اخبار سخت افزار

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
پردازنده 48 هسته ای اینتل...!


شاید باورتون نشه ولی اینتل الان و به طور محدود و آزمایشی پردازنده ای با 48 هسته و در ابعاد یک تمبر کوچک رو در اختیار دانشگاهها قرار داده که مخصوص پردازشهای موازی مثل رندر هست !

نام این قول پردازشگر SCC هست و بصورت 45 نانومتری تولید شده .دارای 1.3 میلیارد ترانزیستور هست و توانایه آدرس دهی به 64 گیگ رم DDR3 رو دارا هست .:shock:

01.jpg

این پردازنده برپایه پردازنده معروف و کم مصرف اینتل یعنی اتم طراحی شده ومصرفی بین 25 تا 125 وات داره که بسیار جالب ِ چون برای مثال پردازندههای امروزی این شرکت با چهار هسته مصرفی برابر با 135 وات دارند !

این پردازنده می تونه در مواقعی که فشار کاری کم هست تعداد زیادی از هسته های خودش رو از پردازش خارج کنه . در ضمن طبق آزمایشات انجام شده روی SCC و مقایسه اون با CORE I7 مشخص شد که SCC بیش از 10 برابر سرسعتر عمل می کنه :shock:

02.jpg

فرکانس کاری این اَبَرپردازنده بین 1.6 تا 1.83 گیگاهرتز و به گفته مقامات ارشد اینتل تا چند سال آینده با تغییراتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت .

موفق باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
رتبه ششم ایران در مسابقات جهانی اورکلاک

چندی پیش مسابقاتی با عنوان Country Cup یا جام کشور ها به میزبانی وب سایت HWBOT ، بزرگترین دیتابیس رکورد ها و نتایج اورکلاکینگ جهان ، برگزار شد .



این مسابقات که در 7 هفته پیاپی و در 7 قسمت مختلف از جمله 3DMark01 ، wPrime ، SuperPI32M و ... برگزار شد سرانجام به قهرمانی رومانی با 56 امتیاز کسب شده در قسمت های مختلف انجامید و کشور های روسیه و لهستان نیز به ترتیب در رده های دوم و سوم جای گرفتند .

اما خبر خوش حال کننده برای هم وطنان عزیزمان این است که با محدودیت های زیادی که در رابطه با تهیه قطعه و ... وجود داشت اورکلاکر های ایران توانستند با تلاش و کوشش فراوان ، رتبه ششم جهان را از آن خود کنند که این موفقیت را به تمام ایرانیان عزیز تبریک و تهنیت می گوییم .

03.jpg

در اینجا جای دارد که از کلیه عزیزانی که برای این مسابقه زحمت کشیدند به خصوص اعضای تیم اورکلاکینگ شهر سخت افزار ( SSA OC Team ) که به عنوان تنها نماینده فعال ایران در این مسابقات با تلاش فراوان و مستمر خودشان و با ثبت رکورد های گوناگون باعث شدند ایران با سربلندی در چندین قسمت از این مسابقات از جمله PiFast ، SuperPI و ... این موفقیت یعنی ، کسب رتبه ششم مسابقات جهانی در " جام کشور ها " را به ارمغان بیاورند ، یک تشکر ویژه داشته باشیم .

امیدواریم در آینده نیز بتوانیم به همت اورکلاکر های ایرانی افتخارات بزرگتری را از آن ایران کنیم .


بر گرفته از سایت www.shahrsakhtafzar.com
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
ماژول 32 گیگ رمهای سامسونگ...!!!

سامسونگ به تکنولوژی ساخت رم های 32 گیگابایتی دست پیدا کرده است. اصل مطلب این است که با توسعه چیپست های 50 نانومتری و تولید چیپست 4 گیگا بیتی، از این به بعد شاهد کاهش معنی داری در میزان مصرف برق و همچنین اندازه ماژول های رم خواهیم بود.

samsung-logo.jpg


با این کاهش اندازه و افزایش قدرت چیپست ها، در حال حاضر امکان تولید رم 32 گیگابایتی وجود دارد. اما مشکلات استفاده از دو ماژول 16 گیگابایتی در یک اسلات حافظه - به شکلی که افزایش قابل ملاحضه ای در اندازه نداشته باشیم - باعث می شود که قیمت این رم ها به میزان بسیار زیادی افزایش یابد.
در سپتامبر سال گذشته سامسونگ مازول های 2 گیگابیتی خود را که امکان تولید رم های 16 گیگابایتی را مهیا می ساخت، معرفی کرد. که استفاده از آن می توانست باعث تولید انبوه این گونه رم شود و نیازی هم به استفاده از تکنولوژی های گران قیمت نباشد، که این امر به کندی در حال پیگیری توسط تولید کنندگان مختلف است.

البته این خبر برای دارندگان کامپیوترهای 32 بیتی هیچ جذابیتی ندارد! زیرا این سیستم ها تنها تا 4 گیگابایت رم را پشتیبانی می کنند. خب، افرادی هم که با سیستم های 64 بیتی کار می کنند، بسته به سخت افزارهای مورد استفاده، از رم های با ظرفیت بسیار بالا می توانند استفاده کنند. به طور مثال با داشتن یک سیستم سخت افزاری 64 بیتی مناسب و ویندوز ویستا Ultimate می توانید حافظه سیستم خود را تا 128 گیگابایت افزایش دهید.

موفق باشید :rose:
 

Ultra3D

Well-Known Member
سلام گفتم من هم به AMD دوستان بدم

CPU های 6 هسته ای AMD اومد!

بهترین مدل اون 3.2GH.z فرکانس داره و قیمتش هم حدود 280 دلاری هست
تو این سری به جای افزایش کش L3 کش های L1 , L2 افزایش پیدا کرده
اطلاعات دقیق و نمودارهای مقایسه ای اون رو به زودی می زنم
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
چاپگرهای سه ‌بعدی اچ‌ پی

بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات رایانه‌ای جهان، عرضه چاپگرهای سه‌بعدی خود را در بازار آغاز کرد. این چاپگر 17هزار دلاری می‌تواند طراحی CAD را با استفاده از پلاستیک مذاب به نمونه یکپارچه سه‌بعدی تبدیل کند.

7614748216341362181817122245113153185141168.jpg

در ماه ژانویه / دی گذشته، شرکت اچ‌.پی اعلام کرد که قرار است چاپگری سه بعدی به بازار ارائه دهد و زمان و مکان آن را متعاقبا اعلام خواهد کرد. اکنون، استراتاسیس، شرکتی که در حال تولید این وسیله برای اچ‌پی است، اعلام کرد که نخستین دستگاه‌های سه بعدی دیزاین‌جت با مارک اچ‌پی را روانه بازار کرده و این وسیله در ماه می/ اردیبهشت تنها در اروپا در دسترس عموم خواهد بود.

3272252158212194175221116671231391842051173.jpg

به گزارش پاپ‌ساینس، دیزاین‌جت سه‌بعدی در فناوری مدل‌سازی استراتاسیس، طراحی‌های سه‌بعدی آتوکد را به نمونه‌های واقعی ملموس تبدیل می‌کند. در این شیوه با استفاده از لایه‌های بسیار نازک پلاستیک ای.بی.اس مذاب که بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند، جسم سه‌بعدی یکپارچه‌ای تولید می‌شود. طرح سه‌بعدی بر روی پلاستیک‌هایی با رنگ عاج فیل چاپ می‌شوند و چاپگر سه‌بعدی دیزاین‌جت می‌تواند هر بخش را به یک رنگ درآورد. تنوع رنگ این ابزار نیز هشت رنگ است.

با توجه به کاربرد این وسیله در تجارت‌های کوچک و بزرگ و موسسات آموزشی، این محصول برای افرادی که قصد دارند نمونه واقعی محصول خود را بلافاصله پس از طراحی در دست داشته باشند، مناسب است. این تسهیلات باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان و مکان می‌شود، اما با هزینه‌ای بسیار سنگین از راه خواهد رسید.

پیش‌بینی شده بود که هزینه این چاپگر که نمونه آن توسط استراتاسیس تولید شده، حدود 15 هزار دلار باشد. اما اچ‌پی اعلام کرد که قیمت این چاپگر سه‌بعدی دیزاین‌جت کمتر از 13 هزار یورو یا زیر 17 هزرا دلار خواهد بود. بنابراین به نظر می‌رسد ورود به جمع دارندگان این چاپگر برای بیشتر مردم، حداقل در آغاز غیرممکن خواهد بود.

621271541511992374724771311514222410774176.jpg

اما گذشته از این‌ها به نظر می‌رسد این چاپگر اچ‌پی مزیتی دارد که دیگر سیستم‌های تجاری موجود ندارند و آن، سهولت استفاده است. یک دیزاین‌جت در گوشه دفتر کار، به معماران، مهندسین، تولیدکنندگان و طراحان این امکان را می‌دهد که بدون ترک میزهایشان، کارشان را در مدلی پلاستیکی تکمیل کرده و در دستان مافوق یا مشتریان خود قرار دهند. این چاپگر تصاویری با جزئیات گوناگون را با دقت مناسبی تولید می‌کند. این روند می‌تواند صرفه‌جویی زیادی در زمان و هزینه‌ها به همراه داشته باشد، بخصوص اگر طراحان کار خود را در مرتبه نخست، درست انجام ندهند.

هرچند 17هزار دلار مبلغ هنگفتی است، اما دیزاین‌جت سه‌بعدی با توجه به اندازه و قابلیت‌ها، در میان اقتصادی‌ترین سیستم‌های نمونه‌سازی سریع جای گرفته است

22832125271481312299849126169742434022198.jpg

چیزی که باعث می‌شود دیزاین‌جت گامی بزرگ در مسیر چاپ سه‌بعدی باشد، کیفیت نمونه‌های تولیدی است که مسلما در هفته‌های آینده با ورود این محصول به بازارهای انگلیس، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان اخبار بیشتری در مورد آن‌ها به گوش خواهد رسید. اما برای افرادی که به این بازارها دسترسی ندارند جای نگرانی نیست، این وسیله به‌زودی در سراسر جهان به بازار عرضه خواهد شد.

منبع : tebyan.com
 

reza_1001

Well-Known Member
پردازنده 48 هسته ای اینتل...!


فرکانس کاری این اَبَرپردازنده بین 1.6 تا 1.83 گیگاهرتز و به گفته مقامات ارشد اینتل تا چند سال آینده با تغییراتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت .

موفق باشید :rose:

با توجه به سابقه اينتل تو قول دادن اين cpu رو احتمالا در سال 2022 در بازار خواهيم ديد
فعلا در رده سرور AMD با اپترونش حرف اول رو ميزنه
همينقدر بدونيم كه در قويترين ابر رايانه جهان از optron استفاده شده و از 20 ابررايانه برتر دنيا 9 تاش با اپترون كار ميكنن !

http://www.hardwarezone.com/news/view.php?id=14051&cid=4
 
آخرین ویرایش:

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
ارتباطی از جنس نور !!!

تیم تحقیقاتی IBM موفق به ساخت مداراتی شد که ارتباط بین چیپستها را از طریق نور میسر می سازد !!! :cool:

05 (IBM).jpg

نام این چیپستها که با نور با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند Nanophotonic Avalanche Photodetecotrs است و با سرعتی فراتر از تصور فعلی با هم در ارتباط هستند .متوسط نرخ انتقال دیتا در این تکنولوژی به 40 گیگابایت در ثانیه :shock: می رسد که این سرعت باور نکردنی را مدیون خواص عنصر ژرمانیوم هستیم .
پیشبینی می شود این تکنولوژی به دلیل سرعت بالا، مصرف کم انرژی و تاثیر نامطلوب کم روی طبیعت ، در آینده نچندان دور جایگزین مدارات فعلی شود.....:neutral:


موفق باشید :rose:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
Amd توربو دار می شود....

شرکت AMD اطلاعات جدیدی از فناوریTurbo Core منتشر کرد که قرار است در پردازنده های شش هسته ای این شرکت که به زودی عرضه خواهد شد ، مورد استفاده قرار گیرد . در حقیقت این فناوری جوابی است برای فناوری Turbo Boost شرکت اینتل و به گفته AMD روی تمامی مادربردهای با سوکت AM3 قابل استفاد خواهد بود .
به کمک این فناوری هنگامی که برنامه ای فقط از یک هسته پردازنده استفاده می کند و هسته های دیگر نیز بیکار باشند ،فرکانس هسته درگیر پانصد مگاهرتز افزایش پیدا کرده و بقیه هسته ها روی هشتصد مگاهرتز قرار می گیرند .
با این روش دمای پردازنده با کاهش نیز مواجه می شود که برای عموم نرم افزارهای سه بعدی که در بسیاری از مواقع مخصوصا نمای کار فقط از یک پردازنده استفاده می کنند، می تواند بسیار سودمند واقع شود .

amd_six_core_opteron_083109.jpg


در ضمن به گفته این شرکت قرار است پردازنده های مذکور با قیمتی بسیار پایین تر از پردازنده های رقیب وارد بازار شوند و اینکه توجه داشته باشید با کمی جستوجو می توانید مادربردهایی با قیمت مناسب که دارای دو یا چهار سوکت پردازنده هستند پیدا کنید که در مجموع با هزینه ای کمتر از نصف پردازنده های زنون اینتل می توان سروری مخصوص رندر با دوازده تا بیست و چهار هسته داشت که بسیار مناسب برای شرکت های کوچک است .

موفق باشید :rose:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
نسل جدید هارددیسک های Velociraptor

شرکت وسترن دیجیتال مدل جدیدی از هارددیسک های سر Velociraptor خود را با نام VR600 معرفی کرد که دارای حداکثر ظرفیت ششصد گیگابایت بوده و سرعت دور پلاترهای این سری به ده هزار دور در دقیقه می رسد .

71.jpg


این سری از 32 مگابایت حافظه به عنوان بافر بهرمند می باشد و جالب اینکه از رابط SATA 3 نیز بهره می برد که باعث شده بتواند اطلاعات را با سرعت 145 مگابایت در ثانیه منتقل کند و تمام این ویژگی ها در کنار قیمت نسبتا مناسب آن یعنی 330 دلار انتخاب مناسبی برای کارهای سنگین مثل تدوین و کلا کارهای گرافیکی می باشد .

موفق باشید :rose:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
Fermi ، نسل جدید گرافیک های Nvidia....

سرانجام پس از تاخیرهای فراوان شاهد عرضه رسمی کارت گرافیکهای نسل بعده Nvidia یعنی Fermi بودیم . در حال حاضر طبق سیاست کلی NVidia فقط دو مدل سر این نسل به نام های 480 GTX و 470 GTX معرفی شدند .
حواشی این کارت ها و معماری GF100 بسیار زیاد و ظاهرا با اینکه تیم سازنده تمام این معماری را مجددا طراحی کردند و دلیل تاخیر زیاد در ارائه این معماری رو همین عنوان کردند ولی نتایج بدست اومده از این کارت گرافیک ها که قویترین در نسل خود هستند چندان چشم گیر نیست .

nvidia-gtx-480-gtx-470.jpg


مشخصات کلی این کارتها (برای مقایسه بهتر ،مشخصات بهترین مدل تک GPU شرکت AMD رو هم که HD5870 هست میذارم ):

تعداد ترانزیستور 3 میلیارد (HD5870 دارای 2.15 میلیارد می باشد !)
فرکانس هسته برای 480GTX برابر با 700 مگاهرتز و در مدل 470GTX برابر با 607 مگاهرتز (HD5870 دارای 850 مگاهرتز است !)
فرکانس حافظه : 3700 برای 480GTX و 3350 برای 470GTX . (برای 5870 برابر 4800 می باشد !)
مقدار حافظه : 1536 برای 480GTX و 1280 برای 470GTX . ( برای 5870 برابر با 1024 می باشد)
رابط حافظه : 384 برای 480GTX و 320 برای 470GTX . ( برای 5870 برابر با 256 می باشد)
پهنای باند حافظه : : 177.4 برای 480GTX و 133.9 برای 470GTX . ( برای 5870 برابر با 153.6 می باشد)
تعداد واحد بافت : : 60 برای 480GTX و 56 برای 470GTX . ( برای 5870 برابر با 80 می باشد ! )
حداکثر توان مصرفی : : 250 برای 480GTX و 215 برای 470GTX . ( برای 5870 برابر با 188 می باشد ! )

GTX480 دارای یک اتصال 8پین و یک 6 پین می باشد و GTX470 هم دارای 2 اتصال 6 پین است .

جلوی کارت دارای 2 خروجی DVI و یک خروجی Mini HDMI است و در صورتی که بخواهید از 3D Vision Surround استفاده کنید باید 2 کارت گرافیک از یک نوع را SLI کنید ، در ضمن دیگر نیازی به اتصال کارت صدا به گرافیک نیست چون این کارت ها از Dolby TrueHD ، DTS-HD ، DTS،AC3 وحداکثر 7 خروجی پشتیبانی می کنه .
فن روی کارتها ساخت Delta Electronics و از نوع Brushless بوده که هوا را از عقب به درون خنک کننده می دمد .
روی برد GTX480 ،دوازده ماژول128 مگابایتی GDDR5 ساخت سامسونگ ، مدل K4G10325FE با زمان تاخیر 0.4 نانو ثانیه وجود دارد .
برخلاف ATI که در HD5870 از مدار رگلاتور دیجیتال استفاده نموده، NVidia همچنان از مدار قدیمیتر آنالوگ استفاده کرده است ! :-?

Zotac%20480GTX.jpg


به گفته بسیاری از سایت های معتبر که این کارت ها رو یا 5870 مقایسه کرده اند ، به دلیل حرارت بسیار زیاد (نزدیک 20درجه بالاتر ) ، صدای گوش خراش فن ،توان مصرفی بسیار بالا تر در حداکثر فشار (نزدیک 105 وات ) و در نهایت قیمت بالاتر ( تقریبا 50% بالاتر) و همچنین خرجی که این کارت ها برای خرید سیستم خنک کننده بهتر و پاور قویتر روی دست کاربر می گذارند که در نهایت در فقط بعضی تستها بین 10 تا 15 درصد بهتر نسبت به5870 عمل کند ، واقعا جای نا امیدی دارد !!! :mad:
جالب اینکه در بعضی تستها مثل STALKER ، کارت 5870 بهتر هم عمل کرده !!!:shock:

در ادامه و بطور خلاصه نظر سایتهای معتیر در ضمینه تست سخت افزار رو می نویسم تا خودتون نتیجه گیری کنید .

سایت Bit-Tech از دیدن نتایج 480GTX بعد از شش ماه تاخیر دچار شوک شده است ! و میزان دما و توان مصرفی این کارت را در کنار صدای عجیب فن ناامید کننده توصیف می کند و جالب اینکه حتی به قویتر بودن 480GTX اعتقادی ندارد ! زیرا در برخی تست ها مثل STALKER و حتی Crysis که برای کارت های NVidia بهینه شده اند ، کارت 5870 بهتر عمل می کند و در سایر تست ها هم اختلاف کارایی چندان قابل استناد نیست و در انتها این سایت امتیاز کل 6 از 10 را به این کارت می هد !!! :-?

سایت Anand Tech معتقد است ، 480GTX یا 12% کارایی بیشتر نسبت به 5870 مقام سریعترین کارت تک GPU را از آن خود کرده است ولی در عین حال معتقد است باید منتظر 5870 با 2 گیگ رم و بهینه شده باشیم !!!

Extreme Tech پرسیده که آیا کارت گرافیک جدید NVidia تنوانسته 5870 را پشت سر بگذارد !؟ پاسخ آنها منفی بوده و معتقد است افرادی که HD 5870 خزیده اند چیزی از دست نداده اند !!! :mad:

Tech Repoet می گوید :کارت گرافک جدید برق بیشتری مصرف می کند، دما و نویز بیشتر ایجاد کرده و نسبت به رقبایش نیز گرانتر است ، اما آنچنان که باید سریعتر از آنها نیست و قابلیت های یشرفته آن مانند قدرت زیاد در محاسبات Geometry فراتر از نیاز امروز بوده و مشخص نیست که در آینده نیز مورد استقبال قرار گیرد . با این حال Tech Report از پیدا شدن رقیبی برای کارت های ATI احساس رضایت می کند .

نباید از قدرت خوب و تکنولوژی جدید Tessellation (چند ضلعی کردن Face ها ) که باعث می شود سطوح هموارتر دیده شود و همچنین DirectX11 چشم پوشی کرد .

به عنوان حسن ختام مقاله باید بگم که در هیچ سایتی به طور صریح این کارت رو با HD 5970 مقایسه نمی کنند چون این کارت دارای 2 پردازنده هست و طبیعیه که از 480GTX قویتر باشه ! ولی برای مقاسیه ای کوچیک باید گفت که 5970 با دو پردازنده فقط نزدیک 40 وات بیشتر مصرف می کنه و در مجموع بین 50 تا 80 درصد کارا تر از 5870 می باشد مخصوصا در برنامه هایی که برای استفاده MultiGPU بهینه شده اند .

تا یادم نرفته بگم که شرکت AMD ، لقب Paper Dragon یا اژدهای کاغذی رو به این محصول داده و برخی از سایتهای تست سخت افزار به کنایه از مصرف بالا و حرارت بسیار زیاد این کارت ، لقب بخاری رو یهش دادن !:lol:

با تشکر از دبیران سرویس سخت افزار مجله عصر شبکه : بابک ولی زاده ، مهدی پناهی

موفق باشید :rose:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
کارتهای گرافیک FirePro از شرکت ATI ، مخصوص گرافیک 3D

سلام دوستان
راستش می خواستم در مورد گرافیک جدید Quadro از شرکت NVidia بنویسم که به خبری خوب و جالب بر خوردم از شرکت ATI .

08.jpg

قبلش توضیح بدم که برعکس تصور بیشتر ما کارتهای Workstation یا همون کارتهای مخصوص ساخت گرافیک ، فقط Quadro نیست و شرکت ATI محصولاتی بسیار قدرتمند در این رده تولید می کنه تا جایی که در حال حاظر قدرتمند ترین کار Workstation جهان ، تولید شرکت AMD هست و نام اون FirePro V8800، که در واقع از بهترین مدلهای Quadro هم بهتر و تکنولوژیک تر هست .

09.jpg

باید پذیرفت که بعد از خرید شرکت ATI توسط AMD و تزریق تجربیات و تکنولوژی AMD در محصولات ATI ، عملا این شرکت از سایه بلند مدت NVidia خارج شده و با محصولاتی در رده های مختلف توانسته سیطره خود را در دنیای MultiMedia بگستراند .

متاسفانه به دلیل گران بودن این نوع از گرافیکها و از آن بدتر عوارض و مالیات و سودجویی بعضی از شرکتهای داخلی و خارجی وارد کننده ، بسیاری از ما ، نمی توانیم از توانایی های این چیپست ها بهره ای ببریم . :cry:

در همین راستا شرکت AMD دست به تولید مدلهایی از این نسل در توانایی های مختلف و قیمتی مناسب زده که از این قرار است .


این نسل از گرافیک های FirePro از DirectX 11 , OpenGL 4.0 , Open CL و Eyefinity بهره می برند و تا اونجا که تو سایتش تحقیق کردم تمام محصولات Autodesk از جمله MAX 2011 و Maya 2011 رو پشتیبانی می کنه .

10.jpg

مشخصات کامل تک تک این مدل ها رو در پست های بعدی حتما میذارم .

V8800 حدود 1.500 $
V8750 حدود 1.350 $
V8700 حدود 850 $
V7780 حدود 650 $
V5700 حدود 350 $
V3750 حدود 150 $


همونطور که می بینید قیمت این محصولات چندان بالا نیست و می شه بجای خرید کارت گرافیک های گرانقیمت Gaming ، با 300 تا 500 هزار تومن ، یک گرافیک Workstation مخصوص کارهای 3D خریداری کرد .

در ضمن در حال انجام تحقیقی در زمینه تفاوت کارتهای Workstation و Gaming مخصوصا در کارهای 3D و نرم افزارهای مختلف هستم ، تا اینجا به تفاوت های جالبی رسیدم که حتما در مقاله ای مفصل در موردش صحبت می کنیم .

البته باید اینم بگم که تقریبا کارتهای مخصوص Gaming هیچ تاثیر خاصی در کارهای 3D ندارند و فقط با انجام تنظیماتی می تونید از GPU این کارتها در حد کم در داخل Viewport استفاده کنید که اونم توضیح خواهم داد .


موفق باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
پخش زنده سه بعدی ،انقلابی با nVidia...!

سلام
داشتم خبرای جدید شرکت NVidia رو می خوندم که به چیز جالبی برخوردم .
در این چند سال اخیر که دنیا بدجوری به دنبال فناوری 3D رفته ، شرکت nVidia هم عقب نمونده و در همون اول تکنولوژی هایی مثل 3D Vision Surround رو برای انجام بازیهای بصورت سه بعدی معرفی کرد ، ولی همونطور که میدونید این عمل (پردازش تصاویر بصورت 3D) نیاز به زمان به نسبه زیادی داره .
حالا شرکت nVidida در اقدامی انقلابی دست به طراحی و ساخت کارت گرافیکی چند منظوره زده که توانایی دریافت ، پردازش و پخش همزمان تصاویر رو بصورت 3D داره یعنی RealTime 3D....

حالا چرا این حرکت انقلابی هست ؟ چون این مشکل تا مدتها بزرگترین چالش در این تکنولوژی به حساب میومد ولی از حالا به بعد میشه چیزی مثل فوتبال یا اخبار رو بصورت 3D ببینیم .

این کارت که یه جورایی قطورترین کارت گرافیک ساخته شده هم هست (همزمان چهار اسلات رو بخودش اخصاص میده !!!) از نسل Quadro و جدیدترین عضو خانواده Digital Video Pipeline هست و برای اولین بار در نمایشگاه NAB 2010 به نمایش دراومد .

image_3d_stereo_new.jpg


این کارت از سه قسمت اصلی تشکیل شده :

1- Quadro SDI Capture برای دریافت تصاویر از دوربینهای 3D که قابلیت پشتیبانی از فرمتهای HD و 2K  رو هم داره .

quadro_sdi_capture.jpg


2- Quadro FX که وظیفه پردازش این تصاویر رو داره

quadro_fx.jpg


3- Quadro SDI Output برای ارسال خروجی بصورت HD و 2K...

quadro_sdi_output.jpg


این حرکت از شرکت معظم nVidia می تونه نقطه عطفی در صنعت مولتی مدیا باشه و در ضمن باید در انتظار حرکت سایر شرکتها در این زمینه هم باشیم .

موفق باشید...:rose: 
 

fnavid63

Member
خبر بهتر از اونم اینه که AMD پردازنده های خود را بر اساس تکنولوژی MAGNYCORE ارائه کرده که در سری آپترون پردازنده های جدید 8 هسته ای و 12 هسته ای تولید کرده که با قرکانس رم 2000 مگا هتز این سری از پردازنده ها با نام سری 6000 و مدل های اون به شرح زیر است :

Eight-Core AMD Opteron™ 6124 HE


Eight-Core AMD Opteron™ 6128 HE
Eight-Core AMD Opteron™ 6134
Eight-Core AMD Opteron™ 6136
Twelve-Core AMD Opteron™ 6164 HE
Twelve-Core AMD Opteron™ 6168
Twelve-Core AMD Opteron™ 6172
Twelve-Core AMD Opteron™ 6174
Twelve-Core AMD Opteron™ 6176 SE




سلام گفتم من هم به AMD دوستان بدم

CPU های 6 هسته ای AMD اومد!

بهترین مدل اون 3.2GH.z فرکانس داره و قیمتش هم حدود 280 دلاری هست
تو این سری به جای افزایش کش L3 کش های L1 , L2 افزایش پیدا کرده
اطلاعات دقیق و نمودارهای مقایسه ای اون رو به زودی می زنم
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
تشکر از دوستان

سلام به همه دوستانم مخصوصا Sherlock_Holmes که چند وقتی ازشون خبری نبود (شایدم ما افتخار نداشتیم !) چون همیشه تمام پست ها رو در همه جا سر می زدند و باعث دلگرمی نویسنده می شدند. به هر حال ازینکه این مقاله ها مورد توجه دوستان قرار می گیره جای خوشحالی داره . چون به عقیده من کسی که دقیقا بدونه ، چه وسایل و ابزاری در اختیار داره و چه چیز دیگه ای نیاز داره راحتتر و سریعتر به هدفش می رسه .

متاسفانه بسیاری از کاربران PC از تجهیزات دستگاهشون اطلاع خاصی ندارن و این موضوع برای کاربرانی که در سطح پیشرفته تری از کامپیوتر استفاده می کنند بیشتر به چشم میاد تا حدی که در برخی شرکتهای تازه تاسیس در زمینه گرافیک باز هم قطعاتی در دستگاها گذاشته می شه که واقعا کاربردی در این زمینه نداره و فقط خرج اضافه به حساب میاد و میشد که با همین هزینه قطعه ای کاراتر رو تهیه کرد .

امیدوارم که این مجموعه مقالات بتونه باعث افزایش سطح کاربری در گرافیستهای خوب کشورمون مخصوصا دوستان خوب و کاربلد مجید آنلاین بشه .

ایشالا در یک تاپیک مجزا تفاوتهای کامل کارتهای گرافیک Workstation و Gaming رو برای دوستان می نویسم ،دلیل تاخیر هم در اینه که با تمام جستو جویی که کردم تقریبا هیچ مقاله و مرجعی در این زمینه به زبان فارسی پیدا نکردم و در حال گرداوری و ترجمه در این زمینه هستم تا اگه خدا بخواد بشه یه مرجع فارسی در این مورد .

از سایر دوستان هم مثل fnavid63 و kamifa1986 و Ultra3D که در مباحث شرکت کردند خیلی خیلی تشکر می کنم و تقاضا دارم که اگر به مقالاتی مربوط به این تاپیک برخوردید مارو هم در جریان بذارید .

موفق باشید :rose:
 

pclord

کاربر متخصص
ایشالا در یک تاپیک مجزا تفاوتهای کامل کارتهای گرافیک Workstation و Gaming رو برای دوستان می نویسم ،دلیل تاخیر هم در اینه که با تمام جستو جویی که کردم تقریبا هیچ مقاله و مرجعی در این زمینه به زبان فارسی پیدا نکردم و در حال گرداوری و ترجمه در این زمینه هستم تا اگه خدا بخواد بشه یه مرجع فارسی در این مورد .
موفق باشید :rose:

به خاطر مطالب خیلی خوبی که گذاشتی ، مخصوصا گرافیک Workstation تشکر میکنم.

من قبلا خیلی سرچ کردم، هیچ مطلب فارسی وجود نداره.خوشحال میشم هر چه زودتر تجربیاتت رو در مورد گرافیک Workstation بدونم، اگه بتونی در مورد این که کدوم بهتره ، انویدیا یا Ati هم خیلی خوب میشه.آخه موقعی که من تحقیق کردم خیلی ها بهم گفتن محصولات Ati با مایا و آفتر افکت سازگارتره و انویدیا با تری دی مکس ، یه عده هم برعکس این جمله رو میگفتن، آخرش نفهمیدم فرقی دارن یا نه.

موفق باشی.
 
آخرین ویرایش:

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
مادربردی با 7 جای کارت گرافیک !!!

سلام دوستان :paint:

یکم عجیبه ولی شرکت Gigabyte دست به ساخت مدل ارتقاع یافته EX58A-UD7 زده و مادربردی خاص در امور گیم و گرافیک رو وارد بازار کرد .:-?

این مادر برد که دارای 24 فاز تامین برق برای CPU هست :shock:، از پردازنده های سوکت 1366 پشتیبانی کرده و می تواند با قابلیت جدید Unclocked Power ، در مواقعی که نیازی به این تعداد فاز تامین برق نیست ، نیمی از
این فازها رو غیر فعال کنه .

در ضمن از SATA 3 و USB 3 هم پشتیبانیه کامل داره و با 6 بانک رم ، می تواند تا 24 گیگ رم DDR3 را در حالت 3 کانله و در فرکانس 2000 پشتیبانی کند .

در مورد تعداد اسلاتهای PCI-Ex 16 این مادربرد (هفت عدد ناقابل ! ) هم تا اونجایی که در مقالات رسمی بیان شده ، از قابلیت Hybrid بهره می برد که در این صورت می تواند 4 کارت ATI را به صورت CrossFireX و 3 کارت nVidia را در حالت SLI ، بطور همزمان دریافت کند .:shock:

3d382ccb550e4d6abdf4.jpg


قیمت تعیین شده حدود 650 دلار هست و هنوز به طور رسمی در سایت Gigabyte برای فروش گذاشته نشده .

(داخل پرانتز بگم که با این وضعیت احتمالا باید دوشاخ برق کیس رو مستقیما به نیرو گاههای اتمی وصل کنیم ! چون اگر بخواهیم در کنار این تعداد کارت گرافیک از یک پردازنده پر مصرف Core i7 1366 هم استفاده کنیم ، با یک حساب سر انگشتی به پاوری با توان 3000w نیاز خواهیم داشت !) :shock::shock::shock:

موفق باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

Reza-GK

Member
سلام
دوستان پیشرفته ترین گرافیک حال بازار ایران چیست؟قیمتش هم چند هست؟

ممنون
 

جدیدترین ارسال ها

بالا