افزایش زمان Load صفحه و بازدید بیشتر از طرف خزنده ها

Cyletech

Member
درود بر شما،

منبع: حاشیه وب

امروز خوشبختانه موفق شدم اجازه انتشار مطالب مفید دوست خوبم سجاد آقاپور که در انجمن ایران پی اچ پی با او آشنا شدم را بگیرم و می خواهم برای خوانندگان حاشیه وب آنهایی که در رابطه با بهینه سازی است را منتشر کنم.
مقاله ای که امروز می خواهم منتشر کنم مربوط به افزایش زمان بارگذاری (لود یا load هم گفته می شود) است که وقتی ما از حجم صفحات کم می کنیم حالا به هر نحوی مثل پاک کردن کد های اضافی، کامنت ها و استفاده از div بجای table و حتی استفاده از استایل های خارجی بجای داخلی باعث می شویم کاربر راحت تر و سریعتر صفحات ما را مشاهده کند. همانطور که می دانید متاسفانه سرعت اینترنت در ایران پایین است و خوانندگان تحمل دیر باز شدن صفحات را ندارند. در نتیجه اگر خسته کننده باشد کاربر صفحه را بدون خواندن مطالب می بندد و همینطور خزنده ها هم از صفحاتی که سنگین هستند خوششان نمی آیند. فرض کنید شما در روز 7 تا مطلب ارسال می کنید که 7 بار خزنده باید وارد سایت شما بشود. اگر صفحه سنگین باشد 7 بار تبدیل به 3 یا حتی 2 بار می شوند و باقی مطالب ایندکس نمی شود و امکان دارد بسیار طول بکشد تا آنها ایندکس شوند.
حال شما با خواندن این مطلب مفید می توانید تا حدی از حجم صفحه خود بکاهید. البته در آینده من هم مطلبی بسیار طولانی در این زمینه می نویسم که امیدوارم بسیار برایتان جالب باشد و کمکتان کند.

یکی از دلایلی که در سرعت کند Loading صفحه موثر است حجم بالای صفحه است که شما میتوانید با کاهش حجم آن و کاهش Rendering سرعت Load صفحه تان را بالا ببرید.
شاید برایتان جالب هم باشد که بدانید علت کند بودن صفحه تان چیست.برای این منظور میتوانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:
ابزارهایی که می توانید برای بهینه سازی یک صفحه به کار ببرید:

بهینه سازی HTML:
Alentum Software ابزاری برای این کار به شما اراده خواهد داد

بهینه سازی CSS:
بهتر هست کلیه style ها را در یک فایل جمع آوری کنید و در صفحه HTML یک Reference به آن داشته باشید.برای بهینه سازی این فایل CSS هم میتوانید از اینابزار آنلاین استفاده کنید

بهینه سازی Javascript:
برای این کار هم میتوانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:
jsCompress
YUI compressor
Dynamic tools JavaScript compressor

استفاده از Div به جای Table:
اساس وجود تگ Table برای استفاده Tabular است، اما بعضی از طراحان برای طراحی صفحات از این تگ به جای Div استفاده میکنن که این کار در Rendering و همچنین Search Engines Indexing تاثیر زیادی خواهد گذاشت.بهتر است که از Div برای این کار استفاده کنید و از Table در جای مناسب خود استفاده کنید…
 

جدیدترین ارسال ها

بالا