صفحه کلید ایزوله است و در کنار ظاهری بسیار زیبا، راحتی و دوام دستگاه را در بر خواهد داشت . شارژ دهی این دستگاه بااستفاده از باطری استاندارد بین 2 تا 6 ساعت و در حالتی که از باطری با ظرفیت بالا استفاده می شود بین 3 تا 9 ساعت است .

TT Series

سری TT سونی با داشتن صفحه نمایش 11.1 اينچ ، وزن 1.3 کیلو گرم و شارژدهی 4.5 تا 7.5 ساعت با یک باطری استاندارد به عنوان یک لپ تاپ رده اول مطرح می شود. این لپ تاپ برای جلوگیری از آسیب دیدن هارد دیسک در اثر تکان های ناگهانی مجهز به G-Sensor است و در سری Premium آن از بالا تا پایین روکشی از فیبر کربن دارد. به علاوه این دستگاه با داشتن آخرین تکنولوژی پردازنده اینتل یعنی Intel Centrino2 و یک درایو وضعیت ثابت (SSD) به صورت اختیاری (Optional) عملکردی قابل قبول را به شما ارائه می دهد . یک دستگاه قابل حمل باید شارژ دهی قابل قبولی داشته باشد. به طور کلی صفحه نمایش اولین مصرف کننده شارژ دستگاه است. یک حسن کلیدی برای سری TT سونی استفاده از یک سنسور نور است و می تواند شدت نور محیط را تشخیص داده و به طور اتوماتیک میزان روشنایی صفحه نمایش را تغییر دهد . دستگاه سونی وایو سری TT قدرت صوت و تصویر HD از تکنولوژی بلوری دیسک (Blu-Ray Disc) را درون پک کوچک و قابل حمل خود آورده است . اين نوت بوک با تکنولوژی XBrite-Duraview LCD تصویری روشن تر و واضح تر به ما ارائه می دهد. همچنین با به کارگیری White LED Backlight بازدهی انرژی در این سری بالاتر و با پوشش مخصوص ضد خش بر روی LCD خود، گزینه ای مناسب محسوب می شود. این نوت بوک تاکنون حداکثر با پردازنده 1.4GHz Intel Core 2 Duo SU9400، FSB:800MHz و3MB Cache ارائه گردیده است . این نوت بوک حداکثر از RAM 4GB پشتیبانی می کند. رزولوشن تصویر در این سری 768×1366 است . کارت گرافیک سری TT از نوع Intel GMA 4500MHD و دارای چیپست گرافیک Mobile Intel GS45 Express است و با مقدار RAM 4GB تا 1300MB،Share می کند . این لپ تاپ تاکنون در رنگ های قرمز لاکی، طلایی شامپانی، مشکی ابریشمی و فیبر کربن مشی تولید شده است !

P Series

سبک وزن ترین نوت بوک 8 اینچ دنیا وزنی برابر با 630 گرم داشته و با ظاهر بی عیب و نقص خود عملکردی بالاتر از آنچه تصورمی کنید به شما ارائه می دهد. این دستگاه به راحتی در جیب های کت و لباس شما جای می گیرد و با بهره گیری از شبکه بی سیم به شما در کنترل ایمیل ها و ارسال پیام ها در هر مکان یاری می نماید . همچنین به کمک سیستم GPS به کار رفته در آن می توانید موقعیت های مکانی را شناسایی نموده و رهیابی نمایید . این دستگاه جهت ایجاد تنوع در ظاهر، در چهار رنگ الهام گرفته شده از سنگ های جواهر ساخته شده است. این رنگ هاعبارتند از: مشکی عقیق (ONYX BLACK ) ، نارسنگ یا لعل قرمز ( GARNET RED ) ، سبز زمردی ( EMERALD GREEN ) و سفید کریستالی (CRYSTAL WHITE ). صفحه نمایش 8 اینچ این دستگاه از نوع LED-BACKLIT و ULTRA-BRIGHT بوده و به سرعت برای آغاز به کار مطلوب دستگاه آماده می گردد. همچنین صفحه نمایش بسیار عریض این سری با رزولوشن 768 × 1600 (UWXGA ) باعث می شود تا صفحات عریض را به طور کامل و در یک لحظه بدون نیاز به اسکرول مشاهده نمایید. همانگونه که گفته شد این سری مجهز به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) بوده و بدون نیاز به اتصال به اینترنت امکان مسیر یابی و یافتن مکان ها را برای شما فراهم می کند. این دستگاه با ابعاد 98/11 × 98/1 × 5/24 سانتی متر از ویندوز ویستا بهره مند بوده و در عین کوچکی قابلیت های کاملی دارد. دستگاه های سری P دارای 2 اسلات جهت اتصال کارت های حافظه SD و MEMORY STICK DUO و 2 پورت USB2.0 و پورت DISPLAY / LAN ADAPTOR و یک جک هدفن می باشند ( درون جعبه این دستگاه آداپتور ویژه DISPLAY / LAN وجود دارد). متاسفانه این دستگاه فاقد درایو نوری است. کارت گرافیک این دستگاه از نوع اینتل ( INTEL GMA 500 ) است . ظرفیت هارد دیسک این دستگاه تنها تا 60GB بوده و در صورتی که از نوع SSD انتخاب گردد تا 128GB موجود است . ماکزیمم RAM این دستگاه 2 GB و از نوع باس 533MHZ است. پردازنده این دستگاه از نوع Intel Atom با حداکثر CLOCK SPEED 1.33GHZ و میزان 512KB L2 CACH و 533MHZ FSBاست. این دستگاه بر خلاف مدل های مشابه دارای SPEAKER و Bluetooth بوده و رزولوشن دوربین آن 0.3MP است. همچنین جهت حفاظت از اطلاعات دستگاه شما مجهز به G–SENSOR است. میزان شارژدهی این دستگاه با باطری استاندارد تا 4 ساعت و با بهره گیری از باطری ظرفیت بالا تا 8 ساعت است.

W Series

زیبا وسبک، شاید این بهترین تعریف برای نت بوک W سونی باشد. این لپ تاپ کوچک و جدید برای انجام کارهای ضروری چون چک کردن ایمیل، ارسال پیام های فوری و گردش در وب سایت های اجتماعی چون فیس بوک بسیار مناسب است. این نت بوک با ابعاد 3.24 * 17.96 * 26.78 سانتی متر و وزن 1.19 کیلوگرم بسیار مناسب برای استفاده در جابه جایی های مکرر است. میزان شارژدهی لپ تاپ سونی سری W در حالت استاندارد حدودا 160 دقیقه است و این زمان بر اساس نوع استفاده شما متغیر می باشد. رزولوشن تصویر این نت بوک 10.1 اینچ با تکنولوژی LED-Backlit برابر با 768 * 1366 بوده و مناسب برای مشاهده صفحات وب است. پردازنده استفاده شده در این دستگاه تاکنون از نوع Intel Atom بوده و حداکثر از 1GB RAM پشتیبانی می کند. این دستگاه مانند دیگر نت بوک های موجود در بازار فاقد درایو نوری است و کاربر در صورت لزوم باید از یک درایو نوری اکسترنال استفاده کند. کارت گرافیک آن از نوع Intel GMA 950 بوده و مانند بسیاری از لپ تاپ های جدید فاقد مودم Dial-up است.

X Series

جایگزینی برای سری TT سونی. لپ تاپ سونی وایو سری ایکس در زمان فعلی به عنوان سبک ترین لپ تاپ دنیا شناخته می شود. این لپ تاپ وزنی مابین 726 تا 780 گرم داشته و ضخامت آن برابر با 1.27 سانتی متر است. این وزن کم باعث می شود که در شرایطی همراه داشتن آن با خود را فراموش کنید. اگر شما به دنبال یک لپ تاپ بسیار راحت جهت حمل و نقل و همچنین دارای طراحی بسیار زیبا می گردید این همان گزینه مورد نظر شماست. مجموعه Signature این سری از سونی دارای رنگی طلایی به همراه یک SSD یا Solid State Drive جهت ذخیره اطلاعات شماست که ضمن داشتن سرعتی بالاتر از اطلاعات شما به نحو بهتر و قابل اطمینان تری حفاظت می کند. این لپ تاپ به دلیل استفاده از فیبرکربن در ساختار خود ( در نوع Premium ) در عین سبکی بدنه ای مستحکم دارد. پانل یکپارچه آلومینیمی صفحه کلید این لپ تاپ به آن ساختاری مستحکم می بخشد. نمایشگر 11.1 اینچ این لپ تاپ با رزولوشن 768*1366 مجهز به تکنولوژی LED-Backlit بوده و مقاوم در برابر خراشیدگی است. این لپ تاپ سبک حداکثر از 2GB RAM از نوع DDR2 533MHz پشتیبانی نموده و کارت گرافیک آن از نوع Intel GMA 500 است. نوت بوک سونی وایو سری X فعلا با پردازنده Intel Atom Z550 با 2GHz Clock Speed و FSB:533MHz ارائه گردیده و مانند اکثر لپ تاپ های جدید فاقد مودم Dial-up است. میزان شارژدهی این لپ تاپ با یک باطری استاندارد و تنظیمات پیش فرض تا 3.5 ساعت و در حالتی که روشنایی نمایشگر آن بر روی حداکثر باشد این شارژدهی به 2.5 ساعت می رسد. در صورتی که برای این لپ تاپ از باطری های ظرفیت بالا ( VGP-BPX19 ) استفاده شود میزان شارژدهی با تنظیمات پیش فرض حداکثر به 14 ساعت خواهد رسید.

MultiMedia​

این سری جایگزین مناسبی برای رایانه‌های دسک‌تاپ می‌باشند و دارای قدرت بالا در عملکردهای چند رسانه‌ای یا مالتی‌مدیا هستند. صفحه نمایش وسیع Full HD، کارت گرافیک پیشرفته و قدرتمند از ویژگیهای لپ‌تاپ‌های این سری می‌باشند. اين سری از دستگاه‌ها وزنی بالا داشته و مناسب جهت جابه‌جایی مکرر نمی‌باشند.

AW SERIES

نوت بوک سونی سری AW با صفحه نمایش “18.4 یک موتور خانه مالتی مدیا است. این دستگاه ترکیبی است از قدرت عملکرد یک کامپیوتر Desktop و راحتی یک کامپیوتر قابل حمل نوت بوک . این نوت بوک تاکنون حداکثر با پردازنده 2.8 GHz Intel Core 2 Duo و تکنولوژی Centrino2 ارائه گردیده است. این دستگاه توانایی پشتیبانی از 8GB حافظه RAM را دارد . کارت گرافیک این سری از نوع NVIDIA Geforce 9600MGT با 512MB حافظه اختصاصی (Dedicated) است و چیپست گرافیک آن از نوع Mobile Intel PM45 Express است. این دستگاه دارای TV Tuner می باشد. اين دستگاه از یک صفحه کلید با ابعاد واقعی و کامل (کلید های اعداد) و قدرت ذخیره اطلاعات بالا به دلیل قابلیت قرارگیری 2 هارد دیسک در درون خود بهره مند می باشد. سونی با ارائه این محصول تکنولوژی جدید نمایشگر LCD خود یعنی XBrite-FullHD را نیز به شما معرفی می کند . با اين صفحه نمایش وضوح و درخشندگی یک نمایشگر 1080p HD را تجربه خواهيد کرد. رزولوشن این نمايشگر 1080×1920 است. نمایش روشن تر، رنگی حقیقی تر ، جزئیات تصویری بیشتر و وضوحی بسیار بالا (Super-Sharp , Super-crisp) از خصوصیات این نمایشگر جديد است . نسبت طول به عرض تصویر در این دستگاه 16:9 است . در این دستگاه تکنولوژیSSD به صورت اختیاری وجود دارد . در نوع اختیاری این دستگاه یک SSD با 128GB حافظه دو کاناله با تکنولوژی RAID که توسط یک هارد دیسک 500GB پشتیبانی می شود وجود دارد . RAID مخففی برای Random Arrays Of Independent Discs (آرایه های اتفاقی دیسک های مستقل) است و وظیفه آن هماهنگی بین دو SSD موجود جهت عملکرد هم زمان آنهاست و نتیجه آن بوت شدن سریعتر دستگاه ، اجرای سریعتر نرم افزار های کاربردی و به طور کلی ارتقای عملکرد دستگاه است . با انتخاب سری AW از ویژگی های تکنولوژی Blu-Ray نیز بهره مند خواهید شد و به واسطه آن شما می توانید ذخیره و مشاهده اطلاعات در حجم وسیع تری را داشته باشید (BD-RE). مشاهده فیلم های HD و ذخیره اطلاعات تا 50GB که تقریبا 5 برابر یک DVD استاندارد است از دیگر ویژگی های استفاده از این تکنولوژی است (BD-RE) در صورتی که انتخاب شما BD-ROM باشد شما قادر به ذخیره اطلاعات نخواهید بود . با تیونر تلویزیون NTSC/ATSC شما می توانید کانال های تلویزیون محلی و همچنین کا نال های HD را مشاهده و ضبط نمایید . وزن این دستگاه با باطری استاندارد 3.9kg و میزان شارژ دهی آن بین 1 تا 2.5 ساعت و با استفاده از باطری ظرفیت بالا بین 1.5 تا 3.5 ساعت است .

==

میتونه تو مجله جا بگیره ... ! :rose:
 

senged

Member
محمد جان یه چیزی بگم ناراحت نمیشی :دی


جون خودت منبعو بنویییییییییییییییییییییی...یس!!!
 

Silver PC

Well-Known Member
سلام ،

رسول جان ( به جان خودم ) نوشته بود برگفته شده از سونی.کام

چند تا سایت دیگه همین مطلب وجود داشت اما زیرش هیچی نگفته بودن !

اون سایتی هم که گرفتم سایت معروفی بود ولی همین برگفته شده از ... نوشته بود !

من چه کنم !؟
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا