اخبار نمایشگاه Consumer Electronics Show

Parham

Well-Known Member
همونجور که شاید اطلاع داشته باشید نمایشگاه CES یا Consumer Electronics Showهر ساله در هفته اول سال جدید میلادی بر گذر می‌شه که این بار در لاس وگاس برگزار شده ، در این تاپیک می‌ خواهم به بررسی‌ مهمترین خبر های این نمایشگاه بپردازم که امیدوارم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیره ، از مدیر این انجمن هم می‌خوام که چند روزی این تاپیک را مهم کند تا دوستان بتونن از اون استفاده کنند. از دوستان عزیز هم می‌خوام که از پست کردن مسائلی‌ که باعث خارج کشوندن تاپیک می‌شه خودداری کنند و همچنین اگر می‌ خواهند مطلبی‌ را نقل قول کنند حتما منبع خبر را ذکر کنند که زحمت من هم ضایع نشه ...

پرهام
 

Parham

Well-Known Member
ces2006_logo.gif

[ CES 2006 | مشخصات کامل دیسک های Blu-ray ]
انجمن دیسک های Blu-ray مشخصات کامل دیسک های Blu-ray را در نمایشگاه الکترونیک CES اعلام کرد. این امکانات برای هر دو مدل دیسک ها با ظرفیت 25 و 50 گیگابایت می‌ باشد. این خبر به سازندگان این امکان را می‌ دهد که بر اساس آن دیسک ها و پخش کننده های خود را تولید کنند.
این استاندارد روز دوشنبه گذشته تصویب شد، اگرچه لایسنس آن از حدود یک هفته قبل به تائید رسیده بود. همچنین قرار است دیسک های جدید Blu-ray از چند ماه دیگر به بازار ارائه شوند.

منبع خبر : دنیای ای تی
 

Parham

Well-Known Member
ces2006_logo.gif

[ CES 2006 | اینتل محتوای همکاری خود را در کامپیوترهای Viiv اعلام کرد ]
اینتل در نمایشگاه الکترونیک CES به معرفی‌ همکاران خود که در ساخت تکنولوژی موجود در نسل بعدی کامپیوترها که به نام Viiv می‌ باشد، پرداخت. این همکاری با سه کمپانی‌ گوگل ، شبکه MTV و گوگل صورت می‌ گیرد.
شبکه MTV توافق کرده است که محتوای چند شبکه خود از جمله سرویس ویدئو MTV Overdrive و سرویس آنلاین ویدئو VSPOT و mtvU را در اختیار اینتل قرار دهد.
همچنین یاهو به کاربران استفاده کننده از کامپیوتر های Viiv امکان استفاده از سرویس تلویزیون GO این شرکت - که در همین نمایشگاه معرفی‌ شده است - را می‌ دهد و گوگل هم سرویس ویدئو خود را بر اساس توافق خود با اینتل ارائه خواه کرد.
کمپانی‌ AOL هنوز به نتیجه قطعی‌ برای همکاری خود با اینتل برای استفاده از سرویس ویدئو خود در این کامپیوتر ها نرسیده است.
Viiv یکی‌ از اهداف اصلی‌ اینتل در نمایشگاه CES معرفی‌ شده است، و کمپانی‌ اینتل تصمیم دارد که با استفاده از تکنولوژی های مختلف در این کامپیوتر ها در رقابت با کمپانی‌ ‌AMD پیشی‌ بگیرد.
اینتل همچنین اعلام کرد که هدف اصلی‌ از ارائه و تولید کامپیوتر های Viiv این است که کاربران در هر زمان و محلی‌ که باشند بتوانند به محتویات مورد نظر خود دسترسی داشته و از آن استفاده کنند.
اولین کامپیوتر های Viiv قرار است در سه ماهه اول سال 2006 ارائه شوند.

منبع خبر : دنیای ای تی
 

Parham

Well-Known Member
ces2006_logo.gif

[ CES 2006 | یاهو سرویس " GO " را معرفی کرد ]
یاهو در نمایشگاه CES به معرفی‌ محصولات جدید " Go "پرداخت. این سری برنامه ها امکاناتی‌ بر روی تلویزیون ، موبایل و کامپیوتر ها را فراهم می‌ کند که به بررسی‌ بخشی‌ از آن می‌ پردازیم.
Yahoo! Go Mobile به کاربر امکان استفاده از ایمیل، پیغام رسان و تقویم را بر روی گوشی‌ خود می دهد که اولین بار قرار است بر روی گوشی‌ های کمپانی‌ Motorola در سه ماهه اول سال 2006 ارائه شود.
سرویس Yahoo! Go TVدر آینده به کاربر امکان برقراری ارتباط با محتویاتی‌ چون تصاویر دیجیتالی‌، دیدن فیلم ها از طریق اینترنت و استفاده از سرویس Yahoo! Music از طریق تلویزیون فراهم می‌ کند.
همچنین سرویس Yahoo! Go Desktopبه کاربر این امکان را می‌ دهد که بدون استفاده از مرورگر بتوانند با برنامه های این سرویس به اطلاعات ضروری و اولیه ای‌ که لازم دارد دسترسی‌ پیدا کند، که به صورت اولیه امکان استفاده از سرویس Yahoo! Widget و Yahoo! Go وجود دارند و کاربر با استفاده از آنها می‌ تواند به اطلاعاتی‌ مثل دفترچه آدرس، اطلاعات محلی‌، تقویم و امکانات ویژه دیگری دسترسی‌ پیدا کند.

منبع خبر : دنیای ای تی
 

Parham

Well-Known Member
ces2006_logo.gif

[ CES 2006 | همکاری مایکروسافت و فیلیپس در ارائه نسل بعدی تلفن ها ]
مایکروسافت در نمایشگاه CES اعلام کرد که قرار است با همکاری کمپانی‌ سازنده لوازم الکترونیکی‌ فیلیپس اقدام به ساخت تلفن بی‌ سیمی‌ کند که به کاربر امکان استفاده از یک ارتباط VoIP توسط نرم افزار پیغام رسان زنده مایکروسافت را می‌ دهد.
این تلفن که Philips VOIP433 نام دارد به کاربر این امکان را می دهد که از این تلفن به هر دو صورت تلفن معمولی‌ یا VoIP در کنار یکدیگر استفاده کند.
به وسیله این تلفن سه نوع ارتباط می‌ توان برقرار کرد : تماس کامپیوتر به کامپیوتر، تماس کامپیوتر به تلفن - با همکاری شرکت MCI - و تماس تلفن به تلفن که به صورت معمولی‌ می‌ باشد.
این تلفن در مرحله اول قرار است در بهار سال 2006 در اروپا، چند کشور آسیایی‌، برزیل و آرژانتین ارائه شود و هیچ اشاره ای به ارائه آن در آمریکا نشده است.

منبع خبر : دنیای ای تی
 

Parham

Well-Known Member
ces2006_logo.gif

[ CES 2006 | همعرفی‌ چهره جدید Windows Media Center]
مایکروسافت در نمایشگاه CES به معرفی‌ محیط جدید Media Center پرداخت که قرار است در ویندوز ویستا ارائه شود.
در نسخه جدید مایکروسافت قرار است کارت های برنامه ریزی شده ای را استفاده کند که بدون استفاده از سخت افزارهای قبلی‌ کاربر بتواند بر روی کامپیوتر خود از امکانات Media Center استفاده کند.
از مهمترین تغییرات صورت گرفته می‌ توان به قسمت نمایش محتویات و نحوه دسته بندی آن اشاره کرد که به طور اساسی‌ تغییر داده شده است تا کاربر بتواند راحتر از قبل به موسیقی‌ و فیلم مورد نظر خود دسترسی‌ داشته باشد.

منبع خبر : دنیای ای تی
تصاویر : 1 | 2 | 3 | 4
 
آخرین ویرایش:

Parham

Well-Known Member
ces2006_logo.gif

[ CES 2006 | پیش نمایش سرویس URGE شبکه MTV ]
بیل گیتس به همراه Van Toffle مدیر بخش موسیقی‌ شبکه MTV به معرفی‌ سرویس جدید URGE پرداختند. این سرویس در پخش کننده Windows Media Player 11 - که قرار است در ویندوز ویستا ارائه شود - قرار دارد و در حدود دو میلیون قطعه موسیقی‌ را در اختیار کسانی که‌ حق عضویت این سرویس را دارند، برای خرید و یا گوش دادن قرار خواهد داد.
ادغام سرویس URGEدر پخش کننده Windows Media Player بسیار شبیه سرویس iTunes کمپانی‌ Apple می‌ باشد. این سرویس همچنین امکان ارتباط با شبکه تلویزیونی‌ MTV را می‌ دهد، به این معنی‌ که وقتی‌ کاربر نام هنرمند یا گروهی‌ را جستجو می‌ کند می‌ تواند و وسیله لیستی‌ دلخواه خود که توسط MTV برنامه ریزی شده است به موسیقی‌ دلخواه خود گوش کند.
Toffle در بخشی‌ از معرفی‌ این سرویس می‌ گوید : " ما سعی‌ می‌ کنیم که با استفاده از سرویس URGE محیطی‌ را در کامپیوتر ها ایجاد کنیم که 25 سال قبل در شبکه MTV ایجاد کردیم و باور داریم که امروزه با پیشرفت تکنولوژی این موضوع دور از دسترس نیست "

منبع خبر : دنیای ای تی
تصاویر : 1 | 2
 

Parham

Well-Known Member
ces2006_logo.gif

[ CES 2006 | معرفی پخش کننده جدید YM-P1 سامسونگ]
دستگاه های پخش کننده صوتی‌ و تصویری در نمایشگاه CES امسال بسیار مورد توجه قرار گرفتند. سامسونگ هم در این میان با معرفی‌ پخش کننده جدید خود که YM-P1نام دارد، در این میان قدرت خود را به نمایش گذاشت.
این پخش کننده که دارای یک صفحه نمایش 4 اینچی‌ می‌ باشد، از حافظه 20 گیگابایتی‌ بهره می‌ برد و قادر به نمایش و پخش اکثر فرمت های صوتی‌ و تصویری می‌ باشد.
این محصول قرار است تا ماه آینده میلادی با قیمت اولیه 449 دلار به بازار ارائه شود.

تصاویر : تصاویر : 1 | 2
منبع خبر : دنیای ای تی
 

Parham

Well-Known Member
ces2006_logo.gif

[ CES 2006 | راه اندازی فروشگاه " آن لاين " ويديو توسط گوگل ]
گوگل، شرکت بزرگ اینترنتی که با جستجوگر پیشرفته خود مشهور شده است بزودی می خواهد با افزودن جستجوگر محصولات ویدیویی به وبسایتش، امکان خرید برنامه های تلویزیونی و ویدیویی را برای کاربران بصورت آن لاین فراهم کند.
این خبر را لری پگ، یکی از بنیانگذاران گوگل در نمایشگاه بین المللی لوازم الکترونیکی (CES) در لاس وگاس آمریکا علام کرده است.
مجموعه های تلویزیونی شبکه تلویزیونی CBS آمریکا نظیر سریال پلیسی-جنایی CSI و مجموعه علمی تخیلی مشهور پیشتازان فضا برای فروش آن لاین در نظر گرفته شده اند.
گوگل بعد از اپل، دومین شرکتی است که ایده فروش 'آن لاین' محصولات ویدیویی را به اجرا می گذارد. سال گذشته اپل موفق شده بود سه میلیون عنوان، برنامه ویدیویی را از طریق نرم افزار iTunes به فروش رساند.
با ورود گوگل به عرصه فروش ویدیو، رقابت ها در این زمینه جدی تر می شود. یاهو و مایکروسافت نیز پش از این از حضور در این بازار خبر داده بودند.
بسیاری از بحث ها در حاشیه نمایشگاه بین المللی لوازم الکترونیکی لاس وگاس حول محور چگونگی پیاده کردن ویدیو از اینترنت و پخش آن توسط تجهیزات مختلف دور می زند.
یک سال است که گوگل دسترسی به برنامه های ویدیویی را بصورت مجانی در سایتش فراهم کرده است. اما این نخستین بار است که امکان خرید برنامه های تلویزیونی را به کاربرانش می دهد.
حدود 3000 محصول ویدیویی برای اجاره یا پیاده کردن و تماشا در پخش کننده ویدیویی تازه گوگل در دسترس قرار خواهند گرفت.

منبع خبر : BBC Persian
 

Parham

Well-Known Member
ces2006_logo.gif

[ CES 2006 | نمایشگر لپ تاپ 20.1 اینچی‌ LG.Philips ]
در نمایشگاه CES امسال، LG.Philips به معرفی‌ بزرگترین صفحه نمایش لپ تاپ پرداختند. این صفحه نمایش WSXGA TFT-LCD اندازه 20.1 اینچ دارد. این شرکت هدف از ارائه این محصول را نیاز برخی‌ از کاربران برای استفاده از صفحه نمایش بزرگتر از حد معمول اعلام کرد.
این صفحه نمایش که LP201WE1 نام دارد، قادر به نمایش تصاویر با وضوح بالا حتی‌ در شرایطی‌ که از زاویه - بنا به گفته سازنده تا 178 درجه - به صفحه نگاه کنید را دارد. همچنین این صفحه نمایش قادر است تصاویر را با وضوح 16.7 میلیون رنگ به نمایش در آورد و دارای رزولوشن 1680x1050 می‌ باشد.

تصاویر : بزرگترین صفحه نمایش لپ تاپ دنیا
منبع خبر : دنیای ای تی
 

Parham

Well-Known Member
ces2006_logo.gif

[ CES 2006 | پاناسونیک رکورد ساخت بزرگترین نمایشگر LCD پلاسما را می‌شکند ]
شرکت Matsushita Electric (سازنده محصولات پاناسونیک)، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که نمونه اولیه یک نمایشگر پلاسما 103 اینچی را ساخته است، که در حال حاضر بزرگترین نمایشگر پلاسما در جهان به شمار می‌رود.
این نمونه که در نمایشگاه CES به معرض نمایش گذاشته می‌شود، احتمالاً باعث جلو انداختن ماتسومیشا از شرکت کره‌ای سامسونگ خواهد شد. مدتی است که این دو شرکت هر یک مدعی توان ساخت بزرگ‌ترین تلویزیون تخت هستند.
سال گذشته در نمایشگاه CES 2005 سامسونگ با عرضه نمونه اولیه یک نمایشگر پلاسما 102 اینچی، گوی سبقت را ربود. هیچ یک از این دو شرکت معلوم نکرده‌اند که این نمایشگرهای غول‌پیکر عملاً چه زمان وارد خط تولید خواهند شد و با چه قیمتی به دست مصرف‌کننده خواهند رسید.
در حال حاضر شرکت سامسونگ مفتخر به عرضه بزرگترین تلویزیون پلاسما در بازار است. فروش این تلویزیون 80 اینچی، از ماه اکتبر در کره جنوبی به قیمت 130 میلیون ون (حدود 130 هزار دلار) آغاز شده است.
Matsushita اخیراً فروش تلویزیون پلاسما 65 اینچی خود را به قیمت حدوداً یک میلیون ین (نزدیک به 9000 دلار) در ژاپن آغاز کرده است.
Matsushita، که بیشترین فروش تلویزیون‌های پلاسما در جهان را دارد، معتقد است که تقاضای خرید عمده این نمایشگر 103 اینچی احتمالاً از سوی شرکت‌ها، مدارس و مؤسسات پزشکی خواهد رسید، اما بعید نمی‌داند که مصرف‌کنندگان خانگی هم برای تکمیل سینمای خانگی خود متقاضای این تلویزیون عظیم باشند.
طبق اعلام Matsushita، این تلویزیون از استاندارد HDTV به طور کامل حمایت می‌کند. این بدان معنی است که دستگاه می‌تواند تصاویری با بالاترین استاندارد 1920 در 1080 پیکسل رزولوشن تولید کند.
ساخت نمایشگری که بتواند تصاویری با استاندارد کامل HDTV نمایش دهد، به خاطر موانع بیشمار فنی، چالشی عظیم پیش روی سازندگان تلویزیون پلاسما بوده است.

تصاویر : بزرگترین نمایشگر LCD پلاسما
منبع خبر : دنیای ای تی ( نقل از ماهنامه شبکه )
 

Parham

Well-Known Member
ces2006_logo.gif

[ CES 2006 | ارائه اولین هارد دیسک بدون سیم توسط Seagate ]
زمانی‌ که کمپانی‌ های سازنده هارد دیسک فقط به افزایش کیفیت و حجم ذخیره سازی اطلاعات دقت می‌ کنند، کمتر می‌ توان انتظار داشت که استقبال زیادی از این محصولات شود. اما در نمایشگاه CES امسال، کمپانی‌ Seagate با ارائه ایده ای جدید این روند را تغییر داد.
هارد دیسک 1.8 اینچی‌ این شرکت که درون یک پوشش براق آلمینیومی‌ قرار دارد، دارای یک چیپ بدون سیم می‌ باشد که تبادل اطلاعات و ذخیره آن را به صورت بدون سیم فراهم می‌ کند.
Rob Pait، مدیر بخش محصولات الکترونیکی‌ این شرکت می‌ گوید : " هارد دیسک جدید ساخت این شرکت نسبت به هارد دیسک های قبلی‌ از لحاظ مصرف برق بسیار کم مصرف می‌ باشد. و همچنین حجم کوچک و امکان تبادل اطلاعات بدون سیم در آن، به کاربر امکان استفاده راحتری خواهد داد. "
این درایو به راحتی‌ از طریق هر کامپیوتری که دارای پورت USB باشد، قابل شناسایی‌ و استفاده است و کاربر می‌ تواند با سرعتی در حدود 480 مگابایت در هر ثانیه اطلاعات را جا به جا و یا ذخیره کند. قرار است در آینده این نوع هارد دیسک با گنجایش 100 و 120 گیگابایت به بازار ارائه شود.
در حال حاضر به علت کم بودن چیپ بدون سیم که برای این هارد دیسک ها مورد استفاده قرار می گیرد، زمان ارائه آن به بازار افزایش یافته و قرار است تا اواسط سال 2007 میلادی ارائه شود.

تصویر : هارد دیسک 1.8 اینچی‌ بدون سیم
منبع خبر : دنیای ای تی
 

Sunboy454

Active Member
هیچ کدوم از تصاویر قابل دیدن نیست ؛
کد:
[b]403 Forbidden[/b]
You don't have permission to access /images/news/___/___.jpg on this server.
 

Parham

Well-Known Member
صفحه را دوباره Refresh کن دوست عزیز ، سایت من Hotlinking داره و وقتی‌ از سایت دیگه Reffer بشی‌ نشون نمیده وقتی‌ کلیک کردی و نتونستی‌ ببینی‌ دوباره Refresh کن به راحتی‌ قابل دیدن هستش ...
 

H-assan

Well-Known Member
ممنون پرهام جان از بروز رسانی ازن نمایشگاه

درضما عکس رویت می شن !
 

Parham

Well-Known Member
خواهش می‌کنم ، سعی‌ کردم اخبار مربوط به بخش کامپیوتر این نمایشگه را در حد توانم در سایت خودم و اینجا قرار بدم که دوستان استفاده کنند ...
 

Parham

Well-Known Member
ces2006_logo.gif

[ CES 2006 | معرفی‌ و ارائه مجموعه نرم افزاری Google Pack ]
گوگل علاوه بر راه‌اندازی خدمات ویدیویی جدید خود طی روزهای گذشته، مجموعه‌ای متشکل از ‪ 10‬نرم‌افزار تولیدی را در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات الکترونیکی CES معرفی کرد که به طور رایگان قابل دریافت می‌ باشد.
مجموعه نرم‌افزاری جدید گوگل با نام Google Pack، شامل :
Google Earth، نرم افزار مدیریت تصاویر Picasa، نرم افزار جستجوی Google Desktop ، نوار ابزار گوگل برای مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس، یک برنامه Screensaver که تصاویر موجود در کامپیوتر را نشان می‌ دهد و همچنین برنامه های مرورگر Mozilla Firefox، نرم افزار ضد Spyware، ضد ویروس Norton Antivirus و نسخه 7 از برنامه Adobe Acrobat ارائه شده است.
کاربران با دریافت مجموعه نرم‌افزاری جدید می‌توانند برخی و یا همه نرم‌افزارهای موجود در آن را در کامپیوتر خود نصب کرده و در صورت برخورداری از نگارشهای قدیمی‌ تر نرم‌افزارها ، با استفاده از این مجموعه به برنامه خود را به روز کنند.

دریافت : Google Pack
منبع خبر : دنیای ای تی
 

Parham

Well-Known Member
ces2006_logo.gif

[ CES 2006 | لپ‌‌تاپ‌های مجهز به تراشه دوهسته‌ای Centrino Duo اینتل ]
دو شرکت Fujitsu و Gateway کامپیوترهای کیفی جدید خود را در نمایشگاه CES 2006 به نمایش گذاشتند.این لپ تاپ‌ها مجهز به تراشه‌ دوهسته‌ای Centrino Duo اینتل هستند.
فوجیتسو دو نوت‌بوک LifeBook N6410 و LifeBook E8110 را معرفی کرده است که از تراشه‌های دو هسته‌ای سنترینو اینتل بهره می‌برند. علاوه بر تراشه دو هسته‌ای، این کامپیوترها مجهز به چیپ‌ست اکسپرس 945 اینتل و فناوری بی‌سیم PRO/Wireless 3945ABG برای اتصال به شبکه هستند.
مدل LifeBook N6410 دارای دو درایو 120 گیگابایتی SATA است که مجموعا 240 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهند. کارت گرافیک این نوت بوک ATI Mobility Radeon X1400 است که 256 مگابایت رم دارد. قرار است در آینده این نوت بوک به یک تیونر تلویزیون مجهز شود. هر دو مدل همراه با Windows XP Media Center Edition 2005 نیمه اول سال 2006 آماده فروش خواهند بود.
شرکت گیت‌وی نیز در همین نمایشگاه تعداد نوت‌بوک جدید را معرفی کرده است که به فناوری دو هسته اینتل مجهز هستند. مدل NX860 برای کاربران خانگی و دفتری و مدل M685-E برای کاربران تجاری تدارک دیده شده است. فروش هر دو مدل در ماه فوریه آغاز خواهد شد.
هیچ یک از دو شرکت قیمتی را برای این محصولات خود اعلام نکرده‌اند.
شرکت گیت‌وی همچنین از طرح خود در زمینه عرضه پی‌سی‌های سرعت بالایی خبر داد که به فناوری Viiv اینتل مجهز خواهند بود.
Viiv (بر وزن five) دومین نام تجاری مهم اینتل برای مصرف‌کنندگان به شمار می‌رود. این نام معرف مجموعه‌ای از قطعات اینتل است که با هدف امکان ترکیب کردن قابلیت‌های کامپیوتر با لوازم خانگی طراحی می‌شوند.
کامپیوترهای Viiv، که بر اساس نشان Centrino اینتل در فناوری نوت‌بوک مدل‌سازی شده‌اند، به یکی از پردازنده‌های Pentium Extreme Edition اینتل مجهز خواهند بود؛ یعنی یا Pentium D یا Yonah. چیپ‌ست‌های مربوط به این نوع پردازنده، کنترل‌گر شبکه ساخت اینتل، و نرم‌افزاری که تبدیل این پی‌سی به کانون شبکه صوتی- تصویری خانه را برای مصرف‌کننده آسان خواهد کرد از دیگر متعلقات این کامپیوترهای دسکتاپ به شمار می‌روند.

منبع خبر : دنیای ای تی ( نقل از ماهنامه شبکه )
 

جدیدترین ارسال ها

بالا