باگهائی از فلشو که تاحالا باهاش مواجه شدین اینجا بگین

benyamin_pc

Well-Known Member
:shock: انقد باگهای عجیب غریب از فلش دیدم که گفتم ی جا بگم اگه یکی بهش برخورد کرد وقت اونم تلف نشه الکی تا اونجائیشم که فهمیدم از چیه بگم هرکی دیگم هرچی دیده بگه اگه راه حلشم فهمیده بگه

اول بعضیاشو که خودم دیدمو یادمه میگم
اولیش tlf هست که فکر کنم هرکی با فلش کار کرده چنبار باگهای tlf اذیتش کرده باشه انقد که باگ داره این : حتی ی بار فقط تو ی صفحه چنتا متن نوشته بودم بعد save کردم اومدم بیرون بعده مدتی بازش کردم دیدم نوشته هام بهم ریختسو اصلا نصفشون نیست! مجبور شدم دوباره تایپ کردم باز سیو کردم دوباره باز کردم بازم یکم بهمشون ریختو بعضیاش نبودن! ی پروژه جدید باز کردم دوباره تایپ کردم و سیو کردم و باز کردم درست بودن چون اگه حتی کپیشون میکردم تو پروژه جدید باز درست نمیشد
این یکی باگه دیگه خیلی باحاله: امتحان کنین : یه button بسازین بعد فقط یه افکت مثل glow بهش بدین . دیگه از این به بعد هرچی tlf ایجاد کنین نقطه چین نداره !
 

benyamin_pc

Well-Known Member
( همه این باگهائی که برام پیش اومده با as3 و cs5 بوده )
دومین باگ مربوط به کامپایله !!! که خوشبختانه قابله حله وگرنه میتونست ی فاجعه محسوب شه چون به هیچ وجه کامپایل نمیشه برنامه
اگه در هنگام کامپایل دیدین چنتا error با نام ناشناخته یا همون unknown بهتون داد خیالتون جمع باشه برنامه نویسیتون مشکلی نداره و الکی ساعتها وقتتونو نگیره فقط پروژتون دیگه کامپایل نمیشه ! البته زیاد جدی نیست . پروژرو ببندین . هرچی پروژه تو فلش بازه ببندین . بعد خوده فلشم ببندین و دوباره باز کنین حله
 

benyamin_pc

Well-Known Member
بعدیش مربوط به IDE میشه : اگه از اینکه هربار که فلشو باز میکنم نه از تایم لاین خبری هست نه tools که باید دوباره از منو ویندو بیاریمشون بگذریم (که احتمالا مربوط به اینه که ویندوزم سون 64bit هست) میرسیم به اینکه وقتی space میگیریمو صفحرو درگ میکنیم باید بشه صفحه را جابجا کرد اما اگه گاهی این کارو نکرد فقط فلشو مینی مایز کنین و دوباره ری استور . درست میشه
ی مشکله دیگه در رابطه با IDE که اینم احتمال خیلی زیاد مربوط به اینه که ویندوزم سون 64 بیت هست : بعضی وقتها (یعنی 99% اوقات) که فلشو باز می کنم cpu ی کورش هی میره رو 100 هی میاد رو 0 مثله ی موجه سینوسی و تا فلش بازه این ادامه داره و علاج نداره
 

benyamin_pc

Well-Known Member
بعدی مربوط به کامپوننته
اگه از دکمه یا کمبوهای خود فلش هم استفاده می کنین مواظب باشین
چون اگه فقط یک tlf تو صفحه داشته باشین میتونه کارو به یک فاجعه که ساعتها و حتی روزهام وقت روش بذارین درست نشه تبدیل کنه
کافیه اول روی tlf کلیک کنین . حالا دیگه کامپوننتهاتون به حالت بعده کامپایل دراومدن و اگه روشون برین و کلیکی روشون کنین که مثلا انتخابشون کنین و پروپرتیزشونو عوض کنین اونا عمل میکنن و اگه به حالت اول برشون نگردونین و tlf رو ندونینو از حالت انتخاب خارج کنین تا ابد کامپوننتها تو صفحتون به شکل فعال می مونن . مثلا کمبوها باز شده و دکمه ها فعال و ...... غیره از اینکه همه چیز تو صفحتون بهم میریزه امکان داره در هنگام کامپایل چنتا error شیک که متنشونو یادم نیست بهتون بده و هرچی باهاش ور برین راهی جز اینکه اونو پاک کنین و از اول ایجادش کنین بهتون نده و اگه تعدادشون زیاد باشه .....
 

++Hadi++

Active Member
مرسی بحث جالبیه
مخصوصا در مورد فلش که مملو از باگه .
یکی از باگهای فلش cs4 تو این بود که وقتی یه تکست فیلد تو صحنه داشتین و بعد می خواستین از فیلد فونت ، لیست فونتها رو باز کنین و فونتی رو اختصاص بدین...در این حالت فلش رو می بست.
یه وقتایی کارای معمولی رو که می خوهین انجام بدین ، فلش می بنده.
اما خیلی هم بد بین نشین چون مثلا من با انجین های دیگه که کار می کردم ، پناه می آوردم به فلش چون اونا واقعا باگشون بیشتر از فلش بود.
باز اگه باگی رو ببینم بهتون گزارش می دم.(تو همینجا - همین پست ویرایش ی شه انشاءال...)
 

benyamin_pc

Well-Known Member
آره بعضی هاش مثل اینکه الان دارم از تو فلش خروجی ایر می گیرم اما به صورت standalone اون ایره اجرا نمیشه و هر بار موقع باز کردن فلش ی پیغام میاد میگه ایر را لطفا ریناستال کنین اما با رینستال درست نمیشه میتونه از کرک یا مشکلات رجیستری که تو ویندوز به وجود اومده باشه اما اون قبلی ها واقعا باگن بعضی هاشو که میشه امتحان کرد امتحان کنین ببینین!
 

armanbm

کاربر VIP
ممنون بنیامین جان خیلی بحث خوبیه.
یه باگ هم من بگم که تو cs3 , cs4 , cs5 هست و تو cs.5.5 هنوز تست نکردم. که بعید میدونم نباشه.

اگه تو پروژتون از Document Class استفاده کنین و حجم پروژتون زیاد بشه، با زدن کلید های Ctrl+Enter فلش هیچ اروری نمیده اما خروجیی که به شما نشون میده همه ی فریم ها داره پلی میشه و کلا هیچی قابل فهمیدن توش نیست. و اگه سعی کنین با Ctrl + Shift + Enter پروژه رو دیباگ کنین این ارور رو میده: Cannot Debug Swf With no Source code ! که شاید لغت به لغت این نباشه.

البته یک جا خوندم که این واسه کسایی که از یک IDE جدا گانه استفاده میکنن پیش میاد. واسه من که خیلی آزار دهنده بود و بیچارم کرد.


راه حل در CS5:
SWC ساخته شده کنار فایل فلشتون رو پاک کنید.
 

armanbm

کاربر VIP
یه باگ دیگه هم چند وقت پیش تو همین انجمن سوالش رو پرسیده بودم.

بعضی وقتا فلش کلاس های درون fl.transitions رو نمیشناسه.
راه حلی هم که من انجام دادم چون میخواستم از tween استفاده کنم رفتم و از کلاس های TweenMax و Tweensy استفاده کردم.
 

benyamin_pc

Well-Known Member
اون مشکلی که در مورد اجرای سریع کل فریم ها توی تست ctrl+Enter فرمودید خیلی وقتها رخ میده از جمله زمانی که بعضی مشکلات برنامه نویسی رخ میده
یه اشکالی هم که توی تایپ هست اینه که وقتی که زبانو عوض می کنید باید حتما تو محلی که می خواین تایپ کنین کلیک کنین . یعنی اگه موقع تایپ که چیزی نوشتین زبانو عوض کنین تا تو اون محل کلیک نکنین نمیشه نوشت . از دست فلش دیگه عادتم شده تو گوگلم که داره سرچ می کنم زبانو که عوض میکنم ی کلیکم می کنم!!
 

benyamin_pc

Well-Known Member
فردا ی باگ می گم که دونستنش میتونه تو ی پروژه بزرگ از خطر ایجاد ی فاجعه جلوگیری کنه
 

JavidFlasher

کاربر فعال
سلام
تشکر از بنیامین عزیز و دوستان !
یکی از باگای دیگش اینه که تو اکشن 3اگه فایل swfفلش پیپر لود کنین بیشتر از 2تا بشه دیگه فایل لود شده قاطی میکنه.وصفحات سیاه نشون میده.
چه دوتا لودر بسازین چه دو بار تو یه لودر لود کنین.
 

benyamin_pc

Well-Known Member
سلام
تشکر از بنیامین عزیز و دوستان !
یکی از باگای دیگش اینه که تو اکشن 3اگه فایل swfفلش پیپر لود کنین بیشتر از 2تا بشه دیگه فایل لود شده قاطی میکنه.وصفحات سیاه نشون میده.
چه دوتا لودر بسازین چه دو بار تو یه لودر لود کنین.
این باید جالب باشه اما درست مشخص نشد چی شد . اگه بیش از 2 تا لودر تو برنامه بسازیم و ی فایلو همشون لود کنن قاطی میشه؟ اینکه نمیتونه باشه چون 100 تا لودرم داشتم که چنتا چیز و بعضا ی چیزو لود کردن میشه واضح تر بفرمائید
 

benyamin_pc

Well-Known Member
اینو فردا میخاستم سره فرصت بگم چون باگ زشتیه اما امشب خوابم نرفت اومدم
همیشه باگ فقط اونی نیست که کارشو درست انجام نمیده و باید بده . بعضی وقتا باگ اونه که نباید کارشو درست انجام بده اما میده!!!!!
چنتا از این باگهای زشت تو فلش بهش برخوردم که یکیش اینه . موقعی که مشکلی تو کد نویسی یا ایجاد اپ هست توی ide های هوشمندو پیشرفته باید با اروری مواجه شیم و اخطار بده . در بدترین حالت اینه که ارور نده اما درستم اجرا نشه اما بهم ثابت شد از این بدترم خیلی هست و اون موقعیه که نه ارور میده نه برنامه مشکل پیدا میکنه . بهش میگم مشکله پنهان . چون الان خودشو نشون نمیده و برنامه مثل ساعت کار میکنه اما جلو که بری کم کم گندش در میادو حالا بینه هزارتا تغیرو کد نویسیه جدید مرد میخواد که پیدا کنی از چی پیش اومده
اول برنامه کامپایل میشه و خیلی شیک و شیرین برنامه اجرا میشه و تغییرات جدیدم توش هست بعد میری باز مینویسی و خروجی و اوکی و بعد باز ادامه میدی تا یهو میبینی ای بابا چرا درست کار نمیکنه . میگی خوب بذار آخرین تغییرو بررسی کنم تا قبلش که مشکلی نبود . میری و کلی وقت میذاری میبینی نه مشکلی نیست و هی درگیر میشی با هزارتا چیزی که از قبل بودو از بعدش شد و .....
مشکل از اونجائی شرو میشه که خروجی میگیری میبینی یهو ی دکمه کار نمیکنه انقد باهاش ور میری درست نمیشه که اصلا امکان داره اون قسمتو فاکتور بگیری و بدون اون رانش کنی و دکمرم اصلا حذف کنی . بعد میبینی خوبه اما یهو میبینی دددد ی دکمه اصلا نیست!!
اونم حذف می کنی میبینی ی دکمه اندفه چسبیده به سقف!!
ی دکمه کمونه کرده گوشه پنجره . اونارم که حذف کنی ازکد اون بخش درست میشه اما ی مشکله جدید یا شایدم تکراری پاس داده میشه به ی چیز دیگه
همه اینا شاید بتونه از مشکلات دیگه ای هم باشه اما بخاطر خط زیری هم پیش میاد و راهه حلشم زیرشه :
فرض کنین ی برنامه ساختین و اینترفیس جالبی همراه با ترنزیشن براش ایجاد کردین
مثلا دکمه ها و منو ها با یک افکت ظاهر میشن و موشن هم دارن که بیان تو صفحه و ... خلاصه اینترفیس همراه با ترنزیشن
حالا دکمه ها و منو ها و کامپوننت ها از قبیل color picker و combo و radio و .... بعده کلی فر خوردن میرسن ی جا و وایمیستن! و حالا اینجا تو این فریم براشون کد نوشتیم. بعد ی دکمه گذاشتیم که کاربر بزنه ی ترنزیشن دیگه میدیم که همه چی باز ی فر بخوره و ی فرم دیگه چیده شه که تو اون فریم هم کد نوشتیم و شاید چندتا وضعیت اینجوری داشته باشیم
اینجا فرقی که با C# و برنامه های دیگه داره اینه که اونجا همه چیز رو یک فریمه !
از این به بعد اون روند مشکل ساز بالارو خواهید داشت و کم کم گندش در میاد و علت اینه که اون کنترل های مشترکی که توی چند فریم دارین و کار مشترکی انجام میدن . مثل دکمه close یا minimize یا ... و کد ثابتی هم دارن اولا فلش میگه ی تابع دوپلیک نمیتونه باشه چون تو چند فریم ی تابع با ی اسم هست که مجبور میشین اسمه توابعو تو هر فریم منحصر به فرد بدین تا کد درست اجرا شه اما دقیقا مشکل از همین جا شروع میشه چون فلش اون اخطار و داده و شما این کارو انجام دادین و برنامه هم درست ران میشه ی مشکله پنهان داره به شکل بالا آروم آروم نمایان میشه که مسخرس یکم . مشکل از اونجاس که اصلا نباید تو چند فریم کنترلهائی با یک نام داشته باشین هرچند الان سریع ی کد بنویسینو درست هم اجرا میشه !!!!!
حله قضیه : کنترلهای مشترکی که تو فریم های مختلف هستند نریم فقط اسم توابعه هر فریمو براشون عوض کنیم تا اجرا شه این داره گول میزنه و بعدا صداش در میاد بریم اسمه هر کنترل که تو چند فریم داریمشو عوض کنیم و تابعشم اسمه متفاوت بدیم تمام
 

JavidFlasher

کاربر فعال
این باید جالب باشه اما درست مشخص نشد چی شد . اگه بیش از 2 تا لودر تو برنامه بسازیم و ی فایلو همشون لود کنن قاطی میشه؟ اینکه نمیتونه باشه چون 100 تا لودرم داشتم که چنتا چیز و بعضا ی چیزو لود کردن میشه واضح تر بفرمائید

فرقی نداره شما چه دوتا لودر بسازین یا تو دوتا لودر مجزا swfی که با Flash Papergلود کنی این مشکل پیش میاد
یعنی اگه شما دو تا فایل swfفلش پیپری تو پروژتون به کار ببرین به هر نوع این مشکل پیش میاد
اینو ببینین من دوتا swfفلش پیپری لود کردم :
attachment.php
اولین لودر صفحش سیاه میشه و پایینش میزنه بیرون ولی دومی درسنه. اگه سه تا بشه اولی و دومی خراب میشه سومی درست.
 

پیوست ها

  • ff.png
    ff.png
    73.7 کیلوبایت · بازدیدها: 32

triton

کاربر فعال
بحث فوق العاده جالبی هستش ... البته باید توجه داشت که هر ایرادی که توی فلش پیش می یاد ، نگیم باگه ... تجربه شخصی من می گه که در 99% از موارد که به مشکل بر می خوری مشکل از خودمونه نه فلش!!!
البته این چند ساله ادبی فقط به رفع باگهای این نرم افزار خودش پرداخته و به جز اضافه کردن چند چیز کوچیک ( که در صورت نبودنش زیاد فرقی نمی کرد ) کار دیگه ای هم نکرده و باید گفت :"هر چه بگندد نمکش میزنند ،وای به روزی که بگندد نمک"!!! شاید باید تازمانی که این ادبی یه تغییر اساسی توی این نرم افزارش بده ، که ممکنه باعث برطرف شدن خیلی از این باگها بشه، صبر کنیم.
 

benyamin_pc

Well-Known Member
بحث فوق العاده جالبی هستش ... البته باید توجه داشت که هر ایرادی که توی فلش پیش می یاد ، نگیم باگه ... تجربه شخصی من می گه که در 99% از موارد که به مشکل بر می خوری مشکل از خودمونه نه فلش!!!
البته این چند ساله ادبی فقط به رفع باگهای این نرم افزار خودش پرداخته و به جز اضافه کردن چند چیز کوچیک ( که در صورت نبودنش زیاد فرقی نمی کرد ) کار دیگه ای هم نکرده و باید گفت :"هر چه بگندد نمکش میزنند ،وای به روزی که بگندد نمک"!!! شاید باید تازمانی که این ادبی یه تغییر اساسی توی این نرم افزارش بده ، که ممکنه باعث برطرف شدن خیلی از این باگها بشه، صبر کنیم.

99% البته خیلی زیاد بود که گفتین چون خیلی از این مشکلا مشخصا نا خواسته ادوب بوده البته اینجا کلا خوبه که تجارب مفید و همون مشکلای شخصی هم گفته شه چون برنامه نویسی با فلش بعضی وقتا چم و خم داره
حتی اگه بحث ورژن های قبلیه من تو فلش 6 بود درست یادمه وقتی فریم ریتمو زیاد می کردم تو ی برنامه 2-3 هزار خط کدی بعضی از کدهای بعضی فریم ها از روش می پرید و حتی trace های اونا کار نمی کرد که مجبور شدم یه سیستم براش طراحی کنم که مثله قفل عمل می کرد و مجبورش می کرد همه کدها عمل کنند
 
آخرین ویرایش:

++Hadi++

Active Member
من می گم بهتره به جای اینکه از ادوبی کمک بگیریم ، از علم خودمون کمک بگیریم.
من خودم می گم چرا چیزی که 1 بار نوشته شده رو باز بنویسیم. ولی از طرفی به چیزی که از پایه می نویسیم علم و اشراف کامل داریم و البته اگه باگی از اون باشه ، می تونیم راحت تر رفعش کنیم.و در این حالت بهترین فرد برا رفع باگ خود خودمونیم. رو این حساب تا اونجاییکه بتونم ، کلاسامو خودم می نویسم. مگر ... وقتی می تونیم کامپوننت بنویسیم که به همه چیش اشراف داشته باشیم چرا از کامپوننتای آماده استفاده کنیم. البته به شرطی که زمانش رو داشته باشیم. من خودم به شخصه سعی می کنم روال پایه ای برنامه هامو خودم بنویسم و البته OOP باعث می شه که از کلاسام در پروژه های دیگه استفاده مجدد کنم و حتی ارتقاشون بدم یا سازگاریشونو در شرایط مختلف بالاتر ببرم. و البته چه خوبه که از اول روال برنامه تو به درستی بدونی و کار رو از پایه درست انجام بدی نه اینکه بعدا اندر خم یک کوچه گرفتار شی... و اینم بگم استفاده از کلاس و document class خوبه ، چرا که خود سیستم فریم های مووی کلیپ ادوب مشکل پرفرمنس و .... داره و رو این حسابه که تا حد امکان ، برنامه نویسای قدر دنیا ، از sprite به جای مووی کلیپ استفاده می کنن و سیستم فریمی برنامه رو خودشون می نویسن و به فکر همه مسایل مورد نیاز مثل gc و بوجود اومدن و از بین رفتن اشیا و رویدادها می افتن.مثلا تیم آلترنیتیوا از Moviematerial استفاده نمی کنه ولی خودشون یه کلاس Sprite واسه قرار دادن بین مپ های انیمیشن و نمایش پشت سر هم اونا نوشتن چرا چون تنها چیزی که خیلی بهش فک می کنن پرفرمنس هست.
من تا به حال ترجیح دادم برنامه هامو تا حد امکان خودم بنویسم و روند مسایل رو تا حد امکان از پایه ، درست پیش ببرم و البته از نظر پرفرمنس و اشغال رم و سرعت اجرا و ... خیلی خوب پیش بردم.موفق باشید...
 

benyamin_pc

Well-Known Member
من می گم بهتره به جای اینکه از ادوبی کمک بگیریم ، از علم خودمون کمک بگیریم.
من خودم می گم چرا چیزی که 1 بار نوشته شده رو باز بنویسیم. ولی از طرفی به چیزی که از پایه می نویسیم علم و اشراف کامل داریم و البته اگه باگی از اون باشه ، می تونیم راحت تر رفعش کنیم.و در این حالت بهترین فرد برا رفع باگ خود خودمونیم. رو این حساب تا اونجاییکه بتونم ، کلاسامو خودم می نویسم. مگر ... وقتی می تونیم کامپوننت بنویسیم که به همه چیش اشراف داشته باشیم چرا از کامپوننتای آماده استفاده کنیم. البته به شرطی که زمانش رو داشته باشیم. من خودم به شخصه سعی می کنم روال پایه ای برنامه هامو خودم بنویسم و البته oop باعث می شه که از کلاسام در پروژه های دیگه استفاده مجدد کنم و حتی ارتقاشون بدم یا سازگاریشونو در شرایط مختلف بالاتر ببرم. و البته چه خوبه که از اول روال برنامه تو به درستی بدونی و کار رو از پایه درست انجام بدی نه اینکه بعدا اندر خم یک کوچه گرفتار شی... و اینم بگم استفاده از کلاس و document class خوبه ، چرا که خود سیستم فریم های مووی کلیپ ادوب مشکل پرفرمنس و .... داره و رو این حسابه که تا حد امکان ، برنامه نویسای قدر دنیا ، از sprite به جای مووی کلیپ استفاده می کنن و سیستم فریمی برنامه رو خودشون می نویسن و به فکر همه مسایل مورد نیاز مثل gc و بوجود اومدن و از بین رفتن اشیا و رویدادها می افتن.مثلا تیم آلترنیتیوا از moviematerial استفاده نمی کنه ولی خودشون یه کلاس sprite واسه قرار دادن بین مپ های انیمیشن و نمایش پشت سر هم اونا نوشتن چرا چون تنها چیزی که خیلی بهش فک می کنن پرفرمنس هست.
من تا به حال ترجیح دادم برنامه هامو تا حد امکان خودم بنویسم و روند مسایل رو تا حد امکان از پایه ، درست پیش ببرم و البته از نظر پرفرمنس و اشغال رم و سرعت اجرا و ... خیلی خوب پیش بردم.موفق باشید...
البته خیلی از مشکلات مربوط به کامپوننت ها نیست و کاریش نمیشه کرد
اما از دیدگاه استفاده از کامپوننت اگه بعضی کارهارو از ابتدا خودمون کار کنیم بهتره و منم این کارو زیاد کردمو موافقم اما همیشه این طور نباید باشه و از دیدگاهه مهندسی و توسعه نرم افزار این کار همیشه توصیه نمیشه و استفاده از کامپوننت اصولیه
هم برای سرعت توسعه هم از لحاظ ضریب اطمینان و هم هزینه و زمان تولید و ...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا