الگوریتم RankBrain

majidpk

New Member
رنک برین (RankBrain) یا رتبه بندی با هوش مصنوعی، الگوریتم جدید گوگل مبتنی بر یادگیری مداوم است که به گوگل کمک میکند نتایج جستجو را براساس رفتار کاربران بهینه سازی کند.
تصور کنید که شما عبارت سئو ۲۰۱۸ را در گوگل جستجو میکنید و لینک یکی از مقالات وبمدار را در رتبه چهارم گوگل مشاهده میکنید. روی این لینک کلیک کرده و به صفحه وارد میشوید. در این مسیر گوگل رفتار شما را آنالیز میکند. اگر شما در این صفحه پاسخ مورد نظر خود را پیدا کنید و دیگر در گوگل به دنبال همین عبارات یا عبارات مشابه نباشید الگوریتم رنک برین (rankbrain) یک امتیاز مثبت برای صفحه ای که به آن وارد شدید در نظر میگیرد و با تکرار این سناریو جایگاه آن صفحه در نتایج گوگل را بهبود میدهد.
در نقطه مقابل تصور کنید که سایت یا صفحه ای با محتوای نامناسب در رتبه ۱ نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته باشد و کاربران زیادی پس از انتخاب آن به صفحه جستجوی گوگل بازگشته و عبارت مشابهی را جستجو کنند. در این شرایط گوگل در می یابد که صفحه پیشنهاد شده مورد توجه کاربران نبوده است و رتبه ۱ جایگاه واقعی آن نیست. در نتیجه ممکن است جایگاه این صفحه دستخوش تغییرات شود.

%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AA%D9%85-%D8%B1%D9%86%DA%A9-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86.jpg


تاثیر Dwell Time یا زمان حضور کاربر در صفحه بر رنک برین RankBrain
همانطور که متوجه شدید Dwell Time زمان حضور یک کاربر در صفحه شما است. این زمان برای کاربرانی که به صورت مستقیم یا از طریق بک لینک وارد سایت شما میشوند قابل محاسبه نیست در نتیجه Dwell Time تفاوت های زیادی با Bounce Rate یا متوسط حضور کاربر در صفحه شما دارد.
در الگوریتم RankBrain کاربرانی معیار قرار داده میشوند که از نتایج جستجوی گوگل وارد یکی از صفحات شما شده باشند. در این لحظه گوگل براساس آی پی کاربر، نوع مرورگر و یا اطلاعات اکانت جی میل میداند که یک کاربر با عبارتی مشخص به سایت شما ارجاع داده شده است. از لحظه ای که این کاربر به سایت شما وارد میشود تا زمانیکه مجدد به گوگل باز میگردد و عبارت دیگری را جستجو میکند Dwell Time محاسبه میشود.
مطالعات اینترنتی نشان داده است زمان حضور کاربر برای صفحات ارزشمند به طور متوسط ۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه است. یعنی زمانیکه کاربر یک نتیجه ارزشمند را در گوگل پیدا میکند حداقل تا ۳ دقیقه بعد نیاز به جستجوی عبارت دیگری مرتبط با آن موضوع نخواهد داشت و احتمالا در این مدت در حال مطالعه محتوای آن صفحه است. فاکتوری که میتواند نقشی بسیار مهم در سرنوشت سئو در سال ۲۰۱۸ داشته باشد.
رنک برین یا رتبه بندی با هوش مصنوعی، الگوریتم جدید گوگل مبتنی بر یادگیری مداوم است که به گوگل کمک میکند نتایج جستجو را براساس رفتار کاربران بهینه سازی کند.
منبع: وب مدار
 

جدیدترین ارسال ها

بالا