برای کار با وی ری ارتقای کدام قطعه ی سخت افزار مهمتره

corel

Active Member
با سلام
دوستان من فعلا با مکس 2010 کار می کنم و می خوام برای کار با وی ری، یه مقدار سیستم رو ارتقا بدم.
با توجه به اینکه مشکل بودجه دارم، قدرت مانور ندارم.
مشخصات فعلی سیستم من این هست:
System Manufacturer : ESC
System Model: GeForce6100PM-M2
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core 5000+ 2.60GHz
memory: 1.0 GB
System typr: 32-bit
Graphic: onboard, GeForce 6150SE nForce 430
Total Available Graphic Memory= 128 MB + 191 MB(shared) = 319 MB
Windows 7 Starter
دوستانی که اطلاع دارند راهنمایی کنند لطفا که ارتقاء کدوم مهمتره و برای انجام رندر با وی ری تأثیر بیشتر داره؟
من احتمالا مکس 2011 تا 2013 رو باید روش نصب کنم با وی ری متناسب با اون.

منظورم اینکه که مثلا اولویت برام پردازنده باشه که مثلا چهار هسته ای باشه
یا کارت گرافیک
یا اینکه اینا بدون حافظه (RAM) زیاد بی فایده است؟
 

SajjadKhati

کاربر فعال <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام
در سیستم عامل 32 بیتی و نسخه های قدیمی 3ds max و vray را نمیدونم .
اما برای نسخه های اخیر (64 بیت) ، برای 3ds max ، حداقل به رم 16 گیگ احتیاج داره (بسته به حجم و وسعت اشیاء تون داره ولی برای پروژه های مبتدی تا متوسط 16 گیگ رم ، و برای پروژه های متوسط به بالا ، 32 گیگ رم و برای پروژه های حرفه ای و فوق حرفه ای ، 64 گیگ رم پیشنهاد میشه) .
همچنین پردازنده ای که عملکرد تک هسته ایش بالا باشه ، پیشنهاد میشه . چون زمان طراحی ، اغلب نرم افزارهای گرافیکی ، از تعداد محدودی هسته میتونن استفاده کنن (معمولا بین 1 تا 8 هسته) ، بصورت استاندارد ، یه پردازنده ی 4 یا 6 هسته ای پیشنهاد میشه .
هر چند 3ds max بصورت مستقیم نیاز به کارت گرافیک نداره ولی سایت ها ، کارت گرافیک را پیشنهاد میکنن (سری GTX یا Quadro با حجم حافظه ی بالا) :

Recommended System: Recommended Systems for Autodesk 3ds Max

برای vray هم که 2 نسخه ی vray next (که تحت cpu رندر میکنه) و نسخه ی vray rt (که تحت gpu رندر میکنه) . یا حتی بصورت ترکیبی هم رندر میکنه .
بنابراین بستگی داره که کدوم نسخه از vray را استفاده کنید . اگه از نسخه vray next استفاده میکنید ، هر چه cpu ی قویتر داشته باشید ، رندرتون سریعتر انجام میشه .
اگه از نسخه ی vray rt استفاده میکنید ، هر چه کارت گرافیک قویتر داشته باشید ، رندرتون سریعتر انجام میشه .
اگه بصورت ترکیبی استفاده میکنید ، هر دو cpu و کارت گرافیک قویتری داشته باشید ، رندرتون سریعتر انجام میشه .
vray هر چند به حجم رم هم بستگی داره ولی نسبت به 3ds max ، زیاد نیست . 8 گیگ (تهش 16 گیگ) رم پیشنهاد میشه . البته باز هم بستگی به حجم اشیاء در پروژه داره :

Recommended System: Recommended Systems for V-Ray

اینها برای نسخه های اخیر با نسخه های 64 بیت بود .
اما شما چون نسخه ی قدیمی و 32 بیتی را استفاده میکنید ، دقیق نمیدونم .
با این حال ، حجمِ 1 گیگ رم ، به نظر برای نسخه های قدیمی هم کم به نظر میرسه . شاید نیاز باشه رم تون را افزایش بدین (2 گیگ تا 4 گیگ رم) . و همچنین مخصوصا ببینید از کدوم نسخه از vray استفاده میکنید و طبق توضیحات ، cpu یا کارت گرافیک را ارتقاء بدین تا سرعت رندرتون افزایش پیدا کنه .
البته فکر نکنم این سوکت از پردازنده ای که دارین ، حتی دست دوم اش هم توی بازار (حداقل براحتی) پیدا بشه .
 

corel

Active Member
با سلام
ضمن تشکر. من احتمالا مجبورم مادر بورد رو هم عوض کنم.
 

SajjadKhati

کاربر فعال <A href="http://forum.majidonline.com/f
با سلام
ضمن تشکر. من احتمالا مجبورم مادر بورد رو هم عوض کنم.
خواهش میکنم .
کلا به چند عامل بستگی داره :

1) بودجه تون چقدره؟
2) کل مدل دقیق قطعات (مخصوصا مادربرد و رم و پاور) تون چیه؟

طبق جواب دو گزینه ی بالا ، میشه تعیین کرد که چه مادربرد و قطعاتی براتون مناسب تر هه.
با برنامه ی cpu-z میشه (از تمام سربرگ هاش) میشه مدل قطعات اصلی را بدست آورد . البته مدل پاور میمونه که باید کیس را باز کنید و ببینید .
 

babak_666

New Member
سلام
در سیستم عامل 32 بیتی و نسخه های قدیمی 3ds max و vray را نمیدونم .
اما برای نسخه های اخیر (64 بیت) ، برای 3ds max ، حداقل به رم 16 گیگ احتیاج داره (بسته به حجم و وسعت اشیاء تون داره ولی برای پروژه های مبتدی تا متوسط 16 گیگ رم ، و برای پروژه های متوسط به بالا ، 32 گیگ رم و برای پروژه های حرفه ای و فوق حرفه ای ، 64 گیگ رم پیشنهاد میشه) .
همچنین پردازنده ای که عملکرد تک هسته ایش بالا باشه ، پیشنهاد میشه . چون زمان طراحی ، اغلب نرم افزارهای گرافیکی ، از تعداد محدودی هسته میتونن استفاده کنن (معمولا بین 1 تا 8 هسته) ، بصورت استاندارد ، یه پردازنده ی 4 یا 6 هسته ای پیشنهاد میشه .
هر چند 3ds max بصورت مستقیم نیاز به کارت گرافیک نداره ولی سایت ها ، کارت گرافیک را پیشنهاد میکنن (سری GTX یا Quadro با حجم حافظه ی بالا) :

Recommended System: Recommended Systems for Autodesk 3ds Max

برای vray هم که 2 نسخه ی vray next (که تحت cpu رندر میکنه) و نسخه ی vray rt (که تحت gpu رندر میکنه) . یا حتی بصورت ترکیبی هم رندر میکنه .
بنابراین بستگی داره که کدوم نسخه از vray را استفاده کنید . اگه از نسخه vray next استفاده میکنید ، هر چه cpu ی قویتر داشته باشید ، رندرتون سریعتر انجام میشه .
اگه از نسخه ی vray rt استفاده میکنید ، هر چه کارت گرافیک قویتر داشته باشید ، رندرتون سریعتر انجام میشه .
اگه بصورت ترکیبی استفاده میکنید ، هر دو cpu و کارت گرافیک قویتری داشته باشید ، رندرتون سریعتر انجام میشه .
vray هر چند به حجم رم هم بستگی داره ولی نسبت به 3ds max ، زیاد نیست . 8 گیگ (تهش 16 گیگ) رم پیشنهاد میشه . البته باز هم بستگی به حجم اشیاء در پروژه داره :

Recommended System: Recommended Systems for V-Ray

اینها برای نسخه های اخیر با نسخه های 64 بیت بود .
اما شما چون نسخه ی قدیمی و 32 بیتی را استفاده میکنید ، دقیق نمیدونم .
با این حال ، حجمِ 1 گیگ رم ، به نظر برای نسخه های قدیمی هم کم به نظر میرسه . شاید نیاز باشه رم تون را افزایش بدین (2 گیگ تا 4 گیگ رم) . و همچنین مخصوصا ببینید از کدوم نسخه از vray استفاده میکنید و طبق توضیحات ، cpu یا کارت گرافیک را ارتقاء بدین تا سرعت رندرتون افزایش پیدا کنه .
البته فکر نکنم این سوکت از پردازنده ای که دارین ، حتی دست دوم اش هم توی بازار (حداقل براحتی) پیدا بشه .
با سلام
میخواستم بدونم نسخه خاصی داری وی ری که بشه بصورت ترکیبی از cpu , کارت گرافیک استفاده کنه؟؟ یا تنظیم خاصی داره ؛ من از 3d max 2019 استفاده میکنم
 

SajjadKhati

کاربر فعال <A href="http://forum.majidonline.com/f
با سلام
میخواستم بدونم نسخه خاصی داری وی ری که بشه بصورت ترکیبی از cpu , کارت گرافیک استفاده کنه؟؟ یا تنظیم خاصی داره ؛ من از 3d max 2019 استفاده میکنم
سلام
نرم افزارهای گرافیکی کار نمیکنم .
توی اینترنت ، اطلاعاتش هست. به لینک زیر مراجعه کنید :

Set Up V-Ray RT GPU - V-Ray 3.6 for 3ds Max - Chaos Group Help

و همچنین :

Set Up V-Ray RT GPU - V-Ray 3.6 for 3ds Max - Chaos Group Help

بخش Hybrid Rendering with CPUs and the CUDA Engine را هم بخونید .
حداقل نسخه ی vray 3.6 یا بالاتر را باید داشته باشین .
در اون عکسی که لینک دوم داده شد ، گزینه ی C++\CPU را هم فعال کنید .

اما فکر نکنم خیلی تاثیر محسوسی در افزایش سرعت رندر داشته باشه . چون طبق اطلاعاتی که میگه ، کدهای cuda را علاوه بر اجرا در هسته های کارت گرافیک ، در هسته های cpu هم اجرا میکنه و از اونجایی که تعداد هسته های کارت گرافیک ، بسیار بیشتر از cpu هست (حداقل ، صد تا هزار برابر بیشتر هست) ، بنابراین اضافه کردن هر تعداد هسته های cpu ، فکر نکنم حتی تاثیر محسوسی در افزایش سرعت داشته باشه . سند ندارم ولی حدس خودم را میگم .
مگر اینکه اون پردازنده ، حداقل 16 هسته ی فیزیکی و 32 هسته ی منطقی داشته باشه که بتونه اندکی در افزایش سرعت ، تاثیر بذاره (در این نوع پردازنده که 16 هسته ی فیزیکی و 32 هسته ی منطقی داره ، شاید حدودا کار 50 الی 70 هسته ی کارت گرافیک را بتونه انجام بده چون فرکانس هسته های cpu ها ، بیش از 2 برابرِ فرکانس هسته های gpu هستند) اما برای کارت گرافیک های امروزی که در مدل های متوسط شون بیش از 2000 هسته دارند (و حتی در مدل های رده ی بالای گرافیک ، نزدیک به 5000 هسته هم میرسند) ، اضافه شدنِ عملکرد حتی 70 هسته ی بیشتر ، فکر نکنم چندان حس بشه .
 

babak_666

New Member
این روش ترکیبی هستش پیداش کردم البته به کمک شما دوستان ، عکسشو گذاشتم بقیه هم استفاده کنن
 

پیوست ها

جدیدترین ارسال ها

بالا