خوب بعد از مدت ها میخوام یکی دیگه از اون پست های طولانی رو بدم

با اجازه من ترجیح میدم نکاتی رو درباره طراحی کارکتر بگم در پایان شما خودتون میتونید کارکترتون رو ارزیابی کنید.البته این سخنان تجربی هستش و مطمئنا اساتید سایت بهتر میتونن راهنمایی کنند...
اهممم...خوب...
وقتی که میخوای یک کارکتر طراحی کنی، اولین کاری که باید بکنی اینه که باید یک برجستگی برای کاکترت در نظر بگیری، حالا چه در شکل ظاهری، چه در قابلیت ها، بستگی به این داره که برای چه منظوری کارکتر رو طراحی میکنی. بذار چند تا مثال بزنم... شما کارتون قصه اسباب بازی ها رو دیدید؟ اگر به شخصیت باز(همون شخصیتی که یک آدمک فضایی هست) توجه کرده باشید میبینید این کارکتر فانتزی سری کوچک، پا هایی که از پایین بزرگ میشه، بالا تنه بزرگ و با لباسی فضایی طراحی شده که قابلیت های زیادی نسبت به دیگر اسباب بازی ها داره. یا مثلا میت میت معروف با سری کوچک و چهره ای که انگار همیشه داره میخنده و با قدی بلند و پا های دراز که سرعت فوق العاده ای داره... و یا زوج تام و جری که یک گربه آبی و موشی نارنجی با قیافه ای با نمک همیشه درگیر هستند... و محبوب ترین کارکتر من WALL-E که با دو تا دوربین به جای چشم و بدنی به شکل جعبه و اون زنجیر های دور چرخ هاش و با قابلیت هایی که داره یکی از برجسته ترین کارکتر ها به شمار میاد... پس دیدم که در طراحی کارکتر شما باید به آناتمی و شکل ظاهری خیلی اهمیت بدید، به خصوص وقتی که میخواهید یک سبک فانتزی رو دنبال کنید.
نکته بعدی اینه که شما میبایست ابتدا شخصیتی که توی ذهنتونه رو ابتدا روی کاغذ با مداد طراحی کنید، از طرحتون اتود های مختلف بزنید، یعنی اینکه در شکل ها و ژست های مختلف اون رو طراحی کنید. وقتی به طرح مناسب رسیدید اون موقع میتونید شخصیت رو توی نرم افزار مورد نظر بیارید و طرح نهایی رو طراحی کنید، چه دو بعدی و چه سه بعدی، البته حتی در طراحی و رنگ آمیزی طرح نهایی در Photoshop هم سبک های گوناگونی مثل پیتینگ و استفاده از پن تول و ... وجود داره که اینجا جاش نیست...
هیچ گاه فقط به کارکتر های انسان اکتفا نکنید، سعی کنید ربات ها، حیوانات، حشره ها، گیاهان، پدیده هایی از جمله ماه و خورشید و .. رو طراحی کنید و به اون ها جان ببخشید، این امر خیلی در باز شدن فکر شما و شکوفایی خلاقیت کمک میکنه.
این امور در طراحی کارکتر هایی که فانتزی نیستند هم صدق میکنه، مثلا: شاید شما بازی Cold Fire رو بازی کرده باشید، که شخصیت اصلی جوانی با مو های زرد و کلت کمری و یک جلیقه نارنجی باید با موجوداتی که به کشتی حمله کردند بجنگه. با اینکه این بازی اصلا فانتزی نیست و خیلی هم ترسناکه که من خودم جرعت نکردم بازیش کنم

... اما در قسمت Extract این بازی میبینم که طراحی کارکتر های این بازی که اتود های مختلفی رو سازندگان آن از شخصیت های مختلف به صورت پیتینگ قرار دادند، خیلی شبیه به حالت فانتزی داره. درواقع همه اون ها برجستگی های در شکل ظاهری دارند که اون ها رو متمایز میکنه. دقیقا همین کار رو در بازی هایی چون Prance Of Persia1-2-3 و Batman و ... میبینم.
حتی در بعضی مواقع شما با سادگی که به یک شخصیت میدی اون رو متمایز میکنید، مثلا دکتری رو در نظر بگیرید که یک عینک روی چشم هاش داره و با مو های ریخته، شلوار پارچه ای، پیرهنی که یک خودکار توی جیبش هست و با یک روپوش سفید! کارکتری کاملا ساده اما متفاوت. البته این به خلاقیت شما بستگی داره.
من همیشه میگم به کار های خودتون بخندید و سعی کنید اشکالاتش رو پیدا کنید تا در کار بعدیتون نسبت به قبلا پیشرفت داشته باشید.
امیدوارم کسی خوابش نبرده باشه بس که حرف زدم

پس بحث رو جمع بندی میکنم چون به قدری گستردست که اینجا نمیگنجه...
پس برای اینکه کارکتری خوبی طراحی کنید باید ذهن باز و خلاقی داشته باشید که این کار با تمرین میسر میشه. کتاب هایی هم هست که میتونید درباره طراحی شخصیت مطالعه کنید.
امیدوارم این مطالب به درد خورده باشه
Good Luck