با داناترین برای پرسش های خود پاسخ پیدا کنید

Amin_e

Member


سلام به تمامی دوستان در انجمن های مجید آنلاین. حرکت جدیدی در وب ایران شروع شده. سایتی وب 2.0 در زمینه IT به تازگی شروع به کار کرده و به حق میشه گفت که این سرویس یکی از سرویس های مهم وب ایران خواهد بود.


داناترین چیست؟
سایت داناترین یک سایت پرسش و پاسخ (Q&A) وب 2 محور فارسی است که به ارائه سرویس مشابه سایت StackOverflow در حوزه فناوری اطلاعات می‌پردازد.
اگر از شلوغی انجمن‌های گفت و گو سنتی خسته شدید و می‌خواهید در یک محیط وب 2 و همگام با سایر کاربران برای پرسش‌های خود پاسخی بیابید جای درستی آمدید. در داناترین شما به راحتی می توانید عضو شوید و سوالات خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بپرسید و جواب های آنها را دریافت کنید. این کار خیلی زودتر از سرویس های دیگر خواهد بود!
پیشنهاد می کنم این ویدئو را در سایت vimeo مشاهده کنید تا دقیقتر متوجه کاربرد داناترین بشوید.

سایت پرسش و پاسخ مدرن و وب ۲ محور فارسی یعنی چه؟
خیلی عنوان بزرگی هست؟ منظور از همه این‌ عبارت یعنی ساختن یک سایت بر مبنای پلتفرم StackExchange. این سایت یکی از بهترین جایگزین‌های انجمن‌های سنتی پرسش و پاسخ هست. قبلاً سایت StackExchange که در واقع پلتفرم StackOverflow هست خدماتش پولی بود ولی مدتی پیش اعلام شد که قراره این خدمات رایگان بشه. ما هم از همین خدمات رایگان می‌خواهیم استفاده کنیم.

مگه فرومها چه اشکالی دارند؟
این دیگه بحث مفصلی هست که مدتی پیش توی وبلاگستان بود و من هم در موردش نوشتم. چرا باید فروم‌ها را به موزه بسپاریم: قسمت اول و قسمت دوم. حتی اگر طرفدار فروم‌ها هستید می‌تونید به این سایت به عنوان یک آلترناتیو کمک کنید.

حالا باید چه کار کنیم؟
قدم اول: عضو شوید
خیلی ساده و سریع و با امنیت بالا به کمک فناوری OpenID‌ در سایت عضو بشید.

قدم دوم: بپرسید و پاسخ بدهید
بعد از عضویت و ورود به سایت، به راحتی می‌توانید سوال بپرسید. به یاد داشته باشید که پرسش‌ها باید در چارچوب موضوع سایت (فناوری اطلاعات) باشند. دیگران می‌توانند به پرسش شما پاسخ بدهند. این ویدئو نحوه ارسال پرسش جدید رو نشون میده.

قدم سوم: به پرسش‌ها و پاسخ‌ها و نظرات خوب را رای بدهید
با رای دادن به پرسش‌ها می‌توانید پرسش‌های خوب را مشخص کنید، در هر پرسش با رای دادن به پاسخ‌ها می‌توانید پاسخ‌های خوب را انتخاب کنید. همچنین شخصی که سوال پرسیده می‌تونه بهترین جواب رو برای سوال خودش انتخاب کنه، این طوری وقتی یک نفر دیگه پرسش رو می‌بینه به راحتی می‌تونه بهترین جواب‌های ممکن پرسش رو در همون نگاه اول پیدا کنه.

قدم چهارم: معرفی کنید
داناترین برای اینکه بتونه به حداکثر توانایی خودش در تولید و ارائه محتوای مفید در قالب پرسش و پاسخ برسه به معرفی احتیاج داره، می‌تونید در وبلاگ‌ها، سایت‌های اطلاع رسانی ، شبکه‌های اجتماعی از داناترین حرف بزنید، از تجربه خودتون در داناترین بگید، از کمبودها و ایده‌هایی که برای بهتر شدن کار دارید.
من فکر می‌کنم فایده داناترین و سرویس‌های مشابه پرسش و پاسخ برای وب فارسی اون قدر هست که بخواهیم در معرفی‌اش وقت بگذاریم و سهمی داشته باشیم.

______
منابع:
درباره - داناترین
FAQ - داناترین
به داناترین، بزرگترین تلاش جمعی آی تی ایران کمک کنید
سلام به داناترین، یک سایت وب ۲ فارسی جدید


امیدوارم که اطلاعات بالا مفید واقع شده باشه. بنده سعی کردم تمامی مطالب رو عیناً از منابع کپی کنم تا جای شک و شبهه ای باقی نمونه.
منتظر حظور گرم شما در داناترین هستیم.
نظرات و پیشنهاداتون رو هم بد نیست اینجا با دیگران به اشتراک بگذارید.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا