بی بی کد باغ

saeedmagic

Member
سلام
این کار بیشترش رو از روی آموزش های مختلف از سایتهای مختلف و بعضی شون رو از خوده سایت نرم افزارانجام دادم حدود 2 ماه زمان بردش (البته تیکه تیکه آموزش رو میدیدم و اجرا می کردم) و بعد خودم همرو چیدم تو یه صفحه و چند تا رندر گرفتم بعضی جاها نویز داره بخاطره تکسچر و رندر هست چون خیلی سنگین بود نمی شد رندر خیلی خوبی گرفت و بعضی تکسچرها یه کثیفی روش داشت که بعد از رندر شبیه نویز می شد ،درخت ها با برنامه Onyxtree ساخته شده-علف ها و گل ها با GrowFX و از sample های آماده نرم افزار هم استفاده کردم و بعد با برنامه Multyscatter پخش شده توی صفحه متریال ها غالبا Vray2ideMtl هستن ولی خیلی تعدادشون زیاد بود ، این کار یه تمرین بودش برای یه پروژه معماری که درخت توش زیاده (مثل خارجیا :green:)
برنامه های استفاده شده:
3Dmax-Vray-Ps-Onyxtree-GrowFX-MultiScatter
زمان رندر:5-6 ساعت

attachment.php

عکس بالا رو تازه اضافه کردم که آسمونش رو توی فتوشاپ گذاشتم عکسهای پائین از HDRI استفاده کردم
امیدوارم خوشتون بیاد:rose:
 

پیوست ها

  • 2.jpg
    2.jpg
    395.3 کیلوبایت · بازدیدها: 176
  • 3.jpg
    3.jpg
    593.8 کیلوبایت · بازدیدها: 137
  • 1.jpg
    1.jpg
    523 کیلوبایت · بازدیدها: 136
آخرین ویرایش:

max vray

کاربر VIP
سلام اقا سعید
فوق العاده شده این واقعا میگم واقعا خسته نباشی
جدی در کلام من نمیگنجه چجوری از کارت تعریف کنم.
هم تعداد نرم افزار هایی که کار کردی زیاده و این تسلتت نشون میده تو دنیای سه بعدی و هم در نهایت کار رازی کننده و دل نشینه
فقط تو یک رندرت انگار یک سری از گلها تکسچر نداره رنگش کرمه.درست فکر کردم یا کلا طراحیت به همین صورت بوده؟
موفق و پیروز باشی:rose:
 

hesam_sn

کاربر VIP
عکس اول خیلی خوب شده
عکس دوم یه جوریه. عمق تصویر طبیعی نیست. زیاد بلور شده
تو عکس سوم هم برگایی که لوزی و کرم رنگ هستن انگار کاغذی هستن
کلا قشنگ شده.:wink:
 

saeedmagic

Member
مرسی حسام جان و آقای maxvray اسمتون رو نمی دونم شرمنده
حقیقت می خواستم تکسچر خشک شده رو بدم مثل گندم دیدن چجوریه؟ ولی خوب نشده انگار می گم متریال خیلی داشت و اینم تمرین
بودش دیگه!
مرسی از نظرتون
 
آخرین ویرایش:

reza_cg

Member
سلام سعید جون...
خیلی قشنگه...
بیشتر از همه با موضوع حال کردم...
چیز جدیدی بود.... زندرات به آدم انرژی میدن...
فقط رندر دومی رو به نظرم زیادی بلور کردی....
در کل حرف نمیزنههه... :green:
 

saeedmagic

Member
سلام سعید جون...
خیلی قشنگه...
بیشتر از همه با موضوع حال کردم...
چیز جدیدی بود.... زندرات به آدم انرژی میدن...
فقط رندر دومی رو به نظرم زیادی بلور کردی....
در کل حرف نمیزنههه... :green:

سلام عمو رضا :green: مرسی از نظرت
ولی من از طریق vrayelement فوکوس رو ایجاد کردم دستی بلور نکردم شاید تنظیماتم مشکل داشته!!البته از نقطه فوکوس هرچی بیشتر دور می شی بلور بیشتر می شه!
مرسی
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    258.5 کیلوبایت · بازدیدها: 18
آخرین ویرایش:

max vray

کاربر VIP
سلام عمو رضا :green: مرسی از نظرت
ولی من از طریق vrayelement فوکوس رو ایجاد کردم دستی بلور نکردم شاید تنظیماتم مشکل داشته!!البته از نقطه فوکوس هرچی بیشتر دور می شی بلور بیشتر می شه!
مرسی

vrayelemen!!!درموردش کمی برام توضیح میدی؟
اسم من محمد کریمی:green:
گندم اهان نه خوبه شبیهشه اخوی
موفق باشی:rose:
 
آخرین ویرایش:

saeedmagic

Member
vrayelemen!!!درموردش کمی برام توضیح میدی؟
اسم من محمد کریمی:green:
گندم اهان نه خوبه شبیهشه اخوی
موفق باشی:rose:
یه تب از تنظیمات رندره که لایه های جدا جدا از رندر رو بهت می ده برای کار های مختلف مثلا من با آدد کردن Zdeph یه لایه بهم داد مثل اونی که تو پست بالا که برای رضا زدم و من با کمک اون لایه تو فتوشاپ حالت فوکوس رو درست کردم.
با خوده مکس هم میشه فوکوس رو درست کرد ولی زمان رندر وحشت ناک میره بالا حالا اگه خواستی آموزشش خیلی سادست می زارم تو قسمت آموزشها.
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    246.1 کیلوبایت · بازدیدها: 23

Hi MAJID

کاربر VIP
سلام سعید جان
واقعا خسته نباشی خیلی real شده . عکس اولی فوق العاده شده .
موفق باشی.
 

abbasi_0912

Active Member
گفتنی ها رو دوستان گفتند در کل خوبه
فقط میشه مشخصات سیستم (RAm & CPU) و ورژن مکس و موتور رندر رو ذکر کنی
البته مقدار ورتکس و پلی و آبجکت ها رو هم ذکر کنی بد نیست
هر چند با MultiScatter کارکردی ولی اگر تعداد کلون ها رو هک ذکر کنی خوبه

حقیقتش من برای کارهای معماری خودم همچین چیزایی میخوام درست کنم اما بیشتر میترسم تایم رندر خیلی بالا بره و نتونم برسم کار رو تحویل بدم میخواستم مشخصات سیستمت و فایل رو توی سیستم خودم در نظر بگیرم ببینم اگر همچین کاری انجام بدم زمان تقریبی رندر من چقدر میشه
 

saeedmagic

Member
گفتنی ها رو دوستان گفتند در کل خوبه
فقط میشه مشخصات سیستم (RAm & CPU) و ورژن مکس و موتور رندر رو ذکر کنی
البته مقدار ورتکس و پلی و آبجکت ها رو هم ذکر کنی بد نیست
هر چند با MultiScatter کارکردی ولی اگر تعداد کلون ها رو هک ذکر کنی خوبه

حقیقتش من برای کارهای معماری خودم همچین چیزایی میخوام درست کنم اما بیشتر میترسم تایم رندر خیلی بالا بره و نتونم برسم کار رو تحویل بدم میخواستم مشخصات سیستمت و فایل رو توی سیستم خودم در نظر بگیرم ببینم اگر همچین کاری انجام بدم زمان تقریبی رندر من چقدر میشه
CPU AMD dual core 6500+
5GB ram
windows 7 64bit
max 2011
هر درخت حدود 1.5 میلیون پلیگان داره البته کله صحنه به پروکسی تبدیل شده!
در کل زمان رندر رو می شه درست کرد ولی تو ویو پورت کار کردن خیلی سخته البته من کارت گرافیکم nvidia gforce 8500 GT هست شاید یه گرافیک قوی داشته باشی بتونی راحت کار کنی
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.کار پرزحمت و خوبی شده.
اما زحمتت رو نتونستی اون طور که باید ادا کنی.
ببین کارت رنگ بندی نشده
آسمون خوبی نداره
نور پردازی خوب نشده.
زحمت کشیدی.90 درصد نردبون رو بالا رفتی.اما 10 درصد رو ول کردی
من پیشنهاد میکنم در مورد آسمون و نور تجدید نظر بکن.
اسم کامل اون آموزش ها رو بزار دانلود کنم یاد بگیرم.
با کدوم ورِژن مکس کار کردی؟
 

abbasi_0912

Active Member
ممنون توی تابستان یک تستی میزنم

در کل زمان رندر رو می شه درست کرد ولی تو ویو پورت کار کردن خیلی سخته البته من کارت گرافیکم nvidia gforce 8500 GT هست شاید یه گرافیک قوی داشته باشی بتونی راحت کار کنی

هر چقدر گرافیک بالا باشه باز هم یک جایی کم میاره برای این جور پروژه های سنگین باید برنامه ریزی کنی و بتونی ویو پورت رو سبک کنی من برای شبیه سازی یک شهر کوچیک همین مشکل رو داشتم اما راحت مشکل رو حل کردم

برای این پروژه مثلا باید اول درخت ها رو قرار داد و بعد از اینکه خیالت از بابت محل قرار گیری اونها راحت شد بری توی object properties و تیک Display as box درخت ها رو فعال کنی و بعد گل ها رو و .........

وگرنه کار کردن با ویو پورت حالا اگر گرافیک 2 ملیونی هم داشته باشی سخت میشه و حتی بعضی از مواقع نمیشه یک سانتیمتر دوربین رو جابه جا کرد وقتی دوربین رو جابه جا میکنی فقط 1 الی 2 دقیقه طول میکشه مکان دیدت تغییر کنه اخر هم همونی که میخواهی نمیشه

 

saeedmagic

Member
سلام.کار پرزحمت و خوبی شده.
اما زحمتت رو نتونستی اون طور که باید ادا کنی.
ببین کارت رنگ بندی نشده
آسمون خوبی نداره
نور پردازی خوب نشده.
زحمت کشیدی.90 درصد نردبون رو بالا رفتی.اما 10 درصد رو ول کردی
من پیشنهاد میکنم در مورد آسمون و نور تجدید نظر بکن.
اسم کامل اون آموزش ها رو بزار دانلود کنم یاد بگیرم.
با کدوم ورِژن مکس کار کردی؟

مکس 2011
آره عارف جان حق با توئه می دونی سیستم اونقدر سنگین می شد که نمیشد تو ویو پرت تکون خورد من فقط ساختمشون و متریال دادم بعد به پروکسی تبدیل کردم و پخش کردم تو کار دیگه رنگ بندی و اینا واقعا نمیشد کاری کرد دوربین می خواستم بزارم دیدم نمیشه! اومدم اول دوربین رو گذاشتم بعد پخش کردم تو کار!برای آسمونم از hdri استفاده کردم دیگه روشن تر از این نداشتم .
می خوام یه کار مثل کارهای الکس رومان درست کنم(فکر کن:)) رفتم دنبال این آموزش درخت ها حدود 15 تا اینا سایت بودش کدوم قسمت رو می خوای؟
 

saeedmagic

Member
ممنون توی تابستان یک تستی میزنم



هر چقدر گرافیک بالا باشه باز هم یک جایی کم میاره برای این جور پروژه های سنگین باید برنامه ریزی کنی و بتونی ویو پورت رو سبک کنی من برای شبیه سازی یک شهر کوچیک همین مشکل رو داشتم اما راحت مشکل رو حل کردم

برای این پروژه مثلا باید اول درخت ها رو قرار داد و بعد از اینکه خیالت از بابت محل قرار گیری اونها راحت شد بری توی object properties و تیک Display as box درخت ها رو فعال کنی و بعد گل ها رو و .........

وگرنه کار کردن با ویو پورت حالا اگر گرافیک 2 ملیونی هم داشته باشی سخت میشه و حتی بعضی از مواقع نمیشه یک سانتیمتر دوربین رو جابه جا کرد وقتی دوربین رو جابه جا میکنی فقط 1 الی 2 دقیقه طول میکشه مکان دیدت تغییر کنه اخر هم همونی که میخواهی نمیشه
دوست عزیز دارم می گم کل آبجکتها پروکسی ان و به صورت Bunding Box نشون داده میشن توی صفحه یعنی خیلی سبک تر اون مدلی که شما میگی ولی وقتی گرافیک بالا باشه توی این صحنه ای که به صورت منطقی سنگینه! تو وی پورت راحت می تونی بچرخی و گیر نمی کنه تصویر و اذیت نمی کنه!
بعدشم شما یه گرافیک 2 میلیونی داشته باشی و بازم به این مشکل بر بخوری اون موقع واضحه که ایراد از شماست وگرنه سیستم درست حسابی به این راحتیا به مشکل نمی خوره!
 

*farshid*

کاربر VIP
بینهایت زیبا و خواستنی شده .. فقط یه نقد دارم
اونجایی که باید عمق میدان کم باشه زیاده اونجایی که باید زیاد باشه کمه
همین :rose:
آسمون رو هم دوستان بدرستی اشاره کردن ... این آسمون این نور رو ایجاد نمیکنه.

در کل عالیست در حد بیست
و اینکه پیشرفتی که داشتی ستودنیه ... تا 1 سال دیگه یه حرفه ای تمام عیار خواهی بود ... اسپند دود کن واسه خودت ... ترشی هم نخور :)
 
آخرین ویرایش:

saeedmagic

Member
بینهایت زیبا و خواستنی شده .. فقط یه نقد دارم
اونجایی که باید عمق میدان کم باشه زیاده اونجایی که باید زیاد باشه کمه
همین :rose:
آسمون رو هم دوستان بدرستی اشاره کردن ... این آسمون این نور رو ایجاد نمیکنه.

در کل عالیست در حد بیست
و اینکه پیشرفتی که داشتی ستودنیه ... تا 1 سال دیگه یه خرفه ای تمام عیار هواهی بود ... اسپند دود کن واسه خودت ... ترشی هم نخور :)
سلام فرشید جان مرسی لطف داری آسمونم آره حقیقت HDRI نداشتم که روشن تر از این باشه ایشالا کارای بعدی(دقت کردی تو همه کارام میگم ایشالا کارای بعدی کارای بعدی بازم مشکل داره!!:green:)
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا