افزایش کارایی سایت راز موفقیت

efanetco

New Member
ارائه گزارش های آماری دقیق در سایت به کاربران اجازه میدهد در سایت شما با اطلاعات جامعی مواجه شده و تا حدی نسبت به سایت شما اطلاعات بدست آورند . بدیهی است که ارائه گزارش های آماری به شما کمک میکند تا در اعتماد سازی کاربران موفق تر باشید زیرا کاربران میتوانند ببیند که سایت شما روزانه چه میزان بازدید داشته ، چه میزان سفارش دریافت کرده و.... ، همین مسئله سبب میشود که سایتتان در اعتماد سازی میان کاربران موفقیت بیشتری کسب نماید.

وجود آیکون جستجو در سایت شما از اهمیت بالایی برخودار است زیرا سایت های بزرگ امروزی که دارای مطالب و بخش های گوناگون میباشند برای راحتی کاربران ارزش زیادی قائل بوده و با قرار دادن عنصری برای جستجو در سایت به کاربران خود اهمیت میدهند . به این مسئله فکر کنید که یک کاربر چگونه از میان بخش ها و مطالب گوناگون وب سایت شما مطلب مد نظر خویش را بیابد ؟ آیا بدون جستجو کردن چنین چیزی ممکن است؟

استفاده از فضاهای خالی را نیز در دستور کار خود قرار دهید. سعی کنید از فضاهای خالی صفحاتتان به نحو احسن استفاده کرده و به نوعی در زمینه جذب کاربران جدید قدم بردارید. وجود فضاهای خالی در سایت زیاد مناسب نبوده و بسیاری از کاربران ترجیح میدهند صفحات شما به صورت کامل پر بوده و حاوی مطالب و بخش های کارآمد باشد. البته باید توجه داشته باشید که فضای خالی بهتر از پرکردن آن با مطالب و یا بخش های بدون کیفیت و بی اعتبار است به همین دلیل اگر تصمیم گرفتید فضاهای خالی صفحاتتان را پر کنید در نظر داشته باشید که پرکردن آن ها به هرقیمتی به نفع شما نخواهد بود.

همچنین میتوانید از نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران خود استفاده نموده و عیب و ایرادهای خود را برطرف کرده و یا با استفاده از نظرات و پیشنهادات کاربران بخش های جدید و قابل استفاده ای به سایتتان اضافه نمائید. به این ترتیب علاوه بر جلب رضایت بازدیدکنندگان توانسته اید وضعیت سایت خود را نیز بهبود ببخشید.

در هنگام طراحی سایت خود به این موارد اهمیت بدهید زیرا این موارد موجب افزایش ناوبری سایتتان میشوند که این مسئله در افزایش میزان بهینه سازی سایت شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

منبع : شرکت طراحی سایت و سئو ایفانت
 
آخرین ویرایش:
چند روش برای بالا بردن کارایی سایت شما در هنگام طراحی سایت و پایه ریزی اهداف سایت، یکی از مقصودها این است که سایتی پر بازدید و کارا داشته باشید که مورد توجه و شناخته شده بین کاربران هدف قرار بگیرد. جتی اگر شما بهترین، کاملترین و مفید ترین اطلاعات را در زمینه فیلد کاری و تجاری خود جمع آوری کنید اما دسترسی و پیدا کردن این اطلاعات برای کاربران آسان نباشد مسلما وب سایت شما از مهم ترین هدف خود دور مانده است.
در زیر مواردی ذکر شده است که رعایت کردن آنها می تواند به افزایش کارایی و بهره وری سایت شما کمک کند:
۱-ورودی اصلی سایت
منظور از ورودی اصلی سایت محدوده ایست که کاربر بعد از بارگذاری کامل سایت شما بدون اینکه توسط scroll پایین برود، میبیند .کاربری که وارد سایت شما میشود باید در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته خود برسد و به صفحه مورد نظر خود لینک شود وگرنه سایت شما را بسته و سراغ سایت دیگری می رود. در نتیجه سعی کنید که نمای اصلی وررودی سایت بسیار مفید و گویا باشد و از درج آگهی های تبلیغاتی اکثرا آزاردهنده و اطلاعات غیر ضروری در این محدوده خود داری کنید. شاید شما با مانیتور ۲۰ اینچ در حال کار هستید اما همیشه به فکر کاربران با حداقل امکانات هم باشید، شاید ب باا عدم توجه خودزار بزرگی را از دست بدهید.
۲-گزارش های آماری سایت
این نکته بسیار مهمی است که شما بدانید کاربران و بازدید کنندگان سایت شما از طریق لینک موجود در کدام وب سایت و یا از طریق جستجوی چه واژه کلیدی به سایت یا بلاگ شما راه پیدا کرده اند، این نکات و کلمات کلیدی میتواند در تعریف Meta Tag هایی که برای سایت خود انتخاب مینمایید تاثیر بیزایی داشته باشند،سایت هایی همانند Google Analytics و یا وبگذر و یا PersianStat راه حلهای مناسبی برای شروع کار به حساب می آیند .
۳-اعمال قانون Pareto بر روی آمار بدست آمده
Pareto’s Principle یا همان قانون ۸۰-۲۰ میگوید که ۸۰ درصد بازدید های سایت مربوط است به ۲۰ درصد محتویات سایت شما. کافیست که شما بیشتر تمرکز خود را بر روی مطالب یا صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته اند بگذارید،یعنی شما باید ۸۰ درصد زمانی را که برای تولید محتوای سایت خود کنار میگذارید، برای آن ۲۰ درصدی که بیشترین بازدید و بازخورد و توجه را داشته اند بگذارید. اگر میبیند که اکثر کاربرانی که به سایت شما مراجعه میکنند مستقیما به صفحه خاصی میروند شما برای اینکه آن صفحه مفید تر و کارآمد تر باشد باید وقت بیشتری روی آن صفحه بگذارید
 

hbigdeli

Member
توصیه هایی برای بالا بردن کارایی وب سایت

1) به بازدیدکنندگان سایتتان همان چیزی را ارائه دهید که به دنبال آن هستند.

با بررسی کلمات کلیدی مهم سایت خود متوجه خواهید شد که بازدیدکنندگان سایت شما با جستجوی چه کلماتی به سایت شما آمده اند. بررسی کنید آیا این کلمات کلیدی با سایت شما ارتباط دارند؟ آیا کاربری که با این کلمات سایت شما را انتخاب کرده ، می تواند اطلاعات مفیدی در آن زمینه پیدا کند؟

2) به بازدیدکنندگان سایت خود بگوئید که در سایت شما چه مطالبی را خواهند دید.

بازدیدکنندگان ;ی که به سایت شما مراجعه می کنند بایستی در ابتدا بتوانند بفهمند سایت شما چه مطالبی به آنها ارائه می کند. به همین دلیل توصیه می شود در بخشی از سایت "درباره ما" یا "درباره این سایت" را قرار دهید. در این بخشها می توانید به اهداف خود و همچنین مطالبیی که در سایت ارائه می شود اشاره کنید.

3) لینک تمام قسمتهای سایت را در جائی ارائه کنید.

یک نکته مهم در طراحی یک سایت کارا، ارائه لینک تمام صفحات سایت بصورت دسته بندی شده است. بازدیدکننده سایت بایستی بتواند براحتی در بین صفحات سایت شما حرکت کند. این لینکها بایسیتی در تمام صفحات سایت شما تکرار شده باشد. این بخش از سایت شما برای موتورهای جستجو هم بسیار مهم است. روباتهائی که لینکهای سایت را جمع آوری می کنند، به این بخش از سایت بسیار حساس بوده و برای آن اهمیت خاصی قائل هستند.

4) نقشه سایت

قرار دادن نقشه سایت در سایت بسیار مهم است. این بخش از سایت مهمترین بخش از دید موتورهای جستجو است. علاوه بر این به بازدیدکننده کمک می کند که براحتی ارتباط بین صفحات سایت را با یکدیگر درک کرده و به سادگی صفحه مورد نظر خود را پیدا گند.

5) مطمئن باشد که سایت شما با سرعت مناسبی دیده شود.

هیچ بازدیدکننده ای سایتی را که زمان دیده شدن آن زیاد است، دوست ندارد. اینگونه سایتها معمولا قبل از اینکه کاملا دیده شوند بسته می شوند. بدلیل اینکه بازدیدکنندگان ترجیح می دهند وقت خود را در سایتهائی صرف کنند که سریع دیده می شوند.

برای افزایش سرعت دیده شدن سایت به نکات زیر توجه کنید :

● استفاده از تصاویر بزرگ، انیمیشن فلش و یا برنامه های جاوا و یا تعداد بنرهای زیاد می تواند تاثیر منفی بر روی سرعت دیده شدن سایت شما داشته باشند.

● استفاده نامناسب از جداول در طراحی سایت می تواند تاثیر منفی داشته باشد. بعنوان مثال قرار دادن کل صفحه در یک جدول ، تاثیر نامناسبی در سرعت سایت شما دارد.

● قراردادن حجم زیادی اطلاعات در یک صفحه هم مناسب نیست. در صورتیکه می خواهید اطلاعات زیادی را در یک مورد خاص ارائه کنید، آنرا تقسیم کرده و در چند صفحه به هم پیوسته ارائه کنید.

● استفاده از سورس کد تادرست html و یا خطای برنامه نویسی در سایت هم زمان دیده شده سایت را افزایش می دهد.

6) با استفاده از آیکونهای زیبا و کم حجم علاوه بر زیبائی سایت می توانید به حرکت بهتر بازدیدکننده در سایتتان کمک کنید.

7) خوانائی سایت خود را با رعایت نکات زیر افزایش دهید :

● فونت متونی سایت خود را به گونه ای استفاده کنید که خوانا باشد. بهترین فونت اندازه 10 تا 12 می باشد.

● سعی کنید از یک نوع فونت در ارائه محتوای سایت خود استفاده کنید. برای زبان فارسی فونت تاهوما یکی انتخاب مناسب است. استفاده از فونتهای دیگر فارسی که در همه سیستمها وجود ندارد، باعث می شود کاربران مختلف نتوانند سایت را با فونت مناسب ببینند.

● سعی کنید از جملات بلند استفاده نکنید. درک مطلب یک متن با جملات کوتاب بسیار ساده تر از جملات بلند است.

● سعی کنید از تصاویر پس زمینه کمتر استفاده کنید. استفاده از متن با تصویر پس زمینه می تواند باعث کاهش خوانائی سایت شما بشود.

● استفاده از قواعد نگارش و پاراگراف بندی مطالب سایت و همچنین استفاده از علامتهای ابتدای جمله می تواند باعث افزایش خوانائی سایت شما شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا