افزونه 1 براي پيشبرد اهداف پست،از جديدترين تكنولوژي‌‏هاي روز استفاده خواهد شد

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
تا پايان سال جاري، تمامي وزارتخانه‌‏ها به طرح ICT مي‌‏پيوندند و از اين تعداد، 2000 دفتر از كل تعداد 10 هزار شركت ارتباطي موجود به شركت پست تعلق دارد و مشتركان مي‌‏توانند در منطقه 13 پستي سفارشات خود را انجام دهند و به طور كلي مي‌‏توان گفت، اين قبيل پروژه‌‏هاي IT، در حال پيگيري و انجام است.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن‌آوري اطلاعات ايران، به نقل از خبرگزاري كار ايران، مهندس سعيد فائقي, رييس هيات مديره و مديرعامل شركت پست، در خصوص وضعيت پست در سطح بين‌‏الملل، گفت: امسال به دليل برگزاري كنگره جهاني پست, روز جهاني پست اهميت خاصي پيدا كرده و در روز چهارشنبه هفته گذشته، در كشور روماني قطع‌‏نامه‌‏اي صادر شد كه در آن استراتژي‌‏‌‏هاي جهان پست به تصويب رسيد.
وي، در ادامه افزود: اين استراتژي‌‏ها به سه بخش محوري تقسيم مي‌‏شود كه البته سياست‌‏هاي پست كشور نيز, از اين استراتژي‌‏هاي جهاني پيروي خواهد كرد و قرار است صنعت پست براي پيشبرد اهداف خود از جديدترين تكنولوژي‌‏هاي روز جهان بهره گيرد.
فائقي، همچنين تصريح‌‏كرد: شركت پست ايران نيز از دو سال قبل با عقد قرارداد همكاري با كشور نيوزيلند، به فعاليت‌‏هاي خود براي ارتقا جايگاه پست شدت بخشيده كه اين فعاليت‌‏هاي نيز در حال حاضر در حال پيگيري است.
رييس شركت پست، مشتري‌‏مداري را يكي از اركان پست دانست و گفت: مشتري‌‏مداري و جلب مشتري بايد در دستور كار پست جهاني قرار گيرد و اين كار تنها با كارآمد كردن نظام پستي صورت مي‌‏گيرد كه البته اين سياست طي برنامه سوم و چهارم توسعه كشور در دستور كار شركت پست قرار گرفته و در حال حاضر نيز ادامه دارد.
وي، در خصوص مشتري‌‏مداري، شركت پست، اظهارداشت: اين شركت نيز قطع‌‏نامه‌‏اي با مضمون حقوق مشتري‌‏ برابر است با حقوق بشر تهيه و اين قطع‌‏نامه در آن كنگره به تصويب رسيد.
رييس هيات مديره شركت پست، تصريح‌‏كرد: از ديگر دستاوردهاي شركت پست ايران در آن كنگره مي‌‏توان به تصويب 10 پيشنهاد از 13 پيشنهاد مطرح شده از سوي شركت پست اشاره كرد كه اين رقم بالاترين ميزان در بين شركت‌‏هاي حضور يافته در كنگره بود.
فائقي، در ادامه افزود: در كنگره جهاني دوره گذشته، شركت پست ايران توانست با كسب 166 راي از كل 168 راي به عضويت شوراي اجرايي درآيد و در اين دوره نيز عضو شوراي اداري هستيم و با فعاليت در بخش بين‌‏الملل با كسب 106 راي از 166 راي، توانستيم عضو شوراي اداري شويم كه اين ميزان آرا نسبت به دوره گذشته نشان مي‌‏دهد 42 راي ترقي داشته‌‏ايم و با مطالعه اين آمار جايگاه ويژه پست كشور در سطح بين‌‏الملل مشخص مي‌‏شود.
وي، گفت: شركت پست جمهوري اسلامي ايران, در حال حاضر نايب رييس كميته تنظيم مقدماتي شوراي اداري است و بر اساس نظر سنجني‌‏هاي صورت گرفته از مشتريان, تنها 1/1 درصد از كاربران پست از خدمات اين شركت ناراضي هستند كه اين رقم نشان دهنده كيفيت كار پست در كشور است و مي‌‏توان به جرات گفت، كارآمدي سيستم پستي در كشور دو برابر شده و اين روند طي برنامه چهارم توسعه, افزايش خواهد يافت.
رييس شركت پست، در خصوص نرخ افزايش قيمت خدمات پستي، اظهارداشت: افزايش نرخ تعرفه‌‏اي شركت پست، در سال 82 براساس تصويب شوراي اقتصاد، 10 درصد بود كه بعد از ارجاي اين تعرفه به ديوان عدالت اداري و تصويب نرخ در مجلس ششم, اين نرخ رشد قيمت تنها به 1/1 درصد در اسفند‌‏ماه در سال 82 رسيد.
فائقي، در خصوص تغيير تعرفه‌‏هاي شركت پست، گفت: در سال 83 نيز اين رقم طبق مصوبه دولت تنها به 5 درصد رسيد و در خصوص يارانه‌‏هاي مرسولات پستي به مرسولات غير تجاري 300 تومان يارانه اختصاص مي‌‏يابد.
رييس هيات مديره شركت پست، ادامه داد: در سال 81 ، آموزش و كيفيت به عنوان نام سالانه پست انتخاب شد و در آن سال، بالغ بر 500 هزار ساعت آموزش اضافه داشتيم و در آن زمان تنها به صورت ميانگين 18 درصد از كاركنان پست داراي مدرك بالاي ديپلم بودند و 45 درصد ديپلم و مابقي زير ديپلم در حالي كه اين رقم در حال حاضر تغيير زيادي داشته و ميزان پرسنل تحصيل كرده پست به 25 درصد و ميزان ساعات آموزشي در سال 82 به 700 هزار ساعت رسيد.
مهندس فائقي، در پايان با اشاره به مقوله IT ، گفت: خود را موظف مي‌‏دانيم كه پشتوانه دولت الكترونيك باشيم و طرح ايجاد وب كيوسك‌‏ها را در تهران, اراك, مشهد و اصفهان نيز در حال پيگيري است، در بحث ICT روستايي نيز تا پايان سال جاري، تمامي وزارتخانه‌‏ها به طرح ICT مي‌‏پيوندند و از اين تعداد، 2000 دفتر از كل تعداد 10 هزار شركت ارتباطي موجود به شركت پست تعلق دارد و مشتركان مي‌‏توانند در منطقه 13 پستي سفارشات خود را انجام دهند و به طور كلي مي‌‏توان گفت، اين قبيل پروژه‌‏هاي IT، در حال پيگيري و انجام است.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 

a Truth Seeking

Active Member
براي پيشبرد اهداف پست،از جديدترين تكنولوژي‌‏هاي روز استفاده خواهد شد
8O
راستيش ما كه هر وقت ديديم نامه هاي ارسالي با پست پيشتاز كه بايد در اسرع وقت و با بالاترين كيفيت به مقصد برسه چند روز بعد از موعد مقرر و با دست خوردگي و پارگي و ... مي رسه.
نامه هاي ارسالي عادي رو كه اصلا بي خيال ... چندبار براي خود من پيش اومده كه نامه هاي ارساليم هيچوقت به مقصد نرسيد.
خدايا به ما رحم كن اين ديگه چه طرحيه؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا