اصول برندینگ در اینستاگرام

paymishe

New Member
چرا برندسازی در اینستاگرام برای ما مهم است؟

اینستاگرام در چند سال اخیر تبدیل به پلتفرمی قوی با با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان شده که برای تبلیغات و معرفی کسب و کار و برند شما نیز بسیار کاربردی است. برای اینکه کسب و کار شما در اینستاگرام به اصولی ترین شکل ممکن رشد کند توجه به اصول برندینگ در اینستاگرام مهم می شود. برای برندینگ کسب و کار خود نکات زیر را به یاد داشته باشید:

۱.ایجاد یک پروفایل واضح:

پروفایل شما اولین چیزی است که مخاطب شما آنرا می بیند. ۳ بخش عکس پروفایل شما، توضیحات کسب و کار شما و لینک مستقیم به وبسایت شما باید در بهترین حالت خود باشند.

در صورتی که از لوگوی کسب و کار خود برای عکس پروفایلتان استفاده می کنید مطمئن شوید این لوگو و عکس بین تمام رسانه های اجتماعی شما یکسان است. برای توضیحات پروفایل کسب و کار شما خود نیز چیزی را که می خواهید مشتری با یک نگاه از شما دریافت کند بنویسید، ممکن است اگر نوشته ای نامناسب انتخاب کنید مخاطب نیز صفحه شما را ترک کند. پس کسب و کار و چشم انداز خود را در مختصرترین صورت ممکن توضیح دهید و یک هشتگ مختص خودتان نیز داشته باشید.

۲. استفاده از ابزارهایی مانند کانوا برای ساخت عکس مناسب:

ابزارهایی مانند کانوا و … که در مقالات پیشین معرفی شده اند گزینه های متعددی برای ایجاد پسست با قالب های زیبا پیشنهاد می دهند و در زمان شما برای ساخت یک پست جدید نیز صرفه جویی می کنند. برای آشنایی با سایر ابزارهای مورد نظرتان روی اینجا کلیک کنید.

۳.برای آپلود پست هایتان یک الگو ایجاد کنید:

بیشتر بخوانید: ۵ ترند اصلی شبکه‌های اجتماعی در سال ۹۸
اینکه برای آپلود پست هایتان یک الگو ایجاد کنید باعث می شود صفحه چشم نوازتری داشته باشید و مخاطب نیز صفحه شما در ذهن خود نگه دارد. برای این کار یک رنگ خاص را به عنوان رنگ برند خود انتخاب و پست ها را بر اساس آن رنگ ایجاد کنید. مثلا یک ستون از پست ها برای معرفی محصولات و خدمات ما،‌ یک ستون برای نقل قول های الهام بخش در کسب و کار شما و یک ستون نیز منحصر به اخبار کسب و کار شما باشد تا اصول و هویت برند شما نیز حفظ شود.


۴.استفاده از انواع محتوا:

برای اینکه برند خود را در چشم مشتری جا اندازید از همه زمینه های تولید محتوا مانند ویدئو، عکس، لایو و … استفاده کنید. اینکه کسب و کار و برند شما را به صورت زنده و در قالب تصویر مشاهده کند می تواند به هویت بخشی شما کمک شایانی کند و باعث شود شما را همیشه در دسترس ببینند.

۵.آپلود منظم پست ها و استفاده از تقویم محتوایی:

اینکه شما بدانید چه پستی را برای چه زمانی و چه مناسبتی آپلود کنید باعث می شود مشتری متوجه این برنامه ریزی و نظم شما شود و از طرفی خود شما نیز کار خود را بی دغدغه تر پیش ببرید. ایجاد و استفاده از یک تقویم محتوایی می تواند برای شما راهگشا باشد و برای روزهای مهم خود پست و حتی برنامه ای ویژه داشته باشید. ولی در کل آپلود روزانه یک پست برای حفظ برندینگ شما و تعامل با مخاطب ضرورت دارد.

۶.تعامل با دیگران:

ایجاد تعامل و درگیری با مخاطب شاید مهم ترین کار برای توسعه برندینگ شما باشد که باعث می شود شما در چشم مخاطب قابل احترام و یک برند هویت پذیر جلوه کنید. همیشه بخشی از زمان خود را به خواندن و پاسخگویی کامنت های مخاطبین اختصاص دهید تا از انتقادات،‌ نظرات و پیشنهادات سازنده و پرسش های آنها نسب به کسب و کار و برند خود آگاهی داشته باشید. اینکه مخاطب بداند شخصی وجود دارد که برای پاسخگویی به وی زمانی را صرف می کند باعث می شود حس احترامش به برند شما دو چندان شود. یادتان باشد گاهی اوقات مخاطب فقط نیاز به شنیده شدن حرفها و نظراتش دارد.

بیشتر بخوانید: ۷ راه برای نوشتن کپشن مناسب در اینستاگرام
۷.ایجاد یکپارچگی با سایر رسانه های اجتماعی:

پروفایل اینستاگرام خود را در وبسایت و سایر رسانه های اجتماعی استفاده کرده و وقتی خبرنامه و ایمیل خود را به مخاطبین ارسال می کنید پروفایل سایر رسانه های اجتماعی خود را نیز درج کنید تا ابزارها و گزینه های ارتباطی بیشتری پیش روی مخاطب قرار دهید. ضمن اینکه می توانید از طریق اشتراک گذاری لینک اینستاگرام خود در فیسبوک،‌ به پیام های هر دو رسانه پاسخ دهید.

فراموش نکنید که اینستاگرام متعلق به فیسبوک است،‌ زمانی که شما اصول برندینگ در اینستاگرام را به خوبی رعایت کنید می توانید از پلتفرمی مانند فیسبوک نیز به خوبی استفاده کنید. جامعه خود را در اینستاگرام ایجاد کرده و از مزایای آن استفاده کرده و لذت ببرید.

همین که شما به راحتی می توانید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید حس بسیار خوبی است و به آنها نیز هویت انسانی می بخشید. مطمئن باشید مخاطب نیز این موضوع را به خوبی متوجه شده و وفاداری خود را به برند شما نشان می دهد. قدر این اعتماد را بدانید!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا