انیمیشن انیمیشن رئال به سبک نامتعارف ( انیمیشنی متفاوت ) !

zorkari

Active Member
با سلام به هنرمندان مجید آنلاین .
گروه ما میخواد یک انیمیشن مفهومی بسازه و بخاطر همین در حال تحقیق و بررسی سبک مفهومی هستیم ، بنابراین بسیار به نقد ها و نظرات سازنده شما احتیاج داریم .
دوستان عزیز و بزرگوار مجید آنلاینی این انیمیشن دارای فضای رئال و کارکترهای رئال می باشد و فقط صورت کارکترها مفهومی است .


سوال اول : میخوام نظرتان را در مورد این سبک بدونم ؟



سوال دوم : به نظر شما باید هم لوکیشن ها و هم کارکترها رنگ داشته باشند ؟

رنگ داشتن لوکیشن و کارکتر



نداشتن رنگ لوکیشن و کارکتر



رنگ داشتن لوکیشن و رنگ داشتن کارکتر تا سر و فقط گچی بودن رنگ سر



یک ویدو ساده : http://uplod.ir/bqn29dac994f/Kinect.rar.htm
دوستان اگه این عکس های مشکلاتی داشت معذرت میخواهیم چون کار کامل نیست .


منتظر نظرات شما هستیم .
با تشکر .
 

HR3D

کاربر فعال
با سلام ،
این سبک مفهومی که به نظر من در مواقعی جالب میشه که خود کاراکتر بی صدا باشه ولی انیمیشمن صدا گذاری خوب داشته باشه مثلا صدای خیابون ، راه رفتن کاراکتر یا هم همه ی افراد
و در جواب سوال دوم هم باید بگم که
رنگ داشتن لوکیشن و رنگ داشتن کارکتر تا سر و فقط گچی بودن رنگ سر حس مفهومی تری به من میده ، البته فق من باید منتظر نظر افراد دیگه هم بود ،
ولی در کل کار به نظرم خیلی خیلی جالبیه و روش حتما کار کن ، بنده شخصا منتظر دیدن اولین انیمیشن مفهومی از شما هستم ، موفق باشی
:)


یا علی
:rose:
 

darklight

کاربر فعال
خیلی کار جالبی میشه و امیدوارم موفق باشید.
نظر من هم اینه که اگر همه صداهای محیطی باشند ولی حرف زدن ها یا به صورت کلاسیک های سیاه و سفید بیاد یا به صورتی که نیازی به صحبت کردن نباشه ولی مفهوم برسه خیلی عالی میشه.
در مورد رنگ هم با دوستمون hr3d کاملا موافقم.
البته باید دید فضای داستانیتون چیه و آیا چنین چیزی رو می طلبه یا نه. مثلا اگه داستان در مورد قضاوت شخصیت ها از روی نکات غیر از صحبت هاشون و یا قیافشون باشه این کار خیلی عالیه ولی مطمئنا برای اینکار به یک تم داستانی خارق العاده و یک داستان عالی و در نهایت فیلمنامه ای که بتونه اون دو تا رو پوشش بده اونم با این شیوه نیاز دارید که این موضوع بسیار سخته و می تونه کار شما رو به اوج ببره و یا اینکه به طور کامل نابودش کنه.(امیدوارم روی این موضوع خیلی کار کنید).
کلا کاری که یه سبک جدید ارائه میده همیشه سخت تر قضاوت میشه و من برای شما توی این راه سختی که فدم گذاشتید به شدت آرزوی موفقیت می کنم.
 
به نظر من اگه می خواهید بدون دیالوگ کار کنید مجبور خواهید شد از انیمیت قوی بدن واسه رساندن مفاهیم استفاده کنید که در حالت عادی سخته چه برسه حرکات خشک و بی وزن موشن کپچر اونم نه موشن کپچر 60 فریم در ثانیه .. کنیکت !!
نکته بعدی که به نظرم می رسه اینه اگه انیمیت کار که بالا توضیحشا دادم قوی نباشه هرچی هم از هنر های نور پردازی استفاده کنید انمیشین زیبا تر نمیشه و بعد از چند لطضه ببننده از دیدن نور ها میاد بیرون و میره تو بحر کاراکتر ها و پویا نمایی اونجاست که می بینید کاش از نورپردازی کمتر مایه گذاشته بودید و بیشتر رو انیمیت کار کرده بودید ...
حالا می گید چرا این همه انرژی منفی میده این بنده خدا نه ! من می خوام قبل از شروع کار تجربم را براتون در مورد کار با کینکت موشن کپچر گفته باشم کلا موشن کپچر واسه گیم و فیلم مناسبه نه انیمیشین به هیچ وجه واسه انیمشین خوب نیست شما که این همه نورپردازی قوی و فیلم نامه ی قوی می خواهید پیاده کنید چند تا انیماتور قوی هم استخدام کنید و موفقیتتون را با انیماتور های قوی تضمینی کنید !
 

zorkari

Active Member
دوستان عزیز و بزرگوار ، بسیار ممنونم از محبت و راهنمایی های بسیار ارزنده شما .
ما از تک تک کلمات شما استفاده خواهیم کرد و به اونها اعتقاد داریم .
در مورد انیمیت هم بگم که کار نهایی با دستگاه موشن کپچر خواهد بود که اگه نتونست انتظارمان رو برآورده کنه از انیمیت دستی استفاده خواهیم کرد .

منتظر نظرات سایر دوستان هم هستیم .
مرسی .
 
آخرین ویرایش:

toyz

Member
سلام. به نظر من این انیمیشن شما که میخواین به این سبک بسازین کار بسیار بسیار جالب و زیبایی میشه اگه این سه مورد رو در کنار هم داشته باشه.
1.داستان فوق العاده با پیاده سازی درست آن
2.گرافیک چشم نواز و در خدمت داستان
3.انیمیت متناسب و برازنده کار
در مورد رنگ میشه هر سه موردی که ذکر کردید رو استفاده کرد، ولی من هم با دوستان کاملا موافقم.
امیدوارم که کار فوق العاده ای بسازید و همیشه موفق باشید.
:rose:
 
آخرین ویرایش:

zorkari

Active Member
ممنون toys عزیز که نظر بسیار مفیدت رو اینجا مطرح کردی .
سه موردی که اینجا بیان کردی ، ما صد در صد باهاشون موافقیم و سعی میکنیم که تا اونجایی که در توان ما هست به اونها نزدیک بشیم .
باز هم ممنون .

از سایر دوستان مجید آنلاینی هم دعوت میکنیم که نظرات و راهنمایی های خودشون رو از ما دریغ نکنند و ما را در این راه با نقدهای خودشون یاری دهند .
ممنون میشیم اگه نظرات خودتون رو اینجا مطرح کنید .
 

zorkari

Active Member
دوستان کسی قابل نمیدونه که نظر بده !
لطفا ما رو از نظرات خودتون بی بهره نذارید .
مرسی .
 

hamedzzaa

Active Member
سلام به نظر من با رنگی بودن یا نبودن انیمیشن نمیشه گفت حالا مفهومی تر شد در واقع همچی بستگی به فیلم نامه داره و همه اینها (رنگی بودن یا سفید بودن) ابزار های بصری اند برای رسیدن به هدف اصلی -مثلا در معماری ساختن بنا ها و فضا ها با رنگ سفید در واقع تاکید معمار رو روی فرم نشون میده و معمار نمیخواهد با ایجاد پوسته رنگی ،آزادی ذهن بیننده رو در برخورد با بنا ازش بگیره .(اگر روی یک تخم مرغ سفید با ماژیک قرمز یه قلب بکشید،قلب در لایه اول و تخم مرغ و فرم اون در لایه دوم بصری قرار میگیره و تاکید ما از روی خود تخم مرغ به موضوع قلب منعطف میشه ) در واقع من میگم رنگ کاراکتر ها و فضا ها چیزهای مهمی ان که بر اساس داستان و شخصیت پردازی ها و ... تعریف میشه که خودش قسمت عمده ای از قصه رو روایت میکنه صلیقه ای نیست.
در کل این تصاویر بالا اتمسفر جالبیو روایت میکنه ،خسته نباشید
 

nc_hamid

Member
با سلام
من با حرف های hamedzzaa
موافقم . سبک با توجه به فیلم نامه باید مشخص بشه .
اما در کل توی این کار چون شما چشم رو از کاراکتر حذف کردین ارتباط مستقیم با کاراکتر ها از بین رفته و این یک کار بی روح رو القا می کنه . حالا اگه رنگ رو هم از کار بگیرین کارد سردتر و بی روح تر می شه .
داستانهایی با مضامین سورئال رو می شه با این سبک ساخت . البته این نظر و سلیقه منه و اصلا مبنای کارشناسی نداره
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اگر شما چیزی رو از حالت عادی خارج میکنی و یک سبک جدید میسازی، باید طوری کار رو انجام بدی که بیننده از طریق دیگه ای بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه. اینکه کاراکترها همون انسان های عادی باشن اما بدون اجزاء صورت،مو و تکسچر کار رو خیلی بی روح میکنه و به نظر میاد بخاطر ناتوانی این قسمت ها رو حذف کردی.
سعی کن ظاهر کاراکتر ها متفاوت باشه و اگر یک سری چیزا رو نداره بجاش یک سری چیزای دیگه بهش اضافه کن و دیتیل کار رو ببر بالا.
 

zorkari

Active Member
سلام به نظر من با رنگی بودن یا نبودن انیمیشن نمیشه گفت حالا مفهومی تر شد در واقع همچی بستگی به فیلم نامه داره و همه اینها (رنگی بودن یا سفید بودن) ابزار های بصری اند برای رسیدن به هدف اصلی -مثلا در معماری ساختن بنا ها و فضا ها با رنگ سفید در واقع تاکید معمار رو روی فرم نشون میده و معمار نمیخواهد با ایجاد پوسته رنگی ،آزادی ذهن بیننده رو در برخورد با بنا ازش بگیره .(اگر روی یک تخم مرغ سفید با ماژیک قرمز یه قلب بکشید،قلب در لایه اول و تخم مرغ و فرم اون در لایه دوم بصری قرار میگیره و تاکید ما از روی خود تخم مرغ به موضوع قلب منعطف میشه ) در واقع من میگم رنگ کاراکتر ها و فضا ها چیزهای مهمی ان که بر اساس داستان و شخصیت پردازی ها و ... تعریف میشه که خودش قسمت عمده ای از قصه رو روایت میکنه صلیقه ای نیست.
در کل این تصاویر بالا اتمسفر جالبیو روایت میکنه ،خسته نباشید

مرسی از نظر بسیار مفید و خوب شما .
من کاملا با شما موافقم که استایل بصری کار ارتباط مستقیم با داستان و فیلم نامه و موضوعی که میخوای به تصویر بکشی داره و برای همین ما این سبک رو انتخاب کردیم و خواستیم داستانی که داریم رو با این سبک پیاده کنیم ، چون به نظرمان فقط با این سبک میتونیم تمام و کمال به داستان بپردازیم .
ممنون از نظرت .
:rose:
 

zorkari

Active Member
با سلام
من با حرف های hamedzzaaموافقم . سبک با توجه به فیلم نامه باید مشخص بشه .
اما در کل توی این کار چون شما چشم رو از کاراکتر حذف کردین ارتباط مستقیم با کاراکتر ها از بین رفته و این یک کار بی روح رو القا می کنه . حالا اگه رنگ رو هم از کار بگیرین کارد سردتر و بی روح تر می شه .
داستانهایی با مضامین سورئال رو می شه با این سبک ساخت . البته این نظر و سلیقه منه و اصلا مبنای کارشناسی نداره

تشکر میکنم بابت نظر ارزشمندت .
ما با توجه به فیلم نامه تصمیم گرفتیم که صورت واقعی رو از کارکترها حذف کنیم و صورتی مفهومی رو جایگزینش کنیم .
در مورد روح نداشتن کارکتر ها میشه بحث کرد . طبیعی است که اگه جزییات صورت رو از کارکتر حذف کنید صورت او تا حدودی بی روح نشون میده که البته باید دید که چنین چیزی در روایت داستان مفید هست یا خیر .
دوست داشتم بدونم که نظر خود شما درباره رنگ کدام یک از سه گزینه است ؟
در هر صورت نظر شما بسیار قابل احترام و به جا است و ما بسیار استفاده کردیم .
:rose:
 

zorkari

Active Member
اگر شما چیزی رو از حالت عادی خارج میکنی و یک سبک جدید میسازی، باید طوری کار رو انجام بدی که بیننده از طریق دیگه ای بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه. اینکه کاراکترها همون انسان های عادی باشن اما بدون اجزاء صورت،مو و تکسچر کار رو خیلی بی روح میکنه و به نظر میاد بخاطر ناتوانی این قسمت ها رو حذف کردی.
سعی کن ظاهر کاراکتر ها متفاوت باشه و اگر یک سری چیزا رو نداره بجاش یک سری چیزای دیگه بهش اضافه کن و دیتیل کار رو ببر بالا.

مرسی از نظرت .
همون طور که قبلا گفتم ، ما آگاهانه دست به استفاده از چنین کارکترهایی زدیم و خواستیم که باهاشون داستانمون رو بهتر و زیباتر به تصویر بکشیم .
متاسفانه منظورتون رو در مورد اینکه بدون اجزا صورت ، مو و تکسچر رو درست نفهمیدم ، چون بعضی از کارکترهای ما مو دارند مثل اون هشت عکس یک تیکه ، سمت چپ سومی .
ممنون میشم در مورد اینکه بیننده باید طور دیگه ای با کار ارتباط برقرار کنه توضیح بیشتری بدید ؟
و اینکه دقیقا منظورتون از ظاهر متفاوت داشتن کارکترها و اضافه کردن دیتیل کار چیه ؟
باز هم مرسی .
:rose:
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
متاسفانه منظورتون رو در مورد اینکه بدون اجزا صورت ، مو و تکسچر رو درست نفهمیدم ، چون بعضی از کارکترهای ما مو دارند مثل اون هشت عکس یک تیکه ، سمت چپ سومی .
ممنون میشم در مورد اینکه بیننده باید طور دیگه ای با کار ارتباط برقرار کنه توضیح بیشتری بدید ؟
و اینکه دقیقا منظورتون از ظاهر متفاوت داشتن کارکترها و اضافه کردن دیتیل کار چیه ؟
باز هم مرسی .
حالا مو شاید یکی دوتاش داشته باشه من کلی گفتم.
همونطور که دوستان هم گفتن چشم وسیله ی برقراری ارتباط دو نفر با همدیگه ست، بعدش دهان، وقتی شما این هارو حذف کنی ارتباط کاربر با کاراکتر قطع میشه و نمیتونه احساساتش رو منتقل کنه بخاطر همین ازش خسته میشه چون انیمیشن فقط صوت و تصویره و راه دیگه ای برای انتقال احساسات وجود نداره. پس اگر هرقسمت از این ابزارهای ابراز حس حذف بشه باید از طریق دیگه ای احساسات و منتقل کنید.
درمورد دیتیل هم منظور اینه که بخاطر مفهومی بودن و سبکی که انتخاب کردید جزئیات به حداقل رسیده و به نظر میرسه که شما توی ساخت این انیمیشن کم کاری کردید و زحمتی نکشیدید، اگر جزئیات صورت (به عنوان مثال) حذف شده باید هنرمندانه حذف بشه نه اینکه جاش فقط خالی بمونه با یک شکل ابتدایی و ساده، باید طوری باشه که نشون بده شما حداکثر توان رو برای مدلینگ و ایجاد جزئیات گذاشتید و مفهومی بودن رو با ساده بودن اشتباه نگرفتید.

یک مثال بی ربط بخوام بزنم، به طراحی آیفون 5 که نگاه کنی در نگاه اول چیزی جز یه مستطیل و یه دکمه نمیبینی، اما وقتی دقت کنی بهش میبینی که کوچکترین بخش هاش هم با دقت و ریز بینی ساخته شده یعنی ساده اما دقیق. امیدوارم منظورمو رسونده باشم :)
 

zorkari

Active Member
حالا مو شاید یکی دوتاش داشته باشه من کلی گفتم.
همونطور که دوستان هم گفتن چشم وسیله ی برقراری ارتباط دو نفر با همدیگه ست، بعدش دهان، وقتی شما این هارو حذف کنی ارتباط کاربر با کاراکتر قطع میشه و نمیتونه احساساتش رو منتقل کنه بخاطر همین ازش خسته میشه چون انیمیشن فقط صوت و تصویره و راه دیگه ای برای انتقال احساسات وجود نداره. پس اگر هرقسمت از این ابزارهای ابراز حس حذف بشه باید از طریق دیگه ای احساسات و منتقل کنید.
درمورد دیتیل هم منظور اینه که بخاطر مفهومی بودن و سبکی که انتخاب کردید جزئیات به حداقل رسیده و به نظر میرسه که شما توی ساخت این انیمیشن کم کاری کردید و زحمتی نکشیدید، اگر جزئیات صورت (به عنوان مثال) حذف شده باید هنرمندانه حذف بشه نه اینکه جاش فقط خالی بمونه با یک شکل ابتدایی و ساده، باید طوری باشه که نشون بده شما حداکثر توان رو برای مدلینگ و ایجاد جزئیات گذاشتید و مفهومی بودن رو با ساده بودن اشتباه نگرفتید.

یک مثال بی ربط بخوام بزنم، به طراحی آیفون 5 که نگاه کنی در نگاه اول چیزی جز یه مستطیل و یه دکمه نمیبینی، اما وقتی دقت کنی بهش میبینی که کوچکترین بخش هاش هم با دقت و ریز بینی ساخته شده یعنی ساده اما دقیق. امیدوارم منظورمو رسونده باشم :)


واقعا قابل تحسین که نگاه دقیقی به جزییات کار دارید .
در مورد صورت اصلا هدف ما این نبود که ساده سازی کنیم ، ما خواستیم صورت رو به این شکل طراحی کنیم تا همچنان کارکترها به انسان نزدیک باشند . البته فکر می کنم که سلیقه ها در این زمینه در افراد مختلف ، متفاوت باشه .
ولی با شما کاملا موافقم که صورت کارکترها باید بهتر ساخته بشه .
خیلی دوس داشتم نظر کلی شما رو نسبت به کار بدونم ؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
واقعا قابل تحسین که نگاه دقیقی به جزییات کار دارید .
در مورد صورت اصلا هدف ما این نبود که ساده سازی کنیم ، ما خواستیم صورت رو به این شکل طراحی کنیم تا همچنان کارکترها به انسان نزدیک باشند . البته فکر می کنم که سلیقه ها در این زمینه در افراد مختلف ، متفاوت باشه .
ولی با شما کاملا موافقم که صورت کارکترها باید بهتر ساخته بشه .
خیلی دوس داشتم نظر کلی شما رو نسبت به کار بدونم ؟
ممنون.
قطعا هدف ساده سازی نبوده، اما چیزی که باعث شده اینطور بهنظر برسه اینه که ایده پرداز کارش رو به خوبی انجام نداده، چون مدلساز بیشتر بخش سه بعدی کردن طرح دو بعدی رو به عهده داره. شما به یک ایده پرداز و طراح شخصیت خوب احتیاج دارید. همینطور انیمیشن حرفه ای انیمیشنیه که بتونه با تمام افراد و تمام سلیقه ها ارتباط برقرار بکنه، مثل انیمیشن Wall-E یا حتی تام و جری که پیر و جوون نگاه میکنن و لذت میبرن.

درمورد خود کار هم من فقط چندتا عکس میبینم که نظرمو گفتم، اما درمورد انیمیشن تا دیده نشه نمیشه نظر داد، اگر داستان قوی و پرحیجان باشه و انیمیت خوب انجام بشه قطعا میتونه انیمیشن خوبی بشه. از نورپردازی خوشم اومد. صحنه هایی که کاملا بدون رنگ و تکسچر هستن خیلی خسته کننده و بی روح به نظر میان، اما باید دقت کنید که اختلاف رنگ زیاد هم خوب نیست و رنگ ها باید باهم همخوانی داشته باشن و رنگارنگ نباشه. سردی و گرمی رنگ هم بهش دقت بشه که حس فضا رو منتقل کنه. روی رنگ کاراکتر ها هم خیلی باید دقت بشه.
 

zorkari

Active Member
ممنون.
قطعا هدف ساده سازی نبوده، اما چیزی که باعث شده اینطور بهنظر برسه اینه که ایده پرداز کارش رو به خوبی انجام نداده، چون مدلساز بیشتر بخش سه بعدی کردن طرح دو بعدی رو به عهده داره. شما به یک ایده پرداز و طراح شخصیت خوب احتیاج دارید. همینطور انیمیشن حرفه ای انیمیشنیه که بتونه با تمام افراد و تمام سلیقه ها ارتباط برقرار بکنه، مثل انیمیشن Wall-E یا حتی تام و جری که پیر و جوون نگاه میکنن و لذت میبرن.

درمورد خود کار هم من فقط چندتا عکس میبینم که نظرمو گفتم، اما درمورد انیمیشن تا دیده نشه نمیشه نظر داد، اگر داستان قوی و پرحیجان باشه و انیمیت خوب انجام بشه قطعا میتونه انیمیشن خوبی بشه. از نورپردازی خوشم اومد. صحنه هایی که کاملا بدون رنگ و تکسچر هستن خیلی خسته کننده و بی روح به نظر میان، اما باید دقت کنید که اختلاف رنگ زیاد هم خوب نیست و رنگ ها باید باهم همخوانی داشته باشن و رنگارنگ نباشه. سردی و گرمی رنگ هم بهش دقت بشه که حس فضا رو منتقل کنه. روی رنگ کاراکتر ها هم خیلی باید دقت بشه.

باز هم از نظرات و راهنمایی های به جا و ریز بینانه شما تشکر میکنم .
ما سعی میکنیم با راهنمایی های شما و سایر دوستان ، تا اونجا که میتونیم از ضعف های کار کنیم و یه کار جذاب و تماشایی بسازیم .
ولی من منظور شما از درست انجام نشدن کار ایده پرداز رو نفهمیدم ، اگه امکانش هست بیشتر توضیح دهید ممنون میشم ؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
باز هم از نظرات و راهنمایی های به جا و ریز بینانه شما تشکر میکنم .
ما سعی میکنیم با راهنمایی های شما و سایر دوستان ، تا اونجا که میتونیم از ضعف های کار کنیم و یه کار جذاب و تماشایی بسازیم .
ولی من منظور شما از درست انجام نشدن کار ایده پرداز رو نفهمیدم ، اگه امکانش هست بیشتر توضیح دهید ممنون میشم ؟
ممنون، همه دوست داریم شاهد کارهای بسیار قوی و البته پشتیبانی از این صنعت توی ایران باشیم چون واقعا اگر نجُنبیم خیلی بیشتر از این عقب میفتیم :)

ایده پرداز کارش کاملا مشخصه، مثلا همین که بحث مفهومی بودن کاراکترها و بدون اجزاء صورت بودن اونها مطرح شده خودش یک ایده ست اما نقص هایی داره که قبل گفتم، شاید حتی نیاز باشه که تجدید نظر هم داشته باشه. شما باید دلیل تغییر ظاهر کاراکتر رو مشخص بکنید، باید مشخص بشه که اصلا "مفهومی" یعنی چی؟ قراره چه مفهومی رو برسونه؟ این ظاهر کاراکترها میتونه اون مفهوم مورد نظر شما رو برسونه؟ اگر به این مسائل دقت بشه شاید ایده ی بهتری به ذهن برسه و مسیر پروژه رو عوض کنه، همیشه اولین ایده بهترین ایده نیست.

یک مشکل که قبلا هم بهش اشاره کردم اینه که من با نگاه کردن به این کاراکتر ها هیچ مفهومی رو دریافت نمیکنم و هیچ حسی نسبت بهشون ندارم، چون اصلا معلوم نیست الان دقیقا چه حالتی دارن، ناراحتن،ترسیدن،عصبانین و... اگر قرار نباشه تغییری توی ظاهر ایجاد بشه حداقل باید یه فکری برای انتقال حس و موضوع پیدا کنید.

اگر بتونید دقیقا بگید که چه مفهومی مد نظرتونه و موضوع دقیقا چیه شاید من و بچه ها ایده ی بهتری برای ظاهر و شکل کلی کار به ذهنمون برسه، اما اگر صرفا قصد ایجاد یک پروژه و رزومه ی کاری دارید که هیچی... :)
 

zorkari

Active Member
ممنون، همه دوست داریم شاهد کارهای بسیار قوی و البته پشتیبانی از این صنعت توی ایران باشیم چون واقعا اگر نجُنبیم خیلی بیشتر از این عقب میفتیم :)

ایده پرداز کارش کاملا مشخصه، مثلا همین که بحث مفهومی بودن کاراکترها و بدون اجزاء صورت بودن اونها مطرح شده خودش یک ایده ست اما نقص هایی داره که قبل گفتم، شاید حتی نیاز باشه که تجدید نظر هم داشته باشه. شما باید دلیل تغییر ظاهر کاراکتر رو مشخص بکنید، باید مشخص بشه که اصلا "مفهومی" یعنی چی؟ قراره چه مفهومی رو برسونه؟ این ظاهر کاراکترها میتونه اون مفهوم مورد نظر شما رو برسونه؟ اگر به این مسائل دقت بشه شاید ایده ی بهتری به ذهن برسه و مسیر پروژه رو عوض کنه، همیشه اولین ایده بهترین ایده نیست.

یک مشکل که قبلا هم بهش اشاره کردم اینه که من با نگاه کردن به این کاراکتر ها هیچ مفهومی رو دریافت نمیکنم و هیچ حسی نسبت بهشون ندارم، چون اصلا معلوم نیست الان دقیقا چه حالتی دارن، ناراحتن،ترسیدن،عصبانین و... اگر قرار نباشه تغییری توی ظاهر ایجاد بشه حداقل باید یه فکری برای انتقال حس و موضوع پیدا کنید.

اگر بتونید دقیقا بگید که چه مفهومی مد نظرتونه و موضوع دقیقا چیه شاید من و بچه ها ایده ی بهتری برای ظاهر و شکل کلی کار به ذهنمون برسه، اما اگر صرفا قصد ایجاد یک پروژه و رزومه ی کاری دارید که هیچی... :)


من هم با شما کاملا موافقم که باید سریعتر بجنبیم وگرنه واقعا جبرانش خیلی خیلی سخت میشه .
ما هدف مون این نیست که شما فقط با نگاه کردن به کارکترها مفهوم کار رو دریافت کنید ، چون نقش آفرینی کارکترها ارتباط مستقیم با داستان دارند . در واقع این انیمیشن به این شکل است که داستانش برای این سبک طراحی شده و ما کارکترهای بی صورت خواهیم داشت که به سه شکل در داستان احساس و رفتار خود را به تماشاگر نشان می دهند :
1 - حرکات بسیار دقیق بدن که آینه احساس کارکتر خواهد بود و انطباق دقیق صدای محیط و موزیک بگراند با حس و حال و بازی کارکتر .
2 - استفاده از راوی در صحنه های مورد نیاز و صدا محیط و موزیک کاملا هماهنگ .
3 - نوشته شدن دیالوگ های کارکترها به سبک کمیک بوک ها و صدا محو موزیک هماهنگ .
ما در حال حاضر به این سه گزینه رسیدم و میشه یا یکی از آنها ، یا ترکیبی از آنها را استفاده کنیم البته با نظرات و راهنمایی های بزرگوارانی همانند شما .
مرسی .
:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا