انواع پروفیل و کاربردهای آن

nirvana6565

New Member
پروفیل برای ساخت و ساز چیست؟
در مهندسی سازه پروفیل به معنای شکل فولادی سازه نورد گرم مانند تیر I است. در مهندسی عمران، یک پروفیل شامل یک خط رسم شده است که درجه ها و فواصل (و معمولاً عمق برش و/یا ارتفاعات پر) را برای کارهای خاکبرداری و درجه بندی نشان می دهد.
پروفیل در فولاد چیست؟
پروفیل های فولادی محصولات فولادی هستند که به شکلی نورد، کشیده یا فشرده شده اند که در تمام طول آن دارای سطح مقطع یکسان است. برای ساخت این نوع پروفیل از دستگاه خم کن لوله و پروفیل استفاده می شودکه در سایزهای مختلف موجود می باشد.
تیر ساختمان چیست؟
در ساخت و ساز ساختمان، تیر یک عضو افقی است که روی دهانه ای پوشانده شده و باری را حمل می کند که ممکن است یک دیوار آجری یا سنگی بالای دهانه باشد، در این صورت تیر اغلب لنگه نامیده می شود

پروفیل

پروفیل
کاربردهای برد پروفیل چیست؟
تخته های نمایه طرح کلی اغلب برای کنترل موقعیت، عرض و عمق ترانشه استفاده می شود. برای اینکه مانع کار حفاری نشوند، تخته های پروفیل باید حداقل 2 متر دورتر از موقعیت ترانشه نصب شوند.
پروفیل ساخت و ساز چیست؟
پروفیل کردن – یا فرز سرد – اساس پروفیل های جاده های جدید است. حذف لایه به لایه سطوح آسیب دیده جاده امکان جداسازی مواد برای استفاده مجدد یا دفع را فراهم می کند. فرز سرد یک روش ساخت و ساز سریع و اقتصادی است که در آن حذف مواد موجود مورد نیاز است.
پروفیل در راهسازی چیست؟
پروفیل جنبه عمودی جاده است، از جمله منحنی های تاج و فرورفتگی، و خطوط مستقیم که آنها را به هم متصل می کند. سطح مقطع موقعیت و تعداد خطوط و پیاده روهای وسایل نقلیه و دوچرخه را به همراه شیب متقاطع یا بانکی آنها نشان می دهد.
پروفایل سازی در مهندسی به چه معناست؟
در مهندسی نرم افزار، پروفایل سازی ("پروفایل برنامه"، "نرم افزار پروفایل") شکلی از تجزیه و تحلیل برنامه پویا است که به عنوان مثال، فضا (حافظه) یا پیچیدگی زمانی یک برنامه، استفاده از دستورالعمل های خاص، یا فرکانس را اندازه گیری می کند. و مدت زمان فراخوانی تابع
زمینه کاربرد پروفایل ها در سیستم های ETIC همه کاره است. چه برای زوایای خارجی، نمای درها و پنجره ها و چه برای جعبه های کرکره ای که می توان روی آنها گچ کاری کرد - راه حل مناسب برای هر نیازی را در EJOT پیدا خواهید کرد. پروفیل ها برای شکل گیری دقیق لبه ها و برای اتصالات اجزای انعطاف پذیر در سیستم های ETIC که به طور دائم در برابر باران غیر قابل نفوذ هستند مناسب هستند.
منبع مطلب:
خم لوله و پروفیل - طراحی و ساخت دستگاه خم لوله و پروفیل توسط پویابرش
 

جدیدترین ارسال ها

بالا