animations
Active Member
سازنده انيميشن “رستم و برزو2”: قادريم انيميشني با کيفيت “نمو” توليد کنيم
نيما ميگلي ـ کارگردان "رستم و برزو2 " ـ گفت: قادر هستيم انيميشني با کيفيت "نمو" توليد کنيم.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، نيما ميگلي گفت: قسمت دوم مجموعه رستم و برزو در 83 دقيقه به تهيه کنندگي صبا آماده پخش از تلويزيون است و اميدواريم به زودي شاهد پخش اين اثر باشيم.
ميگلي با اشاره به اينکه در سال گذشته کار ساخت و توليد قسمت دوم مجموعه رستم و برزو به اتمام رسيده است، گفت: قسمت دوم مجموعه رستم و برزو در 83 دقيقه به نمايش در مي آيد و اين کار نيز مانند قسمت اول داراي کيفيت قابل قبول براي پخش از تلويزيون است.
وي انيميشن "رستم و برزو 2" را اثري عظيم دانست و گفت: در اين انيميشن جزييات زيادي وجود دارد و اين جزييات بر روي تک تک اعضا و کاراکتر ها و حتي حرکت چشم کاراکترها انجام شده است. به صورتي که حرکات کاراکتر ها را فيلم برداري مي کرديم و فريم به فريم کار و حرکت هاي ريز چشم و دست را در مي آوريم و اين سبک کار زمان ساخت ما را 3 تا 4 برابر مي کرد و انيماتوري که مي توانست کارش را در يک ساعت تمام کند بايد کل روزش را بر روي کار مي گذاشت.
اين انيميشن ساز با ابراز گلايه از وقفه اي که پس از توليد انيميشن ها براي پخش آنها از تلويزيون صورت مي گيرد، گفت: متاسفانه انيميشن "رستم و برزو يک" پس از گذشت 5 سال از توليدش از شبکه دو سيما پخش شد؛ در حالي که اگر مخاطب در همان زماني که اثر خلق شده بود آن را مي ديد، بيشتر با کار ارتباط برقرار مي کرد.
ميگلي انيميشن "رستم و برزو 2" را براي انيميشن کشور حسن و امتياز دانست و گفت: کيفيت اين قسمت بالاتر رفته است و گروه نيز با تجربه تر شده اند و حيف است که اين انيميشن با تاخير زياد از تلويزيون پخش شود.
نيما ميگلي با بيان اينکه اولين انيميشن ساخته شده توسط گروهش با نام ابوريحان بيروني و به سفارش مرکز صبا بوده است، گفت: اين انيميشن از سال 83 هر سال از شبکه هاي مختلف سيما پخش مي شود و در زمان خود از کيفيت بالايي برخوردار بود.
وي ادامه داد: در آن زمان جنگل هايي را در نرم افزار "vue" طراحي کرديم و توانستيم در صحنه هايي از اين انيميشن بيش از يک ميليون درخت توليد کنيم. مديريت وقت صبا نيز از اين اثر استقبال کرد و پيشنهاد يک کار بلند 3D ديگر را به شرکت ما داد که ما نيز داستان هاي شاهنامه با نام رستم و برزو را به مرکز صبا پيشنهاد کرديم و مورد موافقت قرار گرفت.
اين انيميشن ساز گفت: "رستم و برزو (يک)" انيميشني 85 دقيقه اي بود که تکنيک آن در زمان خودش از انيميشن هاي ديگر جلوتر بود و از لحاظ جمعيت سازي نيز جمعيت هاي 100هزار کاراکتري در يک صحنه کار کرده ايم که لشکري از ديو هاي توران بوده است و مي شود گفت در آن زمان تکنيک هاي جديد بسياري در اين انيميشن به کار گرفته شد.
وي افزود: در جشنواره پويانمايي خيلي از مديران و مسؤولان سينماي تعجب کردند که به نسبت هزينه هاي پاييني که شرکتمان دارد، کيفيت آثارمان بالا است.
او همچنين با اشاره به اينکه فيلم نامه رستم و برزو فيلم نامه قابل قبولي بوده است، گفت: ممکن است فيلم نامه ها در حد فيلم نامه هاي نويسنده هاي بزرگ آثار سينمايي نباشد اما درحد انيميشني با بودجه ما خوب و قابل قبول است.
وي با بيان اينکه در حال حاضر به همراه گروهش قادر است انيميشني با کيفيت انيميشن "نمو" توليد کند، گفت: در حال حاضر طرحي دارم در رابطه با ماهي هاي يک ماهي فروشي که هميشه دوست داشته ام تبديل به انيميشن شود و اگر اين کار را انجام دهم حتي مي تواند با انيميشن هاي خارجي و اروپايي قابل رقابت باشد.
نيما ميگلي با تاکيد بر اين که انيميشن ايراني در سطحي است که مي تواند تجربه هاي غير حرفه اي اش تمام شود، گفت:انيميشن ايراني مي تواند به استاندارد هاي جهاني برسد و تنها حمايت هاي مسوولان لازم است تا گروه هاي انيميشن سازي بتوانند آثار خود را به بيرون از مرزها ببرند. تصور مي کنم مديران فرهنگي نبايد بر استفاده از داستان هاي سنتي در انيميشن ها تاکيد داشته باشند، کشور ژاپن روي اين مساله تعصب نشان نمي داد و از داستان هاي قوي اروپايي نيز در انيميشن هاي خود استفاده مي کرد و در عين حال طوري که ملموس نباشد فرهنگش را نيز معرفي مي کرد و در راه تبليغ فرهنگ خود به ديگر کشورها موفق بود.
او تصريح کرد: وقتي مي خواهيم وارد بازار هاي جهاني شويم بايد به زبان همان مردم وارد اين بازار ها شويم و بعد که وارد بازار هاي جهاني شديم فرهنگ مان را نيز منتقل کنيم.
اين انيميشن ساز همچنين با تاکيد بر اينکه انيميشن ايراني فاصله جنداني با انيميشن جهاني ندارد، خاطرنشان کرد: نبايد انيميشن هاي ايراني را تنها با آثار پر هزينه و بزرگ هاليوود مقايسه کرد، چرا که انيميشن هاي هاليوود تنها بخشي از انيميشن جهان است که با تکنولوژي و هزينه هاي بالا خلق مي شود.
نيما ميگلي در پايان برخي عوامل ساخت رستم و برزو دو را معرفي کرد که در ذيل مي آيد:
مدير توليد: کاميار خسروي، کارگرداني: نيما ميگلي، سرپرست فني: امير محمدزاده و سلمان خورشيدي، انيماتور: مجتبي فرخي، ملودي شعله، کاميار کريمي، مهران پاسبان، امير پاافشار، موسيقي و تدوين: امير پاافشار.
منبع: پیلبان
نيما ميگلي ـ کارگردان "رستم و برزو2 " ـ گفت: قادر هستيم انيميشني با کيفيت "نمو" توليد کنيم.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، نيما ميگلي گفت: قسمت دوم مجموعه رستم و برزو در 83 دقيقه به تهيه کنندگي صبا آماده پخش از تلويزيون است و اميدواريم به زودي شاهد پخش اين اثر باشيم.
ميگلي با اشاره به اينکه در سال گذشته کار ساخت و توليد قسمت دوم مجموعه رستم و برزو به اتمام رسيده است، گفت: قسمت دوم مجموعه رستم و برزو در 83 دقيقه به نمايش در مي آيد و اين کار نيز مانند قسمت اول داراي کيفيت قابل قبول براي پخش از تلويزيون است.
وي انيميشن "رستم و برزو 2" را اثري عظيم دانست و گفت: در اين انيميشن جزييات زيادي وجود دارد و اين جزييات بر روي تک تک اعضا و کاراکتر ها و حتي حرکت چشم کاراکترها انجام شده است. به صورتي که حرکات کاراکتر ها را فيلم برداري مي کرديم و فريم به فريم کار و حرکت هاي ريز چشم و دست را در مي آوريم و اين سبک کار زمان ساخت ما را 3 تا 4 برابر مي کرد و انيماتوري که مي توانست کارش را در يک ساعت تمام کند بايد کل روزش را بر روي کار مي گذاشت.
اين انيميشن ساز با ابراز گلايه از وقفه اي که پس از توليد انيميشن ها براي پخش آنها از تلويزيون صورت مي گيرد، گفت: متاسفانه انيميشن "رستم و برزو يک" پس از گذشت 5 سال از توليدش از شبکه دو سيما پخش شد؛ در حالي که اگر مخاطب در همان زماني که اثر خلق شده بود آن را مي ديد، بيشتر با کار ارتباط برقرار مي کرد.
ميگلي انيميشن "رستم و برزو 2" را براي انيميشن کشور حسن و امتياز دانست و گفت: کيفيت اين قسمت بالاتر رفته است و گروه نيز با تجربه تر شده اند و حيف است که اين انيميشن با تاخير زياد از تلويزيون پخش شود.
نيما ميگلي با بيان اينکه اولين انيميشن ساخته شده توسط گروهش با نام ابوريحان بيروني و به سفارش مرکز صبا بوده است، گفت: اين انيميشن از سال 83 هر سال از شبکه هاي مختلف سيما پخش مي شود و در زمان خود از کيفيت بالايي برخوردار بود.
وي ادامه داد: در آن زمان جنگل هايي را در نرم افزار "vue" طراحي کرديم و توانستيم در صحنه هايي از اين انيميشن بيش از يک ميليون درخت توليد کنيم. مديريت وقت صبا نيز از اين اثر استقبال کرد و پيشنهاد يک کار بلند 3D ديگر را به شرکت ما داد که ما نيز داستان هاي شاهنامه با نام رستم و برزو را به مرکز صبا پيشنهاد کرديم و مورد موافقت قرار گرفت.
اين انيميشن ساز گفت: "رستم و برزو (يک)" انيميشني 85 دقيقه اي بود که تکنيک آن در زمان خودش از انيميشن هاي ديگر جلوتر بود و از لحاظ جمعيت سازي نيز جمعيت هاي 100هزار کاراکتري در يک صحنه کار کرده ايم که لشکري از ديو هاي توران بوده است و مي شود گفت در آن زمان تکنيک هاي جديد بسياري در اين انيميشن به کار گرفته شد.
وي افزود: در جشنواره پويانمايي خيلي از مديران و مسؤولان سينماي تعجب کردند که به نسبت هزينه هاي پاييني که شرکتمان دارد، کيفيت آثارمان بالا است.
او همچنين با اشاره به اينکه فيلم نامه رستم و برزو فيلم نامه قابل قبولي بوده است، گفت: ممکن است فيلم نامه ها در حد فيلم نامه هاي نويسنده هاي بزرگ آثار سينمايي نباشد اما درحد انيميشني با بودجه ما خوب و قابل قبول است.
وي با بيان اينکه در حال حاضر به همراه گروهش قادر است انيميشني با کيفيت انيميشن "نمو" توليد کند، گفت: در حال حاضر طرحي دارم در رابطه با ماهي هاي يک ماهي فروشي که هميشه دوست داشته ام تبديل به انيميشن شود و اگر اين کار را انجام دهم حتي مي تواند با انيميشن هاي خارجي و اروپايي قابل رقابت باشد.
نيما ميگلي با تاکيد بر اين که انيميشن ايراني در سطحي است که مي تواند تجربه هاي غير حرفه اي اش تمام شود، گفت:انيميشن ايراني مي تواند به استاندارد هاي جهاني برسد و تنها حمايت هاي مسوولان لازم است تا گروه هاي انيميشن سازي بتوانند آثار خود را به بيرون از مرزها ببرند. تصور مي کنم مديران فرهنگي نبايد بر استفاده از داستان هاي سنتي در انيميشن ها تاکيد داشته باشند، کشور ژاپن روي اين مساله تعصب نشان نمي داد و از داستان هاي قوي اروپايي نيز در انيميشن هاي خود استفاده مي کرد و در عين حال طوري که ملموس نباشد فرهنگش را نيز معرفي مي کرد و در راه تبليغ فرهنگ خود به ديگر کشورها موفق بود.
او تصريح کرد: وقتي مي خواهيم وارد بازار هاي جهاني شويم بايد به زبان همان مردم وارد اين بازار ها شويم و بعد که وارد بازار هاي جهاني شديم فرهنگ مان را نيز منتقل کنيم.
اين انيميشن ساز همچنين با تاکيد بر اينکه انيميشن ايراني فاصله جنداني با انيميشن جهاني ندارد، خاطرنشان کرد: نبايد انيميشن هاي ايراني را تنها با آثار پر هزينه و بزرگ هاليوود مقايسه کرد، چرا که انيميشن هاي هاليوود تنها بخشي از انيميشن جهان است که با تکنولوژي و هزينه هاي بالا خلق مي شود.
نيما ميگلي در پايان برخي عوامل ساخت رستم و برزو دو را معرفي کرد که در ذيل مي آيد:
مدير توليد: کاميار خسروي، کارگرداني: نيما ميگلي، سرپرست فني: امير محمدزاده و سلمان خورشيدي، انيماتور: مجتبي فرخي، ملودي شعله، کاميار کريمي، مهران پاسبان، امير پاافشار، موسيقي و تدوين: امير پاافشار.
منبع: پیلبان