با چه انجینی شروع کنم

.:BehzAd:.

Active Member
درود بر شما دوستان من می خوام یه بازی با گرافیک بالا بسازم باید با کدوم انجین شروع کنم
هزینه برام مهم نیست فقط می خوام گرافیکش بالا باشه لطفا راهنماییم کنید
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
UDK بهترین موتور طراحی بازی رایگان هست . درواقع موتور طراحی بازی معروف Unreal Engine 3 هست که خیلی از بازیهاشو حتماً دیدن.
 

Member
منم udk رو پیشنهاد میکنم ولی نه به خاطر مجانی بودنش ! به خاطر وسیع بودن تجربیات و آموزش هایی که شما میتونید ازش پیدا کنید
از نظر گرافیک هم که نقصی نداره
 

.ir

Member
سلام
آقا مهدی میشه تکلیف امثال ماها رو که برنامه نویسی بلد نیستیم ولی میخوان تو بازی سازی فعالیت کنن مشخص کنید:green:
آقا مهدی میشه مواد اولیه برای کسی که از ابتدا میخواد وارد عرصه بازی سازی بشه رو بگید؟
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
آقا مهدی میشه تکلیف امثال ماها رو که برنامه نویسی بلد نیستیم ولی میخوان تو بازی سازی فعالیت کنن مشخص کنید:green:
آقا مهدی میشه مواد اولیه برای کسی که از ابتدا میخواد وارد عرصه بازی سازی بشه رو بگید؟

ببین، برای طراحی بازی باید حداقل پایه برنامه نویسی و ساختار یک زان برنامه سازی رو بدونی . حتی اگر قصد طراحی گرافیک رو در بازی داری و بقیه کارها رو به کس دیگه ای بدی باز هم دونستن زبان برنامه نویسی در حد معمولی میتونه در هماهنگ کردم مدل گرافیکی خودت در محیط موتور طراحی بازی کمکت کنه . کلاً باید گفت ساخت یک بازی بدون برنامه نویسی یا حداقل اسکریپت نویسی غیر ممکنه. البته موارد استثنایی هم هست شبیه استفاده از سیستم برنامه نویسی Node-base در موتور Quest3D ولی خروجی های اون مناسب بازی نیست چون پایه اصلی برنامه نویسی با تشکیل ساختار اجرایی با Node Base خیلی فرق داره و اصلاً Node Base در حدی نیست که بخوایم با برنامه نویسی مقایسش کنیم. نباید بگی ماهایی که برنامه نویسی بلد نیستیم . به نظر من به جای اینکه بگی چیزی رو بلد نیستی برو دنبال یادگرفتنش . برنامه نویسی شاید اولش سخت باشه ولی وقتی اصول اولیه رو به طور کامل یاد بگیری نوشتن یک برنامه سخت یا ساده شبیه تایپ کردن یک متن یا مقاله میشه. اگر میخواین وارد عرصه یا جرفه طراحی بازی بشین باشد اول مشخص کنید که چه بخشی رو مد نظر دارین . توی همه بخشها یاد داشتن برنامه نویسی در حد نرمال لازمه به جز بخشهایی که کلاً کارشون برنامه نویسی که خوب باید در سطح حرفه ای برنامه نویسی رو یاد داشت . اگر هم روی یک موتور طراحی بازی خاص کار میکنین باید اسکریپت نویسی با اون موتور طراحی رو بلد باشید تا بتونین به راحتی ارتباط بین نرم افزار های دیگه با موتور رو برقرار کنید. مثلاً وارد کردن یک کاراکتر از نرم افزار مکس به یک موتور طراحی بازی در حالتی که همه تنظیمات کاراکتر حفظ بشه نیاز به یادداشتن زبان اسکریپت مکس و اون موتور طراحی بازی هست و موارد شبیه این. من خودم اول فقط طراحی کار میکردم . ولی از وقتی که برنامه نویسی رو با کار طراحی مخلوط کردم خروجی های خیلی بهتری نسبت به قبل گرفتم. به نظر من یا زبان اسکریپت نویسی با موتور طراحی بازی مورد نظرتون رو یاد بگیرین و یا این که گرایشهای گرافیک 3بعدی و API های DirectX رو در یکی از زبانهای C++ یا C# یا هر زبانی که فکر میکنید نیازهای برنامه نویسی برای گرافیک رو تامین میکنه یاد بگیریم. اگر هم میخواین بیشتر کارهای VR و صرفاً رئال تایم بدین یاد گرفتن کار با Quest3D و کمی هم زبان HLSL کافی هست. البته طراحی 3بعدی و ساخت تکسچر و Shader هم جای خودشو داره.
 
  • Like
Reactions: .ir

.ir

Member
با تشکر از استاد راشد:rose:
نقل:
((اگر میخواین وارد عرصه یا جرفه طراحی بازی بشین باشد اول مشخص کنید که چه بخشی رو مد نظر دارین))
؟
میشه بخشها رو خلاصه نام ببرید؟؟:-?

خب من حالا اگر بخوام از موتور UDK کار کنم کدوم یکی از زبان برنامه نویسی رو باید یاد بگیرم اگه اشتباه نکنم برنامه نویسی این موتور با C++ یا C# مچ هست درسته؟؟؟حالا این دو مورد برنامه نویسی رو چقدر طول میکشه در حد نرمال یاد بگیرم اگه سطح یادگیریم معمولی باشه!:green:
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
میشه بخشها رو خلاصه نام ببرید؟؟

به عنوان مثال طراح مرحله، نورپردازی و سیستم رندرینگ، برنامه نویسی دینامیک، برنامه نویسی هوش مصنوعی، برنامه نویسی هسته موتور، طراح کاراکتر و متحرک سازی اونها، مدیریت پایگاه داده + برنامه نویسی، مدیریت پروژه و ..........................

یکی دو تا که نیست :green:

یو دی کی به صورت کلی با زبان C++ نوشته شده ولی برای کار با این موتور باید زبان Unreal Script رو یاد داشته باشی. زبان آنریل اسکریپت ترکیبی از دو زبان جاوا و C++ هست و یاد گیری اون بسیار ساده ی . تنظیمات کلی بازی و سبک بازی توسط اسکریپت تعیین میشه و بعد توسط سیستم node base خود آنریل انجین میتونی مراحل و بازی رو طراحی کنی.

برای یادگیری هر زبان برنامه نویسی با توجه به منبعی که استفاده میکنی و سرعت خوندن و درک مفاهیم برنامه نویسی میتونه از 3 ماه تا 18 ماه برای یادگیری در حد نرمال و نسبتاً حرفه ای زمان ببره
 
  • Like
Reactions: .ir

.ir

Member
پس نتیجه میگیریم جاوا و C++ رو باید یاد بگیرم این دو برنامه یاد شده مثلا جاوا چند نوع جاوا داریم ؟؟ شما از رندرینگ اشاره کردید میشه در مورد رندرینگ بازیها توضیح بدید شرمنده دارم اذیتتون میکنم ولی ببخش:rose:
 

AMIR_REZAs

New Member
پس نتیجه میگیریم جاوا و C++ رو باید یاد بگیرم این دو برنامه یاد شده مثلا جاوا چند نوع جاوا داریم ؟؟ شما از رندرینگ اشاره کردید میشه در مورد رندرینگ بازیها توضیح بدید شرمنده دارم اذیتتون میکنم ولی ببخش:rose:
سلام
با اجازه ی آقامهدی....
UDK زبان برنامه نویسیش در واقع Unreal script هست و فقط شبیه جاوا و سی پلاس پلاس هست !
شما باید آنریل اسکریپت یاد بگیری:
http://udn.epicgames.com/Three/UDKProgrammingHome.html
آموزش ویدیئویی:
http://forum.cgpersia.com/f15/eat3d-unrealscript-introduction-application-27164/



 

Member
من نمیدونستم اینجا حرفه ای بازی سازی هم داریم
مهدی جان شما دوربین سوم شخص برا udk چیا سراغ داری که تنظیم کردنش ساده باشه؟ من چند وقت پیش هرچی گشتم نتونستم یه دوربین سوم شخص خوب با خاصیت زوم پیدا کنم
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
شما از رندرینگ اشاره کردید میشه در مورد رندرینگ بازیها توضیح بدید

رندرینگ و برنامه نویسی سیستم گرافیک ترکیبی از اعمال نظریه های گرافیکی با برنامه نویسی تحت یک API گرافیک هست. نظریه های گرافیک شامل سیستم نور پردازی و سایه زنی، بازتاب نور، رندر متریالها و ... هست که اول به صورت ساختار و الگوریتم توسط یک طراح مطرح میشه و بعد از اون با تست و برنامه نویسی تحت سیستم API گرافیک و platform های انتشار نوشته و مورد استفاده قرار میگیره .
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
مهدی جان شما دوربین سوم شخص برا udk چیا سراغ داری که تنظیم کردنش ساده باشه؟ من چند وقت پیش هرچی گشتم نتونستم یه دوربین سوم شخص خوب با خاصیت زوم پیدا کنم

من دیگه با UDK کار نمیکنم چون پروژه فعلی خودم یعنی Main Core جوابگوی همه نیازهام هست.
 

Member
:( من که دسترسی به مین کور ندارم
حالا تو کارای قدیمیت چیزی نداری بهم بدی؟
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
درست یادم نیست ولی فکر کنم یکی از ویدئوهای آموزشی توی سایت UDN تنظیمات دوربین برای بازیهای مختلف رو توی uDk توضیح میداد.
 

majid1605

Active Member
درود بر شما دوستان من می خوام یه بازی با گرافیک بالا بسازم باید با کدوم انجین شروع کنم
هزینه برام مهم نیست فقط می خوام گرافیکش بالا باشه لطفا راهنماییم کنید

دوست عزیز برای بازی سازی فقط یه موتور خوب و هزینه صرفاً نمیتونه کافی باشه .مهمترین چیز زمان هستش .
شما تا با تمام قسمتهای یک موتور کاملاً آشنا نشید هیچ وقت نمی تونید یک بازی خوب ارائه کنید .نه تنها در مورد بازی ها در مورد سایر نرم افزارها هم همینطوره .ممکنه udk با سورس در اختیار شما باشه ولی چون بهش مسلط نیست و حتی با فرض مسلط بودن زمان کافی و برنامه ریزی درست برای ساخت بازی نزاره و در عوض یکی دیگه با یه موتور خیلی ساده تر میاد یه بازی که خیلی بهتر از بازی شما هست رو ارئه میده چه بسا ممکنه تمام قدرت اون انجین رو بکار بگیره و گرافیک بازیش هم ار مال شما بهتر باشه به دلیل اینکه زمان و برنامه ریزی صحیح انجام داده باشه.
بهتر قبل از هرکاری تحقیق گسترده ایی توی نت انجم بدید و بعد انجینتون رو انتخاب کنید .و معیارهای مختلفی رو برای انتخاب قرار بدید.اینکه چه سبکی رو میخواین اجرا کنید.
چه خروجی هایی ارائه بده
چه زبان برنامه نویسی رو نیاز داره
مطالب آموزشی اون
و.............

تمام نرم افزارها یه ابزار در دست ما هستند این افراد هستند که با خلاقیت و پشتکار خودشون یه شاهکار ارائه میدن.

اما در کل برای بازیسازی چند انجین بیشتر وجود ندارن.برای مقایسه اونا هم کافیه توی نت یه سرچ بزنید بحث های زیادی شده.
انجینهای زیر بیشترین پشتیبانی ها و آموزشها رو توی سایتها دارن .
UDK

UNITY3
 

Member
درست یادم نیست ولی فکر کنم یکی از ویدئوهای آموزشی توی سایت UDN تنظیمات دوربین برای بازیهای مختلف رو توی uDk توضیح میداد.
منظورم یه کلاس Pawn + camera بود که قابل تنظیم هم باشه
من کلاس های زیادی رو تست کردم ولی هیچکدوم سلیقه من رو جواب نداد
 

AMIR_REZAs

New Member

جدیدترین ارسال ها

بالا