سلام
با اجازه اساتید...
تقریبا میشه گفت دو جور مدلینگ داریم
1.
پولی مدلینگ ... از مکس یا مایا یا امثالهم شروع میشه و ما با ورتکس و پولیگون سر کار داریم.
این نوع مدلینگ خیلی دقیق و سبکه اما خیلی از مواقع به تنهایی پاسخ گو نیست....
2.
براش مدلینگ ... اینجور مدل سازی شبیه مجسمه سازی میمونه و تقریبا همه کار ها با براش صورت میگیره zbrush و mudbox با این سبک کار میکنن
این روش قبلا خیلی دقیق نبود بشتر به درد مدل های ارگانیک میخورد اما روز به روز داره پیشرفت میکنه....
خیلی بحث رو پیچیده نکنم قبلا اگه میخواستی یه مدل هندسی با لبه های سخت (hard surface) مثل تفنگ یا یک روبات رو مدل کنی عاقلانه این بود که با مایا کار کنی اما در چند ورژن اخیر zbrush امکانات خیلی هوشمندی برای این کار اضافه شده مثل panel loop و qRemesher و DynaMesh و Shadow box
DynaMesh یکی از ابزار هایی هست که باعث برتری zbrush نسبت به خیلی از نرم افزار ها میشه با این ابزار میشه از یک Sphere به عنوان بیس مش یه کاراکتر تموم عیار ساخت...
و....
zbrush ابزار های زیادی داره که نظیرشو تو هیچ نرم افزاری پیدا نمیکنی یه سری بزن pixologic.com(این سایت ایران رو تحریم کرده با وی پی ان واردش بشو) اونجا برای امکانات زیبراش کلی کلیپ و مطلب گذاشته
در کل بستگی داره از یه نرم افزار چی بخواهی....!
معمولا از هر دو به صورت مکمل استفاده میکنند
من با هر کار کردم به نظر من اگه میخوای مدلینگ کار کنی به هیچ عنوان zbrush رو از دست نده چون خیلی قوی دوست داشتنی و عاااااااااااالییییییییهههههههههه..........
اگه سوالی بود در حد توان در خدمتم
یا علی