اخبار انیمیشن (داخلی)

animations

Active Member
سازنده انيميشن “رستم و برزو2”: قادريم انيميشني با کيفيت “نمو” توليد کنيم

698077_orig.jpg

نيما ميگلي ـ کارگردان "رستم و برزو2 " ـ گفت: قادر هستيم انيميشني با کيفيت "نمو" توليد کنيم.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، نيما ميگلي گفت: قسمت دوم مجموعه رستم و برزو در 83 دقيقه به تهيه کنندگي صبا آماده پخش از تلويزيون است و اميدواريم به زودي شاهد پخش اين اثر باشيم.

ميگلي با اشاره به اينکه در سال گذشته کار ساخت و توليد قسمت دوم مجموعه رستم و برزو به اتمام رسيده است، گفت: قسمت دوم مجموعه رستم و برزو در 83 دقيقه به نمايش در مي آيد و اين کار نيز مانند قسمت اول داراي کيفيت قابل قبول براي پخش از تلويزيون است.

وي انيميشن "رستم و برزو 2" را اثري عظيم دانست و گفت: در اين انيميشن جزييات زيادي وجود دارد و اين جزييات بر روي تک تک اعضا و کاراکتر ها و حتي حرکت چشم کاراکترها انجام شده است. به صورتي که حرکات کاراکتر ها را فيلم برداري مي کرديم و فريم به فريم کار و حرکت هاي ريز چشم و دست را در مي آوريم و اين سبک کار زمان ساخت ما را 3 تا 4 برابر مي کرد و انيماتوري که مي توانست کارش را در يک ساعت تمام کند بايد کل روزش را بر روي کار مي گذاشت.

اين انيميشن ساز با ابراز گلايه از وقفه اي که پس از توليد انيميشن ها براي پخش آنها از تلويزيون صورت مي گيرد، گفت: متاسفانه انيميشن "رستم و برزو يک" پس از گذشت 5 سال از توليدش از شبکه دو سيما پخش شد؛ در حالي که اگر مخاطب در همان زماني که اثر خلق شده بود آن را مي ديد، بيشتر با کار ارتباط برقرار مي کرد.

ميگلي انيميشن "رستم و برزو 2" را براي انيميشن کشور حسن و امتياز دانست و گفت: کيفيت اين قسمت بالاتر رفته است و گروه نيز با تجربه تر شده اند و حيف است که اين انيميشن با تاخير زياد از تلويزيون پخش شود.

نيما ميگلي با بيان اينکه اولين انيميشن ساخته شده توسط گروهش با نام ابوريحان بيروني و به سفارش مرکز صبا بوده است، گفت: اين انيميشن از سال 83 هر سال از شبکه هاي مختلف سيما پخش مي شود و در زمان خود از کيفيت بالايي برخوردار بود.

وي ادامه داد: در آن زمان جنگل هايي را در نرم افزار "vue" طراحي کرديم و توانستيم در صحنه هايي از اين انيميشن بيش از يک ميليون درخت توليد کنيم. مديريت وقت صبا نيز از اين اثر استقبال کرد و پيشنهاد يک کار بلند 3D ديگر را به شرکت ما داد که ما نيز داستان هاي شاهنامه با نام رستم و برزو را به مرکز صبا پيشنهاد کرديم و مورد موافقت قرار گرفت.

اين انيميشن ساز گفت: "رستم و برزو (يک)" انيميشني 85 دقيقه اي بود که تکنيک آن در زمان خودش از انيميشن هاي ديگر جلوتر بود و از لحاظ جمعيت سازي نيز جمعيت هاي 100هزار کاراکتري در يک صحنه کار کرده ايم که لشکري از ديو هاي توران بوده است و مي شود گفت در آن زمان تکنيک هاي جديد بسياري در اين انيميشن به کار گرفته شد.

وي افزود: در جشنواره پويانمايي خيلي از مديران و مسؤولان سينماي تعجب کردند که به نسبت هزينه هاي پاييني که شرکتمان دارد، کيفيت آثارمان بالا است.

او همچنين با اشاره به اينکه فيلم نامه رستم و برزو فيلم نامه قابل قبولي بوده است، گفت: ممکن است فيلم نامه ها در حد فيلم نامه هاي نويسنده هاي بزرگ آثار سينمايي نباشد اما درحد انيميشني با بودجه ما خوب و قابل قبول است.

وي با بيان اينکه در حال حاضر به همراه گروهش قادر است انيميشني با کيفيت انيميشن "نمو" توليد کند، گفت: در حال حاضر طرحي دارم در رابطه با ماهي هاي يک ماهي فروشي که هميشه دوست داشته ام تبديل به انيميشن شود و اگر اين کار را انجام دهم حتي مي تواند با انيميشن هاي خارجي و اروپايي قابل رقابت باشد.

نيما ميگلي با تاکيد بر اين که انيميشن ايراني در سطحي است که مي تواند تجربه هاي غير حرفه اي اش تمام شود، گفت:انيميشن ايراني مي تواند به استاندارد هاي جهاني برسد و تنها حمايت هاي مسوولان لازم است تا گروه هاي انيميشن سازي بتوانند آثار خود را به بيرون از مرزها ببرند. تصور مي کنم مديران فرهنگي نبايد بر استفاده از داستان هاي سنتي در انيميشن ها تاکيد داشته باشند، کشور ژاپن روي اين مساله تعصب نشان نمي داد و از داستان هاي قوي اروپايي نيز در انيميشن هاي خود استفاده مي کرد و در عين حال طوري که ملموس نباشد فرهنگش را نيز معرفي مي کرد و در راه تبليغ فرهنگ خود به ديگر کشورها موفق بود.

او تصريح کرد: وقتي مي خواهيم وارد بازار هاي جهاني شويم بايد به زبان همان مردم وارد اين بازار ها شويم و بعد که وارد بازار هاي جهاني شديم فرهنگ مان را نيز منتقل کنيم.

اين انيميشن ساز همچنين با تاکيد بر اينکه انيميشن ايراني فاصله جنداني با انيميشن جهاني ندارد، خاطرنشان کرد: نبايد انيميشن هاي ايراني را تنها با آثار پر هزينه و بزرگ هاليوود مقايسه کرد، چرا که انيميشن هاي هاليوود تنها بخشي از انيميشن جهان است که با تکنولوژي و هزينه هاي بالا خلق مي شود.

نيما ميگلي در پايان برخي عوامل ساخت رستم و برزو دو را معرفي کرد که در ذيل مي آيد:

مدير توليد: کاميار خسروي، کارگرداني: نيما ميگلي، سرپرست فني: امير محمدزاده و سلمان خورشيدي، انيماتور: مجتبي فرخي، ملودي شعله، کاميار کريمي، مهران پاسبان، امير پاافشار، موسيقي و تدوين: امير پاافشار.


منبع: پیلبان
 

sara.mp

Member
کسب رتبه اول جشنواره رسانه های دیجیتال توسط انیمیشن طمع نامه

در پنجمین جشنواره و نمایشگاه رسانه های دیجیتال در بخش هنرهای دیجیتال 6 اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شدند .



در بخش هنرهای دیجیتال 4 اثر به عنوان اثر رتبه اول یک اثر رتبه دوم و یک اثر هم به عنوان رتبه سوم انتخاب شدند .اسامی آثار برگزیده به قرار زیر است :

رتبه اول بهترین انیمیشن از دید فنی : انیمیشن طمع نامه از شرکت پویانمایی نقش جهان
رتبه اول بهترین انیمیشن : انیمیشن ماسوله اثر بهرام عظیمی
رتبه اول بهترین انیمیشن از دید هنری : اثر خروس زیرک روباه کلک از مرکز پویانمایی صبا
رتبه اول بهترین انیمیشن در حوزه بیداری اسلامی : اثر پویانمایی دستهای آزادی کاری ا ز حمید میری و امیر کلاته

رتبه دوم بهترین موسیقی دیجیتال : تیتراژ مستند مهرنشده کار یاسر جلالی
رتبه سوم بهترین موسیقی دیجیتال : موسیقی اثر شب برفی کار امیرحسین جم

یادآور میشود که مراسم اهدا جوایز در روز دوشنبه مورخ 25 مهر ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد .




منبع: سایت ایرانیان انیمیشن




 

sara.mp

Member
اسامی نامزدهای بهترین آثار پویانمایی جشنواره تلویزیونی جام جم

نامزدهای بهترین آثار پویانمایی جشنواره تلویزیونی جام جم در بخش‌های مختلف از جمله کارگردانی، فیلمنامه و... معرفی شدند.




نامزدهای جشنواره تلویزیونی جام جم به این ترتیب معرفی شدند:


1-ج- نامزدهای بهترین اثر پویانمایی بلند، مجموعه و سریال
1-1-ج- "پاییز گرم" الهام ابراهیمی
2-1-ج- "شکرستان" سیدمسعود صفوی
3-1-ج- "افسانه‌یماردوش" حسین مرادی‌زاده



2-ج- نامزدهای بهترین کارگردانی پویانمایی بلند
1-2-ج- "افسانه‌ مار‌‌‌‌دوش" حسین مرادی‌زاده
2-2-ج- "زکریای رازی" فرشاد شفیعی
2-3-ج-"مسلم بن عقیل" ناهید صمدی امین



3-ج- نامزدهای بهترین کارگردانی پویانمایی سریال

1-3-ج- "انگشتر سحرآمیز"رؤیا خاشعی
2-3-ج- "پاییز گرم" علیرضا اخباری
3-3-ج- "افسانه‌ آرش" علیرضا کاویان‌راد

