اولين كاراكتر (نينجا) ي من

sharin

Member
[FONT=&quot] [/FONT]
Pclord[FONT=&quot] عزيز بابت لينك ها ممنونم البته هنوز وقت بررسي دقيقش رو پيدا نكردم اما به نظر خوب مي يومدند مخصوصا اون plugin[FONT=&quot] براي [/FONT]PS[FONT=&quot] .[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot]اصلا فكرش رو هم نمي كردم همچين چيزي وجود داشته باشد ![/FONT]
[FONT=&quot]تشكر ويژه .[/FONT]
[FONT=&quot]اين چيزا رو از كجا پيدا مي كني؟؟[/FONT]
 

pclord

کاربر متخصص
[font=&quot] [/font]
pclord[font=&quot] عزيز بابت لينك ها ممنونم البته هنوز وقت بررسي دقيقش رو پيدا نكردم اما به نظر خوب مي يومدند مخصوصا اون plugin[font=&quot] براي [/font]ps[font=&quot] .[/font][/font]
[font=&quot]اصلا فكرش رو هم نمي كردم همچين چيزي وجود داشته باشد ![/font]
[font=&quot]تشكر ويژه .[/font]
[font=&quot]اين چيزا رو از كجا پيدا مي كني؟؟[/font]

خواهش میکنم،امید وارم بدردت خورده باشن

اون پلاگینه رو قبلا توی یه آموزش از آتودسک دیده بودم،اون آموزشا رو هم تو گوگل سرچ کردم.

موفق باشی.
 

sharin

Member
منتظريم ها

[font=&quot]منتظر نقد ها و ايده هاي سازندتون هستم ها !! درسته كه روند ساخت كاراكتر الان تقريبا متوقف شده اما به اميد خدا از اواخر اسفند دوباره شروع به كار مي كنم و اين تاپيك رو آپديت مي كنم.

[font=&quot]شما هم هر ايده اي براي بهتر شدن كار داريد ، لطفا ارائه بديد تا همگي استفاده كنيم[/font].

[font=&quot]همين طور كه گفتم با اين كاراكتر قرار مايا رو فتح كنم و اين هم امكان پذير نيست مگر با كمك شما دوستان.(چه مايا كار ها ، چه كساني كه مكس كار مي كنند و[/font] ... )

[font=&quot]از تمامه دوستاني كه ايده هاي خودشون رو مطرح كردند ممنونم[/font].

[font=&quot]منتظرم ها!! همگي موفق باشيد[/font].

[font=&quot]تا بعد[/font].
[/font]
 

sharin

Member
material sss

دوباره سلام.

راستي يعني مدلم فقط همين نقص ها رو داشته كه از اون موقع كسي نظر نداده!! يا زيادي مسخره بوده؟؟!!
به هر حال اينجا 3 تا عكس مي زارم.

1.با استفاده از plugin PS كه pclord زحمتش رو كشيده بود، يه Normal map از همون متريال درست كردم و به كاراكتر دادم.ديگه يه نور پر دازي جزئي هم انجام داديم.(زمان رندر يادم نيست اما فكر كنم حدودا 8 تا 10 دقيقه شد).(شكل 1)

2.به گفته ي آقا مهدي يه متريالsss بهش داديم و نتيجه ي خوبي داد ( به نظر من ).
اما گويا bump اش يه مشكلي تو 2008 داره(قسمت متريال sss رو مي گم) error مي ده كه نمي تونه پيداش كنه !!
البته يه جوري بهش رسونديم اما خوب هنوز بايد رو bump اش كار بشه.بخاطر همين هنوز bump رو بهش ندادم.
توي اين حالت shadow نداره.(زمان رندر حدود 4 تا 5 دقيقه.)(شكل 2)

3.همون قبلي هست فقط بهش Shadow هم داديم.(زمان رندر 32 دقيقه-->به خاطر finalgather موهاش طول كشيد)(شكل 3)

بر اساس چيزي هم كه hrgh گفت ، بايد به zbrush مسلط باشم كه نيستم و هنوز آموزشي هاش بدستم نرسيده!
اما بعد ها كه ياد گرفتم دوباره دستي به سر و روش مي كشيم.

نظرتون چيه؟؟حالا چطور شده؟؟(متريال صورت رو مي گم ها!!)
البته من هنوز هم راضي نيستم ان شائ الله براي اين مدل كه هيچ اما براي بعدي ها سعي مي كنم متريال توپ تري درست كنم.
 

پیوست ها

  • 02.jpg
    02.jpg
    34.1 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • 01-5min.jpg
    01-5min.jpg
    29.1 کیلوبایت · بازدیدها: 9
  • 05_32min.jpg
    05_32min.jpg
    26.3 کیلوبایت · بازدیدها: 30

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
سلام
ببین آقا sharin یه جوری باید کیفیت نور پردازی و تکسچر و متریالت به این عکسی نزدیک بشه
char-creation-games_feature.jpg

سعی کن اول کیفیت تکسچر رو بالا ببری بعد
البته نسبت به قبل بهتر شده
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
سلام به دوست عزیز. آقا کارت توپه. من خودم فعلا کارم کاراکنر نیست. ولی از عکس های واقعی الگو بگیر. خیلی کمکت میکنه. راستی تو ماهشهر زندگی میکنی؟ دنبال چند تا پلاگین هم میگشتی، درسته؟ کارت رو خیلی وقت پیش تو گوشی میلاد دیدم. پلاگین ها رو هم دادم به میلاد. به هر حال کارت توپه. موفق باشید. بای.
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
راستی. واسه صورتش یکم specular استفاده کن. واسه این کار. تکسچر رو سیاه و سفید کن. جاهایی که سیاهه specular نداره. ولی جاهای سفید داره. مثل دماغ. پیشونی. گونه. یکم هم روی گردنش. مثل عکس بالا. بعد تکسچر رو به specular color بده. امیدوارم تونسته باشم یکم کمکت کرده باشم.
 
آخرین ویرایش:

sharin

Member
سلام
ببین آقا sharin یه جوری باید کیفیت نور پردازی و تکسچر و متریالت به این عکسی نزدیک بشه
char-creation-games_feature.jpg

سعی کن اول کیفیت تکسچر رو بالا ببری بعد
البته نسبت به قبل بهتر شده


آقا مهدي texture با كيفيت از كجا بيارم؟؟
درست كردن texture هم خيلي طول مي كشه.حوصله اش رو ندارم!!
texture آماده ي با كيفيت پيدا مي شه كه من فقط روي UV ي مدلم fix اش كنم؟!؟!
تازه چونكه اسمش نينجاي مهربونه ،‌ نمي خوام صورتش هم داغون باشه ها!
خودمم توي اينترنت مي گردم ببينم چيزي گير مي ياد يا نه.



سلام به دوست عزیز. آقا کارت توپه. من خودم فعلا کارم کاراکنر نیست. ولی از عکس های واقعی الگو بگیر. خیلی کمکت میکنه. راستی تو ماهشهر زندگی میکنی؟ دنبال چند تا پلاگین هم میگشتی، درسته؟ کارت رو خیلی وقت پیش تو گوشی میلاد دیدم. پلاگین ها رو هم دادم به میلاد. به هر حال کارت توپه. موفق باشید. بای.
سلام آقاي ديبا پور عزيز!!
رفيق تو كجايي؟؟ چند وقته ستاره ي سهيل شدي يا !! حواست هست؟؟
نمي دونستم عضو اين انجمني!!
آب در كوزه و ما ...
متاسفانه واسطه ما آقا ميلاد خيلي تنبلي مي كنه و هي مي گه يادم رفت.ما هم پشت سر هم بهش sms مي ديم تا يادش بمونه!!
فكر نمي كردم كه ميلاد عكسه رو بهت نشون داده باشه!! راستش اون موقع كه ساختمش گفتم خيلي عالي شده ، اما الان كه عكس قديميا رو مي بينم خندم مي گيره!! ان شائ ا... چند وقت ديگه هم به اين عكس ها بخنديم.ديگه واقعا كولاك مي شه!!
راستي تشكر(بابت اون پلاگين ها).ميلاد گفت DVD هات پيشت نيست(ZBrush).
از طريق پست خصوصي در اين زمينه بيشتر صحبت مي كنيم.

در مورد specular هم بايد بگم كه بهش داده بودم اما زياد خوشم نيومد ، پاكش كردم. حالا اگه texture جديد دستم رسيد دوباره بايد درستش كنم اگر هم نه ، باشه رو همين مي ندازم.
در مورد كمك هم كه بايد بگم وجودت به تنهايي كمكه بزرگيه رفيق.

تا بعد
 
آخرین ویرایش:

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
سلام

اولا که من اینو گرفتم

29i75tmo.png


Gnomon Workshop Creating A Photo Realistic Render In Mental Ray | 570 MB

In this tutorial, Ryan Kingslien takes you through the techniques he uses for achieving photo-real renders of digital sculptures. He shows you how to create a setup for rendering your Maya or ZBrush sculptures, allowing you to both analyze and present your digital sculptures in more realistic lighting. Using Maya and Mental Ray, he covers, setting up your scene, lights and camera, as well as creating a clay material, using depth of field, and improving the quality of your render without slowing it down.

Rapidshare:
http://rapidshare.com/files/361500884/Gnomon.Mental.part1.rar
http://rapidshare.com/files/361503553/Gnomon.Mental.part2.rar

Netload:
http://netload.in/datei6tfgBfBVA7/Gnomon.Mental.part2.rar.htm
http://netload.in/dateiHy5ld5LpdG/Gnomon.Mental.part1.rar.htm


تا اونجایی که دیدم یه مجسمه از زیبراش مییاره تو مایا با متریال منتال ری یه متریال سنگ مانند باحال میسازه بعد یه استودیو
براش میسازه و نور پردازیش میکنه .اگه به جای مجسمه یه کاراکتر واقعی رو رندر میکرد عالی میشد من دنبال همچین چیزی هستم
به نظرم شما هم باید یه اموزش اینجوری ببینی تا مشکلت حل بشه .این مشکل هممونه میخوایم از راه ازمون وخطا به نتیجه برسیم
انشاالله یه اموزش توپ پیدا میکنم بعد ترجمه میکنم میزارمش تو مدرسه امیرالمومنین (ع)

اگه این آموزشو خواستی بگو برات پست نامش کنم

خوب اینم چند تا تکسچر با کیفیت اماده
لینک ها مستقیمه
حجم 5 مگ
dl.yaheydar.ir/my/Texture.rar

یا علی
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
احتمالا specular رو خوب درست نکردی. به عکسی که میدی گذاشت نگاه کن. ببین چه جاهایی spec داره. تو هم سعی کن همین جاها spec بذاری. specular به کاراکترت جون میده. راستی چرا نمیتونم واست پیام بفرستم؟ تو پروفایلت قسمتی واسه ارسال پیام نیست.
 

sharin

Member
با اي توصيفات فكر نكنم بدردم بخوره!! آخه مجسمه است و متريالش هم كه سنگه!! ( واقعا بنظرت بدردم مي خوره؟!؟ )

اون خطي بود كه زير چشماش مي افتاد (بخاطر مژه اش) ، وقتي render feature رو به raytracing يا scanline تغيير دادم درست شد.تازه مدت زمانه رندر هم كم شد(بخاطره اينكه finalgather موهاش سريع تر تمام مي شه)!
اما نمي دونم كار دقيقشون چي هست!!
اون texture ها هم گرفتم ببينيم چه مي كنيم.
 

sharin

Member
accont ات يه مشكلي داره !!
مثل بقيه ي كاربرا نيست!!(ارساله پيغام خصوصي نداره!!)

اين ايميل من هست يه ايميل بزن تا بتونيم از طريق yahoo صحبت كنيم.
 
آخرین ویرایش:

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
اون قسمتش که بدرد میخوره ساخت استودیو هست.استودیو یه فضا واسه کاراکتر هست + چند تا نور با موقعیت خاص که بهترین حالت رو داره
شما استودیو نداری
که اونم ساده هست مربوط به نور پردازی هست
اگه بخوای خلاصشو توضیح میدم برات
 

sharin

Member
آره مهدي جان ، توضيح بدي خيلي بهتره.البته جوري كه بتونم انجام بدم ها --> پله به پله.
مقدارها رو هم به طور تقريبي بگي ممنون مي شم.

راستي Texture ها رو هم گرفتم .خيلي سوژه بودن!
اما بطور خام نمي شه ازش استفاده كرد ( بخاطر uv يه مدل ). در نتيجه تصميم گرفتم تركيبشون كنم(texture قبلي با يكي از اونايي كه دادي)!!
براي جزئياته بهتر هم (مخصوصا ريش و ...) از noise استفاده كردم.اما Texture اش زياد تغييري نكرده!
راستي 2000*1000 بودن كه!اگه بيشتر بود بهتر مي شد.

ممنون.
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
بزار اصلا یه استودیو آماده برات بسازم فایلشو بهت بدم
اینجوری با یه توضیح کوچیک کاملا متوجه میشی
با چه ورژنی از مایا کار میکنی .تا فایل اونو برات بزارم
من با 2009 کار میکنم .
2010 باگ داشت
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
بسم الله الرحمن الرحیم

ساخت استودیو و تنظیمات دوربین برای گرفتن خروجی با کیفیت بالا


اولین چیزی که باید انجام بدید ساخت یه محیط شبیه فایی که گذاشتم
یه پلین که خم شده با دو تا نور area محل نورها مهم هست
نوع shadow نورها باید raytarce باشه واز تنظیمات نور
mental ray---->Area Light---< use light shape روشن بشه
داخل color نورتون یه mib_blackbody بذارید اینو توی تب mental ray پیدا میکنید
حال شدت نورتون با این تظیم میشه .برید داخل تنظیماتش و Temperature=5500 , intensity= 1
واسه نور دوم که پست قوری قرار داره Temperature=4500 , intensity =0.4
Temperature=5500 این مقدار نور روز هست یه مقدار رنگ نورتون زرد میشه
البته این اعداد بستگی به صحنه شما داره

حالا یه camera بسازی و از تنظیمات اون
camera-->mental ray-->lens shader اینجا یه mia_exposure_photographic بزارید
اینم توی تب mental ray پیدا میکنید . حال یه عکسم پایین میزارم تا زود تر پیداش کنید

حال این تنظیماته mia_exposure_photographic
مهه این مثل یه دوربین عکاسی قوی عمل میکنه
توی whitepoint دوباره یه mib_blackbody باTemperature=5500 , intensity= 1 بزارید
باقیه تنضیمات این قسمت رو توی فایلی که گذاشتم نگاه کنید
این تنضیماتم باز بستگی به صحنتون داره
حا لا اگه دوست داشتید میتونید Deph of Field واسه camera تون استفاده کنید اینو دیگه خودتون بسازید
من اینجا توضبح نمیدم
حالا باید کیفیت shadow و رندر رو بالا ببرید

light-->mental ray---->Area Light---< High sample =128
از تنضیمات رندر که تا حالا همش mental بود تب guality گزینه
max sample level =2
filter=mitchell

نسبت به صحنه میتونید از final Gathering , global illumination استفاده کنید

نکته مهم از دید camera رندر بگیرید نه از prespective
زمین تا اسمون فرق دارند .این همه تنضیمات واسه camera بود
من توی فایلی که گذاشتم یه خورده با تنظیمات بازی کردم ممکنه اعداد با اینایی که نوشتم فرق بکنه
گفتم که اینا بستگی به صحنتون داره
سوالی بود بپرسید
اینم فایل مایا 2009



یا علی
 

پیوست ها

  • tepot.rar
    13 کیلوبایت · بازدیدها: 15
  • tepot.jpg
    tepot.jpg
    15 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • tanzimat.jpg
    tanzimat.jpg
    89.3 کیلوبایت · بازدیدها: 29
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا