1-در پانل Create، قسمت Geometry و زير مجموعه Object Type، روي دكمه Geosphere كليك كنيد و نام آن را Sky بگزاريد.
2-دريچه ديد Top نزديك مركز صفحه كليلك كنيد و تا لبه راست بكشيد.
3-در پانل Modify و در زير مجموعه Parameters، گزينه Hemisphere را انتخاب كنيد تا نصف Geosphrer حذف شود.
4-در پانل Modify و از Modifier List، گزينه Normal را برگزينيد.
5-در Modifier List، اصلاح كننده MeshSelect را برگزينيد و Polygon را متمايز نمائيد.
6-در دريچه ديد Front، يك پنجره دور لبه تحتاني نيمكره بكشيد.
7-در Modifier List، اصلاح كننده DeleteMesh را برگزينيد،سپس يك اصلاح كننده MeshSelect ديگر را اعمال كنيد.
8-در Modifier List، اصلاح كننده Xfrom را برگزينيد،سپس در دريچه ديد Front، در محور Y كليك كنيد و آنقدر بكشيد تا 75 درصد صفحه پايين بيايد.
9-در Modifier List، اصلاح كننده Xfrom را از حالت انتخاب خارج كنيد.
ساخت ماده آسمان:
10-در Material Editor، روي پنجره نمونه سمت چپ از پايين كليك كنيد و نام آن را به Sky تغيير دهيد پنجره را بگيريد و بر روي شي Sky اعمال كنيد.
11-دكمه Map Shortcut يا همان دكمه خاكستري اول را انتخاب كنيد.
12-سپس در Material/Map Browser، روي Gradient Ramp كليك كنيد.
13-دكمه Show Map In Viewport را فعال كنيد . سپس در زير منوي Coordinates فيلد W:Angel عدد 90 را وارد كنيد.
14-عدد 3 را در فيلد U Tiling وارد نمائيد و سپس عدد 0.15 را در فيلد V Offset وارد كنيد.
15-در زير منوي Geradient Ramp دكمه كوچك پايين را كليك كنيد،سپس در فيلدهاي Red و Green عدد 0 در فيلد Blue عدد 100 را وارد كنيد.
16-روي نشانه كوچك مياني كليك كنيد و در فيلدهاي Red و Green عدد 130 و در فيلد Blue عدد 240 را وارد كنيد.
17-در فيلد Nois Amount عدد 0.1 و در فيلد Size عدد 2 را وارد نمائيد و سپس دكمه Fractal را فعال كنيد.