اعمال material بر روی calloda در away3D

BioDread

Banned
سلام
ببینید تو away برای این که calloda رو لود بکنید
باید توسط یه Loader3D و کلاس Calloda این کارو بکنید
اما و قتی با Loader3D ان فایل رو لود میکنی دیگه نمیتونی بهش متریال بدی
منظورم تغییر متریال همون calloda هست که لود شده

تو کلاس Loader3D فقط یه materiallibrary هست که linkage میگیره
اما من میخوام colormaterial بهش بدم

آیا شما در این زمینه میتونید به من کمک کنید؟
 

++Hadi++

Active Member
سلام
من با away کار نکردم ولی به سبک papervision توضیح می دم شاید تکنیکشون مثل هم باشه .
تا اونجایی که از فایل های collada و papervision فهمیدم ، باید فایل collada تو (1.4 ) در notepad++ باز کنی و تگ library_Material رو پیدا کنی و در اون تگ های مختلف متریالهای مدلتو با اسامی خاصشون پیدا می کنی . name="material_1"
البته باید اگه در 3dmax یا maya و بعض نرم افزارهای دیگه هست ، باید عکسی رو بر روی تکه خاص از مدل درگ کنی تا این عکس بر روی اون تکه قرار بگیره تا در فایل collada شما ، اسمی رو به نسبت اسم اون تصویر بگیره . تمامی اسامی رو یادداشت کرده و یه materialslist درست می کنی و معمولا این متریال لیست ها در این کلاسها ، به سبک ارایه های 2 بعدی ، جفت به جفت ، یه اسم رشته ای و یه متریال می گیرند ، می تونی متریال رنگ رو درست کنی و با توجه به اسمهایی که از library_material واقع در فایل ایکسمل collada بدست می یاری ،اسم این متریالها رو قرار بدی . فرض کن اگه مثلا تکه ای از مدلت رو متریال آبی رنگ (تصویر) دادی ، بعد از خروجی گرفتن collada و رفتن به تگ library_material ، می بینی که اسم اون متریال رو داده " name=" blue . پس بعد از ساختن material listet ، یه متریال رنگ درست می کنی و اسم مختص به اونو می زاری همون"blue" . بعد با نسبت دادن material list به اون مدل collada ، تمامی متریالهای لیست شده در material list به قطعه های منایبی که متریالشون هم نام هست می شینه .
بای...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا