انواع روغن حیوانی؛ بهترین روغن حیوانی کدام است؟

Ali-Didari

New Member
روغن حیوانی یکی از بهترین و لذیذترین روغن‌هاست که افزودن مقداری از آن به غذا عطر و طعم فوق العاده خوبی به آن می‌بخشد. این روغن طی چند مرحله از شیر گاو یا گوسفند به دست می‌آید و در سه نوع روغن حیوانی گاوی، گوسفندی و مخلوط در بازار موجود است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که تفاوت روغن حیوانی گوسفندی و گاوی و مخلوط چیست و کدام بهتر است؟ ما در زیر به این دو سوال پاسخ خواهیم داد.

se-roghan20.jpg

روغن حیوانی گاوی

این روغن از شیر گاو به دست می‌آید، دارای عطر و طعم ملایم و طبع گرم می‌باشد، رنگ آن زرد پررنگ بوده و در دمای اتاق از دو روغن دیگر سفت‌تر است. هم‌چنین قیمت روغن حیوانی گاوی از روغن گوسفندی و مخلوط کمتر است.

روغن حیوانی گوسفندی

این روغن از شیر گوسفند تهیه می‌شود، برخلاف روغن گاوی این روغن عطر و طعم تند و تیزی دارد و دارای طبع سرد می‌باشد، رنگ آن متمایل به سفید بوده و نسبت به روغن گاوی و مخلوط در دمای اتاق شل‌تر است. از نظر قیمت نیز روغن حیوانی گوسفندی اصل نسبت به دو روغن حیوانی دیگر گران‌تر است.

روغن حیوانی مخلوط

برای تهیه روغن مخلوط، روغن گاوی و گوسفندی را به نسبت‌های مختلف با هم ترکیب می‌کنند. از آن‌جایی که این روغن ترکیبی از دو روغن قبلی می‌باشد، خصوصیاتش نیز بین دو روغن گاوی و گوسفندی قرار می‌گیرد؛ مثلا عطر و طعم و قیمت این روغن از روغن گاوی بیش‌تر و از روغن گوسفندی کمتر می‌باشد، طبع روغن مخلوط معتدل و رنگ آن زرد کم‌رنگ است، هم‌چنین این روغن نسبت به روغن گاوی شل‌تر و نسبت به روغن گوسفندی غلیظ‌تر می‌باشد.

چرا روغن گاوی از روغن گوسفندی و مخلوط گران‌تر است؟

به دلیل اینکه شیر گوسفند از شیر گاو کمتر است و هم‌چنین گوسفند فقط 2 ماه از سال شیر دارد، بنابراین در طول سال همواره امکان تولید روغن گوسفندی کمتر از روغن گاوی می‌باشد. همین کمیاب‌تر بودن روغن گوسفندی دلیل بالاتر بودن قیمت آن نسبت به روغن گاوی است.

کدام روغن حیوانی بهتر است؟

همان طوری که در بالا توضیح دادیم، هر یک از روغن‌های حیوانی خصوصیات منحصر به فردی دارند. انتخاب روغن حیوانی کاملا به ذائقه و طبع شما بستگی دارد و گران‌تر بودن روغن گوسفندی، دلیلی بر بهتر بودن آن نیست.

ممکن است شما عطر و طعم تند و تیز روغن گوسفندی را نپسندید و روغن گاوی برایتان بهتر باشد. و یا ممکن است در انتخابتان، بر اساس طبع خود روغنی را ترجیح دهید که با مزاجتان سازگارتر باشد.

اگر برای بار اول است که می‌خواهید روغن حیوانی خریداری کنید و نمی‌دانید کدام روغن بیشتر باب میل شماست، پیشنهاد ما به شما این است که روغن حیوانی مخلوط بخرید؛ اگر عطر و طعم آن به نظرتان زیاد بود، دفعه بعد روغن گاوی را بخرید و اگر تمایل داشتید که عطر و طعم بیشتری را تجربه کنید، روغن گوسفندی بخرید. البته شاید روغن مخلوط دقیقاً همان روغنی باشد که دنبال آن هستید.

در ایران روغن حیوانی استان کرمانشاه از مکان‌های دیگر بهتر است. شما می‌توانید برای تهیه روغن کرمانشاهی درکام با کیفیت عالی، روی لینک کلیک کنید و متناسب با سلیقه خود، هر یک از سه روغن حیوانی را که دوست دارید، سفارش دهید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا