استفاده از فایل های ane و air native extension در app

brain

New Member
سلام

من میخوام یک دکمه اشتراک گذاری برای محتوای تکست در برنامه موبایلی که دارم میسازم ، بذارم. (تو برنامه های آندرویدی حتما دیدید)
بعد از کلی سرچ فهمیدم که باید از air native extension استفاده کنم که فایل های ane هستند.

فقط نمیدونم چطوری میتونم از این ها استفاده کنم. سرچ هم کردم یک extension مجانی واسه share کردن گیر آوردم :
https://github.com/illuzor/Android-Sharing-Extension-ANE

کلا اگه راهنمایی راجع این قضیه اگه دارید ممنون میشم بگید یا کلا راجع share تو app راه دیگه ایه چیزی هست بگید.

ممنون
 

Fanous

Well-Known Member
سلام

من میخوام یک دکمه اشتراک گذاری برای محتوای تکست در برنامه موبایلی که دارم میسازم ، بذارم. (تو برنامه های آندرویدی حتما دیدید)
بعد از کلی سرچ فهمیدم که باید از air native extension استفاده کنم که فایل های ane هستند.

فقط نمیدونم چطوری میتونم از این ها استفاده کنم. سرچ هم کردم یک extension مجانی واسه share کردن گیر آوردم :
https://github.com/illuzor/Android-Sharing-Extension-ANE

کلا اگه راهنمایی راجع این قضیه اگه دارید ممنون میشم بگید یا کلا راجع share تو app راه دیگه ایه چیزی هست بگید.

ممنون

سلام
بله تنها راه ، استفاده از همین فایل هاست
برای استفاده ابتدا یک فولدر با نام extension در کنار فایل پروژه تون ایجاد کنین
فایل com.illuzor.extensions.SharingExtension.ane که دانلود کردین رو در فولدر extension قرار بدین
فولدر com رو هم از داخل فولدر source_as3 کپی کنین و کنار فایل پروژه تون قرار بدین

درون برنامه فلش ، ابتدا طبق عکس پیوست ، فایل ane داخل فولدر extension رو در اکشن اسکریپت 3 ایمپورت کنین
سپس در قسمت کدنویسی پروژه تون این کد رو وارد کنین:
کد:
import com.illuzor.sharingextension.SharingExtension;

حالا در هر قسمت از پروژه تون که نیازه ( مثلا با فشار یک دکمه ) برای به اشتراک گذاری یک متن از این کد استفاده کنین:
کد:
SharingExtension.shareText("Title", "Text for sharing");

برای اشتراک گذاری تصویر هم این کد:
کد:
var bitmap:Bitmap = ...;

// encoding image by native encoder (FP 11.3/AIR 3.3 or newer)
var bitmapBytes:ByteArray = bitmap.bitmapData.encode(new Rectangle(0, 0, bitmap.width, bitmap.height), new JPEGEncoderOptions(70)));

var file:File = File.documentsDirectory.resolvePath("image_for_share.jpg");

var stream:FileStream = new FileStream(); // write file to local memory
stream.open(file, FileMode.WRITE);
stream.writeBytes(fileBytes);
stream.close();

SharingExtension.shareImage(file, "Choser title", "Message"));

امیدوارم مورد استفاده تون قرار بگیره
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    140.9 کیلوبایت · بازدیدها: 29

brain

New Member
ایول مرسی ، ممنون که جواب دادید ! راهنمایی خودش رو دیدم ولی نمیدونستم دقیقا باید چکار کنم (البته هنوزم نمیدونم D : )

من اینکاری که گفتید رو مو به مو کردم ، ولی با این ارور مواجه شدم :
ArgumentError: Error #3500: The extension context does not have a method with the name shareText.

یک دکمه ساختم ، که روش کلیک کنم این رو اجرا کنه ، بالای function هم که import که گفتید رو گذاشتم. واقعا با این فایل ، به سادگی share حل میشه ینی ؟!
اگه براتون واقعا زحمتی نیست یه تست کوچیک بزنید ، در هر صورت بازم ممنون دوست عزیز :)

import com.illuzor.sharingextension.SharingExtension;


shareBtn.addEventListener(MouseEvent.CLICK ,shareInApp);
function shareInApp (event:MouseEvent ): void
{
SharingExtension.shareText("Title", "Text for sharing");
}
 
آخرین ویرایش:

brain

New Member
آقا همین الان همینجوری به سرم زد رو device تست کنم ، دیدم اونجا کار میکنه
دمت گرم واقعا فانوس جان.
اصلا فکرشو نمیکردم به همین سادگی باشه !!!! :oops:

امیدوارم به مشکل دیگه ای بر نخورم حالا : )
 

Fanous

Well-Known Member
خواهش می کنم دوست من
بسیاری از فایلهای ane توی ویندوز کار نمی کنن چون عملا ویندوز ویبره ، نوتیفیکیشن ، شرینگ و ... رو نداره و باعث میشه که برنامه تون توی فلش ارور بده
پس بهتره این قابلیتها رو در انتهای برنامه و پس از اینکه پروژه تون رو تمام کردین بهش اضافه کنین
 

جدیدترین ارسال ها

بالا