با خرید فلزیاب کوچک و قوی میتوان فلزات با ارزش پیدا کرد؟

mogrd

New Member
آیا با خرید فلزیاب کوچک و قوی، می‌توانیم اشیاء و فلزات گرانبها پیدا کنیم؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که آیا یک فلزیاب کوچک توانایی جستجوی فلزاتی مثل طلا، سکه، عتیقه جات و... را دارد یا خیر.

محدودیت های فلزیاب کوچک و قوی

1. عمق نفوذ

فلزیاب کوچک، ممکن است دارای قدرت عمق نفوذ کمی باشد. به طور مثال تفاوت عمق نفوذ فلزیاب gpz 7000 در مقایسه با یک فلزیاب کوچک یا جیبی، مشهود است. بنابراین هنگامی که فلزیاب کوچکی میخرید، باید سطح انتظارات خود را از دستگاه پایین بیاورید.

2. تشخیص ضعیف اهداف بزرگ

هرچند که برخی از فلزیاب‌ها که به نوعی ردیاب هم محسوب می‌شوند، قدرت تشخیص خوبی دارند. اما اکثر فلزیابهای دستی و کوچک، از آنجایی که نمیتوانند عمق زنی خوبی داشته باشند، امکان جستجو و کاوش فلزات باارزش و خصوصا ریز مثل سکه ها و طلا ها را ندارند. این موضوع باعث می‌شود که عده‌ای به سراغ دستگاههای دیگری بروند.

3. ویژگی ها و امکانات کمتر

برخی از دستگاههای کوچک، امکاناتی مثل تغییر سیستم جستجو، نادیده گرفتن فلزات بی ارزش و... را ندارند به همین دلیل مناسب برای اهداف بزرگ نیستند...

4. مقاومت کمتر

فلزیابهای جیبی به دلیل مقاومت کمتر و طراحی ساده‌ای که دارند، در شرایط اب و هوایی سخت یا مثلا جستجو در مناطق کوهستانی چندان مناسب نیستند.

راهنمای خرید فلزیاب کوچک و قوی

هنگام خرید فلزیاب کوچک و قوی باید نکاتی را به یاد داشته باشید که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

1. اگر قصد دارید فلزیابی را حرفه‌ای دنبال کنید، از خرید پین پوینتر ها خودداری کنید. این دستگاهها نهایتا 50 سانتی متر را عمق زنی می‌کنند که مناسب اهداف بزرگ نیستند و معمولا برای تفریح از آنها استفاده می‌شود.

2. به جای پین پوینتر، دستگاهی خرید کنید که قابلیت ردیابی و شعاع زنی داشته باشند. بسیاری از ردیابها به دلیل ابعاد و اندازه و وزن کمی که دارند نیز در زیرمجموعه فلزیاب کوچک و قوی قرار می‌گیرند. دستگاه‌هایی مثل br 50 target max , Rover C4 , Glavniy G20 و... هم قابلیت اسکن و شعاع زنی و هم قابلیت نقطه زنی دارند. البته قیمت این دستگاهها نسبت به پین پوینتر بالا تر هستند.

3. اگر قیمت برایتان مهم نیست، از فلزیابهای کوچک تصویری استفاده کنید.

4. نکته آخر، از مراکز معتبر و قابل اطمینان خرید کنید تا در جلوی شما دستگاه را تست کنند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا