انفجار قارچی با fluid

Masoud'

Member
دوستان سلام
اگه بخوایم با fluid مایا یه انفجار قارچی بزنیم
1.باید در پنجره attribute در کدوم قسمتاش انیمیت ایجاد کنیم که بصورت قارچ بالا بره؟
2. برای ایجاد آتیش داخلش که در زیر دود هست چه کنیم؟
3.کل این انفجار با fluid در میاد یا بایداز dynamic هم استفاده کنیم؟
ممنون از دوستان عزیز:shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
1. ببین عزیز کلا ابزارهایی مثل fluid یعنی کلا سیالات به طور پیش فرز حالت قارچی دارن ولی یعنی بهد از emit شدن ذرات تازه emit شده به دلیل سرعتشون میزنن زیر ذرات قبلی و اونها رو به صورت قارچ درمیارن ولی برای این که به این شکل نشن شما باید کاری انجام بدی.
حالا اگه تنظیماتنوع حرکت ، سرعت ، غلظت هوا ، قارچی بودن، بهم ریختگی این ها رو بخوای باید توی قسمت Contents Details دنبالشون بگردی.
تو این مکان و به این سادگی نمیشه همشون رو توضیح داد.
2. برای این قسمت هم باید سری به قسمت shading بزنی و تو قسمت color و اون قسمتی که تیف رنگیت رو مشخص میکنی از راست به چپ رنگ رو به تیرگی و سیاهی دودت ببری. یعنی اول رنگ روشنی آتیشت بعد سرخی ـش و بعد دود، حالا به هنر خودت بستگی داره که چقدر زیبا این رنگ ها رو به هم تبدیل کنی بعد هم color Input رو بذار روی یا روی temperature یا density و برای شروع عدد input base رو برای آتیشی بودن انفجار بالا ببری در حد 1 و بعد برای از بین رفتن آتیش عدد رو به سمت منفی ببری.
تنظیمات زیاد داره باید خیلی روش کار کنی.

3. منظورت از داینامیک particle هستش عزیز؟ باید با هم تلفیق بشن مثلا با n particle ترکش هایی همراه با آتیش درست کنی که از وست انفجارت میزنه بیرون که نصبت دادن particle هات به عنوان emitter fluid ـت ایجادش میکنی.

یه نصیحت از من برادر کوچیکتر این که من اون زمان که احدی رو جز خودم نمیشناختم تو مبحث 3d توسط مهندسیه معکوس scene های پیش ساخته نرم افزارا خیلی چیزا رو متوجه شدم. یعنی هی نگاهشون میکردم ور با تغییر پارامترهایی که داده بودن دونه دونه میدیدم که چه تغییری میکنن به همین دلیل خوب درکشون میکردم.
تو هم برو تو قسمت visor و scene هاس پیش ساختش رو load کن و خوب پارامتر های رو نگاه کن و مقایسشون کن با یه standard fluid تا خوب متوجه بشی برای این کار چه چیزای رو تغییر داده.
من باز من هم در حد اطلاعاتم کمکت میکنم و دوستان استاد هم حتما کمکمون میکنن.

انشا لله این حرفام به درد بخوره
حق یارت
 

davoodice

Well-Known Member
انفجار ساختن با maya fluid پیرت رو در میاره چون پارامتر ها خیلی خیلی خیلی خیلی حساس هستند بهت پیشنهاد میدم از fumeFX استفاده کنی چون واقعا کار باهاش آسونتره( آسونتره اما اسون نیست). اما اگه خیلی اصرار به مایا داری میتونی از آموزشی جدید مستر کلاس نومون استفاده کنی. ولی خودتو خسته نکن که به پای fumeFx اصلا نمیرسه.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
یه خبر خوش عزیز، این رو حتما ببین خیلی خیلی خوشحالت میکنه. من رو که خیلی خوشحال کرد.
اگه این رو هم ببینی بد نیست. از کارای جدیدشه.
اینم لیستی از نو آوریاشه
اگه خواستی هم بگو تا برات بگم چیزایی که اضافه کرده به چه کار میاد مخصوصا N-Sim و Effectors که من به شدت دنبالشون بودم. البت چیزای دیگه ای هم اضافه کرده ها ولی اینا بیشتر جذبم کردن.
 
آخرین ویرایش:

Masoud'

Member
دوست عزیز من دارم ولی ارسالش یکم سخته چند بار سعی کردم ولی نشد.
بد نیست به سایت تکنو 2000 یه سر بزنی و introduction fluid دیجیتال تاترز رو بخری.
یکم راهنماییت میکنه بعدش دیگه خودت باید تست بزنی.
 

maxscript

Well-Known Member
Fluid maya پیچیدگی نداره باید زیاد تمرین کنید تا تمام پارامنترهایش دستوت بیاد fume یه پلاگین هست که کارارو راحتر می کنه ولی شما وقتی از تمام قدرت Fluid مایا استفاده کنید متوجه فرق اون با Fume میشید.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
فرق های این دو: خوب Fume با krakatoa هماهنگی داره ولی Fluid نه، با فلوید میتونی حجم های سیالات ثابن مثل ابر رو بسازی با Fume نه.
در حد اطلاعات من Fume بخشی داره به نام backburner simulate که به صورت شبکه حجم های بزرگ رو simulate مکینی و در حد اطلاعات من fluid نه. با fluid میتونی مایعات هم در حدی درست کنی ولی fume نه. با Fume میتونی رندر GI بگیری ولی با مقدار تلاش من و اطلاعات اندکم با Fluid نه. شاید دوستان بگن که انیمیشن ها با نورهای دستی کار میکنن و میشه یه کاریش کرد ولی سیلات طبیعی بیشتر توی VFX استقاده میشه و ناگزیر از GI و Sky light که اگه توجه کنی تو انیمیشن ها بیشتر این سیالات رو به صورت کارتونی استفاده میکنن مثل bult یا kung Fu Panda که اگه یه آتش هاش توجه کنی متوجه time scale بسیار پایینشون میشی و....
تو Fluid میتونی shader دود یار هرچیزیت رو به صدت تغییر بدی ولی در fume نه. در fume چیزی هست به نام wavelet که nose و detail کارت رو به شدت میبره بالا که در Fluid نیست. باز بگم؟ هست ولی فکر کنم همینا بسه.
در مورد کار کردن من جدیدن دارم میرم یه سر کله ای با houdini pyro بزنم که هیچ کدوم از این ها به پاش نمیرسن هم توی ایجاد پیچش توی ذرات و کلا شبیه سازی و هم توی shadre ـی که به آتش میده. فوق العادس ولی زمان simulate ـش هم بالاتر از این دو هست البت نمونه هایی هم ازش تو انواع شبیه سازی دیدم که به این حالت در امدم :shock: بیسار فوق العاده ست.
این اطلاعات و مقدار دیگه ای هم که میبینی دارم واسه اینه که تا چشمم رو تو این رشته یعنی VFX باز کردم داداشم ازم آتش خواست یعنی چون تو سازمان هنری بیناد شهدی کار میکرد اونا هم معلومه چی میخوان و بعد هم که وصل شد به فارابی باز همون قصه ادامه پیدا کرد واسه همین هم دادشم اسمم رو گذاشت حسین آتیشی.
در حدی با این چیزا سر و کله زدم که بعد از یه دوره ای که آموزشی های آلن مک کی رو دیدم تو قسمت ساخت انفجاز با کارش حال نرکردم و خودم یه روش اختراع کردم که بعدا تو آموزشی جدیدی که داده بود به نام fundamental 2 این روش رو پیداه کرده بود. البت من انگشت کوچیکه آلن مک کی تو VFX هم نمیشمآآآآ ولی خوب بالارخ آدم از یه جایی یه تیکی میخوره واسه پیشرفت
من کوچیک همه هستمآآآآ ولی تو این قسمت سر کله زیادی زدم.
اگه سوالی هم بود باز در حد اطلاعات اندکم در خدمتتم عزیز.
 
آخرین ویرایش:

davoodice

Well-Known Member
آقا از آخر fume بهتر راحتتر و کیفیت خروجیشم بهتره(sub surface scattering)

هر کی تا حالا با fluid انفجار ساخته بیاره اینجا بذاره
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
آره راحت تره من فقط خواستم کلی بگم شاید به درد کسی خورد.
با مایا هم فکر کنم بهشه SSS رو در اورد ولی به سختی توسط shader که خودش بهتر از من میدونی.
من قبلا با fluid زده بودم ولی فکر کنم گمش کرده باشم
ولی تو U tube فکر کنم باشه مثل این ، البت fume برای مایا فقز باگ هایی رو داره هنوز خوب با هم match نشدن. ولی خوبیش اینه sitni sati زود ورژن جدید میده.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا