انیمیشن قلب سیمرغ

koochoo

Member
سلام بچه ها....

1_880824_L600.jpg


دوستان تریلر کامل قلب سیمرغ در صفحه 4 اضافه شد.

در راه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر انیمیشن بلند قلب سیمرغ ساخته وحید نصیریان هم به همراه انیمیشن تهران 1500 ساخته بهرام عظیمی بروی پرده خواهد رفت و این بسیار خبر خوشحال کننده ای است البته ناگفته نماند که انیمیشن سه بعدی قلب سیمرغ مراحل ساخت خود را پشت سر گذاشته و آماده اکران کامل می باشد و به نظر می رسه کار با کیفیتی رو روی پرده های سینما شاهد خواهیم بود همچنین فرآیند تولید ساخت این فیلم به گفته کارگردان این اثر وحید نصیریان نزديک به 4 سال يک گروه 90 نفره براي توليد اين انيميشن زحمت کشيده‌اند؛ به معناي ديگر سرمايه‌هاي معنوي و مادي خود را روي اين پروژه گذاشتيم تا نتيجه بگيريم. از اين رو آرزو دارم در جشنواره فيلم فجر با «قلب سيمرغ» برخورد خوبي شود و فیلم در جايگاه خودش مورد توجه قرار گيرد ما هم امیدواریم همین طور باشد.:)

در حال حاضر هیچ تریلری از این انیمیشن بلند بروی نت قرار نگرفته
اما چند دقیقه ای از این کار در نمایشگاه رسانه و دیجیتال امسال نمایش داده شد حتما ببینید.

دانلود

دانلود

دانلود اینجا تبدیل کنید.

تصاویر خبری

 
آخرین ویرایش:

koochoo

Member
نصيريان: «قلب سيمرغ» را با هدف خلق قهرمان ايراني براي نوجوانان ساختيم
خبرگزاري فارس: كارگردان فيلم انيميشن - سينمايي «قلب سيمرغ» با ابراز اميدواري از مورد توجه قرارگرفتن اين انيميشن در جشنواره فيلم فجر، گفت: دليل پرداختن به متون كهن ايراني در اين كار خلق و معرفي يك قهرمان ايراني براي نوجوانان بود.

A0981805.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، «وحيد نصيريان» در گفت‌وگو با ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، با ابراز خرسندي از اولين نمايش «قلب سيمرغ» در بزرگ‌ترين و مهم‌ترين رويداد سينمايي كشور، گفت: نزديك به 4 سال يك گروه 90 نفره براي توليد اين انيميشن زحمت كشيده‌اند؛ به معناي ديگر سرمايه‌هاي معنوي و مادي خود را روي اين پروژه گذاشتيم تا نتيجه بگيريم. از اين رو آرزو دارم در جشنواره فيلم فجر با «قلب سيمرغ» برخورد خوبي شود و فيلم در جايگاه خودش مورد توجه قرار گيرد.
وي بر جدي گرفتن حوزه انيميشن در سينماي ايران تأكيد كرد و افزود: «قلب سيمرغ» لايق انيميشن ايراني است چراكه يك گروه عظيم ايراني تلاش كردند تا فيلم خوبي ساخته شود و جاي خود را در سينماي ايران پيدا كند. اين آرزوي قلبي من است كه زحمات و تلاش چندساله تيم سازنده اين انيميشن از سوي كساني كه فرصت نمايش «قلب سيمرغ» برايشان فراهم شده است، ديده شود.
نصيريان حضور اين انيميشن در بين آثار جشنواره فيلم فجر را تغيير در نگاه تهيه‌كنندگان سينماي ايران دانست و گفت: با ديده شدن اين انيميشن ديدگاه تهيه‌كنندگان نسبت به بخش انيميشن بهتر خواهد شد و اين به نفع اين حوزه است چراكه شاهد توليد آثار بيشتر و پيشرفت انيميشن در سينماي كشور خواهيم بود.
اين انيماتور درباره پرداختن به داستان‌هاي كهن ايراني در «قلب سيمرغ» اظهار كرد: براي توليد اين انيميشن از داستان‌هاي كهن استفاده كرديم تا رجعتي به كاراكترهاي كهن نيز داشته باشيم و تمام ذهنيت و دليل پرداختن به اين متون در فيلمنامه اين بود تا يك كاراكتر ايراني، قهرمان جديد نوجوانان كشورمان شود. از سوي ديگر انتخاب اين نوع داستان به سليقه شخصي خودم بر مي‌گردد و ساخت فضاي حماسي جزء روند فيلمسازي من به حساب مي‌آيد.
وي در ادامه به جشنواره فيلم كن اشاره كرد و افزود: مخاطبان اين جشنواره به ديدن فيلم‌هاي بلند سينمايي عادت كرده بودند، اما در چند دوره از جشنواره كن فيلم‌هاي بلند سينمايي انيميشن افتتاح كننده اين رويداد بوده‌اند و از اين رو، ما نيز مي‌توانيم مخاطب خود را به ديدن انيميشن عادت دهيم. در حال حاضر لازم است تا در انيميشن سازي كشورمان پيشرفت صورت گيرد چراكه اين به نفع سينما است و اگر انيميشن خوبي ساخته و از بار آموزشي برخوردار شود، به لحاظ فروش، موفقيتي كمتر از سينماي بدنه نخواهد داشت.
وي درباره افتتاح جشنواره‌هاي سينمايي كشور با آثار انيميشن بيان كرد: اگر اين گونه شود، اتفاق مباركي براي حوزه انيميشن خواهد افتاد. اما براي ما مهم اين است كه در صورت انتخاب «قلب سيمرغ» در جشنواره فيلم فجر، سالن و زمان خوبي را براي اولين نمايش اين فيلم كه به صورت 35 آماده شده، اختصاص دهند.
نصيريان ادامه داد: اميدواريم با حضور «قلب سيمرغ» كه قرار است جاده صاف كن حوزه انيميشن شود، اتفاق جديدي در سينماي ايران رخ دهد تا انيميشن هاي خوب بسازيم و در سالن‌هاي سينما اكران مناسبي را به آن‌ها اختصاص يابد و مخاطب را به ديدن انيميشن روي پرده سينما عادت دهيم.
كارگردان «قلب سيمرغ» در توضيح اين كه چرا از حضور بازيگران سينما و تئاتر براي دوبله اين انيميشن بهره برده است، گفت: برخي از ويژگي‌ها و خصوصيات كاراكترهاي «قلب سيمرغ» در حميد فرخ‌نژاد، رضا كيانيان، الهام پاوه‌نژاد و پرويز پورحسيني كه از بازيگران مطرح تئاتر هستند، وجود داشت. فرخ نژاد جزو بازيگراني بود كه كاراكتر «رخش» براساس بعضي كارهاي او شكل گرفت و براي كاراكتر «شيردال» نيز از رضا كيانيان دعوت كردم تا به جاي اين شخصيت صحبت كند، چراكه بعد از ساخته شدن كاراكتر احساس كردم او به اين شخصيت بسيار نزديك است. همچنين در مورد الهام پاوه‌نژاد نيز كاراكتر هما و آفرين را در او ديده بودم و شخصيت سپنتا را نيز به پرويز پورحسيني از بازيگران توانمند عرصه تئاتر سپردم.
وي درباره دليل عدم استفاده از دوبلورهاي حرفه‌اي عنوان كرد: بيان و لحن دوستانه‌اي كه در هنر تئاتر وجود دارد، بسيار فوق‌العاده است و از آنجا كه من به دنيال اين لحن و شيوه بيان بودم از بازيگران حرفه‌اي اين عرصه كمك گرفتم. همچنين در اين مرحله انجمن گويندگان جوان و مدير آن؛ مهرداد رئيسي با ما همراه بودند و كمك بسيار بزرگي به ما كردند. از اين رو بخش دوبله «قلب سيمرغ» يكي از كارهاي خوب بود كه با همكاري اين دوستان نتيجه مثبتي داد.
نصيريان تصريح كرد: من به مسئله گيشه اهميت مي‌دهم، لذا حضور هر يك از اين بازيگران كه مخاطبان خاص خود را بين سينما دوستان دارد، در بحث استقبال و فروش فيلم تأثيرگذار خواهد بود.
وي در پايان درباره پيش بيني خود از بازخوردهاي اين اثر در جشنواره فيلم فجر، گفت: با اميد توجه به انيميشن در سينماي ايران، 4 سال براي قلب سيمرغ وقت گذاشتيم و اميدوارم كه اين اتفاق براي اين انيميشن بيفتد و سيمرغ كسب كند؛ چراكه به اكران آن كمك خواهد كرد. اما واقعيت اين است كه به سيمرغ فكر نمي‌كنم بلكه آرزو دارم اين انيميشن ديده شود ومورد توجه قرارگيرد.
 

koochoo

Member
گفتگو با وحید نصیریان- کارگردان انیمیشن قلب سیمرغ وحيد نصيريان كارگردان انيميشن سينمايي «قلب سيمرغ» در آستانه‌ي به پايان رسيدن اين اثر درباره‌ي اين انيميشن و وضعيت سينماي انيميشن نقطه‌نظراتش را مطرح كرد.


ghalb-simorgh-nasiriyan.jpg


«قلب سيمرغ» عظيم‌تر از چيزي شد كه فكر مي‌كردم

اين انيميشن‌ساز درباره‌ي روند ساخت اين فيلم تصريح كرد: نزديك به سه‌سال پيش تصميم به ساخت انيميشن سينمايي «قلب سيمرغ» گرفتيم و طي اين مدت تيم نگارنده فيلمنامه آن كه متشكل از بنده، مهدي ابوهاشم، مهدي نادري و محمدرضا نوروزي بود، چندين بار به بازنويسي فيلمنامه پرداختيم و 9‌بار فيلمنامه اوليه را بازنويسي كرديم، چرا كه به شخصه معتقدم كه اگر فيلمنامه‌اي خوب باشد، حتي اگر از نظر تكنيكي هم معمولي يا ضعيف عمل شود، مخاطب را جذب اثر خواهد كرد.

او همچنين به انجام تحقيقات در مسير نگارش فيلمنامه اشاره كرد و افزود: شايد فيلمنامه اوليه‌ي اين فيلم از نظر داستاني جذابيت بيشتري براي مخاطب داشت، اما از آنجا كه اصرار داشتيم برخي موارد تاريخي هم دراين فيلم مطرح شود، تغييراتي حماسي در آن ايجاد كرديم و مي‌دانم كه اكنون نوجوانان ايراني به مراتب حظ بصري بيشتري خواهند برد، چرا كه آنها تشنه آن هستند كه كمي درباره‌ي داستان‌هاي حماسي خود کشورشان صحبت كنيم، اما در ميان فيلم‌هايي كه در حال حاضر ساخته مي‌شوند اين موضوع به نوعي فراموش‌شده محسوب مي‌شود و ارزش‌گذاري بالايي براي آن صورت نگرفته است.

اين انيميشن‌ساز خاطرنشان كرد: بايد اعتراف كنم كه اكنون اين فيلم عظيم‌تر از چيزي شده كه فكر مي‌كردم. در ابتداي ساخت اين اثر فكر مي‌كرديم اثري مطرح در سطح آسيا توليد مي‌كنيم اما اكنون كه فيلم تقريبا به پايان رسيده احساس مي‌كنيم كه سطح اين كار بسيار بالاتراز آن‌چه که گروه انتظارش را داشته شده است. البته از نظر امكانات مالي و تكنيكي و مساله كارگروهي، كشورهاي اروپايي به مراتب قوي‌تر از ما هستند، اما فكر مي‌كنم خيلي اغراق نيست، اگر بگوييم كه اين فيلم از نظر تكنيكي و سينمايي قابليت‌هايي براي رقابت با آثار اروپايي را دارا است.


جوانان در انتظار يك «سوپر‌من» يا « اسپايدرمن» ايراني

نصيريان همچنين بيان كرد: ما در اين فيلم دست به قهرمان‌پردازي زده‌ايم و به نوعي مي‌توان گفت كه در «قلب سيمرغ» اتفاق تاز‌ه‌اي افتاده است. مدت‌هاست كه جوانان و نوجوانان ايراني انتظار مي‌كشند تا يك «سوپر‌من» يا يك« اسپايدرمن» ايراني را با ويژگي‌هاي برتر ايراني داشته باشند و اين مساله در اين فيلم به‌خوبي مورد توجه قرار گرفته است.

او در ادامه با بيان اين‌كه براي اين فيلم تحقيقات مختلفي صورت گرفته و فيلمنامه اين فيلم هم در ابتدا به‌صورت نمايشي براي كودكان اجرا شده، گفت: پس از اجراي سناريوي اين فيلم براي كودكان آنها اشتياق بسياري به «قلب سيمرغ» نشان دادند، اما با اين وجود جالب است كه علي‌رغم اين علاقه‌مندي، هيچ‌گاه شاهنامه كه از زيباترين نمونه‌هاي حماسي دنيا محسوب مي‌شود، به شكلي ارزشمند و والا مورد استفاده قرار نگرفته است.

در واقع كودكان ايراني به نوعي عادت كرده‌اند كه به سراغ نمونه‌هاي خارجي حماسه‌ها بروند و به نمونه‌هاي ايراني حماسه عادت نكرده‌اند كه البته اين امر هم ريشه در سلايق سازندگان دارد. به‌هر حال ما در اين اثر تمام سعي خود را به‌كار گرفته‌ايم تا اين شخصيت‌ها علاوه بر بهره‌مندي از ويژگي‌هاي انساني، از نظر جنگي و رزمي ياد‌آور اسپايدر من و ... باشند.

هنوز بسياري از ما انيميشن را كارتون مي‌دانيم

نصيريان در بخش ديگري از اين گفت‌وگو هم به مساله‌ي ذهنيتي كه از انيميشن وجود دارد، اشاره كرد و گفت: هنوز بسياري از ما انيميشن را كارتون و مخصوص گروه سني خاصي مي‌دانيم، اما بايد توجه داشته باشيم كه نوع ديگري از انيميشن هم وجود دارد كه براي قشر جوان، روشنفكر و تحصيلكرده ساخته مي‌شود.

ميان جنبه‌هاي ايراني طنز با جنبه‌هاي بين‌المللي آن تفاوت بسيار زيادي وجود دارد

نصيريان در پاسخ به سوالي مبني‌بر به كارگيري طنز در اكثر انيميشن‌هاي موفق دنيا مطرح شده، درباره‌ي كاربرد طنز در «قلب سيمرغ» گفت: در فيلمنامه‌ي اوليه توجه به طنز به خوبي مورد توجه قرار گرفته بود، بنده هم قبول دارم كه جنبه‌هاي طنز در انيميشن تاثير بسزايي دارد، اما به هرحال اين‌گونه نيست كه صرفا طنز يك فيلم را موفق كند يا به ضعف بكشد، اما متاسفانه اكنون اين ضعف را در سينماي ملي خود نيز مي‌بينيم. سينماي بي‌هويت يا داراي هويتي كه برخي مسائل اقتصادي را پشت طنز پنهان كرده است.

او ادامه داد: مردمي كه از كار بسيار زياد روزانه خسته‌ شده‌اند، ديگر انديشه برايشان اهميت چنداني ندارد و هنگامي كه پا به سالن سينما مي‌گذارند، دوست ندارند انديشه‌ي آنها درگير مساله‌اي شود. دراين ميان محور‌هاي اقتصادي هم روي مردم عام تاثير بسزايي دارد و آنها ترجيح مي‌دهند هنگامي كه به سينما مي‌روند كمي بخندند، البته اين مساله هم تنها منحصر به ايران نمي‌شود و در ساير كشورها هم وجود دارد اما ميان جنبه‌هاي ايراني طنز با جنبه‌هاي بين‌المللي آن تفاوت بسيار زيادي وجود دارد. طنز ايراني گاه مربوط به برخي حركات و اداهاي هنرمندان مي‌شود، و گاه براي خنداندن مخاطب حتي هنرپيشه‌ها دست به لودگي هم مي‌زنند. حال آنكه طنز مي‌تواند بيانگر مفاهيمي بسيار بالا باشد و طنز واقعي در تمام دنيا بهترين سلاح براي بيان انتقادات جدي است.

هنگام اكران مساله كيفيت نقش تعيين‌كننده‌اي ندارد

نصيريان با اشاره به عدم موفقيت تنها انيميشن سينمايي اكران شده، از «جمشيد و خورشيد» به‌عنوان انيميشن ديگري كه مدت‌هاست در انتظار اكران به‌سر مي‌برد،ياد كرد و سينماي ايران را فاقد مبنا براي قضاوت درباره‌ي چگونگي استقبال از انيميشن سينمايي دانست.

او درباره‌ي احتمال موفقيت «قلب سيمرغ» در اكران افزود: تاكنون افرادي كه به تماشاي اين فيلم نشسته‌اند از آن لذت برده‌اند. به‌همين دليل احتمال مي‌دهم كه اين فيلم اكران موفقي داشته باشد، البته اگر كارگرداني از اين شانس برخوردار باشد كه مسوولان مختلف به حمايت از او بپردازند و حتي در زمان‌هاي مرده هم دانش‌آموزان را به سالن‌هاي سينما ببرند، قطعا بي‌تاثير نخواهد بود و طبيعتا اين نوع حمايت‌ها راهي به‌سوي فروش ميليارد‌ي باز خواهد كرد. البته اين‌گونه كمك‌ها مانند وامي است كه ممكن است به يك فيلم تعلق گيرد و به فيلم ديگر نه و اصولا اين مساله به خود فيلمساز و تهيه‌كننده بستگي دارد.

او ادامه داد: طبيعتا فيلم من به نسبت معيارهاي كيفي پيش مي‌رود، اما در هنگام اكران مساله كيفيت تعيين‌كننده نيست و ممكن است كه اين فيلم‌ هم مانند بسياري آثار ديگر در همان وهله‌ي اول وارد يك بازي از پيش تعيين شود بشود. من نيز اين احتمال را مي‌دهم كه به هنگام اكران برايم مشكلاتي ايجاد شود. به همين دليل سعي مي‌كنم با آينده‌نگري بسيار كار كنم و دقت داشته باشم تا پس از پايان ساخت فيلم مسائل مالي ما را دچار مشكل نكند. اما بايد توجه داشته باشيم كه اگر جلوي چنين مسائلي گرفته شود، قطعا سينماي ما رونق خواهد گرفت و با توليد فيلم‌هاي بهتر مردم از خانه‌ها بيرون آمده و راهي سينماها مي‌شوند.

در دنيا مرسوم نيست، كارگردان به دنبال اكران برود

نصيريان درادامه در ارتباط با مساله‌ي اكران «قلب سيمرغ» گفت: جهان هنر جهاني بسيار خاص است و در معيارهاي تمام دنيا با ايران متفاوت است. هيچ كجاي دنيا مرسوم نيست كه كارگردان به‌دنبال اكران فيلم برود، بلكه او كار خود را انجام مي‌دهد و مانند نقاشي كه تنها وظيفه‌اش نقاشي است، تنها به وظيفه خود مي‌انديشد. در نهايت هم قرار است كه صاحبان گالري فروش او را تضمين كنند و يك نقاش هيچ‌گاه قرار نيست كه از اقتصاد پوياي نقاشي مطلع باشد. من هم به‌عنوان يك كارگردان وظيفه ندارم كه به تشويق مردم بپردازم تا به تماشاي فيلم انيميشن بروند. در واقع تبليغات يك اثر در شان سازنده‌ي آن نيست. شان سازنده در ساخت اثر است و شان بيننده هم در ديدن و هريك از اين مسائل هم به ميزان فرهيختگي افراد بر مي‌گردد.

او در ادامه درباره‌ي مخاطبان «قلب سيمرغ» اذعان داشت: ممكن است عده‌اي انسان معمولي به تماشاي اين فيلم بنشينند و از آن لذت بسيار ببرند. به هرحال من به هيچ عنوان انتظار ندارم كه عده‌اي بيننده‌ي فرهيخته را توانمند كنم بلكه اين مساله را وظيفه تهيه‌كننده مي‌دانم در نهايت هم اگر مشكلاتي كه پيشتر به آنها اشاره كردم پيش نيايد و وارد پروسه‌هاي دامن‌گير پس از توليد نشويم، اميدوارم كه به واسطه‌ي نوع كاري كه انجام شده، مخاطب نيز جذب شود.

انيميشن سينمايي تاكنون در سينماي ما محك نخورده است

اين انيميشن‌ساز در بخش ديگري از گفت‌وگويش با ايسنا به مساله‌ي اكران انيميشن پرداخت و عنوان كرد: علي‌رغم آنچه گاه گفته مي‌شود، جامعه ظرفيت‌ پذيرش سينماي انيميشن را ندارد، من فكر مي‌كنم كه جامعه‌ي ما به‌شدت پذيراي انيميشن است و واقعيت آن است كه انيميشن سينمايي تاكنون در سينماي ما محك جدي نخورده است. اگر اين فيلم‌ها در سينما اكران شوند و فروش موفقي هم داشته باشند، بي‌شك تهيه‌كنندگان هم تشويق مي‌شوند تا دراين سينما سرمايه‌گذاري كنند.

به هيچ عنوان تهيه‌كننده‌ي سينمايي، انيميشن نداريم

كارگردان انيميشن سينمايي «قلب سيمرغ» ضمن اشاره به مشكل تهيه‌كننده در انيميشن‌هاي سينمايي، عنوان كرد: بحث تهيه‌كننده‌ي انيميشن سينمايي در ايران دچار يك نقصان اساسي است و من مي‌توانم با قاطعيت اعلام كنم كه به‌هيچ عنوان تهيه‌كننده‌ي سينمايي انيميشن نداريم. البته دراين سينما كارگردان‌هاي زيادي وجود دارند كه برخي از آنها قابليت ساخت انيميشن سينمايي را دارند و در ميان آنها هنرمنداني وجود دارند كه تا سال‌هاي سال مي‌توانند موجبات رشد اساسي سينماي انيميشن را فراهم كنند. اگر حمايتي از اين افراد صورت گيرد و ما چند فيلم قوي انيميشن سينمايي با اكران موفق داشته باشيم نه تنها سينماي انيميشن بلكه كل سينماي ما رشد مي‌كند، اما امروزه به‌دليل عدم حضور تهيه‌كنندگان دراين سينما، اين اتفاق صورت نمي‌گيرد.

تهيه‌كننده انيميشن بايد صبوري و متانت بسيار داشته باشد

نصيريان درادامه يكي از علت‌هايي كه مانع گرايش تهيه‌كنندگان به انيميشن سينمايي مي‌شود را هزينه‌بر بودن انيميشن خواند و گفت: هزينه يك فيلم انيميشن در مقايسه با يك فيلم سينمايي به مراتب بالاتر است. البته ممكن است عده‌اي به حضور بازيگران در فيلم‌هاي سينمايي اشاره كنند و آن را علتي براي گران تمام شدن اين فيلم‌ها بدانند، اما بايد توجه داشته باشيم كه انيميشن هم ‌مدت‌ها زمان مي‌برد.

او ادامه داد: در سخت‌ترين شرايط يك فيلم سينمايي طي دوماه فيلمبرداري مي‌شود و ظرف 6 ماه آماده‌ي اكران مي‌شود، اما انيميشن شبيه رج‌هاي كوچك فرش ابريشمي است و بافت آن حتي از ابريشم هم ريزتر است. ساخت چنين اثري نيز نيازمند حوصله، آرامش و متانت فراوان است و لازم است كه اين آرامش و متانت علاوه بر كارگردان در تهيه‌كننده‌ي آن هم وجود داشته باشد.

اين انيماتور درادامه با تاكيد مجدد بر زمان‌بر بودن ساخت انيميشن افزود: با توجه به هزينه‌هاي بالاي اين سينما، ممكن است كه تهيه‌كننده‌ي بخش خصوصي نتواند نسبت به بازگشت سرمايه‌اش اعتماد كند، لذا ترجيح مي‌دهد كه اين مبلغ را در سينماي زنده هزينه كند كه به بازگشت آن اطمينان بيشتري دارد، اما بايد توجه داشته باشيم كه فيلمي مانند «شرك 1» نزديك به 5 سال زمان‌ برد تا به عرصه‌ي اكران برسد و علاوه برآن براي اين فيلم 250 ميليون دلار هزينه شد، اما درنهايت رقم فروش اين فيلم درجهان به بالاي دوميليارد دلار رسيد ودر اين ميان براي اين فيلم 300 ميليون دلارهم صرف تبليغات شد. نكته‌ي جالب هم آنكه در نهايت علاوه برسود حاصل از اكران اين فيلم، تهيه‌كننده توانست مبلغ قابل توجهي را از طريق فروش جنبي اخذ كند و من فكر مي‌كنم كه اين همان چيزي است كه آن را صنعت سينما مي‌نامند.

بالاترين سود فروش سينماي آمريكا از اكران انيميشن است

نصيريان درادامه‌ي اين گفت‌وگو به سود بسياري كه از راه انيميشن توليد مي‌شود اشاره كرد و گفت: بالاترين سود فروش سينماي آمريكا از اكران انيميشن‌هاي آن حاصل مي‌شود و نه از فيلم‌هاي سينمايي، از سويي هم برنامه‌ريزي‌اي كه در دنيا براي اكران انيميشن وجود دارد با اكران فيلم زنده بسيار متفاوت است و اگر دقت كنيم متوجه مي‌شويم كه ما درايران به دليل عدم توانمندي مديريتي متداوم در جريان‌سازي سينماي انيميشن ،از اين مساله بي‌بهره‌ مانده‌ايم.

بيش از ده شركت انيميشن به واسطه‌ي حضور صبا ورشكسته شدند

او معتقد است: در حال حاضر مركزي به‌نام« صبا» وجود دارد كه اين مركز نه تنها كمكي به انيميشن نكرده بلكه مشكلات و مسائل بسياري را هم براي اين سينما به ارمغان آورده است. مديريت قبلي اين سازمان صدمات و لطمات متعددي بر پيكره‌ي سينماي انيميشن وارد آورد. البته دوره‌هاي قبلي اين مركز هم اقدام چنداني انجام نداده بودند، اما همين‌كه در اين راستا تلاش مي‌كردند امري مثبت و قابل احترام بود اما در دوره‌ي اخير نه تنها صبا فيلم موجب كمك به اين سينما نشد، بلكه تلاش‌هاي افرادي كه صادقانه سعي در كمك داشتند را نيز زيرسوال برد و نابود كرد.

اين مركز در عمل زيرپاي عده‌ي بسياري را خالي كرد و شايد بيش از ده شركت انيميشن، به‌واسطه‌ي مديريت قبلي اين مركز ورشكسته شد كه ناگفته پيداست كه اين رقم آمار بسيار وحشتناكي است.

تاكنون تلويزيون به نمايش انيميشن نپرداخته است!

اين انيماتور در ادامه با تاكيد بر تاثيرگذاري رسانه ملي خاطرنشان كرد: اساسا تاكنون تلويزيون ايران به نمايش انيميشن نپرداخته است، بلكه همواره كارتون‌هايي كه توسط سازمان صبا توليد‌شده را به نمايش گذاشته است، كه اين فيلم‌ها هم براساس ضوابطي خاص ساخته شده‌اند. من اين ضوابط را رد يا تاييد نمي‌كنم، اما آنجا كه صدا‌وسيما تاثير بسياري برروي مردم دارد، اين اقدامات موجب شده است كه تعريف نادرستي از انيميشن ارائه شود.

او در ادامه به روند حركت سينماي انيميشن اشاره كرد وافزود: در گذشته بيشتر روي برخي فيلم‌هاي انيميشن كه براي قشر روشنفكر و خاص بود و به اصطلاح فيلم‌هاي جشنواره‌اي نام داشت كار مي‌كرديم. اين مساله باعث شد كه تا حدي از ميل و سليقه‌ي مخاطبان واقعي فاصله بگيريم و نتوانيم به آنها كمك كنيم و آنها هم نتوانستند با ما ارتباط برقرار كنند،حال آنكه بايد در اين ميان جرياني وجود داشته باشد كه به فرهنگ‌سازي

بپردازد واگر تاكنون چنين جرياني ايجاد شده بود، من اكنون براي اكران فيلم خود آرامش داشتم و با آسودگي عمل مي‌كردم، اما اكنون براي فيلم من و هرفيلم انيميشن ديگري و هر تهيه‌كننده‌ي انيميشني نگراني‌هاي متعددي وجود دارد.

اين كارگردان ادامه داد: در دوره‌اي ديگر هم به واسطه‌ي مسائل تجاري و مالي فيلم‌هايي پرفروش شدند كه از نظر سينمايي فاقد ارزش بودند و اشكالات متعددي داشتند. حتي در يكي از فيلم‌هاي اخير كه درباره‌ي دفاع مقدس و زمان جنگ ساخته شده، ديالوگ‌هاي مختص زمان حاضر به‌كار مي‌رود و از نظر فيزيكي اشتباهات متعدد و غيرقابل بخششي وجود دارد.

او گفت: در دوره‌اي فيلم‌هاي سينماي هاليوود فيلم‌هايي كوچك و ضعيف بودند كه آخر آنها از ابتدا مشخص بود، اما اكنون اصلا اين‌گونه نيست و سينماي تهيه شده از طرف هاليوود هم به سينمايي درجه يك تبديل شده است، حتي جشنواره‌هايي مانند اسكار كه تا 20 سال پيش تنها به فيلم‌هاي تجاري جايزه مي‌داد، اكنون به جايگاهي رسيده كه آثاري با فيلمنامه‌هاي بسيار قوي و درون‌مايه‌هاي غير كليشه‌اي و با طنز و دورن‌مايه بسيار قوي و غير كليشه‌اي جايزه مي‌دهد و مسائلي از اين دست درنهايت موجب شده است كه معيارهاي جهاني با معيارهاي ما تفاوت اساسي داشته باشد.

نيازمند تدوين چشم‌اندازهايي براي اكران انيميشن سينمايي هستيم

اين انيميشن‌ساز همچنين با بيان اين‌كه مطالب بسياري را از سينماي انيميشن ژاپن آموخته عنوان كرد: در ژاپن سال‌ها پيش بسياري موارد مورد امتحان قرار گرفته و اكنون درآمد انيميشن آنها به مراتب بالاتر از سود نفتي آنهاست. اين مساله بيانگر آن است كه وضعيت انيميشن سينمايي دنيا با آنچه كه ما در ايران انجام مي‌دهيم بسيار متفاوت است، لذا احساس مي‌كنم كه در ايران نيازمند برخي چشم‌انداز‌ها هستيم تا به تداوم اكران اين فيلم‌ها بينديشيم. دراين راه هم ممكن است چندين‌بار با شكست مواجه شويم اما اگر به هنگام همين شكست‌ها حمايت شويم، ارزش‌هاي واقعي خود را باز خواهيم يافت. به هرحال اگر اين حمايت‌ها صورت بگيرد من مي‌توانم قول دهم كه تا پنج سال آينده سينماي انيميشني بسيار توانمند و باارزش خواهيم داشت، چرا كه ما استعداد زيادي دراين مملكت داريم كه اگر صاحبان اين استعداد‌ها كارگروهي را بياموزند، بسياري از مشكلات حل خواهد شد.

مسوولاني كه حرف ما را درك مي‌كنند تعداد زيادي ندارند

او در ادامه‌ي اين گفت‌وگو به شباهت ميان فوتبال و سينما اشاره كرد و افزود: همان‌طور كه در فوتبال با معضلات متعدد مواجهيم در سينما هم مشكل داريم و براي همين است كه دائم گل مي‌خوريم . جالب هم آنجاست كه هم در دقيقه‌ 90 و هم در دقايق ابتدايي گل مي‌خوريم، اما اگر توانايي‌هاي كشور مديريت بهتري شود، اوضاع به مراتب بهتر خواهد شد. درحال حاضر در سينماي انيميشن ايران عرصه‌ي بسيار تنگي حاكم است، البته منظور بنده از تنگ‌بودن عرصه‌ به تعداد نيروها بر نمي‌گردد، بلكه به بحث مديران اشاره دارد، متاسفانه مسوولاني كه حرف ما را درك مي‌كنند تعداد زيادي ندارند و ما دائم بايد توان و انرژي خود را صرف آن كنيم كه به خود و توانايي‌هايمان را به مديران اثبات نماييم و در بسياري بخش‌ها كنكور بدهيم.

اگر امكانات مناسبي فراهم شود،موفقيت «قلب سيمرغ» حتمي است

نصيريان در مورد موفقيت فيلم‌هاي انيميشن در اكران هم گفت: بسياري از فيلم‌هاي خوب انيميشن در سطح جهان با اكراني ناموفق مواجه شده‌اند. به‌عنوان مثال انيميشن «سند‌باد» سينمايي علي‌رغم بهره‌بردن از صداي چند تن از بهترين هنرمندان غرب، در اكران توفيف چنداني به‌دست نياوردند. من نيز از اكنون نمي‌توانم به‌طور قطعي در مورد فروش اين فيلم نظر بدهم، اما اگر زمان مناسب، سالن مناسب، تعداد مناسب سالن‌ها و ساير امكانات اين‌گونه فراهم باشد موفقيت «قلب سيمرغ» قطعي است چرا كه ما براي اين فيلم كم نگذاشته‌ايم و مي‌توانم با اطمينان بگويم كه دراين اثر هيچ نوع كم‌فروشي صورت نگرفته است، اما به هرحال موفقيت اين اثر در اكران فعلا فقط در حد اميد و آرزوست.

هر فيلم پرخرجي ملي نيست

نصيريان در بخش ديگري از اين گفت‌وگو هم در پاسخ به سوالي كه درباره‌ي مولفه‌هاي ملي «قلب سيمرغ» مطرح شده بود، گفت: به شخصه كمي با القابي مانند سينماي ملي يا سينماي فاخر مشكل دارم و فكر مي‌كنم كه بايد معناي درست اين كلمات مشخص شود، آيا واقعا هر فيلم پرخرج و پرهزينه‌اي را مي‌توانيم اثري ملي بدانيم و آن را فاخر بناميم؟ من فكر مي‌كنم كه سينماي ملي ما بايد در حد كلمه ايران بزرگ، عزيز و زيبا باشد. اين عنوان نام بسيار مباركي است كه بايد در برخورد با آن درست عمل كنيم.

او ادامه داد: فاخر‌بودن، عظيم‌بودن و جلوه‌دار‌بودن سينماي ايران تنها بر اثر شناخت دقيق ايران به‌دست مي‌آيد. حال اين سوال مطرح مي‌شود كه ما تاكنون چقدر دارايي‌ها و ادبيات خود را شناخته و مورد استفاده‌ درست قرار داده‌ايم؟

حمايت مركز گسترش جاي تشكر دارد

نصيريان درباره‌ي همكاري مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در ساخت اين فيلم هم گفت: همين‌كه اين مركز دست به حمايت از اين فيلم زد، جاي تشكر دارد، چرا كه به هرحال مركز گسترش داراي بودجه‌اي ناچيز است، البته اين فيلم هم با بودجه‌ي نسبتا كمي ساخته شده است.

نيروي متخصص كم داريم

نصيريان در بخش پاياني اين گفت‌وگو هم در پاسخ به سوالي كه مبني‌بر كمبود امكانات در سينماي انيميشن ايران مطرح شده بود، اظهار كرد: ما از نظر تكنولوژي مشكل چنداني نداريم، چرا كه به‌دليل نبود قانون كپي‌رايت در ايران به راحتي مي‌توانيم اين تجهيزات را وارد كنيم، اما نيرويي كه تخصص كافي در استفاده از اين امكانات را داشته باشد درايران وجود ندارد.



او ادامه داد: متاسفانه در بخش‌هاي مختلف سرمايه‌گذاري كافي صورت نمي‌گيرد و برخي شركت‌ها هم كه به‌طور مستقل وارد اين حيطه مي‌شوند به‌دليل مسائل مالي در حدي بسيار ضعيف و محدود كار مي‌كنند. اگر امروز فيلمي مانند «پانداي كونگ فوكار» ظرف دوسال ساخته مي‌شود، علت آن بهره‌مندي از برخي امكانات ساده‌ي تكنولوژيك است، اما در ايران اگر فردي بخواهد خود اين امكانات را فراهم كند به هيچ عنوان براي او مقرون به صرفه نخواهد بود. حال آنكه در كشور ما پول‌هاي زيادي هم خرج مي‌شود كه اگر مديريت درستي بر آن حاكم شود نتايج قابل توجهي حاصل مي‌شود.

منبع: ايرانيان انمييشن
 

koochoo

Member
رونمايي از انيميشن «قلب سيمرغ»

خبرگزاري فارس: امير سحرخيز كارگردان فني و سوپروايزر انيميشن «قلب سيمرغ» با بيان اين كه متاسفانه ديدهاي منفي در خانواده انيميشن وجود دارد، گفت: به نظر من هنوز اخلاق حرفه‌اي در توليد انيميشن سه‌بعدي وجود ندارد.

46_881015_L600.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در اين مراسم كه از ساعت 16:30 در مركز گسترش سينماي مستند و تجربي برگزار شد، 7 دقيقه از انيميشن سينمايي "قلب سيمرغ " به كارگرداني وحيد نصيريان نمايش داده شد.
بر اساس اين گزارش، در اين مراسم، "وحيد نصيريان " كارگردان،‌ "امير سحرخيز " سوپروايزر، "پيام آزادي " سازنده موسيقي، "شفيع آقا محمديان " مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، اسفنديار احمديه، بهرام عظيمي، محسن اميريوسفي نويسنده فيلمنامه، دالوند و تعداد زيادي از عوامل فيلم حضور داشتند.

* توليد "قلب سيمرغ " در مراحل تدوين و صداگذاري است

وحيد نصيريان در اين جلسه گفت: ساخت اين پروژه از سه سال پيش آغاز شد و در حال حاضر در مراحل پاياني كار هستيم.
وي افزود: يك سري جريانات مثل تغيير مديريت و مسائل مالي باعث شد روند ساخت فيلم، كمي طولاني شود. در حال حاضر توليد فيلم در مرحله تدوين و صداگذاري است.
نصيريان ادامه داد: كل فيلم در فضاي نرم ‌افزار MAX مي‌گذرد و از نرم‌افزارهاي پريمير و افترافكت به صورت جنبي استفاده شده است.
كارگردان انيميشن سينمايي "قلب سيمرغ " در ادامه بيان داشت: اميدوارم اين انيميشن به نفع كل انيميشن ايران باشد. اين آرزوي قلبي 95 نفري بود كه در اين پروژه كار مي‌كردند.

* نصيريان: فيلمنامه كار، 9 بار بازنويسي شد

وي اضافه كرد: در اين فيلم، 25 كاراكتر وجود دارد و قصه در سال 2300 كه خيلي دور است، اتفاق مي‌افتد. در واقع، كار ژانر آخرالزماني دارد. كاراكتر اصلي ما "رسا " است. اژدهاي اين فيلم از تركيب 7، 8 حيوان كه براي مردم ايران بد به نظر مي‌رسند، تشكيل شده است.
نصيريان اظهار داشت: نوشتن فيلمنامه كار، 6 ماه به طول انجاميد و 9 بار بازنويسي شد و در حال حاضر هم ديالوگ‌ها تغيير مي‌كند. مرحله پيش‌توليد هم 8 ماه به طول انجاميد و ما در اين مدت زمان نيرو تربيت مي‌كرديم، به خاطر اينكه نمي‌توانستيم هزينه زيادي پرداخت كنيم. در نهايت يك سال و 10 ماه قبل، توليد كار به صورت جدي آغاز شد.

* اميدوارم "تهران 1500 " ركورد "قلب سيمرغ " را بشكند

وي در ادامه با بيان اين كه يكي از مشكلات انيميشن در كشور، مديريت انيميشن است، گفت: اميدواريم استوديو رسا، يك جاده صاف‌كن خوب براي پروژه‌هاي بزرگ باشد. اميدوارم "تهران 1500 " ركورد "قلب سيمرغ " را بشكند.

* سحرخيز: هنوز اخلاق حرفه‌اي در توليد انيميشن سه بعدي وجود ندارد

به گزارش فارس، امير سحرخيز كارگردان فني و سوپروايزر انيميشن در اين جلسه گفت: توليد يك انيميشن 5 دقيقه‌‌اي با يك انيميشن 90 دقيقه‌اي را نمي‌توان به نسبت زمانش مقايسه كرد. به نظر من هنوز اخلاق حرفه‌اي در توليد انيميشن سه بعدي وجود ندارد. در مورد مسائل تكنيكي هم مشكلات زيادي وجود ندارد.

* سحرخيز: ديدهاي منفي هنوز در خانواده انيميشن وجود دارد

وي افزود: هميشه ذهنيت مثبتي نسبت به توليد اين چنين انيميشني وجود ندارد. متأسفانه ديدهاي منفي در خانواده انيميشن وجود دارد حتي وقتي كه مي‌بينيم كار جلو مي‌رود، باز هم اين ديد منفي از بين نمي‌رود و حتي تشديد هم مي‌شود.
سحرخيز ادامه داد: در حال حاضر تعداد انيميشن‌هاي بلند از تعداد انيماتورها بيشتر است. از جهتي كه تعداد توليدات زياد شده، خوب است. اميدوارم با زياد شدن تعداد انيميشن، ظرفيت پذيرش انيميشن‌هاي بلند هم زياد شود. گاهي اوقات يك نقد مثبت به كل گروه انرژي مي‌دهد ولي تاكنون اين نقد مثبت هم دريغ شده است.

* هزينه ساخت فيلم با هزينه يك ماهه استوديو در آمريكا برابري مي‌كند

وحيد نصيريان در خصوص هزينه‌ پروژه گفت: خيلي روشن و قاطع مي‌گويم هزينه‌اي كه به كل پروژه اختصاص داده شد، شايد با هزينه يك ماه يك استوديو در اروپا و يك يا دو هفته در آمريكا برابري كند.
وي افزود: هزينه‌ توليد اين فيلم بسيار پايين بوده و اگر فيلم در حال به اتمام رسيدن است، با پول تهيه‌كننده، مركز گسترش و وحيد نصيريان نبوده بلكه با عشق اين كار انجام شده است.

* اگر سريال يا وله مي‌ساختم،‌ 40 برابر دستمزد مي‌گرفتم

نصيريان ادامه داد: اگر اين 3 سال را صرف ساخت سريال، وله و....مي‌كردم، 30، 40 برابر پول مي‌گرفتم ولي من دنبال پول نبودم بلكه دنبال اجر معنوي و اخروي كار بودم.

* اگر "محمد آفريده " نبود، "قلب سيمرغ " ساخته نمي‌شد

كارگردان انيميشن قلب سيمرغ اضافه كرد: اگر آقاي "محمد آفريده " نبود، اين فيلم شروع نمي‌شد اگر تمام مي‌شود به مدد آقاي آفريده بود. رقم ساخت اين فيلم خيلي پايين‌تر از فيلم‌هاي زنده است و اگر كمك روحي بعضي از افراد نبود، كم مي‌آورديم.
وي تصريح كرد: ممكن است حتي اين افراد اكران نشود ولي اگر اكران شود، به موفقيت‌اش اميدوارم. اميدوارم در كار بعدي‌ام، مشكلات اين كار وجود نداشته باشد.
نصيريان ادامه داد: ما با كشورهاي صاحب اين صنعت، غير قابل مقايسه‌ايم ولي اميدواريم صنعت انيميشن ما رشد كند چرا كه انيميشن مي‌تواند درآمدي 3 برابر درآمد نفتي داشته باشد و اشتغال‌زايي كند.
به گزارش فارس، پيام آزادي سازنده موسيقي انيميشن قلب سيمرغ در اين جلسه گفت: اين كار شايد تنها كاري باشد كه 60 درصد ملودي‌هاي آن را كر، پر كرده باشد. سعي كرديم موسيقي ايراني را هم در كار دخيل كنيم. ني، كمانچه، تنبور، سه‌تار و دف نمونه‌هايي از كار هستند.
 
آخرین ویرایش:

koochoo

Member
گزارشي از صداگذاري انيمشين «قلب سيمرغ» با حضور فرخ‌نژاد و كيانيان؛
نصيريان: كاراكتر «رخش» براساس بعضي كارهاي فرخ‌نژاد شكل گرفت


Multimedia%5Cpics%5C1389%5C5%5Cphoto%5C2933.jpg


Multimedia%5Cpics%5C1389%5C5%5Cphoto%5C2938.jpg


Multimedia%5Cpics%5C1389%5C5%5Cphoto%5C2934.jpg


Multimedia%5Cpics%5C1389%5C5%5Cphoto%5C2932.jpg


با حضور حميد فرخ‌نژاد، پرويز پورحسيني، الهام پاوه‌نژاد و رضاكيانيان براي اولين بار در دوبلاژ، نقش‌هاي‌ انيميشن سينمايي «قلب سيمرغ» صداگذاري شد.
به گزارش خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، صداگذاري اين انيميشن به كارگرداني وحيد نصيريان با مديريت مهرداد رييسي در استوديو انجمن گويندگان جوان انجام شد و اين بازيگران براي اولين بار صحبت كردن به جاي كاراكتر ديگري را تجربه كردند.
حميد فرخ‌نژاد در گفت‌وگو با ايسنا گفت: برايم تجربه جالبي بود و فكر مي‌كردم بسيار سخت‌تر از اين باشد، اما فهميدم يك گروه خوب چقدر مي‌تواند مسايل سخت را آسان كند.
وي درباره اينكه دوبله سخت‌تر است يا بازيگري و روند ادامه فعاليتش در اين حرفه اظهار داشت: هر كاري اگر درست بخواهد اجرا شود، سختي‌هاي خود را دارد و نمي‌دانم بعدا مي‌خواهم اين كار را ادامه دهم يا نه. در واقع كار من چيز ديگري است.
وحيد نصيريان كارگردان اين انيميشن هم درباره استفاده از بازيگران براي بازسازي نقش‌هاي اين فيلم به ايسنا گفت: مي‌خواستيم فاكتورهاي خاص داشته باشيم و فرخ نژاد جزو آدم‌هايي بود كه كاراكتر «رخش» بر اساس بعضي كارهاي او شكل گرفت و براي كاراكتر «شيردال» هم كه رضا كيانيان صحبت كرد بعد از ساخته شدن ديدم بسيار نزديك است و از او دعوت كردم تا به جاي اين شخصيت صحبت كند و بدون هيچ مشكلي پذيرفت.
وي افزود: الهام پاوه‌نژاد هم به جاي كاراكتر«هما» كه بسيار پيچيده است صحبت كرد و پرويز پورحسيني نيز
«سپنتا» را گفت و خوشحالم كاراكترها آن چيزي شدند كه مي‌خواستم و همه بدون هيچ تغيير و صداسازي با صداي خودشان، نقش‌هايشان را به بهترين شكل گفتند.
نصيريان ادامه داد: همه انتظار داشتند اين مرحله كار بيشتر طول بكشد، اما به خاطر هوش بالاي گويندگان به سرعت پيش رفت و سه نقش ديگر را به نام‌هاي «رها»، «رستم» و «مادر» به بچه‌هاي خود انجمن گويندگان جوان سپرديم كه بسيار خوب و مسلط گفتند و خود من همه به جاي «دم شيردال» صحبت كردم.
وي افزود: از شنبه ميكس صدا و تصوير توسط محمود موسوي نژاد آغاز مي‌شود و فيلم در 95 دقيقه براي جشنواره كودكان و نوجوانان در همدان آماده نمايش خواهد شد.
مهرداد رييسي مدير دوبلاژ انيميشن «قلب سيمرغ» همكاري با بازيگران مطرح سينما را تجربه خوبي برشمرد و گفت: اين افراد به لحاظ اينكه جزو برترين‌هاي سينما هستند با وجود نداشتن تجربه در اين حوزه اما سينك‌گويي و حس بسيار خوبي داشتند و دركشان از دوبلاژ برايم بسيار جالب بود و اين توانايي قابل تحسين است.
وي افزود: سعي شد آنچه كارگردان مي‌خواست با توجه به رعايت نكات فني دوبلاژ انجام بدهيم. خود انيميشن هم داستان تخيلي فوق‌العاده‌اي دارد كه روي ساخت آن وقت زيادي گذاشته شده است.
رييسي كه تجربه مديريت دوبلاژ انيميشن‌هاي سينمايي «تهران 1500» و« اسكندر» را نيز دارد گفت: دوبلاژ«قلب سيمرغ» به عنوان يك كار حماسي بلند و پروژه‌اي ملي تجربه بسيار خوبي بود.
آرزو آفري، امين قاضي و عليرضا طاهري ديگر گويندگان انيميشن سينمايي «قلب سيمرغ» هستند.

 

koochoo

Member
سینما تجربی: وحید نصیریان گفت: «قلب سیمرغ» نماینده سینمای انیمیشن در ایران است.


بنابرگزارش «سینما تجربی» وحید نصیریان کارگردان انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» گفت: به نظر من هر چیزی که شروع کننده باشد همیشه داستان ها، مسائل و مشکلات خاصی با خود به همراه دارد. اینکه سینمای ما برای اولین بار و پس از سال ها توانسته یک انیمیشن سینمایی را در جشنواره بین المللی خود به نمایش در آورد، جشنواره بین المللی فجر را کمی به جشنواره های بزرگ دنیا که در آنها فیلم های انیمیشن در کنار دیگر فیلم های بلند نمایش داده می شوند، شبیه می کند.
او در ادامه درباره داوری جشنواره افزود: من نمی توانم از داورهایی که تاکنون هیچ تجربه ای در زمینه داوری فیلم انیمیشن نداشته اند، انتظاری داشته باشم و فکر می کنم حضور «قلب سیمرغ» در جشنواره تجربه ای می شود برای داوری دیگر انیمیشن های سینمایی و ما خودمان را در حکم غلتک سینمای انیمیشن حساب می کنیم.
او همچنین گفت: در ساخت این فیلم جمع کثیری از انیماتورهای کشور حضور دارند و مسلما این فیلم نماینده قدرتمند، یا متوسط و یا بد سینمای انیمیشن ایران است چون ظرفیت تکنولوژی ما، معیارها و فعالیت گروهی ما بیش از این نیست.
او در پایان گفت: برای تولید این فیلم زحمات بسیار زیادی از سوی تمام اعضای گروه کشیده شده و چون در همه مراحل سعی کردیم کاملا حرفه ای عمل کنیم امیدوار بودم که مسابقه طوری باشد که سایر بخش های این انیمیشن از صداگذاری، نورپردازی، جلوه های ویژه و ... نیز همگی مورد داوری و بررسی قرار بگیرد اما متاسفانه حضور این فیلم در بخش نگاه نو این فرصت را از عوامل «قلب سیمرغ» سلب کرد.
 

koochoo

Member
سلام بچه ها...

انیمیشن بلند قلب سیمرغ در بخش فيلم‌هاي اول (نگاه نو) جشنواره فیلم فجر قرار گرفت.


100832604153.jpg




7 روز تا آغاز جشنواره فيلم فجر باقيمانده است

معرفي 21 فيلم اول فيلمسازان در بخش نگاه نو
جام جم آنلاين: 21 فيلم بخش مسابقه فيلم‌هاي اول (نگاه نو) بيست‌ونهمين دوره جشنواره فيلم فجر مشخص شدند.

به گزارش فارس، اين 21 فيلم كه ساخته اول سازندگان‌شان به شمار مي‌روند، عبارتند از:
1-آخرين سرقت ساخته پدرام عليزاده
2-آينه‌هاي روبه‌رو ساخته نگار آذربايجاني
3-اينجا تاريك نيست ساخته محمدرضا خاكي
4-برزخ ساخته علي توكل‌نيا
5-بهشت اينجاست ساخته حميد سليميان
6-بي‌انتها ساخته اميرحسين جهددوست
7-پايان دوم ساخته يعقوب غفاري
8-پرنده باز ساخته عطاالله سلمانيان
9-چيزهايي هست كه نمي‌داني ساخته فردين صاحب‌الزماني
10-روشن، خاموش، روشن ساخته حميدرضا چاركچيان
11-سايه وحشت ساخته عماد اسدي
12-سرخابي ساخته محمد آهنگراني
13-سفر سرخ ساخته حميد فرخ‌نژاد
14-صداي پاي من ساخته مهرداد خوشبخت
15-فوتبالي‌ها ساخته عباس خواجه‌وند
16-قلب سيمرغ ساخته وحيد نصيريان
17-مردمك ساخته مرتضي احمدي‌هرندي
18- مرگ كسب و كار من است ساخته امير ثقفي
19- مصائب چارلي ساخته عليرضا سعادت‌نيا
20-مهتاب روي سكو ساخته فيما امامي
21- بالابان ساخته سيدرضا صافي

بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبيري مهدي مسعودشاهي در تهران برگزار مي‌شود.
 

koochoo

Member
اختصاصي / قدم به قدم با اهالی بخش نگاه نو (5)
وحید نصیریان: «قلب سیمرغ » بنای رونق دادن به انیمیشین ایرانی است.

articles_110906.jpg


ghalb-simorgh-02.jpg

ghalb-simorgh-01.jpg



بنابر گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی سوره سینما، وحید نصیریان، کارگردان انیمیشین «قلب سیمرغ » که به بخش نگاه نو جشنواره فجر راه یافته است ، ضمن بیان این مطلب گفت : من بارها و بارها این مسئله را عنوان کردم ، که این فیلم حکم جاده صاف کن برای سینمای انیمیشین ایران را دارد و ذات قضیه این است که می خواهیم سینمای انیمیشین رونق بگیرد.
وی افزود : این فیلم با همه کم و کاست هایش آن قدر جذابیت داشت و انیمیشن آن قدر برای جشنواره فجر مهم بود ، که فیلم را حذف نکردند و به عبارتی نشد از آن بگذرند.
نصیریان معتقد است : انیمیشن می تواند به بدنه سینمای ایران کمک کند و رکود این فیلمنامه های آپارتمانی را با دنیای فانتزی درآمیزد . به خصوص که ادبیات داستانی ایرانی ما زمینه و پتانسیل بالایی برای تبدیل به دنیای فانتزی دارد.
وی در همین راستا ادامه داد : در حال حاضر ما نیاز به قهران سازی داریم و قهرمان پروری یک از بطون هنر است. لذا قلب سیمرغ رجوعی دوباره به قهرمان پروری تلاش ما این بود که قهرمانی با المان های ایرانی و ملی خود بسازیم که حتی از قهرمان های کلیشه ای دنیا هم فراتر برود.
وی اضافه کرد : ما حتی در تمام جلوه های بصری فیلم سعی نموده ایم ، که حس ایرانی را لحاظ کنیم و اثری ارائه دهیم که نشود به راحتی از کنار آن رد شد.
وی در پایان به خبرنگار ما گفت : جشنواره فجر فرصت ارزنده ای است که فیلم های ایرانی محک بخورد و در خصوص فیلم های اول هم که ، این مسئله بیشتر صدق می کند و با تقاضای بیشتری رو به رو هستیم . که البته این افراد دوست دارند فیلمشان در همه زمینه ها از جمله فنی و پشت دوربین هم مورد ارزیابی قرار بگیرد.
 
آخرین ویرایش:

koochoo

Member
سلام بچه ها...
جهت اطلاع:

اکران انیمیشن بلند قلب سيمرغ در طول جشنواره فجر




GHS.jpg



پيل بان :



علاقه‌مندان مي‌توانند فيلم سينمايي انيميشن قلب سيمرغ را در سينماهاي جشنواره طي روزهاي جاري به شرح زير مشاهده نمايند:



هفدهم بهمن‌ / سينما پرديس زندگي / ساعت 17



هجدهم بهمن/ سينما پرديس 1 / ساعت 16



نوزدهم بهمن / سينما شهر هفتم / ساعت 17



بيست و يكم بهمن/ موزه سينما / ساعت 19:30



بيست و سوم بهمن / سينما شهر فرنگ / ساعت 21:30

 
آخرین ویرایش:

koochoo

Member
سلام...

دوستان تهرانی عزیز و.. در صورت مشاهده این فیلم حتما نظراتشون رو در خصوص این انیمیشن بلند در همین جا مطرح کنند و یا نقد کنند زمان اکران این انیمیشن هم در پست قبل اعلام شده من خودم متاسفانه نمی تونم این کار رو توی سینماها ببینم و نظر بدم اما به نظرم کار بدی نباشه طبق گفته کارگردان در زمان اکران خصوصی مخاطبان از کار لذت برده اند ما هم امیدواریم گرچه موفقیت در این جشنواره بسیار سخت هست اما مهم تر از آن رضایت مخاطب و عادت بیشتر مخاطبان به تماشای انیمیشن هست که جایش بسیار خالیست بسیار ممنون
.
 

1seda

Member
سلام
مطلب خوبی بود
آقا این لینک فلشی که گذاشته بودی که تیزر کار بود کار نمیکرد .
درسته زمان زیادی گذشته اما اگه بتونی یه جای دیگه آپ کنی - حرف نداره
ممنون
موفق باشی
 

koochoo

Member
سلام
مطلب خوبی بود
آقا این لینک فلشی که گذاشته بودی که تیزر کار بود کار نمیکرد .
درسته زمان زیادی گذشته اما اگه بتونی یه جای دیگه آپ کنی - حرف نداره
ممنون
موفق باشی

سلام...

بله دوست عزیز پست اول آپدیت شد.
 

1seda

Member
سلام
بابت لین ممنون
اما این رپید باز که اذیت میکنه تازه بعد کلی هم که لیمک میده باید کلی علاف بشی تازه free بتونی
دانلود کنی که اون هم اجرا نکرد

اگه داری جای درست و حسابی لینک کنی ممنون میشم
مثل :
http://up.iranblog.com/

موفق باشی
 

koochoo

Member
سلام
بابت لین ممنون
اما این رپید باز که اذیت میکنه تازه بعد کلی هم که لیمک میده باید کلی علاف بشی تازه free بتونی
دانلود کنی که اون هم اجرا نکرد

اگه داری جای درست و حسابی لینک کنی ممنون میشم
مثل :
http://up.iranblog.com/

موفق باشی

سلام...

دوست عزیز پست اول آپدیت شد اما لینک اول مستقیم هست و مشکلی نداره ولی به هر حال...این سایت هم که اشاره کردید گویا مشکل آپلود دارد.
 

koochoo

Member
سلام بچه ها...

شماره 104 مجله تخصصی انیمیشن پیلبان ویژه جشنواره فجر منتشر شد.

104-cover.jpg

[FONT=&quot]
[/FONT]


[FONT=&quot]صد و چهارمين شماره مجله پيل‌بان- نخستين نشريه تخصصي انيميشن- ويژه بيست‌ونهمين جشنواره فيلم فجر به همراه كارتونك (مخصوص كودكان) و پوستر وسط منتشر شد. [/FONT]
[FONT=&quot]به گزارش مؤسسه پيل‌بان، صد و چهارمين شماره مجله پيل‌بان به مناسبت برگزاري جشنواره 29 فيلم فجر با پرونده اي درباره انيميشن قلب سيمرغ و اما و اگرهاي توليد فيلم بلند انيميشن منتشر شده است ادامه[/FONT]
 

koochoo

Member
ادامه اكران قلب سيمرغ


پیلبان:


علاقه‌مندان مي‌توانند همچنان در روزهاي آينده فيلم سينمايي انيميشن قلب سيمرغ را در سينماهاي جشنواره به شرح زير مشاهده نمايند:



بيست و يكم بهمن/ موزه سينما / ساعت 19:30



بيست و سوم بهمن / سينما شهر فرنگ / ساعت 21:30



لازم به ذكر است كه روز 5 شنبه نشستي پيرامون اين انيمشن و دوبله آن با حضور دست‌اندركاران مربوط برگزار خواهد شد.

 

koochoo

Member


نشست نقد و بررسي انيميشن «قلب سميرغ» در جشنواره فجر


خبرگزاري فارس: كارگردان انيميشن سينمايي «قلب سميرغ» ضمن تشكر از گروه 95 نفري ساخت اين انيميشن گفت: پس از پايان مراحل ساخت متوجه شديم كه انيميشن «قلب سميرغ» ويژه نوجوانان و جوانان است.


به گزارش خبرنگار سينمايي باشگاه خبري فارس «توانا» عصر امروز نشست نقدوبررسي انيميشن «قلب سميرغ» با حضور مهرداد رئيسي (مدير دوبلاژ)، الهام پاوه‌نژاد (صداپيشه)، مهدي ابوالهاشم (نويسنده)، امير سحرخيز (سوپر وايزر)، پيام آزادي (آهنگساز) وحيد نصيريان (كارگردان)، شفيع آقامحمديان (تهيه‌كننده) و رامتين شهبازي (مدير نشست) در مركز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد.

* آقامحمديان: روند توليد انيميشن «قلب سميرغ» اميدواركننده بود

در ابتداي اين نشست، شفيع آقامحمديان در خصوص انيميشن سينمايي «قلب سميرغ» بيان داشت: اين انيميشن كار پرزحمتي بود كه تمام دوستان براي توليد آن بسيار زحمت كشيدند. فيلمنامه را آقاي نصيريان با يكي از دوستان تهيه كرد و من در ابتداي كار بسيار از نتيجه نااميد بودم اما بعد از گذشت چند ماه از توليد نتيجه‌ كار بسيار اميدواركننده شد چرا كه ما در اين فيلم تماماً تجربه‌هاي انيميشني‌ جديد را انجام داديم.
وي افزود: حال پس از گذشت 3 سال از توليد اين اثر بسياري از تجربه‌هاي اوليه ما ارتقا پيدا كرد و اگر بخواهيم كاري جديد در اين قالب توليد كنيم مطمئناً با اثر بهتري مواجه خواهيم بود.
سپس، مهدي ابوالهاشم در پاسخ به اين سؤال كه ايده‌ اوليه كار را از كجا الهام گرفته شده است، بيان داشت: ايده اوليه، يك ايده چند خطي بود كه آقاي نصيريان آن را ارائه داده و 6 ماه طول كشيد تا آن به فيلمنامه تبديل شود.
وي درباره وام‌گيري داستان از قصه‌هاي شاهنامه نيز بيان داشت: به صورت مستقيم از بسته‌هاي شاهنامه استفاده نكرديم اما در اسطوره‌سازي شاهنامه الهامبخش ما بود.
به گزارش فارس، در ادامه اين نشست امير سحرخيز در خصوص تدوين اين انيميشن سينمايي گفت: بسياري از مباحث تكنيكي اين فيلم براي اولين بار استفاده شده و حال پس از 3 سال اگر به گذشته نگاه كنيم خواهيم ديد تجربه اوليه كه ما در تكنيك‌هاي به كار رفته در اين انيميشن انجام داديم تجربه‌هاي بسيار نويي بوده است.

* رئيسي: لهجه برخي كاراكترها به دليل بار طنز آن‌هاست

بنا بر اين گزارش، مهرداد رئيسي در پاسخ به اين سؤال كه چرا رضا كيانيان و حميد فرخ‌نژاد در اين فيلم لهجه دارند، بيان داشت: اين دو شخصيت به خاطر طنز بودن كاراكترهايشان در داستان لهجه دارند و دليل ديگري در كار نيست.
در ادامه اين نشست الهام پاوه‌نژاد در خصوص تجربه صداپيشگي خود در اين انيميشن سينمايي گفت: با صداپيشگي خيلي ناآشنا نبودم چرا كه در چندين سريال‌ كه در سال‌هاي پيش ساخته بود و صدا سر صحنه گرفته نمي‌شد به جاي خود پشت تريبون حرف زدم اما در زمينه صداپيشگي انيميشن نخستين تجربه‌ام بود و از همكاري با مهرداد رئيسي بي‌نهايت لذت بردم.
امين قاضي نيز از مهرداد رئيسي تشكر كرد و اظهار داشت: باعث افتخار بود كه در كنار بزرگاني چون رضا كيانيان، الهام پاوه‌نژاد كار كردم.
بنا بر اين گزارش، پيام آزادي در خصوص تجربه آهنگسازي در اين انيميشن «قلب سميرغ» گفت: تمام تجربه‌هاي قبلي‌ام موسيقي بازي بود و در اولين تجربه‌ام در ساخت آهنگ براي انيميشن سعي كردم موسيقي تركيبي سازهايي چو ني سه‌تار، كمانچه، ني براي بخش عاطفي داستان و ساز چوبه‌اي چون دهل و دف براي نبرها استفاده كنيم.
وي افزود: در بحث موزيك اديتوري نيز بايد بگويم، موسيقي به اثر بسيار نزديك است و ما بايد موزيك اديتوري كارگردان آهنگساز با هم به بررسي ملودهاي مي‌پردازد تا به يك سري سازبندي واحد برسند و به جرأت مي‌توانم بگويم از سال 1387 تا 1389 تقريباً هر روز درگير ساخت اين آهنگ بودم و خوشحالم كه اولين كارم در ژانر حماسي توليد شد.

* نصيريان: انيميشن «قلب سميرغ» ويژه گروه سني نوجوان و جوان است

وحيد نصيريان در ادامه نشست در پاسخ به اين سؤال كه مخاطب فيلم را چه رده سني تشكيل مي‌دهد، اظهار داشت: ما به تدريج با پيشروي در داستان به رده سني مخاطب آن رسيديم و در حال حاضر تصور مي‌كنم كه اين فيلم براي نوجوانان و جوانان ساخته شده است.
وي همچنين در خصوص هزينه توليد گفت: هزينه ساخت اين فيلم 670 ميليون تومان بود كه از اين ميزان 520 ميليون تومان آن را هزينه دولتي تشكيل داد.
در ادامه شفيع آقامحمديان نتيجه اين انيميشن را فراتر از انتظار خود دانست و بيان داشت: ما براي اين كار بسيار تلاش كرديم و بيشتر از انتظاري كه مي‌رفت نتيجه را ديديم كه اين بسيار مسرت‌بخش است.
وحيد نصيريان نيز ضمن تأييد سخنان آقامحمديان اظهار داشت: از تمام دوستان و عوامل بسيار متشكرم و از تك‌تك 95 نفري كه مرا در ساخت اين فيلم ياري كردند تشكر مي‌كنم و معتقدم «قلب سميرغ» وامدار همت تمامي عوامل آن است چرا كه تمامي اين دوستان بسيار كمتر از حق خود دستمزد گرفتند تا اين فيلم به سرانجام برسد و بايد بگويم من در اين مسير خوب پير شدم و اميدوارم با توليد اين فيلم جاده توليد آثار انيميشني اندكي هموار شده باشد.
در پايان اين جلسه رامتين شهبازي نيز ضمن تشكر از عوامل فيلم «قلب سميرغ» به خاطر جرأت در توليد اثري انيميشني گفت: اميدوارم بحث و نگاه تخصصي به انيميشن تحت عنوان كارشناسي انيميشن در مطبوعات مطرح شود و به ظرفيت‌هاي بالاي انيميشن در ايران بيشتر توجه شود.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا