PhonieX
مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
اختلال هاي مكرر در دو سرويس پست الكترونيك جيميل و همين طور سرويس اخبار اين شركت باعث شده تا كارآيي سرويس هاي آنلاين نزد تعداد زيادي از كاربران عادي زير سوال برود.
به گزارش فارس به نقل از سي ار ان، در حالي كه شركت هاي فناوري با تبليغات گسترده و ذكر كارآيي ها و مزاياي سرويس هاي آنلاين و تحت وب قصد دارند كاربران را به استفاده از آنها ترغيب كنند، وقوع مشكلاتي از اين دست ثبات و قابل اعتماد بودن سرويس هاي ياد شده را زير سوال مي برد.
در جديدترين رويداد از اين دست سرويس جيميل به مدت دو ساعت در روز 5 شنبه از دسترس خارج شد و اين امر باعث شد كاربران نتوانند به حساب هاي كاربري ايميل خود دسترسي پيدا كنند. جيميل در تاريخ اول سپتامبر هم چند ساعتي از دسترس خارج شده بود.
طي يك سال اخير سرويس پستي هات ميل مايكروسافت، خدمات مالي پي پال و برخي خدمات آنلاين شركت HP به مدت چند ساعت در دسترس نبوده اند و كارشناسان هشدار مي دهند كه تداوم اين امر استفاده از سرويس هاي آنلاين را كاهش خواهد داد.
صنعت آي تي در چند سال اخير سرمايه گذاري سنگيني را بر روي مفهوم Cloud computing به عمل آورده كه به معناي تسهيل دسترسي به خدمات نرم افزاري و آنلاين از طريق وب است.
اين شركت ها قصد دارند كاربران را از خريد نرم افزارهاي آفلاين بازدارند و در عوض از آنها بخواهند از طريق وب امور موردنظرشان را انجام دهند. اما مشخص نيست در صورت تداوم اشكالات فني اين هدف تا چه ميزان محقق خواهد شد.
منبع