عنوان کار "ماشین اسباب بازی" هست، یعنی اینکه شما هدفتون ساخت یک ماشین اسباب بازی بوده (ریموت کنترل، مدل کلکسیونی یا هر چیز دیگه)
سلام مخلصیم
آره من هدفم (چون تازه کار هستم) فعلا فقط ساخت اسباب بازی هست یعنی هرچی می سازم همش به قصد مدل کردن مدل اسباب بازی اون هست یا دیگه خداکثر مدل های بازی کامپیوتری اون هست نه بیشتر.
اولین ایرادات رو از مدلت میگیرم
من به عنوان یه بیننده پارامتر های یک مدل اسباب بازی رو توی این کار نمیبینم! دیتیل این کار رو به مدل ماشین واقعی نزدیک کرده
من منظورم صرفا اسباب بازی ای نیست که بچه ها باهاش بازی میکنن ...بیشتر قصدم ساخت مدل های ماکتی یا مدل های کوچیکی که خیلی به مدل واقعی شبیه هستن هست (مثل ماشین ها گرون کنترلی) چون من الان هرگز نمی تونم مدل واقعی بزنم هیچکس هم اینجا نمی تونه، اگرم ادعا بکنه لابد در صنعت مشغول به کار هست و یک کتیا کار زبده و در سطح جهانی هست...هرچیزی غیر این باشه غیر واقعی هست و در رده اسباب بازی قرار میگره چون هر کی از راه میرسه می تونه حتی به تعداد دندونه پیچ و مهره های چرخا هم گیر بده و از ارزش مدل کم کنه نمیشه که!
درز ها، لبه ها، جزئیات در چرخها، داخل ماشین، قطعات پلاستیکی، و شبیه سازی متریال و رنگها اصلا در این کار رعایت نشده
-درزها رو درست میگی قبلا هم بهش اشاره شد الان که رفتم دیدم متوجه شدم به علت لوپ نکردن لبه اجزای ماشین اونا یکم گرد شده بودن (اگه دقت کنی یو وی های اونا هم مشکل دار هست) که درست کردم مسئله ای نبود (فاصله ها از روی خط بلو پرینت بوده)
-چرخ ها رو هم حق با شماست اول مدل کم دیتیل زده بودم ضایع شده حقیقتش بعد وقت گذاشتم یکم بهترش کردم.
الان جزییات خوبی دارن هر کدوم 3.5 مگ حجمشون هست با حداقل اضافه کاری!
-متریال ها رو هم قبول دارم باید کار زیاد انجام بدم هنوز پخته نشدم اولم خواستم همه رو پلاستیکی کنم بعد گفتم یه تمرینی روش انجام بدم که برام خوبم بود البته چیز یکم یاد گرفتم
پلاستیکی بودنشم خود مایا در جدول preset آماده داشت من نساختم!)
-رنگ ها رو راستش من از روی کره رنگی که توی یه اموزش دیدم تنظیم میکردم یعنی همون همنشینی رنگها، طوری که مجموع رنگهای همسایه باید برابر یک بشه (یعنی سفید) مثلا رنگ ها متضاد رو من بیشتر با هم می اوردم (مثل نارجی با ابی و ...) که در چشم ما ما کمبود رنگی احساس نشه.
باز حالا من مبتدی هستم و رشتمم نیست ،شما نقد بکن بگو این رنگها رو اگه اینطور میکردی اصولی تر بود یا فلان طرخ برای فلان قسمت (از لحاظ شکل و هندسه قطعات) مناسب تر بود ، من اصلاح میکم موردی نیست.
ابعاد خودرو بسیار بزرگ احساس میشه، طوری که کشیدگی ابعاد اون به عنوان یک شئ زیر 50سانت با فاصله کانونی لنز دوربین و عمق میدان همخونی نداره !
اینو من متوجه نشدم یعنی در زمینه تنظیمات لنز دوربین و کانون و اینا هنوز ضعف دارم چیزی رو هم من دستکاری نکردم الا Focal Length که از 35 بردمش رو 39.5 ! نمی دونم تاثیری داست یانه ولی یکم خواستم مدل نزدیک تر بشه
ایشالا در کارای بعدی مقالاتی دربارش می خونم
در مورد رندر هم از نظر من این کار میتونست با یه لایتینگ اصولی تر و رندر بهتر خیلی قوی تر از اینها دیده بشه .
نور پردازی رو هم قبول دارم چند تا دیگه از بچه ها که کارم و دیده بودن گفتن که کارت و سطحی رندر کردی! یعنی برای نور و رندرش وقت نزاشتم شما درست میگی (خسته هم شده بودم البته! )
البته بگم که من هنوز نور پردازی ای که بدون HDRI انجام میدن و مدل و محیط بسیار زیبا و طبیعی میشه رو بلد نیستم یعنی فک نکنم با منتال بشه احتمالا اونا با رندر وی ری هست، یا شایدم رندر من!... نمی دونم؟!
و نکته بعدی، ضعف سیستم تا الان مانع (!) پیشرفت کسی نشده، Core 2 dou با دو گیگ رم هم در دوره ی خودش سیستم خوبی به حساب میومده و هنوز هم میشه کارهای خوبی باهاش اجرا کرد، به شرطی که راه های کنار اومدن باهاش رو از قدیمی تر ها یاد بگیری.
درسته حق با شماست
یعنی نه اینکه اصلا نشه ، مسئله اینه که من بلد نبودم! (در پست ها قبلی هم گفتم) که چطوری باید یه مدل رو با وجود این رم کم وارد برنامه کرد تازه من دوتا رینگ دیگش و کپی نگرفتم، بزور لود میکرد
البته یه چیز دیگه اینکه من اول داشتم همه قطعات و جدا جدا رندر میگرفتم اما بعدا دیدم توی فوتوشاپ یک ضعف دارم و کار با لایه های آلفا و ماسک و خوب بلد نیستم (مخصوصا قسمت های بازتاب رینگ و دیسک هاش) ...دیگه گفتم یه رندر کلی اما ساده بگیرم
(علت اینکه بدون بازتاب هم رندر گرفتم همین بود چون بدنه کلا جدا رندر شد دو تا چرخا هم جدا رندر شد هر کاری هم میکردم نمی تونستم توی فوتوشاپ بازتابشون و ادغام کنم مجبورا گرفتم پاک کردم!
اگه دقت کنین بازتاب روی کف در قسمت جلویی ماشین و یکم باقی مونده که سند گفته هام هست!
- making of hadi esfandiari چیه که نوشتی ؟
اسم مستعارمه دیگه!!
---------------------
تشکر که نظر دادی