برتری های Zbrush نسبت به مایا چیست ؟

یه نفر که واقعا متخصص هست تو این زمینه که هم مایا کار میکنه و هم زی میخام برام بگه توی مدل سازی پیشرفته مایا قوی تره یا زی ؟ یعنی زی من اینطور که شنیدم ابزارهای منحصر به فردی داره برای مدل سازی ( منظورم دی تیل دادن نیست ) بیس سازی هست که مثلا میخای یه زره بسازی توی زی خیلی عالی میتونی اونو در بیاری تا توی مایا

کسی هست که یه سری ابزار های زی که در مدل سازی کاربرد داره و نسبت به مایا برتری داره رو توضیح بده ؟
 

sidsid

Well-Known Member
سلام:rose:
با اجازه اساتید...

تقریبا میشه گفت دو جور مدلینگ داریم

1. پولی مدلینگ ... از مکس یا مایا یا امثالهم شروع میشه و ما با ورتکس و پولیگون سر کار داریم.
این نوع مدلینگ خیلی دقیق و سبکه اما خیلی از مواقع به تنهایی پاسخ گو نیست....
2.براش مدلینگ ... اینجور مدل سازی شبیه مجسمه سازی میمونه و تقریبا همه کار ها با براش صورت میگیره zbrush و mudbox با این سبک کار میکنن
این روش قبلا خیلی دقیق نبود بشتر به درد مدل های ارگانیک میخورد اما روز به روز داره پیشرفت میکنه....

خیلی بحث رو پیچیده نکنم قبلا اگه میخواستی یه مدل هندسی با لبه های سخت (hard surface) مثل تفنگ یا یک روبات رو مدل کنی عاقلانه این بود که با مایا کار کنی اما در چند ورژن اخیر zbrush امکانات خیلی هوشمندی برای این کار اضافه شده مثل panel loop و qRemesher و DynaMesh و Shadow box

DynaMesh یکی از ابزار هایی هست که باعث برتری zbrush نسبت به خیلی از نرم افزار ها میشه با این ابزار میشه از یک Sphere به عنوان بیس مش یه کاراکتر تموم عیار ساخت...
و....
zbrush ابزار های زیادی داره که نظیرشو تو هیچ نرم افزاری پیدا نمیکنی یه سری بزن pixologic.com(این سایت ایران رو تحریم کرده با وی پی ان واردش بشو) اونجا برای امکانات زیبراش کلی کلیپ و مطلب گذاشته
در کل بستگی داره از یه نرم افزار چی بخواهی....!
معمولا از هر دو به صورت مکمل استفاده میکنند
من با هر کار کردم به نظر من اگه میخوای مدلینگ کار کنی به هیچ عنوان zbrush رو از دست نده چون خیلی قوی دوست داشتنی و عاااااااااااالییییییییهههههههههه..........:neutral:

اگه سوالی بود در حد توان در خدمتم:rose:

یا علی
 

mixepilm

Member
اصلا مقایسه درست و حرفه ای نیست،ZBrush وظیفه خاص خودش رو داره،Maya هم وظیفه خودش رو....:shock:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
بله sidsid عزیز کاملا درست میگه و همینطور mixepilm
اصلا این دو مثل هم نیستند
بیس رو با مایا یا مکس میزنن بعد با نرم افزار های FreeForm مثل زیبراش ، مودباکس و ... شکل میدن به مدل و بعد هم با براش دیتیل
 

mohammad.sub7

کاربر فعال
کلا انجمن سه بعدی عادت شده این کار. مایا بهتر یا مکس؟ مکس بهتر یا سافت ایمیج؟ سینما فور دی بهتر یا مایا؟ .... من همچین مدل پست ها رو حداقل ماهی یه بار تو انجمن 3 بعدی دیدم
 

coelho

Member
این دو نرافزار کلا با هم تفاوت دارن حداقل شما میگفتی مایا با مکس قابل هضمتر بود تا این.
زی براش که یک نرافزار تخصصی برای حجاری دیجیتال یا همون مجسمه سازی دیجیتال هست که شما میتویند با ظرافت تمام مدلتون رو در اون ایجاد کنید.اغلب 3D کارها بیس اولیه کارو در مایا یا مکس یا c4d یا سایر نرافزارهای مشابه ایجاد میکنن و بعد برای اضافه کردن جزئیات اونو به یک نر افزار حجاری که بهترینشون زی براش و ماد باکس هست انتقال میدن.کلا مقایسه نرافزارها با هم کار درستی نیست هر کدوم ویژگی و ضعف های خاص خودشون رو دارن و بهتره که از همه اونها به نحوی بهره ببریم.موفق باشیـــــــــ
 

جدیدترین ارسال ها

بالا