اولین ماشین من. bmw- Z4

Yar.kh

Member
سلام
این اولین کار ماشین منه. قبلا دوتا رو تا نیمه کار رفته بودم البته...
حالا این یکی رو به اینجا رسوندم. برا بقیه ش نیاز به راهنمایی شما دوستان دارم.

و چند سوال:
-چراغها و شیشه پنجره و... رو جدا مدل کنم یا از همین بدنه بگیرم؟
- اونجاهایی که پلی ها سه گوش شده توی اسموث بدفرم میشه. چکارش باید کرد؟
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    92.6 کیلوبایت · بازدیدها: 25
  • 2.jpg
    2.jpg
    289 کیلوبایت · بازدیدها: 23
  • 3.jpg
    3.jpg
    298.6 کیلوبایت · بازدیدها: 20

hesam_sn

کاربر VIP
پلی هایی که روی جای چراغ هست رو پاک کن و ورتکس ها رو رو لبه چراغ ها تنظیم کن و بعد edge را به سمت داخل بکش تا جای چراغ در بیاد. چند تا پلی که ایجاد شده رو detach کن و جزییات چراغ رو توش بساز.
باید سعی کنی پلی سه گوش نداشته باشی
منم یه z4 ساخته بودم تموم نشد. اینجا
 

Yar.kh

Member
چند تا پلی که ایجاد شده رو detach کن و جزییات چراغ رو توش بساز.
چه نیازی به detach هست؟
کلا بهتره همه قسمت ها یک تکه باشه یا نه؟ مثلا در و پنجره و... هرکدوم جدا باشن خوبه یا سر هم؟

شما چه جوری میسازید؟
من یه plan میذارم و بعد با گرفتن Shift یکی از Edge ها رو میکشم. و همین طور ادامه میدم تا همه قسمت ها کامل بشه.
 

SinaTR

Well-Known Member
وايرا رو بدون توربو می ذاشتی بفهميم چی به چيه
چرا اسموس جلوی در اونطوری شده؟
چراغ و شيشه رو با بدنه درست کن بعد از بدنه اصلی جداش کن (detech)، ولی من کلا قسمت چراغ و شيشه ماشين رو خالی می ذارم ماشينو که ساختم شيشه و چراغاشو جدا می سازم.
اون خط رو کاپوت هم مشکل داره، دقت کن 2تا vertex رو هم نيفته.
اون جاهايی هم که مثلث درست می شه رو بايد خودت درستش کنی، يا بايد يه جوری مدل کنی که 3 ضلعی به وجود نياد يا با 4 ضلعی نامتعارف مشکلشو حل کنی يا هردوش! (حالا تو بساز، نکنه می خوای يه شبه مدلساز حرفه ای بشی؟ 2 3بار خراب کاری بايد بکنی حداقل!)
 

madmaster_3d

Well-Known Member
ادامه بده. منتظریم ببینیم چی میشه. البته چراقها رو با باکسی چیزی هم می تونی مدل کنی . در مورد سه گوشه ها هم وقتی یک ورتکس رو انتحاب کنی و گزینه champer رو بزنی به 4تا تبدیل میشه . یا مثلا با گزینه cut خطوط اضافه کن. یا insert vertex بزن . البته من منظورت رو نگرفتم . نمی دونم کجا رو میگی ولی با این جور کارها می تونی درستش کنی
 

Yar.kh

Member
سلام دوباره
این مدت وقت نکردم کار رو ادامه بدم تا اینکه بالاخره چند روزی وقت خالی گیر آوردم
کار رو تقریبا تموم کردم. یه سری ریزه کاریهاش مونده.
لطفا تا اینجا ایرادات کار رو بگید تا تکمیلش کنم
1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg
 

Mehroo

Member
ورتکس های درب وضعیت اسفناکی دارن
حتما نظم بیشتری به توپولوژی ماشینت بده تا بدنه صاف و یکدستی داشته باشی
 

SinaTR

Well-Known Member
سلام
فقط بی نظمی وايرات کارتو خراب کرده
که به خاطر تعداد زياد edge ها هست که نتونستی روش کنترل لازم رو داشته باشی
موفق باشی:rose:
 

Ali_CG

Well-Known Member
پیشنهاد میدم چند تا فیلم آموزشی ببینی . . .
kaffeetrinker_2.gif
 

Yar.kh

Member
برای متریالش چه کنم؟
یه رفلکت ساده کافیه یا بیشتر کار داره؟ یا اصلا از متریال های آماده استفاده کنم؟
متریال چراغ ها هم طبیعی نمیشه، منظورم براق بودنشه
 

Yar.kh

Member
لینک ندارم . . .
ولی بسته آموزشی زیاد هست . . .
بخری بهتره . . .
مثلا از اینجا

من مجموعه CG Academy رو دارم. قسمت های مدلینگش رو دیدم. مباحث تقریبا ابتدایی بود و اکثرش رو میدونستم. خیلی هم توضیح میداد که کسالت آور بود. فکر میکنم آموزش پایه رو نیاز نداشته باشم.
آموزش تخصصی نیاز دارم که توی اکثر این مجموعه هایی که آموزش دادن مباحث پایه ست. درسته؟
از اینجا به بعد بهتر نیست برم دنبال دانلود فیلم های تکی؟
 

Ali_CG

Well-Known Member
من آموزش های CG Academy رو هروقت خواستم ببینم خوابم برده!
آموزش های Digital Tutors واسه شروع خوبه که تقریبا حرفه ای هم هست
آموزش های 3D Palace بیشتر درباره مودلینگ روبات و خونه و . . . هستش که به عنوان گزینه بعدی بهت پیشنهاد میکنم
آموزش های CG Tuts درباره مودلینگ و یکمی هم تکسچرینگ آبجکت های تقریبا ساده هستش، البته چند تا آموزش خوب هم داره
در آخر هم وقتی دیدی خیلی حرفه ای شدی برو سراغ The Gnomon Workshop !
اینا رو به ترتیب ببینی خیلی واست خوبه . . . البته بدون تمرین فایده نداره . . .
اگه هنوز واسه مدلینگ نیاز به ایده داشتی میتونی از آموزش های مایا هم استفاده کنی که خیلی خوبن . . .
دیگه سلامتیت!
127fs2928878.gif
 

جدیدترین ارسال ها

بالا