بازم مشکل باcat

elya3

Well-Known Member
سلام دوستان
مردونه هر کی در مورد catتو مکس اطلاعات داره دربغ نکنه
:sad:
الان دوتا مشکل دارم باهاش
من یه کاراکتر گربه دارم، قبل اینکه هر گونه لایه انیمیشن بدم دابل کلیک که میکنم رو دمش(برا انتخاب کل استخونای دمش) بعد rotateمیکنم دمش خوب خم میشه اما به محض فعال کردن لایه های انیمیشن( تو cat اون حالت نرمی چرخش دمشو از دست میده حالا خودتون یه تست با یکی از حیووناش بزنین متوجه میشین منظورمو، چون من میخوام در حین راه رفتن یا دویدنش یه سری انیمیشن آزاد هم خودم بهش بدم همه جاش خوبه اما دمش خراب میشه انگار ik هاش از بین میره با فعال شدن انیمیشن.
مشکل دومم میکس کردن دو انیمیشن جداست مثلا میخوام از راه رفتن خودcat استفاده کنم بعد یه انیمیشن دیگه بعد راه رفتن اجرا کنم مثلا از رو دیوار بپره یا دنبال به پروانه کنه اینا رو باید چیکار کنم من؟
:rose:
 
آخرین ویرایش:

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
شما باید یک لایه از نوع l (لوکال ) بدید بعد اون متحرک کنید
 

elya3

Well-Known Member
ممنون
اما این کارم انجا م دادم نمیشه متاسفانه
میشه شما یه تست بزنین ؟اول یه لایهmotionبزنین بعد یه localبدین میبینین که دم کاراکتر اونطور که باید rotatنمیشه:sad:
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
ik برای دم ساختی؟
چرا دم رو از روش SplineIK ریگ نکردی؟
همیشه از مشکلت یه عکس بذار، اینجوری کسی نمیتونه تجسم بکنه که مشکل چیه.
 

elya3

Well-Known Member
ik برای دم ساختی؟
چرا دم رو از روش SplineIK ریگ نکردی؟
همیشه از مشکلت یه عکس بذار، اینجوری کسی نمیتونه تجسم بکنه که مشکل چیه.

سلام نه ikنساختم باcatزدم منظورم اینه که وقتی لایه جدید یهش میدم اون حالت ikکه خود cat داره رو از دست میده و باید اسنخونهای دمش رو تک تک بچرخونم که اینجوری نمیشه
آخه اینو با عکس نمیشه گفت اگه با دقت بخونین به نظرم منظورم واضحه:rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
من یه Panther ساختم و تو حالت figure mode دم رو چرخوندم و بعد ایجاد کردن ABS هم چرخوندم تغییری متوجه نشدم، منظورت دقیقا از نرمی حرکت چیه؟ یعنی همه استخون های دم رو میگیری و بعد rotate میکنی؟ خوب تو حالت figure چه اتفاقی می افته که تو حالت ABS نمی افته؟ دقیق بگو رفیق.

در مورد ترکیب هم کار یکی دو خط نیست که بشه اینجا توضیحش داد. ولی یه چیز سریع برات توضیح میدم:
شما اول یه لایه ی قدم برداشتن میسازی و طبق تنظیمات و چیزی که میخوای یه راه رفتن یا دوید میسازی، حالا به هر روشی مسیر هم بهش میدی و میرسونیش به مکانی که باید این راه رفتن قطع بشه و انیمیت دستی که میخوای روی کاراکتر اعمال بشه ، تو اون فریم مورد نظر که مثلا کاراکتر تو زمان و مکان تغییر لایه انیمیت قرار داره شما یه لایه ی ABS میسازی و میبینی که این لایه از پایه به حالت اون فریمی که کاراکترت قرار داره ایجاد میشه، حالا ...

لایه ی ABS رو که الان باعث شده انیمیت لایه ی قدم زدن دیده نشه رو صفر میکنی، توسط گزینه ی Global weight و چند فریم میری به عقب و تو اون فریم یه key برای همین گزینه یعنی Global weight ایجاد میکنی تو عدد صفر و حالا میری به فریم مورد نظری که این لایه رو ایجاد کردی و Global weight رو 100 میکنی، حالا rig color mode رو بذار روی حالت لایه، منظورم همون گزینه ی کنار play هست تا توسط رنگ لایه ها متوجه بشی که تو چه زمانی لایه ها تغییر میکنن، حالا تو تو ادامه میتونی اون انیمیت دستی که میخوای روی لایه‏ی ABS ایجاد کنی.
برای تغییر این key که برای Global weight ایجاد کردی هم باید با انتخاب helper اصلی کاراکترت همون مثلث این کار رو انجام بدی، یعنی key ـهای Global weight روی اون اعمال و دیده میشن.

و بعد توسط ابزار trajectory زمان بندی ترکسب این دو لایه رو ما بین حرکت خودت و حرکت راه رفتن تنظیم کنی که سکته ی زمانی نداشته باشن، یعنی مثلا راه رفتن با یه سرعتی داره ناجام میشه ولی حرکتی که تو ایجاد کردی تو موازات و ادامه اون سرعت کاراکتر نیست، حالا یا تند تره یا کند تر، که توسط trajectory تو میتونی فاصله مکانی بین فریم های هر بخش رو مثلا pelvis رو ببینی که موقع ترکیب چه اتفاقی براش افتاده.

انشا الله که ساده گفته باشم. اگه باز سوالی بود در خدمتم.

در مورد دم گربه هم منظورت رو متوجه نشدم.

حق یارت
 
آخرین ویرایش:

elya3

Well-Known Member
سلام
من یه Panther ساختم و تو حالت figure mode دم رو چرخوندم و بعد ایجاد کردن ABS هم چرخوندم تغییری متوجه نشدم، منظورت دقیقا از نرمی حرکت چیه؟ یعنی همه استخون های دم رو میگیری و بعد rotate میکنی؟ خوب تو حالت figure چه اتفاقی می افته که تو حالت ABS نمی افته؟ دقیق بگو رفیق.

در مورد ترکیب هم کار یکی دو خط نیست که بشه اینجا توضیحش داد. ولی یه چیز سریع برات توضیح میدم:
شما اول یه لایه ی قدم برداشتن میسازی و طبق تنظیمات و چیزی که میخوای یه راه رفتن یا دوید میسازی، حالا به هر روشی مسیر هم بهش میدی و میرسونیش به مکانی که باید این راه رفتن قطع بشه و انیمیت دستی که میخوای روی کاراکتر اعمال بشه ، تو اون فریم مورد نظر که مثلا کاراکتر تو زمان و مکان تغییر لایه انیمیت قرار داره شما یه لایه ی ABS میسازی و میبینی که این لایه از پایه به حالت اون فریمی که کاراکترت قرار داره ایجاد میشه، حالا ...

لایه ی ABS رو که الان باعث شده انیمیت لایه ی قدم زدن دیده نشه رو صفر میکنی، توسط گزینه ی Global weight و چند فریم میری به عقب و تو اون فریم یه key برای همین گزینه یعنی Global weight ایجاد میکنی تو عدد صفر و حالا میری به فریم مورد نظری که این لایه رو ایجاد کردی و Global weight رو 100 میکنی، حالا rig color mode رو بذار روی حالت لایه، منظورم همون گزینه ی کنار play هست تا توسط رنگ لایه ها متوجه بشی که تو چه زمانی لایه ها تغییر میکنن، حالا تو تو ادامه میتونی اون انیمیت دستی که میخوای روی لایه‏ی ABS ایجاد کنی.
برای تغییر این key که برای Global weight ایجاد کردی هم باید با انتخاب helper اصلی کاراکترت همون مثلث این کار رو انجام بدی، یعنی key ـهای Global weight روی اون اعمال و دیده میشن.

و بعد توسط ابزار trajectory زمان بندی ترکسب این دو لایه رو ما بین حرکت خودت و حرکت راه رفتن تنظیم کنی که سکته ی زمانی نداشته باشن، یعنی مثلا راه رفتن با یه سرعتی داره ناجام میشه ولی حرکتی که تو ایجاد کردی تو موازات و ادامه اون سرعت کاراکتر نیست، حالا یا تند تره یا کند تر، که توسط trajectory تو میتونی فاصله مکانی بین فریم های هر بخش رو مثلا pelvis رو ببینی که موقع ترکیب چه اتفاقی براش افتاده.

انشا الله که ساده گفته باشم. اگه باز سوالی بود در خدمتم.

در مورد دم گربه هم منظورت رو متوجه نشدم.

حق یارت

سلام ممنون از جوابتون
آره توabsجواب میده اما من منظورم تو حالت localو worldبود اگه امتحان کنید متوجه میشین که تو این دوحالت دم خوب نمیچرخه و استخوناش جدا جدا میچرخن و حالت لینکشونو از دست میدن:rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
آره توabsجواب میده اما من منظورم تو حالت localو worldبود اگه امتحان کنید متوجه میشین که تو این دوحالت دم خوب نمیچرخه و استخوناش جدا جدا میچرخن و حالت لینکشونو از دست میدن

باز تست کردم مشکلی نداشت، چه تو حالت auto key چه حالت عادی چه با حالت local rotate چه world rotate و با هر دو لایه‏ی L+ و W+ ، مشکلی نداشت
 

elya3

Well-Known Member
باز تست کردم مشکلی نداشت، چه تو حالت auto key چه حالت عادی چه با حالت local rotate چه world rotate و با هر دو لایه‏ی L+ و W+ ، مشکلی نداشت

4.jpgبیبینین الان تو این حالت زیر لایهmotionیه لایه worldدادم وکلید setup/animation رو فعال کردم و خودش که حرکت داره اما تو لایه worldکه میخوام دم رو بچرخونم مثلا عکس که چرخوندم به طرف بالا همه دم از بیخ با هم میچرخه :-?
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
آره عزیز تو لایه های + مشکل داره و راه حلش این که شما یه ABS layerروی لایه ی راه رفتنت ایجاد کنی و local weight بخش های head, rib cage , leg , arm , pelvis رو تو ABS صفر کنی و فقط بذاری دم از این لایه پیروی کنه.

مشکل حل میشه.

حق یارت
 

elya3

Well-Known Member
آره عزیز تو لایه های + مشکل داره و راه حلش این که شما یه ABS layerروی لایه ی راه رفتنت ایجاد کنی و local weight بخش های head, rib cage , leg , arm , pelvis رو تو ABS صفر کنی و فقط بذاری دم از این لایه پیروی کنه.

مشکل حل میشه.

حق یارت

سلام
شرمنده باز مزاحم شدم تقریبا مشکلم با انیمیشناش حل شده بجز یه مورد که نمیدونم چرا وقتی لایهabs رومیدم وlocal weightرو 100میدم استخون لگنش میچرخه و خراب میشه فقط همون جاشم اونجوری میشه بقیه مشکلی ندارن:sad:
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
استخون ساق پا رو انتخاب کن و از پنل modify روی دکمه ی Use up node کلیک کن و استخون ران رو انتخاب کن.
با این کار یک Cross روی زانو ایجاد میشه که جهت چرخش زانو رو مشخص میکنه، معمولا باید جلوی زانو باشه تا لگن نچرخه.
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
دقیقاً باید
Use up node هم برای پا ها و هم برای دست ها که این چرخش کنترل کنه
 

elya3

Well-Known Member
سلام من این کارم انجام دادم یه کم نغییر کرد اما بازم خرابه کار:sad:56.JPG
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
خوب یک مقدار این ها را نزدیکتر کن
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
.
 

پیوست ها

  • 56.JPG
    56.JPG
    61 کیلوبایت · بازدیدها: 2

elya3

Well-Known Member
اونا رو که هر کجا که میذارم اصلا تغییر زیادی روی اصلاح کار نداره:sad:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا