انیمیشن اولین انیمیشن بنده _ توپ

amirz1376

Well-Known Member
سلام

این اولین انیمیشن منه .البته قبلا یه کار داشتم اما این یکی بدون آموزشه. انیمیشنش خیلی کوتاهه و سه تا توپن که یکیشون محکمه و فلزه که میفته زمین و یکی دیگه نرمه و
سریع میاد بالا و یکی دیگه توپ محکمیه که روی یه توپ نرم میفته :green::)
من دیگه تصمیمو گرفت میخوام تو یک بخش (انیمیت) مایا عالی بشم چون نمتونم تو همه بخشای یه نرم افزار غولی مثل مایا قوی شم .:green::green:

چنتا سوال از استادان .
1-نقاشی رو باید یاد گرفت؟اگر بله در چه حدی؟
2-من یه آموزش خارجی ماله جیسون رایان دارم که طرف از قلم نوری استفاده میکنه .آیا استفاده از قلم نوری برای بخش انیمیت 2 بعدی که بعد وارد مایا کنیم ضروریه؟
3-مبحث ریگینگ رو هم باید یاد بگیرم ؟
4- برا ابتدا چه آموزشی رو پیشنهاد میکنید؟
5- کار خیلی زمان بریه ؟ مثلا یه انیمیشن 10 دیقه ای چقدر طول میکشه تا ساخته شه ؟

نظراتتونم چه خوب چه بد بگین .فقط فحش ندید (شوخی) :):green:


آپدیت 2 کار شماره ی 1 اضافه شد

دانلود

کار شماره ی 2

دانلود


کار شماره ی 3

دانلود

کار شماره ی 4

دانلود



کار شماره ی 5


دانلود


کار شماره ی 6



دانلود



:rose:
 

پیوست ها

  • 1 animate_2.zip
    75.8 کیلوبایت · بازدیدها: 72
  • ball2video.zip
    191.3 کیلوبایت · بازدیدها: 11
آخرین ویرایش:
سلام تا اساتید نیمند منم یه چیزی گفته باشم به عنوان نخودی :D
جواب سوال 1 ) نه واجب نیست اگه می خوای 3بعدی کار کنی حر کت دادن کنترل ها و به کار بردن اصول چه ربطی به 2 بعدی داره اما اگه می خوای حرفه ای کار کنی بله مطمئنا واجبه چون کسی که می تونه خوب بکشه باید تصور حالتش را هم قوی کنه تصور حالتش که قوی بشه کلی مطلب در مورد اصول ایستادن ،فیزیک بدن ،بالانس ،قدرت ،ضعف و ... بدن را یاد می گیره و می تونه رو کاغذ کار را قبل از شروع با چند تا پریو کوچیک ولی قوی ببینه هرچی طراحیت قوی تر شه حالت هایی که کاراکتر انیمیشن شما به خودش بعدا خواهد گرفت چه از نظر بدنی چه از نظر صورت قوی تر خواهد بود ... در مورد حدش هم حد پایینی مطمئنا نیست باید اینقدر طراحیتون خوب بشه که بتونید بدن و حالات چهره را در هر حالتی بتونید بکشید هرچی تو نقاشی 2 بعدی بهتر بتونید بکشید تو برنامه 3d بهتر می تونید حالات و میمیک ها را پیاده کنید
جواب سوال 2 ) به نظر من بله ....
جواب سوال 3 ) نیازی نیست اگه واقعا می خوای انیماتور شی اما مطمئنا بلد بودنش خالی از لطف نیست اما اصلا ضروری نیست پیشنهاد می کنم مدل های ریگ شده مخصوص انیمیت را از اینترنت دانلود کنید و با اونا انیمیت بزنید اونا توسط بهترین ریگر های دنیا ریگ شده
جواب سوال 4 ) نظری ندارم هر آموزشی می تونه نقطه شروعتان بشه فقط آموزش های دیجیتال تاتور را پیشنهاد نمی کنم
جواب سوال 5 ) بستگی داره اون 10 دقیقه چه حرکاتی توش باشه اگه حرکاتی مثل راه رفتن و دویدن زیادی توش داره سریع تر ساخته میشه اگه حرکات پیچیده مثل رقص یا حرکات پیچیده ای داره بیشتر کلا سوال منطقی نیست این سوالتون به هزاران چیز بستگی داره
در کل انیماتور واقعی شدن اصلا راحت نیست اگه میخواید انیماتور شید حداقل 3-4 سال تو ذهنتون براش در نظر بگیرید تازه اگه بخواید واقعا تلاش کنید تو این مبحث... اما شدنیه در هر صورت موفق باشید منم خودم صفرم و می خوام انیماتور بشم : ) این ها تجربیاتی بود که تو این مدت بهش رسیدم می تونه اشتباه هم باشه در هر صورت موفق باشید کارتون هم باید کاملا به صورت bounce باشه تا بشه نظر داد این یه پایین و بالا رفتن ساده بود روش نمیشه نظر داد موفق باشید و خوشحالم که تصمیم گرفتید تو یه مبحث کار کنید
 
آخرین ویرایش:

arminAnim

کاربر متخصص
خسته نباشید.
کار بدی نشده تقریبا درسته اتفاقات (یکم شاید زمانبدی قابل اصلاح باشه) اما نمی شه زیاد راجع بهش صحبت کرد چون چیز ساده ایه. همین شروع با آبجکت های ساده کار درستیه ، ادامه بدید. دوستمون کم و بیش جوابتونو داد چیز بیشتری ندارم اضافه کنم. فقط اینکه طراحی رو اگه می تونید حتما یاد بگیرید چون خیلی خیلی کمک تون خواهد کرد. کسی که طراحی بلد نیست مثل کسیه که دست هاشو بستن و حالا ازش میخوان که بدوه (البته اصلا مثال قابل درکی نیست مگر اینکه براتون پیش اومده باشه!). کلن بدون استفاده از طراحی یه بخش کار می لنگه. مثل حرکت کردن ماشین می مونه که باید با دنده یک حرکت کرد بعد دو، سه و... حالا اگه بخواین دنده یک رو نداشته باشید حرکت سخت و کند و غیر اصولی با اعمال فشار بیش از حد به ماشین خواهد بود. راجع به ریگ هم نه اصلا لزومی نداره ، دقت داشته باشید که انیمیشن سابقه ای 80 ساله داره نه اینکه محدود به همین انیمیشن سه بعدی باشه. انیمیشن عروسکی رو در نظر بگیرید؛ یک انیماتور عروسکی برای اینکه بتونه عروسک رو حرکت بده چقدر لازمه با نحوه ی اسکلت بندی اون آشنا باشه؟ تقریبا هیچی، بلکه باید بلد باشه چطوری حرکتش بده، نسبت انیماتور سه بعدی به کاراکتر هم چیزی فراتر از این نیست، بجر اینکه کلن انیمیشن سه بعدی پیچیده تره و تسلط به جزئیات تکنیکی بیشتری رو می طلبه. اما تسلط به ریگ ؟ خیر. ولی اگه بخواید به ریگ مسلط بشید در اون صورت باید انیمیشن رو کار کرده باشید و آشنا باشید. قلم نوری هم اصلا لازم نیست هرچند که کار رو راحت تر می کنه. شما می تونی یک تلق ِ شفاف روی مانیتورت بچسبونی و با ماژیک روش خطوط رو اجرا کنی. راجع به ساخت انیمیشن 10 دقیقه ای هم به نظرم فعلا بی خیالش بشید. بسته به کیفیتش ممکنه بین 1 سال تا هرگز، ساختش طول بکشه. برای شروع یادگیری هم همین سایت نقطه مناسبیه. سری به انجمن انیمیشن بزنید Bubo3D اونجا آموزشای خوبی جمع کرده منم دخالتهایی کردم. همینجا میذارید کار نقد میشه ایرادهاش در میاد. این هم که یادگیری چقدر طول می کشه، شما می تونی در مدت یک سال -بسته به استعدادتون- به حد استاندارد تولید ایران برسی اما این اصلا نقطه مناسبی برای هدف گرفتن نیست چون سطح خیلی پایینی رو می طلبه. اگر حد پیکسار مدنظرتونه زیر 10 سال نمیشه رسید. درکل یادگیری انیماتوری پایان نداره. خوب شد چیز زیادی نداشتم اضافه کنم وگرنه سه صفحه دیگه میرفتم پایین!

موفق باشید
 
سلام دوست من
خسته نباشی . کار خوبی بود و نشان از استعدادو علاقه خوب شما داره . به نظر من اگر به انیمیشن و انیمیت علاقه داری از کارکترهای ریگ آماده استفاده کن و از انیمیت لذت ببر و خودتو فعلا درگیر ریگ نکن . ریگ مبحث پیچیده ایه و در منتهای الیه خودش شمارو به سمت اسکریپت نویسی میبره و به قول معروف این ره که میروی ( اگه با ریگ شروع کنی ) به ترکستان است . البته آموزش های ساده ریگ هم در سایت دیجیتال تاتورز هست که یک ماهه می تونید به اونها مسلط بشید
انیمیت شروع کن تا در کنار هم ادامه بدیم
 

amirz1376

Well-Known Member
hamid_iranmann:

خیلی خیلی خیلی ممنون .
اما چرا دیجیتال تاتورز نه من بیشتر آموزشام دیجیتال تاتورزه !!!!

arminAnim:

خیلی خیلی خیلی ممنون ممنون .
کار رو زمانبندیشو بهتر کردم الان که رندر گرفتم میزارم.10 سال ؟!!! خوبه بد نیست تا اون موقع 30 سالم شده دیگه (با سربازی ) :د
در حد انیمیشنای ایران که هرگز همون پیکسار .

iran.animator:

ممنون ممنون ممنون ممنون

آره خودم هم از مدل آماده استفاده میکنم ولی ریگ رو در حد ریگ بدن انسان بلدم. یه کارم ریگ زدم .
 

Zero-Animator

New Member
در مورد کارت بگم که نمیشه اصلا نظر داد چون Bouncing ball کامل نیس که فیزیکشو نقد کنیم

1- بستگی به هدفت داره اگه میخوای در حد اثرات مزخرف تلویزیون خودمون کار کنی که طراحی واسه انیمیت سه بعدی لازم نیس !!!!اما اگه میخوای یه کسی بشی که از این راه زندگی کنی و هوای حرفه ای شدن رو داری و لول های گنده رو تو سرت داری با طراحی ضعیف انیماتور نمیشی حتی سه بعدی !!!به خاطر اینه که شما خیلی از مسایل رو توی LIVE drawing ها می یابی مث flow ,balance ,weight ,line of action , exaggeration و .....:paint:
2- فعلا نه میتونی از کاغذ و قلم واسه thumbnail هات استفاده کنی .وقتی طراحیت خوب شد یه wacom واسه خودت بخر
3-خیر چون دو مقوله ی کاملا جداست از ریگ های خوبی که فری هست استفاده کن :cool:
4-آموزش که زیاده اما روند آموزشی Animation mentor از همه استاندارد تره !!!!:paint:
5-هم که سوال جالبی نبود چون یه چیزه نسبی یه :)

موفق باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:
hamid_iranmann:

خیلی خیلی خیلی ممنون .
اما چرا دیجیتال تاتورز نه من بیشتر آموزشام دیجیتال تاتورزه !!!!

QUOTE


آره آموزش هاش در مورد مدلینگ و تکستچرینگ و نورپردازی خوبه ولی از نظر انیمیت از نظرم آشغاله
 
آخرین ویرایش:

amirz1376

Well-Known Member
آپدیت دوم

دیگه رو این کار ادامه نمدم. میرم یه کار دیگه با توپ میزنم که یکم سخت تر باشه .ولی قبلش آموزشای انجمنو میخونم و همین طور آموزشای انیمیشن منتور.
 

پیوست ها

  • 1 animate_2.zip
    75.8 کیلوبایت · بازدیدها: 14

amirz1376

Well-Known Member
یادم رفت جواب بدم :green:

Zero-Animator:
ممنون ممنون مممنون مممنون
من که یک کلمه از حرفاتونو نفهمیدم میشه واضح تر بگید این اصطلاحات دیگه چیه؟ !!! :shock:


hamid_iranmann:
ممنون ممنون ممنون
عجب پس دیگه آموزشاشو دان نمیکنم . گنومون خوبه؟
 

amirz1376

Well-Known Member
کار شماره ی دو
گفتم همینجا کار های توپیمو بذارم که تاپیک الکی نسازم.
این یکی تقریبا 2 ثانیس و یک توپ جون داره که یه بار میپره.:green:
این یکیو که ساختم گرف ادیتور کمی دستم اومد.


Zero-Animator:
ممنون:rose:

:JD_RN2010

ممنون:rose:


ممنون.:rose:
 

پیوست ها

  • ball2video.zip
    191.3 کیلوبایت · بازدیدها: 68

arminAnim

کاربر متخصص
خسته نباشی. دوتا ایراد هست. اولیش زمانبندیه که یکم مورد داره اما سخته که توضیح بدم چه مشکلی فقط اونطور که باید نیست. دوم خط سیر آبجکت هست که خط درستی نیست. در حرکت تند معلوم نیست اما حس خوبی نمیده و وقتی فریم به فریم دیدم متوجه شدم بعضی جاها توپ بجای اینکه بیشتر سقوط کنه داره رو به جلو میره و بعضی جاهام برعکس. کلن حرکت رو اشتباه کرده و توی بعضی فریم ها حرکتش کاملا گیجه. فریم به فریم ببین تا ببینی و خط سیر آبجکت یا همون Trajectory رو هم توی نرم افزار فعال کن تا ببینی کجاها از منحنی خارج میشه.

حرکت توپ خیلی سخته اصلا به این آسونی که بنظر میاد نیست، من خودم همیشه ی خدا باهاش مشکل دارم... اگه می خواین یه دونه سختش رو انجام بدین یه توپ رو انیمه کنید که قل می خوره و از چندتا پله می افته پایین. بعد بیاین اینجا بشینیم باهم گریه کنیم... : )
 
آخرین ویرایش:

amirz1376

Well-Known Member
خسته نباشی. دوتا ایراد هست. اولیش زمانبندیه که یکم مورد داره اما سخته که توضیح بدم چه مشکلی فقط اونطور که باید نیست. دوم خط سیر آبجکت هست که خط درستی نیست. در حرکت تند معلوم نیست اما حس خوبی نمیده و وقتی فریم به فریم دیدم متوجه شدم بعضی جاها توپ بجای اینکه بیشتر سقوط کنه داره رو به جلو میره و بعضی جاهام برعکس. کلن حرکت رو اشتباه کرده و توی بعضی فریم ها حرکتش کاملا گیجه. فریم به فریم ببین تا ببینی و خط سیر آبجکت یا همون Trajectory رو هم توی نرم افزار فعال کن تا ببینی کجاها از منحنی خارج میشه.

حرکت توپ خیلی سخته اصلا به این آسونی که بنظر میاد نیست، من خودم همیشه ی خدا باهاش مشکل دارم... اگه می خواین یه دونه سختش رو انجام بدین یه توپ رو انیمه کنید که قل می خوره و از چندتا پله می افته پایین. بعد بیاین اینجا بشینیم باهم گریه کنیم... : )

عجب پس باید توپ وقتی میخواد از اوج بیاد پایین شیبش بیشتر بشه؟
ولی حالا که با دقت میبینم فک کنم پرش دوم بیشتر مشکل داره. رو هوا بیشتر میمونه.نسبت به بقیه پرش ها .درسته؟
یا نه .کلا مشکل از جای دیگس.؟

آره انیمیت توپ خیلی سخته تازه وقتی میخواد توپ بچرخه !!!! آدم روانی میشه :shock::lol:
اونم که گفتی حتما درست میکنم .بعد باهم میگرییم :green:
خیلی ممنون که انتقاد های سازنده میکنید :green:
 

amirz1376

Well-Known Member
اینم نقد من امیدوارم به دردت بخوره:rose:

خیلی ممنون
نمیفهمیدم قرینه میاد پایین
در ضمن شماره 3 هم درسته که :-? هی میومدم با ماشین حساب حساب میکردم که اگه اینقدر از y کوچیک کنم اونقد به x , z باید اظاف بکنم . :green: اگه منظورتون اونه.

ممنون
 
آخرین ویرایش:

Zero-Animator

New Member
نمی خواد با ماشن حساب محاسبه کنی سعی کن چشمی درس در بیاد

آره قرینه هست مسیر رفت و برگشت+اینه با یه شیب ثابت سرعتش کم میشه
 

amirz1376

Well-Known Member
خیلی خیلی ممنون تازه فهمیدم چجوریاس کار بعدی رو بهتر درس میکنم.

بعد یه سوال آموزش خوبی برای تایمینگ هست که دستم بیاد؟
و اینکه من آموزشای انیمیشن منتور رو نمیدونم از کجا بگیرم اصلا وجود داره؟یه آموزش هست نوشته (Animation_Mentor_Webinars_2008-2010) یکی هم ماله جیسون رایانه .دیگه آموزشی نیست از انیمیشن منتور؟
یا آموزش خوبی از یه شرکت دیگه؟

ممنون:rose:
 

Zero-Animator

New Member
دوست خوب واسه تایمیگ قاعده خاصی نیست ..........یه چیز حسیه البته از رفرنس می تونی الهام بگیری
 

جدیدترین ارسال ها

بالا