ایده های شما!

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام به همگی. امیدوارم حال همگی خوب باشه.
پارسال همین موقع ها بود فک کنم که توی لینک زیر:
http://www.maxon.net/support/suggestions.html
یه چند تا پیشنهاد و ایده فرستادم برای شرکت ماکسون تا یخ بهبودهایی توی Cinema 4D انجام بگیره. هرچند زیاد امیدوارم نبودم انجامش بدن پیشنهادامو اما در کمال تعجب توی ورژن 14 که اومد دو تا از پیشنهادامو دیدم. برای همین امیدوار شدم و هر از چند گاهی چند تا پیشنهاد می دادم تو این لینک البته با انگلیسی دست و پا شکسته.
فک کنم پارسال توی مرداد بود که ورژن جدید Cinema 4D معرفی شد. چیزی نمونده فک کنم به معرفی ورژن بعدی. اگه لطف کنن ایندفعه و ایده هایی که توی عرض امسال براشون گفتم رو توی Cinema 4D اجرا کنن با یه Cinema 4D خیلی حرفه ای طرف خواهیم بود امسال.
بگذریم. هدف از ایجاد این تاپیک این بود که بچه ها بیان اینجا و پیشنهادا و ایده هایی که فک می کنن باید توی Cinema 4D باشه اما نیست رو اینجا مطرح کنن و بچه هایی که زبانشون خوبه یه ترجمه خوب رو از ایده بنویسن و بعد همگی این ایده ها رو توی سایت ماکسون بهشون ساجست بدیم. وقتی ببینن تعداد افراد زیادی یه ایده، پیشنهاد یا مشکل رو مطرح می کنن، مطمئنا بیشتر توجه می کنن به پیشنهادامون و امید بیشتری خواهیم داشت برای اینکه ورژن بعدی CInema 4D حرفه ای تر از قبل باشه.
اول خودم شروع می کنم توی پست بعدی و اولین ایده ام رو می گم که یه کاستی هست برای Cinema 4D.
منتظر بقیه بچه های CInema 4D کار هم هستم تا بیان و اینجا ایده هاشونو بذارن تا بعد از ترجمه شدن به انگیلیسی، دسته جمعی بریم توی سایت ماکسون و اونو مطرح کنیم باهاشون.
همگی موفق و پیروز باشید.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
یکی از پیشنهاد های من اینه که تعدادی گره خیلی مهم به Cinema 4D توی بخش XPresso اضافه بشه. مهمترینه اونا یه گره باشه برای رندر کردن سیستم ذره ای. نه برای رندر. بلکه پارامترهایی رو اونجا توی اون گره مشخص کنیم تا توی رندر پارتیکال ها طبق اونا رندر بشن. مثل اندازه پارتیکال ها. رنگشون. نوع موشن بلورشون. و البته با قابلیت استفاده از کانل هایی مثل Velocity channel, Vorticity channel, Speed Cheannel و ... که توی نرم افزارهایی مثل RealFlow, Naiad یا هودینی موقع سیمولیت برای اونا ذخیره میشن و توی رندر استفاده از اونا فوق العاده حیاتیه.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ایده بعدیم هم ایجاد چند آّجکت جدید هست. یکیش اسمش آبجکتی به نام File هست. این آبجک توانایی خوندن و نوشتن ورودیش رو به صورت فایل های مرسومی مثل .obj یا fbx و ... رو داره اون م به صورت انیمیت. یی چیزی مثل گره File توی هودینی.
آبجکت بعدی هم آبجکتی به اسم Import هست که کارش گرفتن یکی از آبجکت های داخل صحنه است و تبدیل اون به صورت اینتراکتی به یه پولیگان آبجکت هست. حالا این آبجکت چه فایده ای داره؟ خب فک کنید با استفاده از دو تا اسپلاین و یه سوییپ نربس یه انیمیشن ساختین. خب اگه بخواید از این جسم پارتیکال ایجاد کنید به هیچ وجه تا اونو به پولیگان تبدیل نکنید نمیشه. اما با این آبجکت اون سوییپ نربس رو به عنوان ورودی انتخاب می کنه و خروجیش یه پولیگان آبجکت مثل همون به صورت انیمیشن هست. این طوری میشه راحت از بیس اون پارتیکال ایجاد کرد.
کلا این دو تا آبجکت اگه به Cinema 4D اضافه بشه غوغا می شه. مثلا توانایی خوندن پسوند .bin یا .bgeo رو هم اگه بهش بدن به راحتی میشه تمام کش فایل هایی که توی realflow یا Houdini ایجاد می شه رو آورد توی Cinema 4D و اونا رو رندر کرد.
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
امین جان شما که دونه دونه گره های هودینی رو میخوای وارد کنی ،پس پیشنهاد بده کل سیستم گره ای هودینی به این نرم افزار انتقال پیدا کنه :green:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
شهریار جان قبل از اینکه با هودینی کار کرده باشم ،من با این مشکلات برخورد داشتم توی Cinema 4D. اما بعد از دیدن هودینی و فوق العاده کامل بودنش دیدم اون چیزی که مدنظر من و رفع کننده همچین مشکلاتی هست همچین آبجکت هایی هست.
الانشم برای رندر پارتیکال یه تگ توی CInema 4D هست. اما چون مختص پارتیکال ها نیست و مختص Hair ست توانایی استفاده از ولوسیتی چنل و وورتیسیتی چنل و اینا رو نداره. اما اگه یه گره به XPresso اضافه بشه که همون کارو انجام بده اما بتونه از این چنل ها هم استفاده کنه حله حله دیگه.
برای ایمپورت و اکسپورت سکانس فایل هم یه پلاگین هست اما اگه این قابلیت به صورت یه آبجکت درر اختیار کاربران باشه قابلیت های خیلی زیادی برامون به ارمغان میاره.
بعد هم اینا فقط پیشنهاد هست، پیشنهادهایی واقعا کاربردی و لازم که سطح نرم افار رو ا یه نرم افزار ساده به یه نرم افار حرفه ای تغییر می ده.
و ا نظر من هیچ عیبی نداره آدم با دیدن خوبی ها اونا رو تو جاهای دیگه هم به وجود بیاره.
 
  • Like
Reactions: Fa

Fa

Well-Known Member
bebakhshid bara fingilish . key board farsi nadaram . amin jan chamfer to tools menu edge . ezafe konan bad nist . yani man ke kare modeling mikonam rahat misham yejoraee :p
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلامی دوباره.
یکی از بچه ها که انگلیسیش خوبه میشه این پیشنهادو ترجمه کنه تا بتونیم بذاریمش توی سایت ماکسون:

رنگ بندی گره های موجود توی Xpresso برای انواع مختلف گره ها فرق داشته باشه. یهنی بستگی به نوع گره داشته باشه رنگش. تا بشه اونا رو تشخیص داد توی صحنه های سنگین.
و افزودن قابلیت Commander توی Xpresso برای سرعت بخشیدن به کار.
افزودن قابلیت های مدلینگ و دفورمینگ توی Xpresso
افزودن یه سیستم برای ساخت و ویرایش متریال ها توی Xpresso
 

sina 2020

Well-Known Member
فکر خوبی کردی امین جان .....
اولین ایرادی که امروز خیلی حالمو گرفت اینه که وقتی متریال رو از حالت Tile خارج میکنی و میخوای جایی قرارش بدی Axis همون سر جاش میمونه و همراه متریال حرکت نمیکنه
اینم یه نمونه
321.JPG
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سینا جان این جور مواقع آبجکتت رو انتخاب کن. تگ متریال همون آبجکت رو هم انتخاب کن. بعد توی آبجکت منیجر از منوی tag روی Fit to object کلیک کنی حل میشه قضیش.
 

sina 2020

Well-Known Member
اینو میدونم امین . fit to object اون متریال رو میندازه رو کل آبجکت
فرض کن یه دیوار داری میخوای یه گوششو Dirt کار کنی (جایی که مجبوری دستی اون متریال آلفا شده رو جابه جا کنی...)
سریعترین راهش اینه که Fit to region رو بزنی و جایی که نیاز داری اون تیکه متریال قرار بگیره کلیک و درگ کنی ... که این کار دقیق نیست
کاری که تو گالری گذاشتمو ببین متوجه میشی... ببین روی دیوارا و زمین چقدر Dirt کار شده که همش رو دستی جابجا کردم
 

sina 2020

Well-Known Member
آره امین جان درسته میشه تو bodypaint هم کار کرد ولی چون گفتی ایده بده گفتم شاید یه سری از مشکلات هم برطرف بشن خوب میشه ...
در مورد vray هم چند باری سعی کردم نصبش کنم نشد !!!
:-?
به خاطر کاری که دارم خیلی نمیرسم دنبالش برم
فکر کنم از cgpersia بود که یه vray دانلود کردم ولی متاسفانه نتونستم نصبش کنم . شاید هم به نسخه ای که من دارم نمیخوره
طریقه نصبش مث پلاگین ها هستش ؟ یعنی فقط کپیش کنم تو پلاگین باید نصب شه ؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا