اولين كاراكتر (نينجا) ي من

sharin

Member
نينجا

سلام.

اين اولين كاراكترم هست كه به وسيله ي maya ساختم و مدل يه نينجا هست،blueprint رو از poser گرفتم(البته مدل رو يه مقدار به سليقه ي خودم دست زدم) و ساختش هم نمي تونم بگم كه دقيقا چقدر طول كشيده اما از اولي كه شروعش كردم تا حالا شايد حدود 2 ماه و اندي طول كشيده باشه .البته اين زمان كاملا به ساخت اين كاراكتر اختصاص نيافته و تو اين زمان هم بكوب پاش نبودم. همين طور بايد بگم يه سري كاراكتر رو تست كردم و بعد بعضي جاهاش رو دوباره تغيير دادم وبعضي ديگر رو هم از اول ساختم.البته اون موقع متريال دهي نكرده بودم.بعد از تصحيح هاي مجدد و متريال دهي متوجه اشكالات ديگر كارم شدم و نتيجه اين شد.اما خوب چون ديگه تغيير دادن بعضي قسمت ها سخت (يا نشدني) بود بيخيالش شدم.

اين چيزي كه مي بينيد قسمتي از كارم هست و چون با مشكلاتي تو اين قسمت بر خوردم فعلا فقط همين قسمت رو مي زارم.(براي تصحيح)

_به نظر خودم ، آناتوميش مشكل داره اما خيلي هم بد نشده.
_قسمت چونه و دهنش رو نمي تونم درست كنم لطفا دوستان كمك كنند.
_نور پردازي نشده وbump هم نداره و فقط مترياله صورت و مو داده شده.
Render توسط mental ray گرفته شده و به طور ميانگين 2 دقيقه زمان برده.
_دوستان اگر در مورد تنظيمات دوربين هم بحث شه خيلي ممنون مي شم چون تو اين زمينه هم مشكل دارم.
_موژه هاش رو(البته هنوز كار داره) با transparency ايجاد كردم،اما همين طور كه مي بينيد يه خط انتهاش افتاده (تو فواصله دور ايجاد مي شه)نمي دونم چطور بر طرفش كنم.

...........................................................................................................

بايد بگم به علت شروع شدن كم كمه كلاس هاي دانشگاه حضورمن(كه كم بود هيچ) كمترهم مي شه (شايد تا عيد) و ديگه وقت update اين تاپيك نيست و من فقط پي گير بحث هاي احتمالي خواهم بود و از نظر دوستان استفاده ميكنم.

و خدمت pclord عزيزو mostafa3dw جان كه براي بدست آوردن plugin مو(shave & hair cut) به من كمك كردند تشكر ويژه دارم(قبل از plugin مدلش رو با poly ساخته بودم ! ).


....................................................................ويرايش......................................


اين عكس ها روند كار منه(عكس دوم كه شماره گذاري شده). در حالي كه كاراكتر رو از نظر هاي مختلف test مي كردم يه چند تاش رو گلچين كردم
قسمت 1 (تو تابستان روش كار مي كردم : مدلينگ و rigging)(شماره 1)
قسمت2 (بعد از يه سري اصلاحات قسمت اول تو آخراي دي بود شروع شد(Texture پايه هم تست شد))(شماره 2)
قسمت3 (باز تغييراتي تو صورت و Texture (توجه به جزئيات ))(شماره 3)
قسمت4 هم كه پروندش مثله 2 قسمته قبل بازه و در جريانه.(موضوع تاپيك و ... )(اولين عكسي كه گذاشتم)



قرار بود اينا رو كم كم بگم كه نشد ديگه ، اما خواهشن موضوع فعلي يادتون نره ها . روي اينا هم به وقته خودش بحث مي كنيم(در ضمن توجه شه كه اين عكس ها test هستند و پر از خطا)

گذاشتمشون كه يه وقت به خاطره اسم تاپيك بچه ها به من فحش ندن!!!

در ضمن محيطي كه كاراكتر توشه(در صحنه هاي render) ماله digital tutors است(گفتم كه در حاله آزمايش هست).

.................................................................................................................................................


نظر در مورد كار يادتون نره !!

C:%5CDocuments%20and%20Settings%5CDear-User%5CDesktop%5Csharin.jpg

 

پیوست ها

  • Sharin.jpg
    Sharin.jpg
    284.1 کیلوبایت · بازدیدها: 67
  • SharinC.jpg
    SharinC.jpg
    473.8 کیلوبایت · بازدیدها: 78
  • 05_32min.jpg
    05_32min.jpg
    26.3 کیلوبایت · بازدیدها: 37
آخرین ویرایش:

wild-man

Member
سلام قشنگه ولی خیلی سوسول نیست نینجاها معمولا صورتهای کشیده دارن با چشمهای ریز
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
سلام
خسته نباشی
به نظرم در نهایت این کار باید خورجی زیبایی داشته باشه .حتما ادامش بده
موها رو خوب دراوردی ولی مشکل مرز بیین مو و سر در پیشانی و شقیقه هست
یه تکسچر شبیه رنگ مو توی این قسمت ها طوری بذار که طبیعی به نظر برسه
از پلاگین خوبی واسه مو استفاده کردی
حتما وقت کردی از نور پردازی و متریال sss استفاده کن چون خیلی تغییر میکنه و بسیاری از معایب پوشیده میشه
یا علی
 

sharin

Member
tanx

سلام قشنگه ولی خیلی سوسول نیست نینجاها معمولا صورتهای کشیده دارن با چشمهای ریز

[font=&quot]آها راست مي گي يااا[/font] !!!
[font=&quot]به اين موضوع توجه نكرده بودم! پس بزار از اول درستش كنم . يا اگه مي خواي اسمش رو بزاريم نينجاي مهربون كه اين مشكل حل شه!؟؟[/font]
..........................
[font=&quot]خوب البته شما اين روش رو ديدي ،اگه اون روش رو ببيني حتما حرفت رو پس مي گيري؟[/font](از نظرتون ممنونم)!!
..........................

[font=&quot]دوستان جزئيات اين مدل كامل نيست و قراره با نظراته شما دوستان اصلاح بشه .من موارد رو بالا گفتم لطفا بحث كنيد[/font].
[font=&quot]از تون ممنونم[/font].[font=&quot][/font]
 

sharin

Member
tanx

سلام
خسته نباشی
به نظرم در نهایت این کار باید خورجی زیبایی داشته باشه .حتما ادامش بده
موها رو خوب دراوردی ولی مشکل مرز بیین مو و سر در پیشانی و شقیقه هست
یه تکسچر شبیه رنگ مو توی این قسمت ها طوری بذار که طبیعی به نظر برسه
از پلاگین خوبی واسه مو استفاده کردی
حتما وقت کردی از نور پردازی و متریال sss استفاده کن چون خیلی تغییر میکنه و بسیاری از معایب پوشیده میشه
یا علی

[FONT=&quot] [/FONT]

mehdi_lover3dsmax [FONT=&quot]جان از نظرتون متشكرم.

[FONT=&quot]اين كاراكتر آماده شده اما الان دارم رو جزئياتش كار مي كنم( با كمك شما دوستان[/FONT](.
[FONT=&quot]در مورد[/FONT] Texture [FONT=&quot]براي مرز مو و پيشاني كاملا حق با شماست (اما اينا براي آخر كاره ، همون طور كه ديديد ريش و پا زلفيش هم همين مشكل رو داره) اما حالا بيشتر در حاله رفعه جزئيات مدل هستم(چون شايد نياز به[/FONT] uv [FONT=&quot]گرفتن مجدد داشته باشه[/FONT](.
[FONT=&quot]از نكاتي كه براي رندر گفتيد حتما استفاده مي كنم[/FONT](tanx).

[FONT=&quot]راستي به نظرتون تا چه حد طبيعي شده(يا بهتر بگم : مي شه؟؟)؟؟[/FONT]

[FONT=&quot]اگه در مورد تنظيماته دوربين هم دوستان نظر بدهند ممنون مي شيم[/FONT].[FONT=&quot][/FONT]
[/FONT]​
 

sharin

Member
[font=&quot] [/font]
[font=&quot]راستي بچه ها ازتون ممنونم كه ديديد و نظرتون رو داديد و براي رفع مشكل كمك كرديد.[/font]

[font=&quot][/font]
[font=&quot]دوستان ديگه كه مي بينند و افتخار نمي دن نظرشون رو هم بگن ، ممنون مي شيم اگر حداقل تجربياتشون رو تو اين زمينه در اختيارمون قرار بدن.:-? [/font]
[font=&quot] [/font]
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
از نظر geometri کار طبیعی هست . حالا این تکسچر و متریال هست که کارو میتونه خیلی واقعی کنه
به نظرم کیفیت تکسچرتون پایینه . شاید به خاطر نور پردازی ورندر باشه که اینجوری به نظر میرسه
 

sharin

Member
بله هم texture كيفيت كمي داره ، هم bump نداره ،هم نور پردازي نشده و براي رندر هم تنظيمات خاصي نداره.
در كل هيچي نداره !
فراموش نشه كه كار wip است.

منظور من اين بود كه 4چوبه كله اش real هست؟

البته اين رو هم بايد بگم كه رندر ها در front و side بوده .
 

pclord

کاربر متخصص
سلام sharin جان،آفرین خسته نباشی

به غیر از نظرات دوستان،منم چند تا پیشنهاد برات دارم.

1-اگه با زیبراش کار میکنی ببرش تو زیبراش و بهش جزئیات بده

2-بیشتر به سرباز میخوره تا نینجا،میتونی یه پارچه دور پیشونیش ببندی و اگه به غیر از سر ما بقیه بدنشو ساختی لباسشم مثل یه نینجا واقعی درست کنی تا به شکل نینجا در بیاد،به لباسهای نینجاهای توی عکس توجه کن،میتونه کمکت کنه:
http://www.wanderingsandmusings.com/wp-content/uploads/2008/08/ninja.jpg
http://api.ning.com/files/s2K1fB1U4...bKPcuUCM*5qvP-kEwLMdfakmktMFLetvtR/Ninja2.jpg

3-دو تا شمشیر هم کم داره

موفق باشی.:rose:
 

aghanaser

Member
باسلام
به نظر من هم يا بايد قيافه اش جدي تر بشه يا اسمش را به نينجاي مهربون تغيير بدهيد.
ولي در كل كار خوبيه اگر روي موهاش هم دقت وكار بيشتري بشه...

موفق باشيد
 

sharin

Member
tanx

سلام sharin جان،آفرین خسته نباشی

به غیر از نظرات دوستان،منم چند تا پیشنهاد برات دارم.

1-اگه با زیبراش کار میکنی ببرش تو زیبراش و بهش جزئیات بده

2-بیشتر به سرباز میخوره تا نینجا،میتونی یه پارچه دور پیشونیش ببندی و اگه به غیر از سر ما بقیه بدنشو ساختی لباسشم مثل یه نینجا واقعی درست کنی تا به شکل نینجا در بیاد،به لباسهای نینجاهای توی عکس توجه کن،میتونه کمکت کنه:
http://www.wanderingsandmusings.com/wp-content/uploads/2008/08/ninja.jpg
http://api.ning.com/files/s2K1fB1U4...bKPcuUCM*5qvP-kEwLMdfakmktMFLetvtR/Ninja2.jpg

3-دو تا شمشیر هم کم داره

موفق باشی.:rose:

حقيقتش اين كاراكتر براي photoي تنها ساخته نشده و تا مرحله ي rigging هم (البته در زمان test) اش پيش رفته .
برنامه ي zbrush هم اين طور كه بوش مي ياد face ها رو شديدا زياد مي كنه و ديگه كار هايي رو كه مي خوام نمي تونم باهاش انجام بدم.(هنوز حالات صورت تست نشده)

راستي متوجه نشدم چرا گفتي سرباز؟؟!


اين طوري بگم كه با اين كاراكتر قراره MAYA رو فتح كنم !!!


تا حالا يه مقدار كار روش صورت گرفته اما موش آزمايشگاهيه ديگه حالا حالا ها باهاش كار دارم.

در مورد بدن و لباس هم كه گفتي بله ساخته شده اما نه به سبكي كه شما انتظار داريد.
از عكس هايي كه گذاشته بودي متشكرم اما نينجاي من سبكه جديده . اونا ديگه از مد افتادن (مد جديد: نينجاي مهربون).
نمي دونم چي به هت بگم . آخره سر مجبورم كردي اينا رو هم بگم (ادامه)
اين عكس ها روند كار منه. در حالي كه كاراكتر رو از نظر هاي مختلف test مي كردم يه چند تاش رو گلچين كردم
قسمت 1 (تو تابستان روش كار مي كردم : مدلينگ و rigging)(شماره 1)
قسمت2 (بعد از يه سري اصلاحات قسمت اول تو آخراي دي بود شروع شد(Texture پايه هم تست شد))(شماره 2)
قسمت3 (باز تغييراتي تو صورت و Texture (توجه به جزئيات ))(شماره 3)
قسمت4 هم كه پروندش مثله 2 قسمته قبل بازه و در جريانه.(موضوع تاپيك و ... )(اولين عكسي كه گذاشتم)

راستي شمشير هاش هم تو تابستان رديف كرده بودم اما هنوز جزئيات نداره(اونا فرئياته).

قرار بود اينا رو كم كم بگم كه نشد ديگه ، اما خواهشن موضوع فعلي يادتون نره ها . روي اينا هم به وقته خودش بحث مي كنيم(در ضمن توجه شه كه اين عكس ها test هستند و پر از خطا)
گذاشتمشون كه يه وقت به خاطره اسم تاپيك بچه ها به من فحش ندن!!!
در ضمن محيطي كه كاراكتر توشه(در صحنه هاي render) ماله digital tutors است(گفتم كه در حاله آزمايش هستم)

خوب ديگه زياد شد.
 

پیوست ها

  • SharinC.jpg
    SharinC.jpg
    473.8 کیلوبایت · بازدیدها: 23
آخرین ویرایش:

sharin

Member
tanx

باسلام
به نظر من هم يا بايد قيافه اش جدي تر بشه يا اسمش را به نينجاي مهربون تغيير بدهيد.
ولي در كل كار خوبيه اگر روي موهاش هم دقت وكار بيشتري بشه...

موفق باشيد



خوب رفيق نينجاي مهربون تصويب شد (فكر كنم بچه ها اين طوري بيشتر دوست دارند)
مي تونيد در مورد مو هاش بحث كنيد(تا متوجه منظور بشم)؟؟
منظورتون مرز مو و سر و ريش و پازلفيشه؟؟؟(اگه اينه چشم حتما)
يا نه كلا جنس و رنگش؟
حقيقتش مي خواستم فشنشون كنم اما خيلي طول مي كشيد(اونم سر فرصت ان شائ ا...)
از نظرتون ممنونم.
 
آخرین ویرایش:

sharin

Member
tanx

ببخشید یه سوال داشتم منظورتون از تنظیمات دوربین چیه؟
ممنون



[FONT=&quot]ببينيد وقتي [FONT=&quot]يه [/FONT][FONT=&quot]camera[/FONT][FONT=&quot] ايجاد مي كنيد [/FONT]atter ها شو ببينيد .[/FONT]
[FONT=&quot]خوب به تناسب كار تغيير مي كنه ديگه . [/FONT]
[FONT=&quot]تو عكس هايي كه مي بينيد صورت گرد نيست اما تو اولي هست(چون [FONT=&quot]front[/FONT][FONT=&quot] هست[/FONT][FONT=&quot] و [/FONT][FONT=&quot]prespective[/FONT] نيست)[/FONT]
خوب اگه دقت كنيد فقط وسط تصوير حالت normal داره(اونم جلوي صورت گنده مي شه كناره ها هم كه هيچ(تو فواصله نزديك)) اما تو كناره ها ، كش مي ياد(البته اين خاصيت prespective[FONT=&quot] هست ) اما واقعا رنجوره .[/FONT]
[FONT=&quot]گفتم ببينم شايد استاندارد هاي ديگه اي هم داشته باشه. [/FONT]
[FONT=&quot]ازتون ممنونم كه اين بحث رو مطرح كردين(بچه هاي ديگه كه هنوز بحث رو شروع نكردن. start اش رو شما زدي)[/FONT]


 
آخرین ویرایش:

hrgh

Member
آفرین رفیق
کاراکتر لوپلی جالبی شده
کاملا بهینه واسه Game هست
عالیه
 

sharin

Member
ممنونم دوست من (از نظرتون)
ممنون مي شم اگه يه مقداري از تجربياتتون رو در اختيارمون بزاريد (تو زمينه ي مدلينگ و Texture و ... ) تا همگي استفاده كنيم.
چون 2 مدل از كار هاتون رو كه تو اين قسمت گذاشتي نشون مي ده كه تو اين زمينه كارت درسته.
البته عكس هايي رو كه ديدي كار نهايي نيست و مي خوام از اين حالت درش بيارم و real اش كنم (با كمك شما دوستان) .

راستي آناتوميش چطوره؟؟
راستي لوپلي يعني چي؟!؟!

لطفا جوري بحث كنيد كه باعث حرفه اي شدنه مدل ام بشه و اشكالات كار رو بيان كنيد (با روش بر طرف كردنش) ، ممنون.
موفق باشيد.
 

hrgh

Member
خوشحال میشم اگه بتونم کمکی کنم
اول ازهمه بزارید تفاوت مدلها رو بگم High Poly به مدلهایی گفته میشه که تعداد پالیگنهای اون خیلی زیاد بشه گاهی تا چند ده ملیون هم میرسه ویرایش و ساخت اینجور مدلها در نرم افزارهای Brush based ی مانند ZBrush امکان پذیره
اما Low Poly مدلهایی هستند که پالیگنهاشون در کمترین حد ممکن باشند .
HIgh-LowSmall.jpg

امروزه کارهایی که ساخته میشه و در پروژه هایی مثل بازیهای ویدئویی یا جلوه های ویژه و فیلم به کار میره کاراکترهایی هستند که اصطلاحا به اونها Next-Gen گفته میشه این کاراکترها دارای یه سری ویژگیهایی هستند یه مدل Low Poly دارند که در صحنه قرار میگیره و جزئیاتی که در مدل High Poly ایجاد شدند به متریال این کاراکترها با استفاده از Normal Bump نسبت داده میشه تا در رندر به صورت High Poly رندر شه
این کار باعث میشه تا پردازش مدلها ساده تر شه و مدلها سبکتر شن
یه سر به این تاپیک بزن میتونی یک کاراکتر Next-gen بینظیر رو ببینی
کد:
http://www.xsibase.com/forum/index.php?board=5;action=display;threadid=38337

و اما در مورد کاراکتر شما
واسه جزئیات بیشتر باید اونرو به Zbrush انتقال بدی و در اونجا جزئیات رو اضاق کنی و به Normal Bump به مدل برگردونی
البته قبل از انجام این کار بهتره تحقیق کنی در این مورد تا مراحل کار رو یاد بگیری ضمن اینکه زیبراش هم باید واسه این کار وارد بود
موفق باشی
 

sharin

Member
دوسته من مطالبي كه شما ارائه كرديدواقعا مفيد بود.من خودم هم به اين موضوع فكر كرده بودم كه چطور مي شه با face كم جزئيات زياد بشه. بعد هم منطقي ترين راهي كه به ذهنم رسيد دادن bump بود.اما نمي دونستم چطور(تو ذهن خودم مي خواستم با PS در بيارم كه واقعا يه جورايي نشدني بود).
به هر حال مطالبي كه در مورد Next-Gen و Normal bump گفتيد واقعا مختصر و مفيد بود.من كه خيلي استفاده كردم.
فقط اگه ممكنه بگيد كه تسلط به اين بخش (Normal bump ) چقدر طول مي كشه؟؟(يه آموزشي هم بي زحمت معرفي كنيد.)
(آخه من تا حالا سراغه Zbrush نرفتم.)


واقعا از شما دوستان ( mehdi_lover3dsmax و hrgh) ممنونم.
چون براي من گام اول رو mehdi_lover3dsmax عزيز و گام بعدي رو hrgh عزيز برداشت و الان ديگه جهت گرفتم.

اگه تمام نظرات كه توسط دوستان در اين تاپيك ها (wip) ارائه مي شه به اين سبك (آموزنده) باشه خيلي عالي مي شه و باعث مي شه كه كل بچه ها با هم رشد كنند.

ممنون.
 

pclord

کاربر متخصص
بیا عزیز،اینا یه سری آموزش برای نرمال مپ در مایا

http://www.designertoday.com/Tutorials/Maya.3D/1925/Normal.Maps.Maya.and.ZBrush.Maps.Tutorial.aspx
http://www.creativecrash.com/maya/t...c/generating-and-using-normal-maps-in-maya--3
http://www.tutorialhero.com/click-46946-creating_displacement__normal__bump_map.php


یه پلاگین برای فتوشاپ هم هست،که از تکسچر یه نرمال مپ میسازه ،خودم دارم،خیلی جالبه،حتما دانلودش کن از NVIDIA است:

NormalMapFilter.jpg


دانلود از کمپانی سازنده:
http://developer.nvidia.com/object/photoshop_dds_plugins.html
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
ب

واقعا از شما دوستان ( mehdi_lover3dsmax و hrgh) ممنونم.
چون براي من گام اول رو mehdi_lover3dsmax عزيز و گام بعدي رو hrgh عزيز برداشت و الان ديگه جهت گرفتم.

اگه تمام نظرات كه توسط دوستان در اين تاپيك ها (wip) ارائه مي شه به اين سبك (آموزنده) باشه خيلي عالي مي شه و باعث مي شه كه كل بچه ها با هم رشد كنند.

ممنون.

ممنون دوست عزیز

به گفته حضرت علی علیه السلام زکات علم نشر آن است
من وظیفه ای که بر دوشم هست دارم انجام میدم
یا علی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا