اخذ اقامت یونان با خرید ملک در سال 2024

omid2766

Member
اقامت یونان با خرید ملک 2024.jpg


یونان یکی از زیباترین کشور های حوزه مدیترانه است. جلوه های طبیعی و تاریخ پربار این کشور به رونق صنعت گردشگری این کشور کمک زیادی کرده است. یونان طبیعت خارق العاده ای دارد. از جنگل های سبز گرفته تا طبیعت ساحلی که برای هر گردشگر با هر سلیقه ای جداب است.

زیبایی های طبیعت این کشور از چشم کارگردان های سینما هم پوشیده نبوده و محل تصویربرداری خیلی از شاهکارهای سینما مانند فیلم Troy ، پیش از نیمه شب ، ماندلین کاپیتان کارولی و فیلم چشم اندازی در مه میباشد.
یونان از فرهنگ و جاذبه های طبیعی هم هیچ چیز کم ندارد . از آکروپلیس در پایتخت گرفته تا جزیره سانتورینی در سواحل غربی یونان توانسته خیلی خوب صعت گردشگری این کشور را رونق دهد. هر گردشگری هم در اولین سفر خود جذب طبیعت زیبا و آب و هوای مطلوب این کشور میشود و به فکر خرید ملک در یونان می افتد.

دولت یونان هم به شرط خرید ملک در یونان اجازه دریافت اقامت دائم یونان را در اختیار مالک و خاواده او قرار میدهد. برای دریافت اقامت دائم یونان باید ملکی به ارزش حداقل 250 هزار یورو ارزش داشته باشد.

وقتی صحبت از یونان میشه خیلی از افراد به فکر رکود اقتصادی این کشور و بدهی های آن به اتخادیه اروپا فرو میروند. بله این موضوع درست است که یونان یکی از کشور های متضرر در دوران رکود اقتصادی اروپا بود است اما در سالیان اخیر توانسته است با کمک کشور آلمان از اسارت در این مشکلات رها شده و اقتصاد خود را بهبود ببخشد. دولت یونان با گشودن درهای سرمایه گذاری خارجی به خیلی از مشکلات خود غلبه کرده است. همین موضوع خرید ملک در یونان توسط اتباع خارجی توانسته خیلی از مشکلات اقتصادی این کشور را با ورود ارز به چرخه اقتصادی خود برطرف کند.

اما علاوه بر جذابیت های گردشگری یونان برای متقاضیان اقامت دائم شنگن هم کشور جذابی میباشد. اخذ اقامت دائم یونان به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و مهم تر از آن یبه عنوان یکی از اعضای پیمان شنگن ، اهمیت زیادی برای مسافران این کشور به ویژه مسافران ایرانی دارد.

با تمدید اقامت دائم ، حالا چه با خرید ملک در یونان و چه با افتتاح حساب و تکمیل موجودی ، گرفتن حق شهروندی و دریافت پاسپورت یونانی به دور از دسترس نیست.

خرید ملک در یونان یکی از محبوب ترین روش های اقامتی اروپا میباشد. اگر ملک یا املاکی به ارزش 250 هزار یورو در مجموع خریداری کنید، علاوه بر خود شما تمامی اعضای خانواده شما خیلی سریع دارای کارت اقامت شگن خواهید شد. اعتبار این کارت 5 ساله میباشد و با تمدید مدت زمان اعتبار آن میشود به حق شهروندی و پاسپورت یونانی دست پیدا کرد.

در حال حاضر کشور یونان ارزانترین کشور برای خرید ملک و دریافت اقامت دائم شنگن میباشد ( البته با بیشترین مزایا ) و نسبت به بقیه کشور های اتحادیه اروپا ، یونان یک ویژگی بسیار عالی دارد که عدم شرط حضور برای تمدید کارت اقامت میباشد. یعنی برای تمدید کارت اقامت خود نیاز به حضور مداوم در خاک این کشور وجود ندارد و میتوانید به ایران برگشته با اجاره دادمن ملک خود در یونان درآمد ارزی کسب کنید.

گلدن ویزای یونان ارزشمند ترین ویزای یونان میباشد که برای سرمایه گذاران خارج از اتحادیه اروپا صادر میشود. این ویزا که مجوز اقامت 5 ساله به حساب میآید ، علاوهع بر فرد سرمایه گذار اصلی ، برای همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال هم صادر میشود. علاوه بر این متقاضی میتواند پدر و مادر خود و پدر و مادر همسر خود را نیز تحت پوشش قرار دهد و با این سرمایه گذاری همه این افراد را دارای مجوز اقامت دائم یونان کند.

با وجود این شرایط عالی گلدن ویزای یونان ، ممکن است موضوع داشتن محدودیت سنی برای فرزندان برای خیلی از خانواده ها یک چالش بزرگ محسوب شود و آنها را از دریافت این نوع ویزا منصرف کند. اما نگران نباشید. این موضوع راه حل هایی دارد که میتوانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان و وکلای مجرب مجموعه ویستا گستر در ارتباط باشید.

7 سال پس از تاریخ خرید ملک در یونان واخذ کارت اقامت دائم یونان از طریق خرید ملک ، میتوانید برای دریافت شهروندی و اخذ پاسپورت اقدام کرد. کشور یونان اقامت 5 ساله را تا هر زمانی که ملک خریداری شده بنام شما باشد تمدید خواهد کرد و بعد از گذشت 7 سال میتوانید برای اخذ پاسپورت یونانی اقدام کنید.

شاید این موضوع بزرگترین ضعف این روش اقامتی به حساب بیاید که بعد از گذشت 7 سال می توان به پاسپورت رسید. اما باید بدانید که هیچ کدام از کشور های اروپایی در مرحله اول حق شهروندی به شما نخواهند داد و یونان هم از قوانین اتحادیه اروپایی طبعیت میکند.


اقامت یونان با خرید ملک.jpg


در بالا گفته شد که ارزش حداقلی ملکی که سرمایه گذار برای دریافت اقامت یونان با خرید ملک نیاز است حداقل 250 هزار یورو است. این ملک میتواند ملک تجاری ، مسکونی و یا مجموعه ای از املاک باشد که ارزش کلی آنها به میزان 250 هزار یورو باشد. با این وجود همانطور که گفته این خرید ملک در یونان ارزانترین روش دریافت اقامت دائم یونان به حساب می آید.

خرید املاک و مستغلات در یونان برای اتباع خارجی محدودیت خاصی ندارد و شما با هر میزان بودجه میتوانید برای خرید هر نوع ملکی اقدام کنید. اما اگه قصدتان گرفتن اقامت یونان از سریق خرید ملک است باید ارزش ملک یا مجموع املاک 250 هزار یورو به بالا باشد.

طبق قوانین مهاجرتی یونان به این 250 هزار یورو ارزش ملک ، 10 درصد هم هزینه دولتی اضافه میشود. این 10 درصد مربوط به هزینه مالیات ، املاک و انتقال سند ، دفترخانه و شهرداری میباشد که پرداخت این مالیات بر عهده خریدار است. علاوه بر این یکسری هزینه های جانبی مانند هزینه وکیل و صدور ویزای شنگن اروپا و در نهایت هزینه صدور کارت اقامت هم وجود دارد که بسته به تعداد درخواست ها باید پرداخت شود.

یک نکته ای که باید به آن توجه ویژه کرد بحث نه چندان خوشایند مالیات میباشد زیرا این روش مهاجرتی معاف از مالیات نبوده و باید درصدی از ارزش ملک را برای مالیات در نظر بگیریم. اگر ملک را اجاره بدید و بخواهید از آن درآمد ارزی داشته باشید به ای اجاره ماهانه هم مالیات تعلق میگیرد که البته مبلغ زیادی نیست و در حدود 8 الی 12 درصد میباشد.

خرید ملک در کشور یونان یک روش اقامتی سرمایه گذاری به حساب می آید و طبق قانون مهارتی اروپا ، سرمایه گذار خارجی اجازه کار در یونان را نخواهد داشت ، حتی در صورت حضور فیزیکی در خاک یونان.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا