MEYSAMH
Member
تابهحال اسم سکوی پرتاب به گوشتان خورده است؟ سکوی پرتاب وسیلهای است که بهوسیله آن میتوانید سریعتر پیشرفت کنید. اکسپلور اینستاگرام سکوی پرتاب این شبکه اجتماعی برای کسبوکارها است. البته وقتی میگوییم کسبوکار، منظورمان صفحات شخصی افرادی که میخواهند خود و مهارتشان را معرفی کنند هم هست. در اکسپلور شانس بیشتر دیده شدن دارید و این مسئله برای رشد در اینستاگرام حیاتی است. در این مقاله میخواهیم تمامی مسائل مرتبط با اکسپلور اینستاگرام را کاملاً بررسی کنیم. اولین مرحله این تشریح، تعریف اکسپلور است.
اکسپلور اینستاگرام چیست؟
وقتی وارد قسمت جستوجوی اینستاگرام میشوید، قبل از تایپ هر عبارتی، با دنیایی از محتواهای گوناگون برخورد میکنید، به اکسپلور خوش آمدید! اکسپلور را میتوان ویترین اینستاگرام نامید. انواع عکسها و ویدیوهای مختلف از صفحات گوناگون توجه مخاطب را جلب میکنند. نکته جالب درمورد این بخش، متفاوت بودن آن برای هرکس است؛ یعنی محتواهایی که به شما نمایش داده میشود، براساس محتواهایی است که به آنها علاقه نشان دادهاید و اکسپلور هیچ دو نفری کاملاً یکسان نیست. درست مانند اثر انگشت!
وقتی محتوای صفحهای در اکسپلور افراد نمایش داده میشود، فرصت این را دارد تا توجه مخاطبان بالقوهای که احتمالاً از جامعه هدف او هستند را جلب کند. اگر محتوای نمایشی در اکسپلور اینستاگرام بهقدر کافی جذاب و درگیرکننده باشد، بازدیدکننده وارد صفحه میشود و اگر همهچیز درست پیش برود، با یک فالوئر طرف میشوید. بازهم اگر نقشه سفر مشتری را درست طراحی کرده باشید، احتمال اینکه این فالوئر به یک مشتری واقعی تبدیل شود هم وجود دارد.
به همین دلیل است که در ابتدای این مقاله اکسپلور اینستاگرام را به سکوی پرتاب تشبیه کردیم. یکی از بزرگترین دستاوردهای صفحات کسبوکارها میتواند حضور در اکسپلور باشد. به این ترتیب صاحب صفحه یا کسبوکار خیالش از جذب فالوئر جدید راحت میشود و میتواند تمرکز بیشتری برای تبدیل این بازدیدکننده به مشتری واقعی داشته باشد؛ البته حضور در اکسپلور هم کار خیلی راحتی نیست.
بیشتر بخوانید: همه چیز درباره لایو اینستاگرام به همراه آموزش تصویری
محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چگونه انتخاب میشود؟
همانطور که گفتیم اکسپلور هیچ دو نفری یکسان نیست. در واقع محتوایی که به هر فرد نمایش داده میشود، بر اساس علایقی است که پیش از آن نسبت به انواع مختلف محتوا نشان داده است. الگوریتم اینستاگرام این علاقه را براساس مدتزمانی که روی هر پست صرف میشود، هرگونه تعاملی که با محتواهای مختلف گرفته میشود و البته صفحاتی که هر نفر فالو دارد تشخیص میدهد.
محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چگونه انتخاب میشود
برای مثال، یک فوتبال دوست طرفدار استقلال وقتی وارد اکسپلور میشود، در میان محتواهایی مختلف صفحات آبی رنگی را میبیند که محتواهای مرتبط با این تیم را نمایش میدهند. پیجهای طرفداری، صفحات بازیکنها، پیج رسمی خود باشگاه و… . حالا اگر همین فرد پرسپولیسی باشد، بهجای دیدن محتواهای مرتبط با استقلال، صفحات قرمز رنگ را میبیند که اخبار مربوط به پرسپولیس را منتشر میکنند. ساده است. اکسپلور همانچیزهایی را به شما نشان میدهد که دوست دارید ببینید.
درواقع محتوای یک صفحه در اکسپلور افرادی نمایش داده میشود که ممکن است این محتوا را دوست داشته باشند. این ویژگی اکسپلور اینستاگرام منجر به جذب فالوئر هدفمند و مرتبط میشود. همچنین اینستاگرام زیر هر پست اکسپلور دلیل نمایش آن را به شما میگوید. دلایلی مانند پیشنهاد اینستاگرام، لایک شده توسط دوستان، مشابه با پستهایی که قبلاً لایک کردید، محبوبیت در منطقه جغرافیایی شما، مشابه ویدیوهایی که دیدهاید، مشابه با پستهایی که شِیر کردهاید و مشابه با پستهایی که سیو کردهاید.
منبع : سایت جریان
www.jaryan.net
بیشتر بخوانید: چگونه در اینستاگرام استوری بسازیم؟ + آموزش تصویری
نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام چگونه است؟
محتوایی که در صفحه اکسپلور میبینید مجموع علایق شماست که در زمینههای مختلف از خود نشان دادهاید. وقتی وارد اکسپلور اینستاگرام میشوید، در گوشه بالا سمت راست یک مربع بزرگتر را مشاهده میکنید که جای ۴ عکس را گرفته است. در این بخش ویدیو نمایش داده میشود. اگر آن را لمس کنید ویدیو تمام صفحه را میگیرد و با صوت پخش میشود. دیگر محتواهایی که نمایش داده میشوند عکس هستند تا زمانی که کمی صفحه را به بالا بکشید. پایینتر باز هم محتوای ویدیویی دیده میشود و در ادامه مجدداً عکسها را داریم.
در قسمت بالای این پستها، قبل از نوار جستوجو، گزینههای مختلفی وجود دارد که میتوانید محتواهای مرتبط با آن موضوعات را مشاهده کنید. IGTV، معماری، سفر، دکوراسیون، مُد، هنر، غذا، موسیقی، ورزش و… .
نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام چگونه است
وارد هرکدام از این تبها یا زبانهها که بشوید، محتوای مرتبط با هر موضوع را به همان شکلی که در بالا توصیف کردیم مشاهده خواهید کرد. حالا که زیروزبر اکسپلور اینستاگرام را بررسی کردیم، وقت آن رسیده که به پرسش اصلی پاسخ دهیم.
چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟
به گفته اینستاگرام ۵۰ درصد کاربران از اکسپلور استفاده میکنند و این یعنی یک رقم بسیار بزرگ. چیزی حوالی ۵۰۰ میلیون نفر! درمورد مزایای حضور در اکسپلور هم که بالاتر صحبت کردیم. حالا میخواهیم نکاتی را به شما بگوییم که کمک میکند به اکسپلور راه پیدا کنید.
قبل از شروع این نکته را درنظر بگیرید که هیچ فرمول جادوییای نیست که بتواند بهسرعت شما را به اکسپلور بفرستد. رسیدن به این دستاورد نیازمند تداوم و صبوری است.
نکات ساده برای نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام
در ساعات مناسب پست بگذارید
ساعت مناسب هر پیجی زمانی است که عموم دنبالکنندگان در اینستاگرام حضور داشته باشند. این فاکتور در گذشته اهمیت بیشتری داشت و با نام ساعت طلایی شناخته میشد، حالا گرچه دیگر اثربخشی گذشته را ندارد، اما بیتاثیر هم نیست. برای اینکه بتوانید ساعت مناسب پیج خود را پیدا کنید هم میتوانید از اینسایت اینستاگرام (درصورتی که پیجتان بیزنس یا کریتور باشد) استفاده کنید و هم میتوانید از ابزارهای مخصوص دیگری که مخصوص این کار هستند استفاده کنید. مانند فیسبوک کریتور استودیو (Facebook Creator Studio).
شناخت کامل مخاطب هدف
مهمترین مسئلهای که در تمام فعالیتهای بازاریابی باید درنظر داشت، موضوع شناخت مخاطب هدف است. اهمیت این مسئله در فضای دیجیتال و شبکههای اجتماعی بیشتر هم میشود. امکان ندارد محتوایی که تولید میکنید مناسب همه باشد. قبل از اینکه بخواهید مخالفت کنید باید بگوییم که این موضوع ثابتشده است. هرچه بیشتر مخاطب بالقوهتان را بشناسید، بهتر میتوانید محتوای مطابق ذائقه او را تولید کنید. خلق چنین محتوایی راه رسیدن شما به اکسپلور اینستاگرام را هموار میکند.
علایق مخاطبانتان را بشناسید
بیایید بدون بررسی دلیل، فقط این موضوع را قبول کنیم که اینستاگرام میتواند علایق افراد را شناسایی کند. وقتی این حقیقت را بپذیرید، دانستن علایق مخاطب بالقوه اهمیت پیدا میکند. مخاطب شما دوست دارد چه محتوایی ببیند؟ با پاسخ به این سوال میتوانید محتوایی تولید کنید که در اکسپلور به چشم بیاید.
از پستهای موجود در اکسپلور درس بگیرید
اگر با محتواهای مرتبط با صنعتتان تعامل دارید، احتمالاً صفحه اکسپلورتان پر است از محتواهایی که میتوانید از آنها درس بگیرید! موشکافانه پستهای موجود در اکسپلور را بررسی کنید و نکاتی که بهعنوان نقطه قوت آنها شناخته میشوند را استخراج کنید. با این روش میتوانید محتوایی بسازید که شایستگی حضور در اکسپلور را دارد.
از IGTV استفاده کنید
اینستاگرام IGTV را خیلی دوست دارد و به افرادی که از این قابلیت استفاده کنند پاداش میدهد. IGTV یک تب جداگانه در قسمت بالایی اکسپلور دارد و خیلی راحتتر از عکس وارد این بخش میشود. همچنین استفاده از قابلیت فروشگاه اینستاگرام هم در ورود به اکسپلور موثر است، اما خوب این قابلیت در ایران قابلاستفاده نیست.
از لوکیشن و هشتگ استفاده کنید
استفاده از لوکیشن و هشتگ مرتبط، شانس نمایش محتوای شما به افرادی که دنبالتان نمیکنند را بیشتر میکند. اجازه دهید روی عبارت مرتبط بودن تاکید کنیم، چون اهمیت زیادی دارد و در صورت رعایت نکردن میتواند نتیجه عکس داشته باشد.
اکسپلور اینستاگرام چیست؟
وقتی وارد قسمت جستوجوی اینستاگرام میشوید، قبل از تایپ هر عبارتی، با دنیایی از محتواهای گوناگون برخورد میکنید، به اکسپلور خوش آمدید! اکسپلور را میتوان ویترین اینستاگرام نامید. انواع عکسها و ویدیوهای مختلف از صفحات گوناگون توجه مخاطب را جلب میکنند. نکته جالب درمورد این بخش، متفاوت بودن آن برای هرکس است؛ یعنی محتواهایی که به شما نمایش داده میشود، براساس محتواهایی است که به آنها علاقه نشان دادهاید و اکسپلور هیچ دو نفری کاملاً یکسان نیست. درست مانند اثر انگشت!
وقتی محتوای صفحهای در اکسپلور افراد نمایش داده میشود، فرصت این را دارد تا توجه مخاطبان بالقوهای که احتمالاً از جامعه هدف او هستند را جلب کند. اگر محتوای نمایشی در اکسپلور اینستاگرام بهقدر کافی جذاب و درگیرکننده باشد، بازدیدکننده وارد صفحه میشود و اگر همهچیز درست پیش برود، با یک فالوئر طرف میشوید. بازهم اگر نقشه سفر مشتری را درست طراحی کرده باشید، احتمال اینکه این فالوئر به یک مشتری واقعی تبدیل شود هم وجود دارد.
به همین دلیل است که در ابتدای این مقاله اکسپلور اینستاگرام را به سکوی پرتاب تشبیه کردیم. یکی از بزرگترین دستاوردهای صفحات کسبوکارها میتواند حضور در اکسپلور باشد. به این ترتیب صاحب صفحه یا کسبوکار خیالش از جذب فالوئر جدید راحت میشود و میتواند تمرکز بیشتری برای تبدیل این بازدیدکننده به مشتری واقعی داشته باشد؛ البته حضور در اکسپلور هم کار خیلی راحتی نیست.
بیشتر بخوانید: همه چیز درباره لایو اینستاگرام به همراه آموزش تصویری
محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چگونه انتخاب میشود؟
همانطور که گفتیم اکسپلور هیچ دو نفری یکسان نیست. در واقع محتوایی که به هر فرد نمایش داده میشود، بر اساس علایقی است که پیش از آن نسبت به انواع مختلف محتوا نشان داده است. الگوریتم اینستاگرام این علاقه را براساس مدتزمانی که روی هر پست صرف میشود، هرگونه تعاملی که با محتواهای مختلف گرفته میشود و البته صفحاتی که هر نفر فالو دارد تشخیص میدهد.
محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چگونه انتخاب میشود
برای مثال، یک فوتبال دوست طرفدار استقلال وقتی وارد اکسپلور میشود، در میان محتواهایی مختلف صفحات آبی رنگی را میبیند که محتواهای مرتبط با این تیم را نمایش میدهند. پیجهای طرفداری، صفحات بازیکنها، پیج رسمی خود باشگاه و… . حالا اگر همین فرد پرسپولیسی باشد، بهجای دیدن محتواهای مرتبط با استقلال، صفحات قرمز رنگ را میبیند که اخبار مربوط به پرسپولیس را منتشر میکنند. ساده است. اکسپلور همانچیزهایی را به شما نشان میدهد که دوست دارید ببینید.
درواقع محتوای یک صفحه در اکسپلور افرادی نمایش داده میشود که ممکن است این محتوا را دوست داشته باشند. این ویژگی اکسپلور اینستاگرام منجر به جذب فالوئر هدفمند و مرتبط میشود. همچنین اینستاگرام زیر هر پست اکسپلور دلیل نمایش آن را به شما میگوید. دلایلی مانند پیشنهاد اینستاگرام، لایک شده توسط دوستان، مشابه با پستهایی که قبلاً لایک کردید، محبوبیت در منطقه جغرافیایی شما، مشابه ویدیوهایی که دیدهاید، مشابه با پستهایی که شِیر کردهاید و مشابه با پستهایی که سیو کردهاید.
منبع : سایت جریان

اکسپلور اینستاگرام چیست؟ ۱۵ نکته برای ورود به اکسپلور
اکسپلور اینستاگرام ، یکی از راههای افزایش فالوئر است. در این مقاله به شما گفتهایم چطور میتوانید وارد اکسپلور شوید

بیشتر بخوانید: چگونه در اینستاگرام استوری بسازیم؟ + آموزش تصویری
نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام چگونه است؟
محتوایی که در صفحه اکسپلور میبینید مجموع علایق شماست که در زمینههای مختلف از خود نشان دادهاید. وقتی وارد اکسپلور اینستاگرام میشوید، در گوشه بالا سمت راست یک مربع بزرگتر را مشاهده میکنید که جای ۴ عکس را گرفته است. در این بخش ویدیو نمایش داده میشود. اگر آن را لمس کنید ویدیو تمام صفحه را میگیرد و با صوت پخش میشود. دیگر محتواهایی که نمایش داده میشوند عکس هستند تا زمانی که کمی صفحه را به بالا بکشید. پایینتر باز هم محتوای ویدیویی دیده میشود و در ادامه مجدداً عکسها را داریم.
در قسمت بالای این پستها، قبل از نوار جستوجو، گزینههای مختلفی وجود دارد که میتوانید محتواهای مرتبط با آن موضوعات را مشاهده کنید. IGTV، معماری، سفر، دکوراسیون، مُد، هنر، غذا، موسیقی، ورزش و… .
نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام چگونه است
وارد هرکدام از این تبها یا زبانهها که بشوید، محتوای مرتبط با هر موضوع را به همان شکلی که در بالا توصیف کردیم مشاهده خواهید کرد. حالا که زیروزبر اکسپلور اینستاگرام را بررسی کردیم، وقت آن رسیده که به پرسش اصلی پاسخ دهیم.
چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟
به گفته اینستاگرام ۵۰ درصد کاربران از اکسپلور استفاده میکنند و این یعنی یک رقم بسیار بزرگ. چیزی حوالی ۵۰۰ میلیون نفر! درمورد مزایای حضور در اکسپلور هم که بالاتر صحبت کردیم. حالا میخواهیم نکاتی را به شما بگوییم که کمک میکند به اکسپلور راه پیدا کنید.
قبل از شروع این نکته را درنظر بگیرید که هیچ فرمول جادوییای نیست که بتواند بهسرعت شما را به اکسپلور بفرستد. رسیدن به این دستاورد نیازمند تداوم و صبوری است.
نکات ساده برای نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام
در ساعات مناسب پست بگذارید
ساعت مناسب هر پیجی زمانی است که عموم دنبالکنندگان در اینستاگرام حضور داشته باشند. این فاکتور در گذشته اهمیت بیشتری داشت و با نام ساعت طلایی شناخته میشد، حالا گرچه دیگر اثربخشی گذشته را ندارد، اما بیتاثیر هم نیست. برای اینکه بتوانید ساعت مناسب پیج خود را پیدا کنید هم میتوانید از اینسایت اینستاگرام (درصورتی که پیجتان بیزنس یا کریتور باشد) استفاده کنید و هم میتوانید از ابزارهای مخصوص دیگری که مخصوص این کار هستند استفاده کنید. مانند فیسبوک کریتور استودیو (Facebook Creator Studio).
شناخت کامل مخاطب هدف
مهمترین مسئلهای که در تمام فعالیتهای بازاریابی باید درنظر داشت، موضوع شناخت مخاطب هدف است. اهمیت این مسئله در فضای دیجیتال و شبکههای اجتماعی بیشتر هم میشود. امکان ندارد محتوایی که تولید میکنید مناسب همه باشد. قبل از اینکه بخواهید مخالفت کنید باید بگوییم که این موضوع ثابتشده است. هرچه بیشتر مخاطب بالقوهتان را بشناسید، بهتر میتوانید محتوای مطابق ذائقه او را تولید کنید. خلق چنین محتوایی راه رسیدن شما به اکسپلور اینستاگرام را هموار میکند.
علایق مخاطبانتان را بشناسید
بیایید بدون بررسی دلیل، فقط این موضوع را قبول کنیم که اینستاگرام میتواند علایق افراد را شناسایی کند. وقتی این حقیقت را بپذیرید، دانستن علایق مخاطب بالقوه اهمیت پیدا میکند. مخاطب شما دوست دارد چه محتوایی ببیند؟ با پاسخ به این سوال میتوانید محتوایی تولید کنید که در اکسپلور به چشم بیاید.
از پستهای موجود در اکسپلور درس بگیرید
اگر با محتواهای مرتبط با صنعتتان تعامل دارید، احتمالاً صفحه اکسپلورتان پر است از محتواهایی که میتوانید از آنها درس بگیرید! موشکافانه پستهای موجود در اکسپلور را بررسی کنید و نکاتی که بهعنوان نقطه قوت آنها شناخته میشوند را استخراج کنید. با این روش میتوانید محتوایی بسازید که شایستگی حضور در اکسپلور را دارد.
از IGTV استفاده کنید
اینستاگرام IGTV را خیلی دوست دارد و به افرادی که از این قابلیت استفاده کنند پاداش میدهد. IGTV یک تب جداگانه در قسمت بالایی اکسپلور دارد و خیلی راحتتر از عکس وارد این بخش میشود. همچنین استفاده از قابلیت فروشگاه اینستاگرام هم در ورود به اکسپلور موثر است، اما خوب این قابلیت در ایران قابلاستفاده نیست.
از لوکیشن و هشتگ استفاده کنید
استفاده از لوکیشن و هشتگ مرتبط، شانس نمایش محتوای شما به افرادی که دنبالتان نمیکنند را بیشتر میکند. اجازه دهید روی عبارت مرتبط بودن تاکید کنیم، چون اهمیت زیادی دارد و در صورت رعایت نکردن میتواند نتیجه عکس داشته باشد.