ایجاد مدل با صفحات سه ضلعی

تصویر یک دست انسان بصورت مشت شده به پیوست تقدیم گردیده البته این کار وکتور بصورت مینی مال کار شده
می خواستم بپرسم برای ساخت مدلهایی که از تری انجل ها تشکیل شده اند چگونه باید مدلسازی کرد؟
آیا پلاگین یا نرم افزاری مد نظران هست که مدل را بدهیم و بصورت تری انجل خروجی بگیریم؟
یا اینکه از ابتدا باید ساخت مدل را اینگونه کار کنیم


​البته در همین زمینه می خواستم بپرسم آیا امکانش هست که ما یک الگو از چندوجهی های مشبک یا چند ضلعی (مثلا به جای مثلث ها از 5 ضلعی یا هشت ضلعی های منظم) داشته باشیم و بگوییم که کل مدل را بر اساس این چند ضلعی ها مدلسازی کند

stock-vector-polygonal-style-clenched-fist-on-a-dark-background-187362302.jpg
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

در مورد بخش اول سوالتون و نمونه ای که ارائه فرمودید میتونید از این روش استفاده کنید، هر چند که میشه بسته به فرم مدلهای مختلف از تکنیک های دیگه ای هم استفاده کنید.

1- به مدلتون یک مدیفایر Edit mesh اعمال کنید

2- از طریق زیر موضوع Edge در Edit mesh و با استفاده از کلید میانبر Ctrl+A تمامی Edge ها رو انتخاب کنید و از طریق فرمان Visible تمامی Edge ها رو Visible کنید

3- از طریق Ctrl+D تمامی موضوعات رو از حالت انتخاب خارج کنید و از زیر مجموعه Edge خارج بشید

4- یک مدیفایر Pro optimizer به لیست مدیفایر ها اضافه کنید

5- گزینه Calculate رو فعال کنید و بعد درصد vertex ها رو به نحوی کاهش بدید که به فرم دلخواه نزدیک بشید

6- بعد از اینکار یک مدیفایر Smooth به لیست مدیفایر ها اضافه کنید تا تمامی Smoothing Group ها از بین رفته و مدل فرم مورد نظر رو بخودش بگیره

.......................

در مورد بخش دوم پلاگین هایی مثل Para 3D تا حدودی اینکار رو انجام میدن ولی در حقیقت هیچ روش کاملا اتوماتیکی برای این موضوع وجود نداره و میبایست تا جایی که امکان داره

مدل رو از طریق سطوح چهارگوش ( Quad ) بسازید و بعد با استفاده از حالتهای مختلف برای Tesselate کردن مدل استفاده کنید و با Hide و Unhide کردن Edge ها به حالت دلخواهتون برسید

...........................

امیدوارم مفید بوده باشه

موفق باشید
 
واقعا ممنون از راهنماییتون
میشه درخواست کنم فایل ویدئوی این دو راه آموزشی رو بگذارید تا همه هم استفاده کنن؟
ممنون
جزاکم الله خبرا
 

جدیدترین ارسال ها

بالا