امکانات جدید کروم

iranianweb2

New Member
گوگل همچنان به توسعه‌ی سیستم‌عامل کروم خود ادامه می‌دهد. اخیرا امکان اجرای اپلیکیشن و بازی‌های اندروید در کروم میسر شد و حالا ابزارِ مدیریت حافظه‌ی ذخیره سازی به این سیستم‌عامل اضافه شده است.
گوگل در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل کروم (Chrome OS)، ابزار مدیریت حافظه‌ی ذخیره سازی را اضافه خواهد کرد. این کمپانی در حال آزمایش و رفع مشکلات احتمالی آن است.
همانطور که انتظار می‌رود این ابزار، ظرفیت کل حافظه، فضای خالی و همچنین فضای اشغال شده‌ی تمام حافظه‌های متصل به کامپیوتر را نشان می‌دهد. از آنجا که نسخه‌ی اولیه از این ابزار منتشر شده است، هنوز امکانات محدودی دارد و نیاز به توسعه‌ی بیشتر در آن حس می‌شود تا امکانات پیشرفته‌تری به آن اضافه شود.
اپلیکیشن Storage Manager در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل کرومِ مخصوص توسعه‌دهندگان قرار گرفته است تا مورد آزمایش بیشتر قرار گیرد. برای اجرای آن نیز فعلا باید از دستور زیر استفاده کرد:
chrome://flags/#enable-storage-manager
پس از اجرای دستور باید یک بار سیستم‌عامل کروم ریستارت شود تا نرم افزار Storage Manager از طریق بخش Storage در Setting در دسترس باشد. در آینده قرار است امکانات بیشتری به این بخش اضافه شود تا کاربر دقیقا بداند هر کدام از اپلیکیشن‌ها چقدر فضا اشغال کرده‌اند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا