اخبار: تولید اسکنری برای مدل سازی سه بعدی صحنه های جنایی

animations

Active Member
0,1445,266422,00.jpg


تولید اسکنری برای مدل سازی سه بعدی صحنه های جنایی​



محققان موسسه تحقیقات صنعتی در نیوزیلند موفق به تولید اسکنری شده اند که می تواند صحنه های ارتکاب جرم را به صورت سه بعدی مدل سازی کرده و در اختیار محققان قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، متخصصان جنایی و قضایی و محققان تصادف های جاده ای به زودی می توانند صحنه حادثه و یا جنایت را بدون نیاز به ترک محل کار خود مشاهده کنند.

با استفاده از اسکنر سه بعدی می توان تصویری مجازی را از صحنه مورد نظر ایجاد کرده و به نمایش گذاشت. این اسکنر دستی با دقتی برابر یک میلیمتر جزئیات صحنه را ذخیره کرده و نمونه ای رایانه ای و سه بعدی را ارائه می کند که متخصصان و محققان با مراجعه به سایت های مربوطه می توانند برای انجام تحقیقات خود به این نمونه دسترسی پیدا کنند.

این اسکنر که توسط متخصصان موسسه تحقیقات صنعتی در نیوزیلند طراحی و تولید شده است دارای یک اسکنر لیزری است که به یک دوربین دیجیتال اتصال یافته است. اسکنر بر اساس تصاویری که دوربین تهیه کرده است نمونه سه بعدی را از محیط ارائه می کند.

به منظور اطمینان از دقت این دستگاه، اسکنر باید به صورت دائم موقعیت خود را ردیابی کند. برای انجام این فرایند از یک سیستم جی پی اس محلی که دارای چندین ماهواره لیزری در اطراف محل حادثه است، استفاده می شود. امواج لیزر منتشر شده از ماهواره ها توسط حسگرهای اسکنر دریافت شده و به این شکل اسکنر می تواند موقعیت خود را در محل مشخص کند. برای تعیین دقیق موقعیت حداقل به 20 منبع انتشار لیزر نیاز خواهد بود.

سپس با کشیدن اسکنر بر سطوح مختلف مانند دیوارها، این سطوح به صورت خودکار مانند ضربه های قلم نقاشی بر صفحه نمایشگر ظاهر می شوند.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، به گفته محققان نمونه های دیگری نیز از سیستمهای اسکن سه بعدی وجود دارد اما این مدل جدید به نسبت نمونه های رایج از واقعگرایی تصویری و وضوح بالاتری برخوردار است.


منبع: خبرگزاری مهر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا