ارسال به آینده

سلام. من یک کد با Asp نوشته ام. طرز کارش اینه که متن را وارد می کنم بعد از زدن دکمه ارسال مطالب به دیتابی می رن. بعد توی یه صفحه ای اونا را فراخوانی می کنم و ....

حالا می خوام بدونم میشه یه کاری کرد که در هنگام ارسال مطلب یه تاریخی بهش بدیم سپس مطالب در تاریخ داده شده ارسال بشن یا نمایش داده بشن؟ ببینید منظورم اینکه یه قسمتی به نام ارسال به اینده داشته باشه. یعنی در تاریخ داده شده مطالب فرستاده بشن. همون موقع نه. نمی خوام فقط در تاریخ داده شده نمایش داده بشن ها . این را خودم بلدم. اگه منظورم را درست فهمونده باشم. در ضمن یه قسمتی هم بشه درست کرد تحت عنوان تاریخ پایان. یعنی بعد از اینکه تاریخ مشخصی شد مطلب مورد نظر از دستابیس حذف بشه. البته سوال اول خیلی مهمتره.
 

mehradmoein

Member
کد های زبان های سرور ساید فقط وقتی اجرا می شن که یک کاربر آدرس صفحه رو وارد کنه و اون صفحه رو نمایش بده. بنابراین عملا نمی شه به اون تاریخ داد مگر اینکه هر روز سایت شما بازدید کننده داشته باشه. یعنی کد شما هر روز اجرا می شه.اگر این جوری هست، شما یک فیلد تاریخ در دیتا بیس درست کنید و تاریخ رو توی اون ذخیره کنید و هر بار که کد شما اجرا می شه، چک کنید که آیا تاریخ امروز همون تاریخ هست یا نه. اگه بود، کاری که لازم هست انجام بشه اگه هم نیست که هیچی.
من فقط حالت کلی رو گفتم . اگه کد خواستید بهم بگید.
 
جواب

من قبلا در بعضی برنامه ها به زبان php دیده بودم. در هنگام ارسال مطلب یه زمانی برای آن مشخص می کردیم و وقتی زمان موعود فرا میرسید مطلب در سایت به نمایش در می آمد. منظورم اینه که در یه زمانی که تعین کردیم مطلب برای همیشه نشون داده بشه. نه فقط برای همام زمان تعیین شده.
نمونه php برنامه فارسی نیوز یا فارسی فیوژن
 

mehradmoein

Member
من آشنایی زیادی با php ندارم ولی در asp تا حالا همچین چیزی ندیدم.آخه بالاخره یکی باید از سایت دیدن کنه تا کدها اجرا بشن.
 

amirlol

Well-Known Member
بله میشه !!!!!
من برای یک روزنامه اینو نوشتم!!!
خودش بصورت اتوماتیک انجام میده کاراشو در زمان خاص
 

amirlol

Well-Known Member
باید تو صفحه ای که می خوای نشون بده تاریخ فعلی رو با تاریخ پستی که می خوای تو سیستم نمایش بده چک کنه
اگه مطابف با اون تاریخ بود یا ازش گذشته بود نمایش بده
و برای بهتر شدن می تونی به صورت زیر هم عمل کنی

order by DATE DESC
که بر حسب آخرین تاریخ هایی که نمایش باید بده نمایش بده
یا حتی می تونی شرط رو تو کواری بزاری که همه تاریخ خای کوچیرکتر مساوی با یک فیلد رو نشون بده و سلکت کنه
 

mehradmoein

Member
دوست عزیز ,
این کد که شما گفتید فقط در صورتی اجرا می شه که یک نفر از سایت دیدن کنه.یعنی اون صفحه ای که کد توش هست , اجرا بشه.حالا اگه کسی از سایت دیدن نکنه چی؟فکر می کنم که سوال این باشه.
 

amirlol

Well-Known Member
خوب میشه با گذاشتن یک فیلد مثلآ اکتیو که خاصیت بولیون داره این کار رو کرد و بر حسب هر روز که یک بار صفحه یا کواری چک می شه اونایی که مجوز دارن تیک بخورند
این که راحت تر شد
 

mehradmoein

Member
اگر هیچ روزی صفحه ای یا query چک نشه چی؟من از این بابت می پرسم که این سوال خود من هم هست.و من در این باره مشکل دارم.منظور من این هست که نمی شه به web server دستوری داد که حتما یک صفحه رو در یک روز اجرا کنه؟
 

amir_m

Member
mehradmoein گفت:
اگر هیچ روزی صفحه ای یا query چک نشه چی؟من از این بابت می پرسم که این سوال خود من هم هست.و من در این باره مشکل دارم.منظور من این هست که نمی شه به web server دستوری داد که حتما یک صفحه رو در یک روز اجرا کنه؟


با سلام.
در زبانهایی مانند asp یا php این امر امکان نداره، اما در Net. شما به راحتی می تونيد اين کار رو انجام بديد.

در Net Framework 1.1. به بالا يک امکان موجود است به نام Background Processing. شما با استفاده از اين قابليت می تونيد کاری کنيد که کدتون بدون هيچ Requestای از سوی کاربر اجرا بشه.

برای اين کار می تونيد از Timer در System.Threading استفاده کنيد. فروم Asp.net از اين فابليت برای Index کردن پست ها و ارسال ايميل برای هر پست استفاده می کنه.


البته برای کاری که دوستمون می خواد انجام بده، راه حلی که آقای AmirLol گفتند کاملا کارسازه.

موفق باشيد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا