M
Mahmoodi
کاربر مهمان
تا پايان سال جاري، تمامي وزارتخانهها به طرح ICT ميپيوندند و از اين تعداد، 2000 دفتر از كل تعداد 10 هزار شركت ارتباطي موجود به شركت پست تعلق دارد و مشتركان ميتوانند در منطقه 13 پستي سفارشات خود را انجام دهند و به طور كلي ميتوان گفت، اين قبيل پروژههاي IT، در حال پيگيري و انجام است.
به گزارش بخش خبر سايت اخبار فنآوري اطلاعات ايران، به نقل از خبرگزاري كار ايران، مهندس سعيد فائقي, رييس هيات مديره و مديرعامل شركت پست، در خصوص وضعيت پست در سطح بينالملل، گفت: امسال به دليل برگزاري كنگره جهاني پست, روز جهاني پست اهميت خاصي پيدا كرده و در روز چهارشنبه هفته گذشته، در كشور روماني قطعنامهاي صادر شد كه در آن استراتژيهاي جهان پست به تصويب رسيد.
وي، در ادامه افزود: اين استراتژيها به سه بخش محوري تقسيم ميشود كه البته سياستهاي پست كشور نيز, از اين استراتژيهاي جهاني پيروي خواهد كرد و قرار است صنعت پست براي پيشبرد اهداف خود از جديدترين تكنولوژيهاي روز جهان بهره گيرد.
فائقي، همچنين تصريحكرد: شركت پست ايران نيز از دو سال قبل با عقد قرارداد همكاري با كشور نيوزيلند، به فعاليتهاي خود براي ارتقا جايگاه پست شدت بخشيده كه اين فعاليتهاي نيز در حال حاضر در حال پيگيري است.
رييس شركت پست، مشتريمداري را يكي از اركان پست دانست و گفت: مشتريمداري و جلب مشتري بايد در دستور كار پست جهاني قرار گيرد و اين كار تنها با كارآمد كردن نظام پستي صورت ميگيرد كه البته اين سياست طي برنامه سوم و چهارم توسعه كشور در دستور كار شركت پست قرار گرفته و در حال حاضر نيز ادامه دارد.
وي، در خصوص مشتريمداري، شركت پست، اظهارداشت: اين شركت نيز قطعنامهاي با مضمون حقوق مشتري برابر است با حقوق بشر تهيه و اين قطعنامه در آن كنگره به تصويب رسيد.
رييس هيات مديره شركت پست، تصريحكرد: از ديگر دستاوردهاي شركت پست ايران در آن كنگره ميتوان به تصويب 10 پيشنهاد از 13 پيشنهاد مطرح شده از سوي شركت پست اشاره كرد كه اين رقم بالاترين ميزان در بين شركتهاي حضور يافته در كنگره بود.
فائقي، در ادامه افزود: در كنگره جهاني دوره گذشته، شركت پست ايران توانست با كسب 166 راي از كل 168 راي به عضويت شوراي اجرايي درآيد و در اين دوره نيز عضو شوراي اداري هستيم و با فعاليت در بخش بينالملل با كسب 106 راي از 166 راي، توانستيم عضو شوراي اداري شويم كه اين ميزان آرا نسبت به دوره گذشته نشان ميدهد 42 راي ترقي داشتهايم و با مطالعه اين آمار جايگاه ويژه پست كشور در سطح بينالملل مشخص ميشود.
وي، گفت: شركت پست جمهوري اسلامي ايران, در حال حاضر نايب رييس كميته تنظيم مقدماتي شوراي اداري است و بر اساس نظر سنجنيهاي صورت گرفته از مشتريان, تنها 1/1 درصد از كاربران پست از خدمات اين شركت ناراضي هستند كه اين رقم نشان دهنده كيفيت كار پست در كشور است و ميتوان به جرات گفت، كارآمدي سيستم پستي در كشور دو برابر شده و اين روند طي برنامه چهارم توسعه, افزايش خواهد يافت.
رييس شركت پست، در خصوص نرخ افزايش قيمت خدمات پستي، اظهارداشت: افزايش نرخ تعرفهاي شركت پست، در سال 82 براساس تصويب شوراي اقتصاد، 10 درصد بود كه بعد از ارجاي اين تعرفه به ديوان عدالت اداري و تصويب نرخ در مجلس ششم, اين نرخ رشد قيمت تنها به 1/1 درصد در اسفندماه در سال 82 رسيد.
فائقي، در خصوص تغيير تعرفههاي شركت پست، گفت: در سال 83 نيز اين رقم طبق مصوبه دولت تنها به 5 درصد رسيد و در خصوص يارانههاي مرسولات پستي به مرسولات غير تجاري 300 تومان يارانه اختصاص مييابد.
رييس هيات مديره شركت پست، ادامه داد: در سال 81 ، آموزش و كيفيت به عنوان نام سالانه پست انتخاب شد و در آن سال، بالغ بر 500 هزار ساعت آموزش اضافه داشتيم و در آن زمان تنها به صورت ميانگين 18 درصد از كاركنان پست داراي مدرك بالاي ديپلم بودند و 45 درصد ديپلم و مابقي زير ديپلم در حالي كه اين رقم در حال حاضر تغيير زيادي داشته و ميزان پرسنل تحصيل كرده پست به 25 درصد و ميزان ساعات آموزشي در سال 82 به 700 هزار ساعت رسيد.
مهندس فائقي، در پايان با اشاره به مقوله IT ، گفت: خود را موظف ميدانيم كه پشتوانه دولت الكترونيك باشيم و طرح ايجاد وب كيوسكها را در تهران, اراك, مشهد و اصفهان نيز در حال پيگيري است، در بحث ICT روستايي نيز تا پايان سال جاري، تمامي وزارتخانهها به طرح ICT ميپيوندند و از اين تعداد، 2000 دفتر از كل تعداد 10 هزار شركت ارتباطي موجود به شركت پست تعلق دارد و مشتركان ميتوانند در منطقه 13 پستي سفارشات خود را انجام دهند و به طور كلي ميتوان گفت، اين قبيل پروژههاي IT، در حال پيگيري و انجام است.
منبع فناوري اطلاعات ايران
به گزارش بخش خبر سايت اخبار فنآوري اطلاعات ايران، به نقل از خبرگزاري كار ايران، مهندس سعيد فائقي, رييس هيات مديره و مديرعامل شركت پست، در خصوص وضعيت پست در سطح بينالملل، گفت: امسال به دليل برگزاري كنگره جهاني پست, روز جهاني پست اهميت خاصي پيدا كرده و در روز چهارشنبه هفته گذشته، در كشور روماني قطعنامهاي صادر شد كه در آن استراتژيهاي جهان پست به تصويب رسيد.
وي، در ادامه افزود: اين استراتژيها به سه بخش محوري تقسيم ميشود كه البته سياستهاي پست كشور نيز, از اين استراتژيهاي جهاني پيروي خواهد كرد و قرار است صنعت پست براي پيشبرد اهداف خود از جديدترين تكنولوژيهاي روز جهان بهره گيرد.
فائقي، همچنين تصريحكرد: شركت پست ايران نيز از دو سال قبل با عقد قرارداد همكاري با كشور نيوزيلند، به فعاليتهاي خود براي ارتقا جايگاه پست شدت بخشيده كه اين فعاليتهاي نيز در حال حاضر در حال پيگيري است.
رييس شركت پست، مشتريمداري را يكي از اركان پست دانست و گفت: مشتريمداري و جلب مشتري بايد در دستور كار پست جهاني قرار گيرد و اين كار تنها با كارآمد كردن نظام پستي صورت ميگيرد كه البته اين سياست طي برنامه سوم و چهارم توسعه كشور در دستور كار شركت پست قرار گرفته و در حال حاضر نيز ادامه دارد.
وي، در خصوص مشتريمداري، شركت پست، اظهارداشت: اين شركت نيز قطعنامهاي با مضمون حقوق مشتري برابر است با حقوق بشر تهيه و اين قطعنامه در آن كنگره به تصويب رسيد.
رييس هيات مديره شركت پست، تصريحكرد: از ديگر دستاوردهاي شركت پست ايران در آن كنگره ميتوان به تصويب 10 پيشنهاد از 13 پيشنهاد مطرح شده از سوي شركت پست اشاره كرد كه اين رقم بالاترين ميزان در بين شركتهاي حضور يافته در كنگره بود.
فائقي، در ادامه افزود: در كنگره جهاني دوره گذشته، شركت پست ايران توانست با كسب 166 راي از كل 168 راي به عضويت شوراي اجرايي درآيد و در اين دوره نيز عضو شوراي اداري هستيم و با فعاليت در بخش بينالملل با كسب 106 راي از 166 راي، توانستيم عضو شوراي اداري شويم كه اين ميزان آرا نسبت به دوره گذشته نشان ميدهد 42 راي ترقي داشتهايم و با مطالعه اين آمار جايگاه ويژه پست كشور در سطح بينالملل مشخص ميشود.
وي، گفت: شركت پست جمهوري اسلامي ايران, در حال حاضر نايب رييس كميته تنظيم مقدماتي شوراي اداري است و بر اساس نظر سنجنيهاي صورت گرفته از مشتريان, تنها 1/1 درصد از كاربران پست از خدمات اين شركت ناراضي هستند كه اين رقم نشان دهنده كيفيت كار پست در كشور است و ميتوان به جرات گفت، كارآمدي سيستم پستي در كشور دو برابر شده و اين روند طي برنامه چهارم توسعه, افزايش خواهد يافت.
رييس شركت پست، در خصوص نرخ افزايش قيمت خدمات پستي، اظهارداشت: افزايش نرخ تعرفهاي شركت پست، در سال 82 براساس تصويب شوراي اقتصاد، 10 درصد بود كه بعد از ارجاي اين تعرفه به ديوان عدالت اداري و تصويب نرخ در مجلس ششم, اين نرخ رشد قيمت تنها به 1/1 درصد در اسفندماه در سال 82 رسيد.
فائقي، در خصوص تغيير تعرفههاي شركت پست، گفت: در سال 83 نيز اين رقم طبق مصوبه دولت تنها به 5 درصد رسيد و در خصوص يارانههاي مرسولات پستي به مرسولات غير تجاري 300 تومان يارانه اختصاص مييابد.
رييس هيات مديره شركت پست، ادامه داد: در سال 81 ، آموزش و كيفيت به عنوان نام سالانه پست انتخاب شد و در آن سال، بالغ بر 500 هزار ساعت آموزش اضافه داشتيم و در آن زمان تنها به صورت ميانگين 18 درصد از كاركنان پست داراي مدرك بالاي ديپلم بودند و 45 درصد ديپلم و مابقي زير ديپلم در حالي كه اين رقم در حال حاضر تغيير زيادي داشته و ميزان پرسنل تحصيل كرده پست به 25 درصد و ميزان ساعات آموزشي در سال 82 به 700 هزار ساعت رسيد.
مهندس فائقي، در پايان با اشاره به مقوله IT ، گفت: خود را موظف ميدانيم كه پشتوانه دولت الكترونيك باشيم و طرح ايجاد وب كيوسكها را در تهران, اراك, مشهد و اصفهان نيز در حال پيگيري است، در بحث ICT روستايي نيز تا پايان سال جاري، تمامي وزارتخانهها به طرح ICT ميپيوندند و از اين تعداد، 2000 دفتر از كل تعداد 10 هزار شركت ارتباطي موجود به شركت پست تعلق دارد و مشتركان ميتوانند در منطقه 13 پستي سفارشات خود را انجام دهند و به طور كلي ميتوان گفت، اين قبيل پروژههاي IT، در حال پيگيري و انجام است.
منبع فناوري اطلاعات ايران