از من سئوال کنید

ziaein

Member
من 10 ساله که فیلم می سازم . فارغ التحصیل سینما هستم و فعالیت تخصصیم سینمای مستند و انیمیشن هست .
چند دوره مدرس انجمن سینمای جوان بودم . خوشحال میشم به دوستان بتونم کمکی بکنم :cool:
 

animeditor

Active Member
سلام جمیعاً

عرض خیر مقدم به دوست عزیزمون آقا ضیاء (اگه درست گفته باشم).
ما هم خوشحالیم که شما رو توی جمع خودمون می بینیم. ان شاءالله بتونیم از حضور و تجربتون استفاده کنیم.
از این که خودتون رو معرفی و آمادگیتون رو اعلام کردید ممنونیم.

دوستان عزیز اگه می خوان سوالاتشون رو از این استادمون و در کل، از همهء این کاره ها بپرسن، هر سوال رو توی یه تاپیک جدید مطرح کنن تا از شلوغی و سردرگمی تاپیک ها جلوگیری بشه.

التماس دعا
یا علی
 

saeed450

Active Member
با تشكر از شما .........اگه ميشه راهنمايي كنيد ما چطور ميتونيم گروهي كار كنيم .........با توجه به اين كه هر كي توي يه شهر هست .......اگه ميشه توي همون تاپيك قبلي بزاريد تا بقيه بچه ها هم ببينند .........:cool:
 

saeed_tan

New Member
در رابطه با ساخت فیلم مستند حیات وحش

سلام خدمت دوست عزیزم
قصد دارم فیلم مستند حیات وحش کار کنم اگه واسه این کار دوربینی را معرفی کنید که هم سبک باشه و هم قابلیت گرفتن نمای بسته از سوژه ممنون میشم
 

hosienmax100

3D Artist
سلام میکنم به استاد

انیمیشن رو در چه سطحی انجام میدی high

یه سوال دیگه چرا مستند هایی که در ایران ساخته میشه نسبت به مستند های ساخته شده در خارج از کشور خیلی سطحشون پایینه منظورم به لحاظ فنیه

ببخش اینقدر رک گفتم :wink:
 

ziaein

Member
به دوست عزیز saeed_tan

اگه دقیق تر میگفتید شاید بهتر میتونستم راهنماییتون بکنم .
اینکه در چه موقعیتی با چه بودجه ای و چه تامکانات تولید و ....
معمولا برای کار مستند حیات وحش که شما زیاد نمی تونید به سوِژِه نزدیک بشید حتما لازم به یک یا چند لنز تله دارید که به دوربین اضافه بشه .
در دوربین های سری کنون میشه با یک کانورتور از لنزهای عکاسی که تنوع زیادی داره استفاده کرد .
دوربین شما برای یک مستند حیات وحش باید توانیی تحمل شرایط سخت رو هم داشته باشه و .....
 

saeed_tan

New Member
سلام میکنم به استاد

انیمیشن رو در چه سطحی انجام میدی high

یه سوال دیگه چرا مستند هایی که در ایران ساخته میشه نسبت به مستند های ساخته شده در خارج از کشور خیلی سطحشون پایینه منظورم به لحاظ فنیه

ببخش اینقدر رک گفتم :wink:

با سلام خدمت آقا حسین
سوال خیلی خوبی پرسیدید. ببخشید که من بی ادبی می کنم و جواب و میدم .دلایلی که باعث میشه کار مستند خارج کشور بهتر از داخل کشور بشه اینه که اونا واسه هر کاری که می خوان انجام بدهند اول بودجه مناسب و لوازم حرفه ای این کار و دارند خب البته مطالعه و تحقیق در مورد سوژه مورد نظر هم بی تأثیر نیست. من واسه انجام دادن یک کار حیات وحش بایستی دوربینی انتخاب می کردم که بتونم از فاصله دور نماهای مورد نیازمو بگیرم که این مستلزم یک آداپتور efبود که قیمت 600000 تومان و یک لنز 300 و یا 400 mm عکاسی که اونم قیمت 4 تا 5 میلیون تومانه حال خود دوربین به کنار لوازم جانبی دیگر هم هست که مازاد بر این قضیه است. که یک شخص عادی مثل من نمی تونه این بودجه رو فراهم کنه واسه همینه که ما نمی تونیم تصاویری رو بگیریم که خارجیها می گیرند
 

ziaein

Member
با سلام خدمت آقا حسین
سوال خیلی خوبی پرسیدید. ببخشید که من بی ادبی می کنم و جواب و میدم .دلایلی که باعث میشه کار مستند خارج کشور بهتر از داخل کشور بشه اینه که اونا واسه هر کاری که می خوان انجام بدهند اول بودجه مناسب و لوازم حرفه ای این کار و دارند خب البته مطالعه و تحقیق در مورد سوژه مورد نظر هم بی تأثیر نیست. من واسه انجام دادن یک کار حیات وحش بایستی دوربینی انتخاب می کردم که بتونم از فاصله دور نماهای مورد نیازمو بگیرم که این مستلزم یک آداپتور efبود که قیمت 600000 تومان و یک لنز 300 و یا 400 mm عکاسی که اونم قیمت 4 تا 5 میلیون تومانه حال خود دوربین به کنار لوازم جانبی دیگر هم هست که مازاد بر این قضیه است. که یک شخص عادی مثل من نمی تونه این بودجه رو فراهم کنه واسه همینه که ما نمی تونیم تصاویری رو بگیریم که خارجیها می گیرند


مرسی از جوابت و اینکه من هم یه چیزی به حرفهات اضافه کنم اینکه درسته در سینما بودجه خیلی مهمه ولی مهمتر از اون توان مدیریت و کار گروهی و برنامه ریزیه . متاسفانه مشکل سینمای ما بودجه نیست ، مشکل در ضعف توان تکنیکی و سطح نازل سواد بصری و ناتوانی ما در انجام یه کار گروهیه ، شما برو به یه مدرسه یا دانشکده سینمایی ، همه می خوان یه کارگردان بشن اونم از نوع معروفش ، همه می خوان خودشون به تنهایی یه کار بزرگ بکنن ، کمتر از حدود 5 درصد هنرجوهای سینما در ایران می خوان یه توان تکنیکی خاص مثل تدوین ، فیلمبرداری ، صدابرداری و ... داشته باشن . بقول افشین قطبی همه می خوان یه کار بزرگ بکنن . حرف زیاده . عمل کم
 

saeed_tan

New Member
مرسی از جوابت و اینکه من هم یه چیزی به حرفهات اضافه کنم اینکه درسته در سینما بودجه خیلی مهمه ولی مهمتر از اون توان مدیریت و کار گروهی و برنامه ریزیه . متاسفانه مشکل سینمای ما بودجه نیست ، مشکل در ضعف توان تکنیکی و سطح نازل سواد بصری و ناتوانی ما در انجام یه کار گروهیه ، شما برو به یه مدرسه یا دانشکده سینمایی ، همه می خوان یه کارگردان بشن اونم از نوع معروفش ، همه می خوان خودشون به تنهایی یه کار بزرگ بکنن ، کمتر از حدود 5 درصد هنرجوهای سینما در ایران می خوان یه توان تکنیکی خاص مثل تدوین ، فیلمبرداری ، صدابرداری و ... داشته باشن . بقول افشین قطبی همه می خوان یه کار بزرگ بکنن . حرف زیاده . عمل کم

سلام
بله شما درست میگید در کار سینمایی کار گروهی و برنامه ریزی نقش اول و داره حالا اینکه هر کسی وارد این کار میشه میخواد بهترین کارگردان بشن درسته به نظر من اول باید آدم در هر قسمتی که می خواد فعالیت کنه بایستی مطالعه و تجربه داشته باشه تو اروپا و هالیوود واسه کار تدارکات هم دانشکده هست اینطور بگم که سیستم آموزشی ما اصلا به درد نمی خوره خودم کار تدوین و انجام می دم واسه گرفتن مدرک الان دانشجو هستم اینطور بگم بهت تو این مدتی که دارم درس می خونم هیچ چیز به درد بخوری واسه من نگفتند و یه درسهایی به ما دادند که به تدوین ربطی نداره این یه طرف قضیه اگر گفتم وسایل نیاز هست واقعا تأثیر داره شما بهترین راننده رالی باش یه ماشین ژیان قدیمی بهتون بدند می تونی برنده بشی؟ همه دست به دست هم میده که کار اونا بهتر از کار ما بشه چاره چیست بایستی تحمل کرد موفق باشی دوست عزیز
 

جدیدترین ارسال ها

بالا