4-ج- نامزدهای بهترین کارگردانی پویانمایی مجموعه
1-4-ج- "شکرستان" بابک نظری و سعید ضامنی
2-4-ج- "دانشمندان بزرگ" فرخ یکدانه
3-4-ج- "آیین‌نامه راهنمایی رانندگی" علی درخشی


5-ج- نامزدهای بهترین اثر پویانمایی کوتاه
1-5-ج- "حبیب ابن مظاهر"ناهید صمدی امین
2-5-ج- "همسایه‌ات را مخور" محمود نفیسی
3-5-ج- "نوازنده" کیانوش عابدی


6-ج- نامزدهای بهترین فیلم‌نامه‌ پویانمایی
1-6-ج- "دانشمندان بزرگ" فرخ یکدانه
2-6-ج- "شکرستان" مهدی اسماعیلی
3-6-ج- "آیین‌نامه‌ راهنمایی رانندگی" علی درخشی


7-ج- نامزدهای بهترین طراحی فضا و گرافیک پویانمایی
1-7-ج- "سفر به سرزمین دور" امین فرامرزیان
2-7-ج- "پاییز گرم" فراز شانیار
3-7-ج- "شکرستان" اشکان شیرمحمدی و همکاران



8-ج- نامزدهای بهترین طراحی لی‌اوت و ترکیب‌بندی پویانمایی
1-8-ج- "پاییز گرم"عمار قنبرزاده و مسعود نعمتی
2-8-ج- "افسانه‌ ماردوش" ابراهیم وطن‌دوست
3-8-ج- "دانشمندان بزرگ" فرخ یکدانه



9-ج- نامزدهای بهترین انیمه (مجموعه، سریال و بلند) پویانمایی
1-9-ج- "زکریای رازی" فرشاد شفیعی، جواد ابراهیم خانی و ژیان بی‌باوری
2-9-ج- "پاییز گرم" نیما دهخوار قانی
3-9-ج- "شکرستان"هژیر ضیایی و مروارید روحانی‌زادگان


10- ج- نامزدهای بهترین انیمه‌ کوتاه پویانمایی
1-10-ج- "نوازنده" محمدعلی بهنام پویا
2-10-ج- "حبیب ابن مظاهر" سیدمصطفی حسینی
3-10-ج- "هیچ روزی"محمدرضا خان‌زاد

11- ج- نامزدهای بهترین موسیقی پوپانمایی
1-11-ج- "افسانه‌ ماردوش" بهزاد عبدی
2-11-ج- "پاییز گرم" الیا منفرد

3-11-ج- "شکرستان" جلال ذوالفنون



12- ج- نامزدهای بهترین دوبله‌ پویانمایی
1-12-ج- "شکرستان" شوکت حجت
2-12-ج- "پاییز گرم" شوکت حجت
3-12-ج- "افسانه‌ ماردوش" سعید مظفری



13- ج- نامزدهای بهترین صداگذاری و افکت پویانمایی
1-13-ج- "سفر به سرزمین دور" پرویز آبنار و نادر علیمردانی
2-13-ج- "پاییز گرم"رامین ابوالصدق، حسین ابوالصدق و ناصر انتظاری
3-13-ج- "مسلم بن عقیل" نادر علیمردانی



14- ج- نامزدهای بهترین طراحی شخصیت پویانمایی
1-14-ج- "دانشمندان بزرگ" راشین خیریه
2-14-ج- "شکرستان" راشین خیریه
3-14-ج- "پاییز گرم" حمیدرضا شریعت



منبع: ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
اسفندیار احمدیه بانی انیمیشن در ایران، درگذشت


سینا احمدیه فرزند اسفندیار احمدیه با تایید خبر درگذشت او گفت: «استاد احمدیه عصر روز دوشنبه در سن ۸۳ سالگی بر اثر بیماری اختلال خونی در بیمارستان سجاد تهران درگذشت.»

وی اضافه کرد: «مراسم تشییع پیکر ایشان به احتمال زیاد صبح پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۰ از خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.»

استاد اسفندیار احمدیه متولد ۱۳۰۷ در محله پامنار تهران بود. او به مدت دو سال از ۱۳۲۴ تا ۱۳۲۶ در نزد استاد علی اصغر پتگر به تعلیم نقاشی پرداخت. سپس در سال ۱۳۲۶ به هنرستان کمال الملک رفت و از حضور بزرگانی چون اسماعیل آشتیانی، محمود اولیا و حسین شیخ بهره گرفت.

احمدیه به علت شاگردی در نزد شاگردان کمال‌الملک و نیز به علت همفکری با این جریان مهم نقاشی معاصر ایران، در امتداد منطقی مکتب کمال الملک قرار گرفت.

وی در واقع بانی و پدر انیمیشن ایرانی بود که در سال ۱۳۳۶ با ساخت دو فیلم «ملانصرالدین» و «قمر مصنوعی» نام خود را به عنوان بنیانگذار نقاشی متحرک در ایران به ثبت رساند. احمدیه این دو فیلم را با مداد طراحی کرد و به مدت دو دقیقه به حرکت در آورده بود. کارگردان فیلم «قمر مصنوعی» یک ارمنی به نام پطروس پالیان بود.

احمدیه در سال‌های پایانی دهه ۳۰ و سال‌های آغازین دهه ۴۰ آثار زیادی در زمینه نقاشی متحرک به وجود آورد که از آن جمله می‌توان اشاره کرد به طراحی و نقاشی و کارگردانی فیلم «اردک حسود» در سال ۱۳۴۱، طراحی و نقاشی و کارگردانی فیلم «خوشه گندم» در سال ۱۳۴۲، نقاشی فیلم «خروس بی محل» و نقاشی فیلم «بادبادک به کجا می روی؟» به کارگردانی افخم ماکویی.

استاد احمدیه علی‌رغم کهولت سن تا روزهای پایانی عمر همچنان در مرکز آفرینش‌های هنری صبا به تولید انیمشین مشغول بود.


منبع: رویانز
 

animations

Active Member
اسفندیار احمدیه پدر انیمیشن ایران درگذشت


اسفندیار احمدیه متولد ۱۳۰۷ در تهران است که با گذراندن دوران تحصیل در رشته نقاشی هنرستان کمال الملک، واحد انیمیشن وزارت فرهنگ و هنر را در سال ۳۶ پایه گذاری کرده است.

208329_743.jpg

اسفندیار احمدیه ـ از بنیانگذاران انیمیشن در ایران ـ در سن ۸۳ سالگی از دنیا رفت.

سینا احمدیه در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا، گفت: پدربعدازظهر امروز ـ ۱۷ بهمن ماه ـ در بیمارستان «سجاد» تهران از دنیا رفت.

به گفته وی، اسفندیار احمدیه طی سه روز گذشته بر اثر یک بیماری خونی در بیمارستان بستری شد و امروز درگذشت.

زمان و مکان مراسم خاکسپاری اسفندیار احمدیه متعاقبا اعلام می‌شود.

اسفندیار احمدیه متولد ۱۳۰۷ در تهران است که با گذراندن دوران تحصیل در رشته نقاشی هنرستان کمال الملک، واحد انیمیشن وزارت فرهنگ و هنر را در سال ۳۶ پایه گذاری کرده است.

وی درسال ۱۳۳۶ اولین انیمیشن ایران را با نام “ملانصرالدین” ساخته و از دیگر آثارش می توان به “مرمصنوعی”، “خوشه گندم”، “اردک جسور”، “رستم و سهراب” و “تولد زال” نام برد.

نورالدین زرین کلک ـ از پیشکسوتان انیمیشن ـ در مراسم تقدیری از احمدیه، با بیان اینکه “اسفندیار احمدیه” اولین خشت انیمیشن را در ایران گذاشته است گفته بود: «بدون آنکه در آن زمان کسی خبر داشته باشد، ایشان کار انیمیشن را آغاز کردند و پس از گذشت سالها تازه این هنر در جامعه مورد توجه قرار گرفت.»


منبع: هراز نیوز
 

animations

Active Member
درگذشت پدر انیمیشن ایران

GetFile.aspx


متاسفانه در بعد ازظهر هفدهم بهمن 90 استاد اسفندیار احمدیه دار فانی را وداع گفت. این ضایعه را به جامعه هنر انیمیشن ایران تسلیت میگویم.
سینا احمدیه در گفت‌وگویی گفت: پدربعدازظهر 17 بهمن ماه ـ در بیمارستان «سجاد» تهران از دنیا رفت.

به گفته وی، اسفندیار احمدیه طی سه روز گذشته بر اثر یک بیماری خونی در بیمارستان بستری شده بود..

زمان و مکان مراسم خاکسپاری اسفندیار احمدیه متعاقبا اعلام می‌شود.

در حاشیه :

محمد علی صفورا:اسفندیار احمدیه یکی از دیگر بزرگان این سرزمین رفت یادت و نجابت توصیف ناپذیرت همواره در ذهنمان خواهد ماند روحت شادمان
فرخ یکدانه: خدا رحمت کنه.با رفتن بزرگترا آدم حس تهی شدن بهش دست میده:(
رضا احمدیاری: خدایش بیامرزد
گوهر بخش : از شنیدن خبر فقدان پدر انیمیشن ایران استاد احمدیه بسیار متاثر شدم . خداوند ایشان را قرین رحمت خویش و ما را شایسته رهروی آن عزیز کند.
سیفی-سایت سینما خبر: سلام آقای گلپایگانی منهم به سهم خودم تسلایت میگم به شما
حامداکرمی: ممنون خبر دادین. خدا رحمتشون کنه
تابنده: آخی ! حیف شد!
کیارش زندی: عرض تسلیت لطفا اگر از مجلسشان مطلع شدید بنده را هم در جریان بگذارید.
بیات: خدا بیامرزدشان.
الهام نیکو: ...رحشون شاد
ملایمی: انشالله خدا رحمتشون کنه.
سربخش : سلام و ممنو از اطلاع رسانی
گلرخ الوان : خدا رحمتشون کنه. خیلی ناراحت شدک وقتی اس ام استونو دیدم داشتم از دیدن تهران 1500 نتو جشنواره می اومدم...
فتیما یثربی: ...وای نه. تسلیت میگم. روحشون شاد
آرتمیس حبیبی: ای داد بیداد. روحشون در آرامش باشه...منم به شما تسلیت میگم
اسماعیلی: آغازگری که نوای زندگیش پایان یافت ....روحش شاد. تسلیت عرض میکنم
برومند: متاسفم از این خبر...
سعادت رحیم زاده: تاسف وتسلیت به هممون . واقعا روحشان شاد ممنون از اصلاعتون...
مریم کشکولی: خیلی متاسف شدم ....



متولد: 1307- تهران
شروع فعالیت : 1- فعالیت در وزارت فرهنگ وهنراز سال 1336 2- همکاری با صدا وسیما از سال 1352 3- همکاری با شرکت فرهنگ وهنری صبا از سال 1374تا کنون

فعالیتهای هنری:
327.jpg

ملانصرالدین: کارگردان
قمر مصنوعی:نقاش وطراح وانیماتور
موش وگربه :طراح وکارگردان
نارنج وترنج :کارگردان وانیماتوروطراح
خوشه گندم :کارگردان وانیماتور
اردک حسود:کارگردان وطراح
شکار ماه:طراح وانیماتور
ملک جمشید:طراح وانیماتور
آدم شاخ درمیاره:طراح وانیماتور
سگ طمعکار:انیماتور وطراح
پیدایش آتش :طراح ونقاش


p03c.jpg



تیتراژ فیلمهای فرار از تله- مرغ تخم طلا- علی کنکوری- گدای میلیونر- شوفر خوشکله- ماه پیشونی...
از جمله فیلمهایی که با آقای بهروز یغمائیان تهیه نمودند عبارتند از : کی از همه پرزورتره- کدوقلقله زن- موش دم بریده- لیلی حوضک- مرغک قرمز پا کوتاه- وقتی بابا کوچک بود ...
فیلمهای تهیه شده در موسسه صبا با همکاری استاد احمدیه عبارتند از: زاغی زیرک- میان پرده های مختلف- پروژه عظیم رستم واسفندیار که از سال 1374 شروع شده وشامل 4 قسمت 20 دقیقه ای می باشد که 3 قسمت آن پایان یافته است


بیوگرافی:
21350032399645028215.jpeg


«اسفندیار احمدیه» متولد 1307 در محله پامنار تهران است. او به مدت 2 سال از 1324 تا 1326 در نزد استاد على اصغر پتگر به تعلیم نقاشى پرداخت. سپس در سال 1326 به هنرستان کمال الملک رفت و از حضور بزرگانى چون اسماعیل آشتیانى، محمود اولیا و حسین شیخ بهره ها گرفت.

على چیت ساز، عباس کاتوزیان و صادق پور از جمله همدوره اى هاى وى در دوران تحصیل در هنرستان بودند.

اسفندیار احمدیه به علت شاگردى در نزد شاگردان کمال الملک و نیز به علت همفکرى با این جریان مهم نقاشى معاصر ایران، در امتداد منطقى مکتب کمال الملک قرار گرفته است.

مضامین تابلوهاى اسفندیار احمدیه نیز همان حال و هواى آثار کمال الملک و شاگردان بلافصلش را دارد که از جمله مى توان به تصاویرى از طبیعت ، زندگى، کار، آداب و سنن مردم عادى، تکچهره سازى ، طبیعت بى جان (ترکیبات هنرمندانه اى از بطرى و ساعت و لیوان و گلدان و میز و ظروف سفالى و شیشه اى و انواع اشیاى مختلف بنا به سلیقه نقاش که آن را اصطلاحاً طبیعت بى جان یا STILL LIFE مى گویند)، مصور کردن قصص دینى، حماسى و فولکلوریک اشاره کرد.

این همه را او در تجربه گرى هاى متنوعى با ابزارهاى مختلفى همچون رنگ روغن، آبرنگ، مدادرنگى و ... به نمایش درآورده است. روح کنجکاو احمدیه همواره او را در معرض آزمون و خطا و کسب تجارب بیشتر قرار داده است. وى براى تکمیل دانسته هاى خود به کشورهاى مختلفى سفر کرده و از هر دیارى ، چیزى به داشته هاى بسیار خود افزوده است.

او در بخش نقاشى روى سفال و سرامیک در اداره کل هنرهاى زیبا و نیز در بخش گرافیک همان اداره چندسالى کار و فعالیت داشته است. همکارى با توفیق حاصل آن سال هاست (اوایل دهه 30).

اسفندیار احمدیه در واقع بانى انیمیشن در ایران و پدر پویانمایى ایرانى است. وى در سال 1336 با ساخت دو فیلم «ملانصرالدین » و «قمر مصنوعى » نام خود را به عنوان بنیانگذار نقاشى متحرک در ایران به ثبت رسانید. احمدیه این دو فیلم را با مداد طراحى کرده و به مدت 2 دقیقه به حرکت در آورده بود! کارگردان فیلم «قمر مصنوعى» یک ارمنى به نام پطروس پالیان بود.

احمدیه در سال هاى پایانى دهه 30 و سال هاى آغازین دهه 40 آثار زیادى در زمینه نقاشى متحرک به وجود آورد که از آن جمله است:

طراحى و نقاشى و کارگردانى فیلم «اردک حسود» در سال ،1341 طراحى و نقاشى و کارگردانى فیلم «خوشه گندم» در سال ،1342 نقاشى فیلم «خروس بى محل » و نقاشى فیلم «بادبادک به کجا مى روى؟» به کارگردانى افخم ماکویى.

وى علاوه بر کار در عرصه انیمیشن ، به طراحى عنوان بندى فیلم براى آثار سینمایى بسیارى نیز اقدام کرد.

ورود اسفندیار احمدیه به دنیاى انیمیشن و تیتراژ فیلم در اثر کنجکاوى و کوشش هاى تجربى اش بود و دراین حیطه هیچ آموزشى ندیده بود. اما در زمینه هنر نقاشى، وى را باید در زمره پیروان مکتب کمال الملک به حساب آورد.

مهمترین تفاوت میان آثار احمدیه با آثار استادانى همچون على محمد حیدریان، حسین شیخ و اغلب نقاشان آن دوره، در خلق آثار خیالى است. اهتمام به مضامین مذهبى نیز از دیگر ویژگى هاى آثار وى است. به عنوان مثال، مى توان به تابلوهایى چون شهادت امام حسین (ع) ، روایت اصحاب فیل، على (ع)، ضامن آهو و صحنه خیالى او از روز قیامت را نام برد.

اسفندیار احمدیه در گروه دیگرى از تابلوهایش به ثبت مناظر طبیعى متعدد از چشم اندازهاى اطراف تهران و سایر نقاط ایران پرداخته است. او مناظرى را براى همیشه در قاب تابلوهایش ثبت کرده که دیگر نشانى از آنها در حومه تهران و حتى سایر نقاط دورتر وجود ندارد. از چنین دیدگاهى ، منظره نگارى هاى وى اسناد معتبرى در ثبت چشم اندازهاى ایرانى محسوب مى شوند.

نکته جالب در آثار احمدیه، ثبت لحظات روزمره زندگى ، کار، معیشت، آداب و سنن و فرهنگ جامعه ایرانى دهه هاى 30 و 40 است. آثار او، همچون پنجره اى به اعماق زندگى، اسناد کم نظیرى در مطالعه و شناخت جامعه ایرانى در طول یک سده گذشته است.

وى با ثبت تصاویرى روشن و صادقانه از محله هاى تهران، از قنات حاجى على رضا در سرچشمه گرفته تا تصویر سقا در سبزه میدان، از کوچه پس کوچه هاى پس قلعه گرفته تا معابر آشناى سرچشمه و از میدان مخبرالدوله گرفته تا آب انبار قدیمى نوعى حس نوستالوژیک را نیز به سایر ویژگى هاى بارز آثارش مى افزاید.

بى درنگ باید به خاطر بیاوریم که استاد در سال 1384 از سوى انجمن سینمایى فیلم سازان انیمیشن ایران (آسیفا ) به عنوان پایه گذار انیمیشن (پویانمایى) درایران شناخته شد و در سال 1370 نیز از سوى شوراى ارزشیابى هنرمندان کل کشور نشان درجه یک هنرى را دریافت کرد.

آثار استاد احمدیه پیوند میان هنر، طبیعت، انسان و زندگى و رابطه ارگانیک میان آنها را به نمایش مى گذارد. او که از پیروان مکتب کمال الملک است ، هنوز از پس یک قرن، وفادارانه سبک و سیاق و راه درخشان او را حفظ و حراست مى کند.

در دیدار از آثار استاد اسفندیار احمدیه، با دنیایى از رنگ، شور، تنوع، حرکت، زندگى ، ایمان، شعف و مهر آشنا مى شویم و بار دیگر به خاطر مى آوریم که پاکیزگى و ایمان مبناى هنر والاى ایرانى بوده است. این شور و شعف، وجد و سرزندگى و شفقت و مهر تنها جلوه اى مادى از آن مبناى لایزال است.


منبع: انیمیشن از نگاه گلپایگانی


 

animations

Active Member
انیمیشن "هیوا چوپان کوچک مزرعه" تولید می‌شود

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C9%5CTv%5C4.jpg

مجموعه انیمیشن "هیوا چوپان کوچک مزرعه" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فهیمه ذبیحی سلطانی در مرکز کردستان تهیه می‌شود

فهیمه ذبیحی سلطانی، تهیه‌کننده و کارگردان انیمیشن "هیوا چوپان کوچک مزرعه" در این باره گفت: این انیمیشن قرار است در 26 قسمت 11 دقیقه‌ای تهیه شود.

وی با اشاره به بومی بودن سوژه و همچنین مکان مورد استفاده که روستایی در سنندج است، افزود: این برای اولین بار است که یک داستان در قالب و فضای منطقه‌ای و بومی که در آن ویژگی‌ها و سنت‌های فرهنگی، هنری و قومی مردمان منطقه بیان می‌شود به صورت انیمیشن ساخته می‌شود.

این تهیه‌کننده و کارگردان در خصوص داستان این مجموعه گفت: این انیمیشن داستان کودکی است به نام هیوا که برای گذراندن تعطیلات تابستانی قصد دارد به پدرش که شغل چوپانی دارد، کمک کند.

ذبیحی سلطانی با اشاره به سه ماه پیش تولید مجموعه "هیوا چوپان کوچک مزرعه" گفت: طراحی شخصیت به عنوان یکی از مراحل پیش تولید همزمان با نگارش فیلمنامه و براساس فرهنگ و آداب و رسوم پوشش ساکنان منطقه انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد در چند روز آینده مرحله تولید آن آغاز شود.

در اجرای این انیمیشن سوران شکری به عنوان طراح لی اوت و هانا جهانبخش به عنوان طراح رنگ با فهیمه ذبیحی سلطانی همکاری کردند.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
در پي درگذشت اسفنديار احمديه كه در حال توليد انيميشن «داستان زال» بود، تهيه‌كننده‌ي اين انيميشن از ادامه‌ي توليد آن بدون حضور يك كارگردان جديد خبر داد.

Multimedia%5Cpics%5C1386%5C6%5CPhoto%5C20.jpg

آسيه هندي در پاسخ به اين پرسش كه بعد از وفات اسفنديار احمديه كارگرداني اين كار به چه صورتي انجام مي‌شود؟ خاطرنشان كرد: ما كار را ادامه مي‌دهيم و خود من كارگرداني را برعهده مي‌گيرم.
وي درباره‌ي مراحل توليد انيميشن «داستان زال» كه در مركز صبا توليد مي‌شد، خاطرنشان كرد: ما مراحل آخر توليد را پشت سر مي‌گذاشتيم؛ قسمت اول تقريبا آماده‌ي مونتاژ بود و قسمت دوم نيز تقريبا به پايان رسيده بود.

تهيه‌كننده «داستان زال» همچنين گفت: انيميت كار ما تمام شده بود و در بخش كمپوزيت بوديم. با اين حال سعي مي‌كنيم تا قبل از پايان امسال انيميشن «داستان زال» را آماده‌ي پخش كنيم.

هندي در پايان تصريح كرد: هنوز نمي‌دانم كه با رفتن استاد احمديه چه اتفاقي براي كار ما مي‌افتد. احتمالا بعدا متوجه خواهيم شد كه چه بلايي به سرمان آمده است.

انيميشن «داستان زال» كه برگرفته از داستان زال در شاهنامه است در مركز صبا توليد مي‌شود.


منبع: ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
كارگردان انيميشن «داستان‌هاي شاهنامه»: همه شاهنامه قابليت داستاني شدن دارد

4235rostam_resize_2.jpg

همزمان با روز بزرگداشت فردوسي، كارگردان انيميشن «داستان‌هاي شاهنامه » گفت: همه‌ي قصه‌هاي شاهنامه، قابليت داستاني شدن و تبديل به انيميشن را دارند.

محمود صائمين» خاطرنشان كرد: ما 14 نمونه از داستان‌هاي شاهنامه فردوسي شامل سوگ سياوش، داستان فرود، رستم و سهراب، اكوان ديو، كيومرث و جام جمشيد را به انيميشن‌هايي با تكنيك دو بعدي تبديل كرديم. اما چون تعداد قسمت‌هاي ما محدود و حدود 14 قسمت بود، نتوانستيم تعداد بيشتري از داستان‌ها را به انيميشن تبديل كنيم.

وي افزود: صحبت‌هايي نيز مبني بر ادامه دادن اين پروژه و توليد قسمت‌هاي بيشتر از «داستان‌هاي شاهنامه» انجام شده است، اما چون هزينه‌ي توليد چنين مجموعه‌اي بالاست و به جز اجر معنوي، سود مالي نصيب ما نمي‌شود، نتوانستيم اين كار را انجام دهيم.

اين كارگردان انيميشن با بيان اينكه انيميشن «داستان‌هاي شاهنامه» تاكنون چندين‌بار و از شبكه‌هاي مختلف روي آنتن رفته است، يادآور شد: اين مجموعه به تناوب و با فاصله، از شبكه‌هاي مختلف پخش شده و هرچند از نظر محتوايي جاي پخش دارد، اما چون سال 80 ساخته شده است، از نظر تكنيكي كه در آن زمان به كار برده شده، كمي ضعيف است.

به گزارش ايسنا، «داستان‌های شاهنامه» به کارگردانی سید محمود صائمین در 13 قسمت 21 دقیقه‌ای با تکنیک دو بعدی با نویسندگی عباس دوست‌قرین به 14 داستان متفاوت از داستان‌های شاهنامه همچون داستان فرود، سوگ سیاوش کیومرث و رستم و اسفندیار و رستم سهراب می پردازد.


منبع: پیلبان
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
"رستم‌وسهراب"در 100کشور+ تصاویر

تهیه‌کننده فیلم «رستم و سهراب» با اشاره به زمان پنج و نیم ساله برای تولید این انیمیشن، گفت: کار تبلیغاتی «رستم و سهراب» از سال 2010 آغاز شد که این موضوع منجر به فروش 10 میلیون دلاری فیلم شد.

کلا برید منبع رو بخونید

البت من یه سرچی تو این تاپیک کردم این موضوع نبود اگه باز من اشتباه کردم و تکراریه این پستم خود مدیران دیگه مختارن.
 
شبكه انيميشن هم آمد

پخش آزمایشی شبکه انیمیشن (پویانمایی)، که در ابتدا در تاریخ ۷ تیرماه ۱۳۹۱، به صورت کالربار در کانال ۱۸، فرکانس ۵۷۸ دیجیتال تهران روشن شده بود
در تاریخ ۱۱ تیرماه ۱۳۹۱ پخش آزمایشی خود را آغاز کرد
اين شبكه فعاليتش را از ساعت 11 صبح با پخش پنج ساعت برنامه آغاز ‌كرده كه اين برنامه‌ها تا 11 شب دوبار تكرار مي‌شود.
از ۱۵ تیرماه نیز برای دیگر مناطق کشور که فرستنده دیجیتال سوم ندارند تا زمان راه اندازی فرستنده سوم از ساعت هشت صبح تا سیزده روی شبکه تهران برنامه های شبکه پویانمایی پخش می شود..
در نخستين روز از راه‌اندازي آزمايشي شبكه پويانمايي، انيميشن‌هاي ايراني شنگول‌آباد، ماسوله ، مرواريد سرخ، پهلوانان، شكرستان و...پخش شد.
حسين ساري مدير سابق شبكه قرآن و معارف سيما،(ومدیر فعلی شرکت انیمیشن صبا) طي حكمي از سوي علي دارابي، معاون سيماي رسانه ملي به سمت «مدير كل پويانمايي (انيميشن)» منصوب شد.
حسين ساري داراي مدرك كارشناسي ارشد مهندسي صنايع از دانشگاه تربيت مدرس و دكتري راهبردي استراتژيك از دانشگاه عالي دفاع ملي است
...
پركردن اوقات فراغت كودكان و نوجوانان با آثار سالم و سرگرم‌كننده و حمايت از آثار پويانمايي توليد شده در داخل كشور از جمله رويكردهاي اين شبكه است.
واقعا ظرفیت تولید انیمیشن در ایران چقدر است ؟
و یادمون نره که مخاطبان خیلی زود میتونند فرق یک کار خوب را از بد تشخیص بدهند و نبینیم آینده ای رو که صرفا روی کاغذ موفق هستیم و در عمل بیننده ای برای این کانال جذاب نداریم .
 
آخرین ویرایش:
هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 13 تا 17 اسفند سال 1391 برگزار می‌شود
مکان : مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران.
 

banoo4921

New Member
در جشنواره سپید و سیاه وزارت علوم فیلمی بنام " من " با فرض اینکه احتمال کپی بودن فیلم و ماجرایی شبیه جشنواره پویانمایی در حال تکرار است در مرحله انتخاب حذف میگردد. در بررسی مجدد توسط هیئت داوران این فیلم مورد پیگیری قرار میگیرد. اسامی افرادی که در فیلم حضور دارند و اساتیدی که در تیتراژ آخر فیلم بعنوان تشکر آمده است مورد استفاده قرار میگیرد. این پیگیری همراه با گفتگو تلفنی و اینترنتی برای ارسال اصل فایلها تا نیمه شب ادامه پیدا میکند و بالاخره این فیلم برنده اول این جشنواره انتخاب می شود .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا