استفاده از امکانات اینترنتی برای رای‌گیری الکترونیکی در روستا

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
ICTna.ir - تا پایان مهرماه بهره‌برداری از 6 هزار و731 دفتر ICTروستایی در سطح کشور آغاز شد که در برخی استان‌ها امکان خرید و فروش الکترونیکی در دفاتر مهیا شده است.

به گزارش ایستنا مهندس یوسف‌پور مجری طرح گسترش ICT روستایی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ارائه کلیه خدمات بانکی، پستی و مخابراتی در دفاتر ICTروستایی، گفت: در انتخابات مجلس هشتم در بسیاری از روستاها از امکانات اینترنتی دفاتر ICT روستایی جهت رای‌گیری الکترونیکی استفاده شد.
وی در مورد قرارداد با دیگر ارگان‌ها گفت: هر چند این امر جزء وظایف وزارت ارتباطات نیست اما اقداماتی در این زمینه در دست اقدام است.
وی در این زمینه به قرارداد با وزارت رفاه برای ارائه خدمات بیمه درمانی اشاره کرد و گفت: برای قرارداد با سایر وزارتخانه‌ها مذاکراتی در دست انجام است.
مهندس یوسف‌پور با قطعی شمردن قرارداد بین وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: در خصوص انعقاد قرارداد با سایر سازمان‌ها از جمله کمیته امداد و بهزیستی برای پرداخت مستمری، بیمه ایران برای ارائه خدمات انواع بیمه و وزارت کشور برای توزیع کالابرگ و ثبت احوال اقدام شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص تهیه پورتال خدمات گفت: مقدمات تهیه پورتال در دست اقدام است و در بعضی از استان‌ها پورتال‌های جداگانه‌ای تهیه شده که قرار است برای بررسی به هیات عالی نظارت ارسال شود.
وی با تشریح اهم فعالیت‌های کار گروه‌های استانی اظهار کرد: اهتمام اصلی کار گروه‌ها تسریع در تجهیز و بهره‌برداری دفاترمطابق برنامه اعلام شده و موافقتنامه‌های مبادله شده است.
وی افزود: تهیه و تدارک ساختمان مناسب، تهیه تجهیزات مورد نیاز، اعطای پروانه موقت، حضور در شورای اداری استان و معرفی خدمات دفاتر به سایر سازمان‌ها، تأمین نیروی کارآمد دفاتر، هماهنگی با شوراهای اسلامی و جلب کمک‌های اهالی و شوراها در راستای تأمین امنیت و حمایت از دفاتر، برقراری خطوط تلفنی و اینترنت در روستاها از اقدامات صورت گرفته است.
مجری طرح گسترش ICT روستایی فعالیت‌های کارگروه مستقر در هیات عالی نظارت را ایجاد هماهنگی لازم بین شرکت‌های پست، پست بانک و مخابرات استان‌ها، دانست و گفت: یکسان سازی فرایند تصمیم‌گیری و اجرا در سطح کشور، تشکیل جلسات مشترک با کار گروه‌های استانی و تبادل نظر، پیگیری اخذ و هزینه شدن اعتبارات، سرعت بخشیدن به برنامه تجهیز و بهره‌برداری دفاتر، برگزاری جلسات معرفی خدمات قابل ارائه در دفاتر به سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها از وظایف این هیات است.


منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا