از ذهن تا سینما

mbayani

Member
با سلام و ادب
ابتدا تشكر ازدوست عزيز انيميشن
در ثاني گيگي عزيز اينترنتي هم ميشه فيلم انيميشن ساخت چطور اينور دنيا ميسازن ما ...
اما ادامه
بعد از تهيه فرم اوليه و اسكلت كار در همان فضاي 2d به سراغ جزئيات شخصيتها ميرويم در اين مرحله شخصيتها با تمام جزئيات شمايلي و همچنين تيپيك و رفتاري در حالات متفاوت ترسم و رنگ اميزي ميشوند
تا اينجا همه مراحل در يك فضاي 2d است
پس به ترتيب پس از انتخاب كارگردان و گرافيست و عوامل كارگرداني
يك دكوپاژ عمومي از كارگردان داريم كه گرافيست طرح اوليه را براساس ان ارائه ميدهد
در قدم بعد محيط سازي را تكميل ميكنيم
قدم بعدي ميزانسن و حركت به تصوير اضافهميشود
در مرحله بعددكوپاژي بر تصوير داريم {يعني پلان بندي رخ ميدهد نماهاي لانگ و مديوم و تله و همچنين جزئيات اضافه ميگردد }
حالا استوريبورد اماده شده
در مرحله بعد جزئيات كامل شخصيتها و احساسات و حالات بدن و چهره را دقيق معين ميكنند
در اينجا استوري بورد تكميل ميشود
فيلم وارد فاز سوم خود ميشود
 

mbayani

Member
در نوشته دوست عزيزمان از زمانبندي هم سخن به ميان امده كه لازم ديدم بگويم زمانبندي در لحضه نوشتن فيلمنامه شكل يگيرد در ميگيرد يك فيلمنامه استاندارد در12 خط با رعايت اصول در هر صفحه نوشته ميشود و هر صفحه تقريبا 1دقيقه تا 1.5 دقيقه است
پس 1 فيلمنامه 90 صفحه تقريبا 100 تا 110 دقيقه فيلم ميدهد
 

mbayani

Member
با سلام وادب
ببخشيد دير كردم
اما به نظر ميرسه اين تاپيك هم به مانند ديگران نيمه كاره رها شد
تاپيك جايي براي تبادل انديشه است نه فقط نظاره ديگران هم بنويسند و اصلاح كنند. شايد موضوع جالب نيست
كمي ادامه ميدهم ببينم به كدام صحرا ميرسم
اما فاز سوم
ارائه كار به كارگردان هنري و تيم طراحي لباس و گريم
فيلم رنگ و بوي جدي به خود ميگيرد
همگي مشغول به طراحي هستند
تفاوتي كه اينجا وجود دارد در حضور طراح صحنه است در اينجا طراح صحنه در واقع در دل گروه انيمت قرار ميگيرد يعني در اين فاز كارگردان هم زمان با با سه گروه از طريق همفكري با كارگردان هنري در ارتباط است و يك گروه كه مستقيم حضور در كل جلسات پيش توليد دارد در حقيقت زير مجموعه گروه كارگرداني ايميت است پس در اي فاز
همه چيز اماده ميشود تا ما را به فاز چهارم هدايت كند
تمام صورتها و پوششها و لوازم صحنه پردازي معين شده و كار به دست كارگردان انيميت براي ابجكت سازي اوليه داده ميشود
همه ميروند تنها كارگردان انيميت ميماند تا تيمش را هدايت كند
قصه نخوريد به زودي همه برميگردند و زيبايي سينما را به نمايش ميگذارند و ان چيزي نيست جز جدال صبر كنيد ميبينيدالبته بر اساس قرار هر 2 روز يا هفته يا روز يك بار يك رونوشت از روند كار به كارگردان داده ميشود
كارگردان در اين ميان كارهايي دارد كه ...
 

mbayani

Member
با سلام و ادب
بچه ها تااينجا مشكلي نبود ? ابهامي از كار جا افتادگي چيزي ?
شما هم كمك كنيد و بحث رو به چالش بكشيد
من از مدير توليد نگفتم و نقش اون . چرا كسي از نقش مهم اون نپرسيد
كه فيلم بدون تايم بندي مدير توليد در واقع موجب ضرر ميشه
 

1835ali

Well-Known Member
سلام
با تشکرو خسته نباشید فراوان از توضیحاتت
راستش اگه بتونی شما وظیفه همه قسمتها (مثل کارگردان ومنشی صحنه و... ) رو جدا جدا توضیح بدی ممنون میشم
 

roohollah

Banned
فيلم::)
1.اول از همه فيلمنامه نويس فيلم نامه رو مينويسه و ميبره حاليوود(!) ميده دست كسايي كه تخصصشون توضيه فيلمنامه در چند ثانيست تا در مدتي كه تهيه كننده از اطاقي به اطاق ديگه ميره، بهش توضيح بده، بعدش هم تصويب و بقيه قضايا...
2.تهيه كننده از سرمايه دار ها و سيساست گزارهاي هاليوود سفارش ميگيره و با يك نويسنده تماس ميگيره تا يك فيلمنامه رو باهم بنويسن و ...
=====================بعد از تصويب:
اگر كارگردان مشخص باشه كه هيچي، و الا يك كارگردان خبره ميارن و بهش ميگن فيلمنامه اينه و انقدر هم رنج بودجست، اگر قبول كرد، عوامل رو جمع ميكنه و همزمان برنامه ريزي كلي زماني و از اون طرف هم يك گروه براوردهاي مالي رو ميكنن...
=====================فعاليتهاي جانبي:
بايد معلوم بشه از فيلم حمايت براي پخش ميشه يا نه كه به تهيه كننده بستگي داره...
تبليغات و وضعيت سياسي تهيه كننده در هاليوود...
و ...

البته اينها به سورت روال در اومده و اصلا يك استاندارد درست و تعيين كننده و وحي منزل نيست! اونها واقعا از لحاز كاري با ما فرق دارن، نميگم بدترن، ولي مصلاما بهتر هم نيستن!

=====================
=====================
انيميشن::)
غول:
1.سفارش هاي موضوعي رو ميگيرن و سپس فيلمنامه و شروع به كار...(اكثر گروه ها به طور دائم در حال كارن، يعني اگر گروه ساخت ، داره فيلم الف رو ميسازه، گروه فيلمنامه نويسي هم داره فيلمنامه ب رو مينويسه و گروه ايده ژردازي هم داره ايده هاي مختلف رو خلق ميكنه)...
2.سفارش هاي درامدزاي داخلي هم هستن كه معمولا روي ايده هاي ناب سوار ميشن( مثل شرك كه سك سري شخصيت و موضوع مرتبط با عوامل روحي اجتمايي بود و همين هم باعث شده كه شزك 2 ژرفروشترين فيلم انيميشن تاريخ سينما باشه، نهصدو خورده اي ميليون دلار، نزديك يك ميليارد دلار)...
متوسط:
سفارش كه كمتر ميگيرن، معمولا يك ايده خوب ميزنن و چاپلوسي چند تا سرمايه دار(خون خار استلاحا!)رو هم ميكنن تا به يك جايي برسن...
ضعيف:
24 ساعت به در و ديوار فوش ميدن و هر 10 سال يك بار يك كار گيرشون مياد! فكر هم ميكنن بهترين عالمن و فيلماشون هم به مفت فروش نميره(فيلمنامه قوي و ايده ندارن اكثرن)...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا