اجاره بای پپ

درمان فشار مثبت دو سطحی راه هوایی بای پپ چیست؟
فشار مثبت هوای دو سطحی بای پپ نوعی تهویه غیر تهاجمی (NIV) است که به شما کمک می کند با کمک هوای تحت فشار که از طریق ماسک صورت انجام می شود ، تنفس کنید. منحصر به فردترین ویژگی دستگاه بای پپ این است که شدت فشار هوا را در حین دمیدن نسبت به زمان بازدم متفاوت می کند. می توان از آن در محیط بیمارستان یا در خانه استفاده کرد. جهت اجاره بای پپ با شرکت تجهیزات پزشکی آسام طب تماس حاصل فرمائید:55435624

bipap-rent-3.jpg
در حالی که اغلب برای استفاده در شب توصیه می شود ، هنگامی که تنفس به دلیل برخی بیماریهای ریوی شدیدتر از روز است ، در صورت نیاز بای پپ ممکن است در ساعات بیداری نیز استفاده شود.
هدف از استفاده
اگر بیماری دارید که بر مجاری تنفسی فوقانی یا ریه های شما تأثیر می گذارد ، سطح اکسیژن شما می تواند بسیار پایین بیاید. ممکن است پزشک توصیه کند که از دستگاه BiPAP برای تنفس راحت تر و جلوگیری از عوارض سلامتی استفاده کنید.

ممکن است لازم باشد از دستگاه بای پپ برای موارد زیر استفاده کنید:

مدیریت خانگی یک بیماری مزمن ریوی ، مانند بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) 2
یک بیماری عصبی عضلانی که ماهیچه های تنفسی شما را مختل می کند ، مانند آتروفی عضلانی نخاعی (SMA) ، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) یا دیستروفی عضلانی 1
سایر شرایطی که می تواند تنفس را مختل کند ، به ویژه در هنگام خواب ، مانند آپنه انسدادی خواب (OSA) و چاقی
هنگامی که در بیمارستان به دلیل عفونت ریه یا حمله آسم در بیمارستان هستید ، از دستگاه تنفسی پشتیبانی می کند
انتقال از حمایت تنفسی تهاجمی ، مانند بعد از لوله گذاری برای جراحی یا بیماری شدید 3
وقتی در خانه استفاده می شود ، بای پپ یک درمان روزمره است ، بنابراین باید مطمئن باشید که از آن به طور مداوم طبق دستورالعمل استفاده می کنید.

فواید
بای پپ می تواند تفاوت مثبتی در امید به زندگی ایجاد کند و مشخص شده است که به طور قابل توجهی خطر مرگ ناشی از برخی شرایط و بیماری ها را کاهش می دهد.
استفاده از بای پپ برای COPD ممکن است تعداد تشدیدات COPD را کاهش داده و نیاز به تهویه مکانیکی تهاجمی را کاهش دهد.




بای پپ همچنین ممکن است با کاهش شل شدن ماهیچه های تنفسی ضعیف شده برای مدتی در شب ، به کاهش اثرات بیماری تنفسی کمک کند.
محدودیت ها
اگر به پشتیبانی تنفسی اضطراری نیاز دارید ، بای پپ ممکن است برای شما مناسب نباشد. به عنوان مثال ، شما ممکن است به جای اکسیژن مجاری تنفسی به درمان مکمل اکسیژن پزشکی نیاز داشته باشید

در برخی شرایط ، ممکن است به لوله گذاری نیاز داشته باشید ، که در آن یک لوله تنفسی مکانیکی برای کمک به تنفس در گلو قرار می گیرد. تراکئوستومی-روشی که مستقیماً راه تنفسی را در نای ایجاد می کند-راه حل طولانی تری است که در طول روز و شب هوا را به مجاری تنفسی شما ارسال می کند.


بای پپ در مقابل CPAP
انتخاب بین فشار مداوم مثبت راه هوایی (CPAP) و بای پپ همیشه ساده نیست. CPAP مشابه بای پپ است ، اما بر خلاف فشار متفاوت بای پپ ، فشار مداوم راه هوایی را شامل می شود.


اگر COPD دارید - که با مشکل بیشتر در دم و بازدم همراه است - بای پپ معمولاً گزینه ترجیحی است. 6 گاهی اوقات ، BiPAP برای افرادی که آپنه خواب دارند نیز مفیدتر از CPAP است.

هنگامی که برای اولین بار درمان تنفسی خود را شروع می کنید ، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که یک نوع پشتیبانی تنفسی را امتحان کنید و سپس دوباره ارزیابی کنید تا ببینید آیا نوع دیگر برای وضعیت خاص شما مفیدتر است یا خیر.

چگونه کار می کند
در شب ، ماهیچه های کنترل کننده تنفس می توانند ضعیف شوند. علاوه بر این ، هنگام دراز کشیدن ، ممکن است به نیروی اضافی برای حرکت ماهیچه های تنفسی خود نیاز داشته باشید. به طور کلی ، هایپرکاپنی (احتباس CO2) به تنفس کمک می کند - اما ممکن است در طول خواب به این محرک پاسخ ندهید. همه این عوامل حفظ سطح اشباع اکسیژن در شب را دشوارتر می کند.

بای پپ برای کمک به برخی از انواع اختلالات تنفس با رساندن هوای تحت فشار به مجاری تنفسی برای غلبه بر این مشکلات تنفسی طراحی شده است. فشار هوا کار بدن شما را برای تبادل گازهای اکسیژن و دی اکسید کربن در آلوئولها (کیسه های هوا در ریه ها) کاهش می دهد.

دستگاه بای پپ در هر دو مرحله تنفس و بازدم ، هوا را به طور مداوم به مجاری تنفسی شما هل می دهد. هوا تحت فشار قرار می گیرد تا ریه های شما را بدون اتکا به بدن برای کمک افزایش دهد.

با دستگاه بای پپ، هوا ممکن است در دو سطح مختلف تحت فشار قرار گیرد:

فشار بیشتر هنگام الهام استفاده می شود (فشار راه هوایی مثبت تنفسی ، IPAP).
فشار کمتر در هنگام انقضا (فشار راه هوایی مثبت بازدمی ، EPAP) استفاده می شود.
خطرات و موارد منع مصرف
اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ها را دنبال می کنید و دستگاه را مجدداً تنظیم مجدد نکنید یا متفاوت از توصیه استفاده نکنید.

عوارض جانبی مرتبط با استفاده از بای پپ عبارتند از:

در اثر استفاده از ماسک صورت ، سوزش کمی روی پوست ایجاد می شود
خشکی دهان و/یا مجاری بینی خشک
نفخ معده از تنفس بیش از حد هوا
حساسیت به مواد ماسک ، که می تواند باعث شکستگی پوست یا مشکلات تنفسی شود
اگر ماسک به درستی جا نیفتد ، ممکن است هوا نشت کند. این می تواند فشار هوا را کمتر از نیاز شما کند ، و درمان را کم اثر کند - یا احتمالاً اصلاً م effectiveثر نباشد.

اگر از نظر پزشکی ناپایدار شدید ، نباید از دستگاه بای پپ خود استفاده کنید. اگر عفونت حاد دارید یا در معرض خطر بیشتری از عفونت هستید ، دستگاه خانگی توصیه نمی شود. اگر احساس بیماری می کنید یا تنفس شما بدتر می شود ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

انتخاب ماشین شما
هنگامی که نسخه دستگاه بای پپ را تهیه کردید ، می توانید با یک متخصص مشورت کنید تا به شما در انتخاب ماسک و دستگاهی که مناسب ترین نیازهای سلامتی ، اندازه بدن و ترجیحات شما است ، کمک کند. با این حال ، اگر یکی را بدون نسخه خریداری می کنید ، انتخاب دستگاه مناسب ممکن است مشکل باشد. پارامترهای تعیین شده توسط پزشک یا درمانگر تنفسی را برای شرایط خاص خود تعیین نمی کنید تا به عنوان راهنمایی استفاده شود.

ممکن است ماسک بینی ، پلاک بینی یا ماسک کامل صورت را انتخاب کنید. اگر ماسک را انتخاب می کنید ، ضروری است که آن را بر روی خود نصب کنید تا از نشت جلوگیری شود. ماسک باید یک مهر و موم محکم در اطراف بینی و/یا دهان شما ایجاد کند ، اما نباید خیلی محکم باشد.

هزینه و بیمه سلامت
هزینه یک دستگاه بای پپ ممکن است متفاوت باشد ، درحالی که مدل های رده پایین حدود 800 دلار برای ماشین های رده بالاتر هزینه می کنند که بالغ بر 2800 دلار است. قیمت ها بسته به ویژگی ها و افزودنی هایی که متصل می شوند ، مانند یک دستگاه مرطوب کننده گرم کننده ، اتصال بلوتوث و ... متفاوت است ، ماسک های صورت و مرطوب کننده های هوا ممکن است به طور جداگانه فروخته شوند و از 40 دلار تا 160 دلار قیمت دارند.

همچنین امکان خرید لوازم تمیز کننده ، دستگاه ضدعفونی کننده و موارد مسافرتی وجود دارد که می تواند چند صد دلار به هزینه کلی اضافه کند. همچنین اگر از مرطوب کننده استفاده می کنید (که در اکثر داروخانه ها موجود است ؛ حدود 1 دلار در هر گالن) باید آب مقطر بخرید.


اکثر برنامه های بیمه - از جمله Medicare - درمان PAP را تحت پوشش قرار می دهد ، چه CPAP یا بای پپ . اگر پوشش دارید ، احتمالاً هزینه اضافی را که برای خرید انتخاب می کنید از جیب خود پرداخت خواهید کرد.

برای این که تحت پوشش بیمه شما قرار گیرد ، شما نیاز به نسخه دستگاه بای پپ دارید ، هرچند اگر خودتان هزینه را بپردازید ، نیازی به نسخه ندارید.

اجاره ماشین ممکن است گزینه مناسبی برای بررسی و در واقع برخی از شرکت های بیمه باشد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا