از کجا شروع کنم ؟!(انیمیشن)

شروع موضوع توسط .:BEHNAM:. ‏1 اکتبر 2009 در انجمن انيميشن

  1. .:BEHNAM:.

    .:BEHNAM:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,267
    تشکر شده:
    1,413
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام من می خوام انیمیشن شروع کنم هدف اصلیم که سه بعدیه ولی دوبعدی هم باشه برای شروع فرقی نمی کنه.
    می خوام ببینم نظر شما برای شروع کردن چیه:

    1- کتاب های ایرانی
    2- کتاب های خارجی
    3- موسسات ایرانی (اکثرا تهران و مشهد هستند )
    4- اگهی های روزنامه ها و کلاس های بیرون
    5- سایت های انلاین خارجی که برای اموزش هست :http://www.animationmentor.com/http://www.academyart.edu

    6- رشته اش رو برم .
    7- اصلا ولش کنم :cry:
    8- توی ایران فایده نداره .
    9- همه ی موارد.:دی
     
    نوشته شده توسط .:BEHNAM:. در ‏1 اکتبر 2009
    khattesevom از این پست تشکر کرده است.
  2. explosion

    explosion Banned

    ارسال‌ها:
    438
    تشکر شده:
    454
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام .
    اگر میخوای انیمیشن حرفه ای کار کنی تا اونجایی که من دنبال کردم منبع کامل و قابل اعتماد ایرانی نداریم متاسفانه .
    ولی منابع خارجی که خودت هم ذکر کردی فراوان در اینترنت هست و اگر به زبان انگلیسی هم آشنایی داشته باشی میتونی از کتابهای خارجی فوق العاده استفاده کنی .
    من یک کتاب روسی در زمینه انیمیشن داشتم که فوق العاده بود البته به صورت pdf و برای انیمیشن 2 بعدی . مطالب خیلی خوبی در مورد انواع انیمیشن و نحوه ساخت و پرداختنش در کتاب بود .
    در صورتی که تو آرشیو پیدا کنم حتما لینکش رو برات میزارم .
    موفق باشی .
     
    نوشته شده توسط explosion در ‏1 اکتبر 2009
    khattesevom و .:BEHNAM:. از این پست تشکر کرده اند.
  3. explosion

    explosion Banned

    ارسال‌ها:
    438
    تشکر شده:
    454
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام .
    اگر میخوای انیمیشن حرفه ای کار کنی تا اونجایی که من دنبال کردم منبع کامل و قابل اعتماد ایرانی نداریم متاسفانه .
    ولی منابع خارجی که خودت هم ذکر کردی فراوان در اینترنت هست و اگر به زبان انگلیسی هم آشنایی داشته باشی میتونی از کتابهای خارجی فوق العاده استفاده کنی .
    من یک کتاب روسی در زمینه انیمیشن داشتم که فوق العاده بود البته به صورت pdf و برای انیمیشن 2 بعدی . مطالب خیلی خوبی در مورد انواع انیمیشن و نحوه ساخت و پرداختنش در کتاب بود .
    در صورتی که تو آرشیو پیدا کنم حتما لینکش رو برات میزارم .
    موفق باشی .
     
    نوشته شده توسط explosion در ‏1 اکتبر 2009
    khattesevom از این پست تشکر کرده است.
  4. .:BEHNAM:.

    .:BEHNAM:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,267
    تشکر شده:
    1,413
    امتیاز دستاورد:
    36
    اطلاعات دیگری ندارید دوستان ؟
     
    نوشته شده توسط .:BEHNAM:. در ‏2 اکتبر 2009
    khattesevom از این پست تشکر کرده است.
  5. shirani

    shirani مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f

    ارسال‌ها:
    4,543
    تشکر شده:
    6,207
    امتیاز دستاورد:
    113
    از تو خونتون شروع کن
     
    نوشته شده توسط shirani در ‏2 اکتبر 2009
    khattesevom، tasnim0 و .:BEHNAM:. از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. .:BEHNAM:.

    .:BEHNAM:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,267
    تشکر شده:
    1,413
    امتیاز دستاورد:
    36
    خیلی ممنونم.:green:
     
    نوشته شده توسط .:BEHNAM:. در ‏2 اکتبر 2009
    khattesevom از این پست تشکر کرده است.
  7. Mahdi_Rashed

    Mahdi_Rashed Active Member

    ارسال‌ها:
    1,334
    تشکر شده:
    1,719
    امتیاز دستاورد:
    36
    از صفر شروع کن :lol:

    کتاب های خارجی اگه خوب باشن مناسبه
    سایت های انلاین خارجی که برای اموزش هست هم خوبه
    کتاب های ایرانی و کلاً هرچی آموزش ایرانیه رو فکرش هم نکن
    آموزشهای CG Academy هم بخر و نگاه کن .
     
    نوشته شده توسط Mahdi_Rashed در ‏2 اکتبر 2009
    khattesevom و .:BEHNAM:. از این پست تشکر کرده اند.
  8. reza_1001

    reza_1001 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    240
    تشکر شده:
    291
    امتیاز دستاورد:
    63
    سلام
    اگه كلا صفر كيلومتر هستين ميتونين آموزشي هاي شبكه 7(آموزش) كه چند سال پيش در TV نمايش داده شد رو از سروش تهيه كنيد كه براي آب بندي خوبه و همه چيز مايا رو تا حدي كه تازه مفهميد كه چيزي نمي فهميد رو به شما آموزش ميده.
    بعد از اون بايد برين سراغ آموزشهاي خارجي كه خيلي هم در بازار وفور دارند .
    مثل ديجيتال تيوتر و گنومون .
    از اون به بعد هم كار عملي وتجربي ميشه
    وبهتره هر چند يه وقت يه pdf خوب گير بيارين و به دردتون بزنين.
    جديدن رو نميدونم ولي چند سال پيش انيميشن سازي يا به طور كلي CG جزو 10 شغل برتر جهان بود.
    در ضمن اگه ميخواين وارد انيميشن 3d بشين مايا انتخاب خوبي هست.
    موفق باشيد.
     
    نوشته شده توسط reza_1001 در ‏2 اکتبر 2009
    khattesevom و .:BEHNAM:. از این پست تشکر کرده اند.
  9. .:BEHNAM:.

    .:BEHNAM:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,267
    تشکر شده:
    1,413
    امتیاز دستاورد:
    36
    بقیه ی دوستان نظری ندارند؟!!
     
    نوشته شده توسط .:BEHNAM:. در ‏3 اکتبر 2009
    khattesevom از این پست تشکر کرده است.
  10. .:. soroosh .:.

    .:. soroosh .:. Active Member

    ارسال‌ها:
    2,377
    تشکر شده:
    3,694
    امتیاز دستاورد:
    36
    از نظر من فعلا فقط کتاب ها و منابع خارجی از قبیل فایلهای پی دی اف و مجلات و سایت ها و ...
    اگر تمرین خوبی داشته باشید و همچنین علاقه زیاد مطمئنا نیاز به چیز دیگه ای پیدا نمیکنید حداقل تا به یک سطح ایده عال عالی برسید .
    بعد میتونید بری سراغ اساتید اون هم نه در ایران منظورم اساتید خارجی هست و همچنین گذروندن دوره های تخصصی و ...
     
    نوشته شده توسط .:. soroosh .:. در ‏4 اکتبر 2009
    khattesevom و .:BEHNAM:. از این پست تشکر کرده اند.
  11. Maya Man

    Maya Man Active Member

    ارسال‌ها:
    405
    تشکر شده:
    188
    امتیاز دستاورد:
    43
    قدم اول

    بايد ميگفتين كه تا چه حد از انيميشن اطلاعات دارين تا بهتر كمكتون ميكرديم.:cool:
    ولي براي شروع بايد ديد كه به چه نرم افزاري آشنايي دارين اما ميتونين فعلا با 3D Max كه نرم افزار ساده ايه شروع كنين (البته نرم افزار مزخرفيه از نظر رابط كاربري و ابزارهاش)
    من شخصا رفتم سراغ مايا و اول كتاب آموزش فارسيش رو از بازار تهيه كردم و شروع كردم به كار با نرم افزار و اين براي آشنايي با نرم افزار و شناخت كلي از اون خيلي كمكم كرد. چون من زبانم خوب نبود و بهترين كار استفاده از كتاب آموزش فارسي بود تا بدونم چه ابزاري به چه كاري مياد. البته آموزش مايايي هم كه تلوزيون چند سال پيش گذاشته بود هم خوب بود اگه بتوني اونم گير بياري و از سروش سيما بخريش خيلي كمكت ميكنه. (من كه گيرش نياوردم. تو سايت مسخره سروش سيما هم كه نه فهرست درست و حسابي داره و به همه چيز ميخوره غير از سايتي كه با آرشيو صدا سيما در ارتباطه. كلا سايتهاي دولتي مزخرفن چون مديرا و مسئولاشون فقط ميرن الكي سرشونو گرم كنن تا حقوق سر برجشون رو بگيرن و هيچ كسي نظارتي به كارشون نداره.):shock:
    بگذريم. وقتي با نرم افزار و كار با اون آشنا شدي ميتوني از آموزشهاي زبان اصلي هم استفاده كني كه حتي اگه زبان هم بلد نباشي چون قبلا با نرم افزار كار كردي و آشنايي داري ميتوني از اون آموزش استفاده كني و چيز ياد بگيري كه خيلي هم بدرد ميخوره و عاليه. بعد از آموزش و ياد گيري نرم افزار اول شروع كن به مدلينگ و ابزارهاي اون رو خوب ياد بگير تا بتوني هر مدلي رو كه جلوت گذاشتن با ابزارها و طرق مختلف براحتي اجرا كني. ميتوني چند ماهي رو رو اين قضيه وقت بذاري تا خوب ياد بگيريش.
    بعد برو تو بحث رندرينگ و متريال سازي و تكسچر سازي و آموزشهاي اون رو با دقت دنبال كن تا خوب ياد بگيري.
    بعد هم نورپردازي رو ياد بگير و بعد از اون هم انيميت كردن رو.

    :tavajoh:ولي بايد به اين نكته هم توجه كني كه انيميشن يك كار گروهيه و هر كس بايد يك قسمت كار رو روش كار بشه تا متخصص اون بشه. يعني يا مدلينگ يا رندرينگ يا نورپردازي يا تكسچر و بافت يا انيميت و حركت و ...
    بايد تو مدت آموزش به اين نكته خوب دقت كني و ببيني تو كدوم قسمت علاقه بيشتري احساس ميكني يا كجا استعداد داري؛ همونو دنبال كني.
    تو ايران متاسفانه اكثر شركتها روي 3D Max كار ميكنن و تمام كاراشون با اون نرم افزاره چون هم آموزشگاههاي زيادي تو ايران براي اين نرم افزار هست و هم ساده تره. شايد هم به اين خاطر باشه كه اكثرا چون اطلاعي از انيميشن و مسائل اون ندارن و چون اسم اون نرم افزار 3D Max و كلمه 3D رو ميبينن فكر ميكنن كه ديگه فقط همينه و انيميشن يعني 3D Max . بيسواداي شوت.:lol::lol::-<
    اين مسئله بيشتر براي صاحبان اون شركتها هم صدق ميكنه. يعني همه اينا كه گفتم رو بتوان X بكون بزار به حساب اونا.:lol::lol:

    خوب حالا بايد تصميم بگيري ببين كه از انيميشن چي ميخواي. راحت رو انتخاب كن ولي بدون كه ساده نيست و بايد خيلي سخت كوش باشي و صبر و حوصله زيادي بايد تو اين كار داشته باشي. چون متاسفانه تو ايران مثل ساير رشته هاي هنري اهميتي بهش نميدن بس كه ...:snap::evil: همين هم ميشه كه اوتطرف ميرن 300 و ارباب حلقه ها و هري پاتر و لاست و چي و چي ميسازن و هر چي ميخوان با جلوه هاي ويژه و انيميشن تو مخ ملت دنيا ميكنن؛ اونوقت اينجا هنوز ...:shock::evil:
    هيچي نگيم بهتره.:there:
    تا ميتوني اگه ميخواي واقعا بياي تو كار مطالع زيادي تو اين رشته و علم روزش داشته باش. (البته نه علمي كه تو دانشگاههاي اين رشته كه قد يه ذره هم بهت اضافه نميكنه با اون استاداي بيسواد و عالم دهرش):neutral:
     
    آخرین ویرایش: ‏5 اکتبر 2009
    نوشته شده توسط Maya Man در ‏5 اکتبر 2009
    Nevissande و .:BEHNAM:. از این پست تشکر کرده اند.
  12. shirani

    shirani مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f

    ارسال‌ها:
    4,543
    تشکر شده:
    6,207
    امتیاز دستاورد:
    113
    من با کليات صحبت Maya Man موافقم اما ...

    اولاً مکس در حد خودش و مايا هم در حد خودش ( مزخرف يعني چي ؟ )

    تا وقتي که به اين دو نرم افزار ( يا بقيه اونها ) به عنوان يک ابزار نگاه نکني عمراً موفق نمي شي و کلاً و اصلاً تو اين کار يا کارهاي مشابه نرو

    به نظر من يادگيري دوتاش ( يا هر کدوم ديگه ) در کنار هم خوبه و ضرر نمي کني

    تو همه نرم افزار ها اصولش يکي مثلاً تو مکس و مايا نور پردازي داره حالا يکي راحتر در اختيارت گذاشته و يکي همون راه را آسون تر برات گذاشته و شما بايد اصول نور پردازي ياد بگيري

    مدلينگ هم از کارهاي راحت 3 بعدي وقتي اصولش ياد بگيري

    توي فيلم هاي هاليود محدود به يک نرم افزار نيستند اونها ايده کار براشون مهم و خلق اون ايده نه نرم افزار

    جورج لوکاس اون موقعي که جنگ ستارگان 1 ساخت کدوم يکي از اين نرم افزار ها بود

    پس نتيجه :

    1 . چرا گفتم تو خونه چون بهترين جا براي شروع از تو خونه است ( دانشگاه و اموزشگاه و اينها چرت و پرت )

    2 . تمرين زياد ( فرقي نداره با چه نرم افزاري بستگي به راحتي خودت و کار با اون نرم افزار )

    3 . ايده پردازي ( قبل از خواب روي کارهاي که ميتوني انجام بدي يکم فکر کن و رنگ لعابشون بيشتر کن )

    4 . نمونه کار ديدن

    5 . اصلاً تو ايران بدرد نمي خوره اين کارا ( ديگه چيزي نداشتم بگم بايد هم 5 تا مي شد حتماً )
     
    نوشته شده توسط shirani در ‏5 اکتبر 2009
    gigamax و .:BEHNAM:. از این پست تشکر کرده اند.
  13. .:BEHNAM:.

    .:BEHNAM:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,267
    تشکر شده:
    1,413
    امتیاز دستاورد:
    36
    مرسی از همه ی دوستان اطلاعات خوبی رو در اختیارم گذاشتید...
    والا من از هر کی پرسیدم گفته مایا چه داییم که خیلی سرش میشه و
    توی یک شرکت کانادایی کار می کنه و چه بقیه.
    حرف ایمان رو قبول دارم ایده مهمه نه نرم افزار اما باید از یک نرم افزار شروع
    کنی و یک سال کار کنی بعد به قول مایا من جان بیای و رشته مثلا رندرینگ -
    مدلینگ - تکسچرینگ و ... رو انتخاب کنی و دنبالش کنی ...
    برای همین من از مایا شروع می کنم.الان که می خوام شروع کنم
    باید چیکار کنم؟! از چه منبع اموزشی شروع کنم؟! منم زیاد زبانم خوب نیست
    اگه فارسی باشه بهتره.اون اموزش های صدا وسبما هم که گیر نمیاد.
    پس می مونه یا سی دی باید بگیرم یا کتاب کدومش بهتره؟! چی بگیرم؟!
    اگه میشه بهم معرفی کنید...
    البته من کتاب مایایی که ناقوس انتشار کرده مایا2008 رو دارم.
     
    نوشته شده توسط .:BEHNAM:. در ‏5 اکتبر 2009
  14. Maya Man

    Maya Man Active Member

    ارسال‌ها:
    405
    تشکر شده:
    188
    امتیاز دستاورد:
    43
    من حدوداً فكر كنم سال 82 بود كه كتاب " در اعماق مايا 5 رو خريدم و شروع به تمرين با اون كردم.
    اين يه ترجمه بود كه آقاي داريوش فرسايي انجام داده بود. البته توي ترجمش اشكالاتي داشت كه يكم ازيتم كرد و بعضي جاهاش چيزي كه نوشته بود با فيلم آموزشي كه گذاشته بود فرق داشت و چيزي كه تو فيلم آموزشي همراه كتاب بود درست بود. ولي به هر حال همينطوري پيش رفتم تا با ابزارهاي مايا و طرز كارش آشنا شدم بعد از يكم تمرين كه مصلت تر شدم رفتم سراغ آموزش هاي زبان اصلي از Digital Toturia و Gnomon كه با اينكه زبان بلد نبودم اما چون با نرم افزار آشنا بودم تونستم با اونا كار كنم و تكنيكهاي بهتر ياد بگيرم.
    قصد ندارم ته دلت رو خالي كنم؛ اما از همين اول بهت بگم كه خودت رو آماده كن واسه ورود به دنياي انيميشن و مسائل و مصائب اون. مطمئن باش كه حتي اگه خداي انيميشن هم بشي توي ايران كسي برات تره هم خورد نميكنه چون اصلا نميدونن انيميشن چيه و چه قدرتي داره. براي پول دادن هم كه ديگه نگو و نپرس. پس بدون حلوا خيرات نميكنن. فقط و فقط بايد عاشق اين كار بشي تا بتوني دووم بياري. از ما گفتن بود.:cool:
     
    نوشته شده توسط Maya Man در ‏6 اکتبر 2009
    .:BEHNAM:. از این پست تشکر کرده است.
  15. .:BEHNAM:.

    .:BEHNAM:. Active Member

    ارسال‌ها:
    1,267
    تشکر شده:
    1,413
    امتیاز دستاورد:
    36
    من محصل هستم دنبال پولش اصلا نیستم. با علاقه می خوام کار کنم.
    به نظر شما برای شروع انمیشن بهتر نیست انمیشین های دوبعدی کار کنم با فلش و تون بوم استودیو
    و ... ؟! تا اینکه یک دفعه برم توی کار سه بعدی؟!

    گفتید چه قدر اطلاعات دارم در حدی دارم که بدونم یک انیمیشن چطوری ساخته میشه مثلا اینکه هر قسمت
    از مدلینگ یا تسکچرینگ توی کجای نرم افزار هست یا اینکه چه مراحلی برای ساختش باید طی بشه یا
    در خارج از چه تکنیک هایی برای ساخت ان استفاده می کنند و در این مایه ها بلدم.
     
    نوشته شده توسط .:BEHNAM:. در ‏7 اکتبر 2009
  16. Maya Man

    Maya Man Active Member

    ارسال‌ها:
    405
    تشکر شده:
    188
    امتیاز دستاورد:
    43
    دوست عزيز انيميشن دو بعدي يه راهه و سه بعدي هم يه راهه ديگه. هر كدوم براي خودشون يه دنيايي دارن.
    يكيشون رو انتخاب كن و دنبالش رو بگير. اگه ميخواي پيشرفت كني اين شاخه اون شاخه نپر. ببين كدوم بيشتر بهت فاز ميده؛ تو كدوم راحتتري؛ همونو ادامه بده. در مورد اين رشته ها ميشه به
    مَثَلِ نقاشي در مقابل مجسمه سازي و كنده كاري اشاره كرد. زياد خودتو درگير اين حرفا نكن و گرنه بعد چند وقت يه هو به خودت مياي ميبيني هي داري دنبال اين ميگردي كه از كدوم طرف بري! و وقت گرانمايه رو از دست دادي؛ كه تو اين رشته با ارزشترين مسئله همون زمانه.زمان.:paint:
    موفق باشي.:rose:

     
    نوشته شده توسط Maya Man در ‏7 اکتبر 2009
    .:BEHNAM:. از این پست تشکر کرده است.
  17. animations

    animations Active Member

    ارسال‌ها:
    1,454
    تشکر شده:
    5,535
    امتیاز دستاورد:
    36
    دانشگاه هایی هستن که در مقطع فوق لیسانس رشته انیمیشن دارن. من سه نفر رو می شناسم که از تربیت مدرس فارق التحصیل شدن و کارشون خوبه. :wink:

    اما در مورد نرم افزار، اینو بگم که من انیمیت مکس رو user friendly تر دیدم (بیشتر به خاطر امکانات بایپدش). اما راجع بهش تعصب خاصی ندارم. چون به نظرم نرم افزار اهمیتی نداره. با هر نرم افزاری می شه هم کار خوب ساخت هم بد...

    در صورتی که هدفت یادگیری نرم افزار باشه، آخرش می شی مثل خیلی ها !! بیشتر انیمیشن های ایرانی چنگی به دل نمی زنن. نرم افزار رو راحت می شه یاد گرفت، ولی آدم باهاش هنرمند نمی شه... با نرم افزار می شه یه چیزی ساخت، ولی نه لزوما یه انیمیشن خوب!! برای ساخت یه انیمیشن خوب، آدم اول باید دید هنری داشته باشه. تکنیک حرف بعدی رو می زنه.

    - یه طراح اول باید بتونه خوب طراحی کنه!! قلم نوری و وکوم و آخرین ورژن فتوشاپ یا معلومات هر نرم افزار دیگه ای اونقدرها اهمیت نداره.
    - یه مدلساز اول باید آناتومی رو بشناسه و بدونه کاراکترها چه قابلیت هایی دارند. اگه zbrush هم بلد باشه، ولی نتونه خوب بسازه به درد نمی خوره.
    - کسی که ریگ می کنه، یا کلا بیشتر با ریزه کاری های نرم افزار سر و کار داره، باید تا حدی از همه قسمت ها بدونه. وگرنه کارش دیگران رو اذیت می کنه. چه توی انیمیت، چه توی بقیه قسمت ها.
    - یه انیماتور، چه سه بعدی کار کنه، چه دو بعدی کامپیوتری، چه دستی، باید بتونه به کاراکتر پز های درست بده و پیش حرکت و پس حرکت بذاره و درست زمانبندی کنه. اگه همه نرم افزارها رو خوب بلد باشه، ولی نتونه یه حرکت درست و حسابی بزنه، به هیچ دردی نمی خوره.
    - یه رندر کار باید رنگ شناسیش قوی باشه و بتونه خوب نورپردازی کنه. اگه مبانی هنر رو ندونه، یه کار بیخود تحویل می ده.
    - کارگردانی که دید هنری نداره، باعث می شه کل انیمیشن ضایع بشه!!

    اگه واقعا هدفت یاد گرفتن انیمیشنه، بهتره نمونه کارهای قوی زیاد ببینی + به حرکات مردم و دور و بر دقیق بشی + بصورت عملی تمرین کنی + با چند تا آدم وارد تبادل نظر کنی.
    به نظر من برو توی یه شرکت انیمیشنی لنگر بنداز، یا انیماتورهای خوب رو گیر بنداز و همش ازشون اطلاعات بکش و کار نشونش بده تا راه بیافتی.
    می تونی making of کارهای مختلف رو نگاه کنی. وقتی یه انیمیشن دستت می یاد، به سکانس ها و پلان های مختلفش دقیق بشی. حتی گاهی فریم به فریم بعضی از قسمت ها رو نگاه کنی!!

    اما بیشتر این کار ها به درد کسی می خوره که خودکاره!! اگه تو خودجوش نیستی و باید حتما یکی رات بندازه، به نظر من چاره ای جز کلاس رفتن نیست!!

    به هر حال موفق باشی
     
    نوشته شده توسط animations در ‏9 اکتبر 2009
    aliamel، .:. soroosh .:. و .:BEHNAM:. از این ارسال تشکر کرده اند.
  18. مژگان خانم

    مژگان خانم New Member

    ارسال‌ها:
    9
    تشکر شده:
    12
    امتیاز دستاورد:
    1
    دوست خوبم یکی از راههایی که کمک می کنه سریعتر پیشرفت کنی اینه که بعد از یک مدت که به پیشنهاد دوستان از منابع گوناگون استفاده کردی و احساس کردی 50 درصد موفق شدی ، شروع کنی به قبول پروژه.اینطوری وقتی در طول پروژه به مشکلات جدید برخورد کنی میری دنبال راه حل و کاربردی تر انیمیشن رو یاد میگیری.از پروژه های دانشجویی و کوتاه شروع کن.
     
    نوشته شده توسط مژگان خانم در ‏20 اکتبر 2009
    .:BEHNAM:.، shirani و .:. soroosh .:. از این ارسال تشکر کرده اند.

به اشتراک بگذارید